«Було нелегко, але ми це зробили», — студія з Дніпра про те, як втратила і повернула свою гру Robowars

Дніпровська студія N-Game розповіла, як їй вдалося повернути права на свою гру Robowars і знову опублікувати її у Steam. Гра вперше вийшла у 2014 році, але два роки тому її видалили через проблеми з видавцем. Матеріал про цю історію вийшов у виданні PC Gamer.

Кілька років студія N-Game не могла впливати на проєкт, а потім дізналася, що видавець збанкрутував, а їхню гру видалили зі Steam. Після цього автори змогли повернути права та випустити гру знову — з патчем, що виправляє проблеми, на які скаржилися гравці. Вони усунули критичні баги, перекомпілювали гру під сучасні операційні системи (Win 10/11) та знизили ціну.

«Це було нелегко, але ми це зробили. Кілька років тому ми втратили зв’язок із видавцем. Це було дуже образливо і неприємно спостерігати за тим, що відбувається з грою, і не мати можливості на це вплинути! Крім того, ми не отримували жодних роялті та звітів про продажі протягом років», — написали розробники у фейсбуці.


Як пише PC Gamer, Robowars спочатку видавала Lace Games, і тоді до неї приєдналася компанія під назвою Kiss Ltd., сторінка якої не активна з 2016 року. У 2017 році у Великій Британії з’явився видавець зі схожою назвою — Kiss Publishing Limited, і в цієї компанії той самий засновник — Дерріл Стілл (Darryl Still). Коментарів від нього поки не вдалося отримати.

Та подробицями поділився Гліб Соколов, CEO команди N-Game, який розповів таке:

«Це дійсно досить заплутана історія! Все це почалося ще навесні 2014 року, коли я отримав електронний лист від продюсера Lace Games. Він запропонував опублікувати нашу гру Robowars в Steam, яка на той момент мала лише браузерний варіант і лише російську мову (зараз у грі є винятково англійська — ред.).

Видавець взявся за локалізацію та просування. Умови були непогані, ми підписали контракт з Lace Games і почали портувати гру. На це пішло десь пів року. Залучення інвестицій та фінансування не було, тому деякі моменти виглядали дуже бюджетно, але ми не втрачали ентузіазму.»

До осені гра була готова, перевірена та погоджена з Valve. Реліз відбувся 24 жовтня 2014 року.


«Але потім почали відбуватися дивні речі. Видавці (Lace Games, до якої додалася KISS ltd) дуже своєрідно трактували концепцію просування гри. По суті, їхня участь зводилася до роздачі ключів журналістам та ютуберам, які самі зверталися по них.

Окрім того, майже відразу виникли значні розбіжності в статистиці продажів між офіційними звітами (які видавець надіслав у вигляді таблиць Excel) і популярним тоді сайтом SteamSpy. Різниця була у тисячах копій. Видавець сказав, що це неточності у SteamSpy, але відмовився надати прямий доступ до статистики Steam (буцімто через технічні труднощі).

Та навіть з тих продажів, які видавець показував, ми все одно отримували роялті. Нехай і не ті суми, на які розраховували, але, зрештою, Robowars почала приносити нам, хоч і невеликий, але прибуток!», — розповідає Гліб Соколов.

Однак з літа 2015 року студія перестала отримувати звіти про продажі (які за договором мали надаватися щомісяця). Видавництва перестали відповідати на листи. Команда намагалася повернути контроль над Robowars, але було незрозуміло, з ким про це домовлятися.

«Цікаво, що пізніше з грою почали відбуватися дивні речі. Новий (та чи новий?) власник облікового запису видавця раптово посилив маркетингову активність. Була масова роздача ключів користувачам (деякі з них дуже нагадували ботів). З’явилося багато дивних відгуків. Ключі також з’явилася в продажу на сторонніх сайтах. Втім, у видавця не було коду проєкту, тож підтримувати й розвивати гру без нашої участі він не міг (та, мабуть, і не хотів)», — зазначає Соколов.


Команда була засмучена, але намагалася рухатися далі. А тоді, влітку 2020 року, Robowars узагалі зникла зі Steam. Розробники мусили щось робити, тож провели розслідування і знайшли правонаступника свого видавця. Йому запропонували повернути N-Game права на проєкт, натомість студія зобов’язувалася не пред’являти претензій через порушення умов контракту. Зрештою, вони домовилися і Robowars повернулася до своїх розробників. У Steam гру вдалося переоформити на сторінку N-Game і не втратити дані про гравців та статистику.

«До речі, завдяки цьому спливли ще деякі цікаві подробиці: наприклад, ми дізналися, що колишній видавець створив більше ніж 200 000 (!) ключів активації для нашої гри. Можемо лише здогадуватися, що коїлося з грою весь цей час», — додає очільник студії.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини.

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Прикро, що лише гру залишити доступною в рф, та й ціна для них нижча. Виходить 47 гривень проти 80. А так звісно вітаю розробників!

Підписатись на коментарі