Засновників української студії, яка розробляє гру про Голодомор, звинуватили в поганому менеджменті та токсичній поведінці. UPD
Керівників української студії Stellarium Gaming, яка працює над грою про Голодомор Famine Way, звинуватили у поганому менеджменті та токсичній атмосфері. За словами однієї з розробниць, проєкт створюється у повному безладі.
Про це стало відомо із серії повідомлень 2D-художниці під псевдонімом kotyagorit у Twitter. Вона розповіла про проблеми з управлінням у Stellarium Gaming, зловживання обов’язками серед керівників та відсутність оплати праці.
«Останні декілька місяців я задарма працювала як 2D-художниця в такій компанії як Stellarium Gaming. 29 вересня мене додали в групу арт-відділу Famine Way після надісланого мною портфоліо та пройденої співбесіди. Ще на початку мене тривожили Матвій та Соломія — засновники. Соломія постійно казала про свій
10-річний досвід в художній школі, хоча в неї не було відповідних скілів, від Матвія віяло лицемірством. В мене не було досвіду праці в інді-студіях, тому я подумала: „Може, це норма?“ Щодо фінансової компенсації, то ми мали працювати за „сторі поінти“. Така собі штука, яка б допомогла розраховувати, скільки працівнику виплатити процентів від продажів гри у відношенні до виконаних ним завдань, зараз я розумію, що це була, по суті, праця за листочки з дерева», — написала kotyagorit.
Далі художниця розповіла, як робила розкадрування однієї із заставок, проте воно виявилося нікому не потрібним, бо таку ж задачу виконувала інша людина. У той же момент з чату компанії видалилися декілька осіб. Вони заявили, що у Stellarium Gaming не вдалося створити сімейну атмосферу, і в команді відчувається зловживання службовими обов’язками з боку керівників.
Після цього kotyagorit перевели на інший проєкт — Great Hopes City. Працівники запитували Матвія про контракти, проте він спочатку посилався на необхідність завершити тестовий період, а потім — на різні складнощі.
«Потім контракти все-таки з’явилися. Був мітинг, на якому всі зібрались. На конкретні питання щодо контракту Матвій починав лити воду або взагалі переходити на агресію. Він постійно наголошував на тому, що нам треба завести ФОП, це ж так круто, класно, легко і так далі», — додала kotyagorit.
Зрештою художники Famine Way почали протестувати проти такого відношення. Їм не подобалися дірки в контрактах, які нібито складалися за участю юриста, обливання брудом за спиною та відношення до себе. Далі всі відділи програмістів та художників написали, що виходять з проєктів. Stellarium Gaming запустила в розробку три гри, і в жодної немає готового сюжету.
Ми взяли коментарі у kotyagorit. Художниця повідомила, що всі розробники чекають на відповіді від Матвія та Соломія. До засновників наша редакція теж звернулася за роз’ясненнями.
Окремий коментар нам надала Art Lead Famine Way. Вона пояснила ситуація зі своєї позиції та пообіцяла надати більше деталей, коли надійде відповідь від керівників.
«Коротко про ситуацію: на жаль, ми зіткнулися із тим, що працівників, які працювали безплатно, за ідею просування українського та дійсно хотіли створити цей важливий проєкт з боку керівництва не вважали за фахівців та людей в цілому. Від лиця всіх відділів хочу підкреслити, що негативна ситуація стосується лише коментарів стосовно Матвія Близнюка та Соломії Близнюк і просимо не поширювати це, немов ситуація у всій команді була поганою, адже всі коментарі — лише про цих двох людей», — написала пані Art Lead.
[Оновлено, 17:05]
Art Lead Famine Way надала нам розгорнутий коментар щодо ситуації, яка склалася навколо керівництва Stellarium Gaming. А ще вона поділилася зразком договору. Саме цей документ став однією з головних причин незадоволення розробників.
«Ми працюємо у студії Stellarium вже 4 місяці. Горіли ідеєю, і нам дійсно дуже круто розповіли, яка крута ідея цього проєкту у рамках відновлення та поширення української культури. Саме тому ми всі, попри ризики, погодились як команда працювати безкоштовно неповний час за умовою, що після виходу гри сума зі всіх продажів гри буде поділена між учасниками команди у відсотках.
І ми не зупинили процес, навіть попри виснажливу понаднормову працю, адже як Art Lead я мала бути завжди на зв’язку: вночі, зранку, у вихідні — завжди. Ми погодилися й на це і хотіли реалізувати ідею.
Всі 4 місяці ми спостерігали за тим, як нашу працю знецінюють і як змінюється відношення керівництва до працівників. Дослівно: «Якщо ми набрали цих фахівців, то зможемо набрати 1 інших працювати безкоштовно». Інакше — через хайп Famine Way у мережі люди, які над ним працювали, стали ресурсом, а не командою. На мітах я кожного разу ставала свідком порушення корпоративної етики, коли керівництво дозволяло собі зайвого та оцінювало фахівців не за навичками, а за тим, чи подобаються вони їм.
Вирішальним фактором став момент із підписанням договору, який ми за обіцянками мали отримати після перших двох тижнів спільної праці. Та після
4-х місяців отримали текстовий документ договору для ознайомлення, який я прикріплю нижче. Я розмовляла з двома юристами стосовно нього, і за цим договором ми не рахуємося навіть як команда. Ми ніхто, й звуть нас ніяк. За договором, ми не могли претендувати на місце у титрах. За договором, ми б не отримали ніякої фінансової компенсації, адже ні відсоток, ні те, що ми маємо отримати гроші, не було вказано у договорі.Зі слів керівництва, договір розроблявся юристом, тому я не можу сказати, його написали саме так через недосвідченість керівника. Людей змусили відкрити ФОП
3-ї групи, щоб не надавати їм робочі місця, як це було б із договором на фізичну особу. При цьому не повідомлялося, що ті, хто відкрили ФОП, мають сплачувати ЄСВ та податок у розмірі 5%. Так, ми самі винні, що через власну недосвідченість погодились відкрити ФОП, але довіра до цих людей дійсно була, бо ми вважали, що ми все ж таки однодумці та створюємо щось для поширення історії України для решти світу.На будь-які прохання замінити пункт у договорі або вказати конкретний відсоток учасника керівництво реагувало дуже негативно. Ми сподіваємось, що ця історія не стане чорною плямою в історії українського геймдеву та інді-студії продовжать розвиватися, цінуючи своїх фахівців", — розповіла нам Art Lead Famine Way.
Нагадаємо, раніше ми писали, що Stellarium Gaming відповіла на критику окремим українських гравців щодо вибору теми Голодомору. Тоді розробники заявили, що ігри давно стали одним з видів мистецтва, тому можуть підіймати різні проблеми.
32 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів