Фінський розробник розповів про перенесення своєї гри Road to Vostok з Unity на Godot

Коли розгорівся скандал зі зміною монетизації Unity, багато розробників пообіцяли відмовитися від рушія. Серед них був Antti, інді-фахівець з Фінляндії, який працює над Road to Vostok. Нещодавно творець розповів про перенесення проєкту на Godot та показав, як тепер він виглядає.

Розробник опублікував відеощоденник на офіційному YouTube-каналі гри. В ролику Antti коротко розповів, скільки часу пішло на зміну рушія і поділився висновками про те, чи варто було приймати таке рішення.

«Три місяці тому я опублікував дорожню карту, в якій оголосив про зміну рушія гри. Я справився з усіма заявленими цілями, і зараз проєкт на 100% портовано, що загалом зайняло 615 годин. Ви можете запитати: „Чи вартували ці 615 годин того?“ Я вірю, що так.

Завдяки проробленій праці я отримав платформу, яка мінімізує ризики, про які я турбувався, і яка має багато потенціалу в майбутньому. Та перш за все, я отримав платформу, з якою весело працювати. Godot не ідеальний. Він має багато недоліків і не може забезпечити реалізацію всіх ігрових ідей. Але я вірю в потенціал платформ з відкритих вихідним кодом», — заявив Antti.

В ролику фахівець показав, як працюють різні аспекти Road to Vostok на новому рушієві. Кадри відео присвячені стрілянині з використанням різної зброї, локаціям, збору екіпірування тощо. Окремо розробник продемонстрував технічні моменти, як от колізії, зміну освітлення та реалізацію рельєфу.

«Показане демо дуже схоже на останнє, яке було на Unity. Але я хотів випустити його, тому що це важливо — отримати додаткові відгуки, як все працює», — заявив Antti.

Road to Vostok — це шутер з елементами виживання на кордоні між Фінляндією та росією у постапокаліптичному антуражі. Користувачам знадобиться шукати спорядження, створювати корисні предмети, запасатися ресурсами та протистояти ворогам.

Нагадаємо, раніше ми писали, як Unity анонсувала покращення свого рушія у 2024 році. Розробники додадуть декілька свіжих функцій, включно з розширенням застосування штучного інтелекту.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному1
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Нещодавно розробник випустив нову демку на Godot. З’явилися різні огляди демки. Можете подивитися на різницю між Unity та Godot на власні очі. Портувати ігри з Unity на Godot — це величезна помилка. Як і використання самого Godot.

ноунейм розробник ноунейм гри вистрілив в свою ноунейм ногу

По-перше, мені не подобається, що в українському просторі просувається проросійський рушій Godot Engine, та ще зі грою на російську тематику, як от Road to Vostok...

По-друге, якщо ви подивитеся на демки Road to Vostok, зроблені на Unity рік тому, то ви побачите, що якість графіки була кращою. Фанатики Godot Engine замовчують цей факт, намагаючись усунити успіх проукраїнського Unity зі світової арени геймдеву. Вони активно просувають Godot Engine як так зване «світле майбутнє». Вам це нічого не нагадує?

У будь-якому випадку, я не рекомендую тягти за вуха Godot Engine, особливо для таких ігор. У деяких випадках, Godot може виглядати непогано на демках, але якщо ви плануєте створити гру, яка вимагає нетривіальних рішень та масштабування (наприклад, імплементація великих/відкритих світів), то ви зіткнетеся з багатьма обмеженнями, обравши Godot, та скоріше за все, зрештою, не зможете довести розробку гри до фінального результату.

Я не здивуюся, якщо розробник Road to Vostok тихенько портує свою демку (саме демку, не гру, зауважте) на Unreal Engine, але боюся, що розробник вже піймався на гачок брехливих обіцянок Godot Engine... Я навіть читав коментарі на його YouTube каналі, як деякі його Patreon підписники зневірилися в успіх проекту, коли дізналися про портування на Godot Engine, та перестали донатити на розробку гри.

Читайте безкоштовну онлайн книгу «Waiting for Blue Robot». Є достатньо оглядів рушія Godot, які розкривають ці обмеження та не тільки. Ось добірка таких оглядів:

waiting-for-blue-robot.gitlab.io/...​iews_and_testimonies.html

Я маю надію, що моя стаття на тему Godot Engine опублікується...

Ніхто рушій не просуває, новина подана нейтрально, в ній розповідається про досвід розробника. А кожен з читачів зробить власні висновки щодо рушіїв, і це добре.

Добре, я зрозумів, я просто висловлюю свою думку, як колишній супроводжувач Godot Engine.

І це чудове доповнення, дякую вам за це.

проукраїнського Unity

Не є проукраїнським, як і Epic Games (Unreal Engine), хоч вони й допомагали фінансово. Не бачу української локалізації: сайту, форуму та іншого.
І вони припинили співпрацю з росією і російськими розробниками?

проросійський рушій Godot Engine

Якщо це про росіян, які працюють над ним, то я мушу багатьох розчарувати, дуже багато росіян залучені в «Open Source» та інших технологіях, організаціях, студіях, компаніях.
А ситуація з Unity, показала, що «триматися» за один рушій дуже небезпечно, бо «власники» можуть змінювати умови використання.
Ось, ще одна альтернатива. Не можу гарантувати відсутність росіян у розробці рушія.
store.steampowered.com/...​pp/1967460/Wicked_Engine
А ідеального рушія, я не бачив, завжди є різні проблеми в усіх рушіях.

російську тематику

Серія ігор «Козаки», «Метро», теж на російську тематику.
Та й інших ігор повно...

Не є проукраїнським

Що би ви не вкладали в термін «проукраїнський», Unity офіційно засуджує путіна та висловлює підтримку народу України. Це факт, ось що я маю на увазі: blog.unity.com/...​ews/we-stand-with-ukraine

Але я погоджуюсь, що немає нічого ідеального, проте Godot, на мою думку, точно не варіант. Існує багато інших прийнятних альтернатив, навіть якщо не враховувати проукраїнську чи проросійську позицію. Як я вже зазначив, я написав статтю на цю окрему тему та сподіваюся на її публікацію.

Нажаль, незрозуміло з ваших слів, що саме ви маєте на увазі та на що саме ви натякаєте?

“Doing business in Russia

The other major aspect is aligning to the latest guidance from the United States Departments of Commerce and Treasury, which has implemented new export controls and economic sanctions that impact Unity’s relationships with our Publishers and Suppliers in Russia, Belarus, and certain regions of Ukraine. Unity’s Legal team has been working non-stop since the beginning to ensure that we are swiftly taking action, identifying customers or partners affected, and adhering to these evolving sanctions.

We are also identifying and pausing relationships with certain developers, advertisers, and publishers with ties to the Russian Government, regardless of their location. This is a challenging exercise involving precise research, and the ongoing effort will continue through and possibly beyond this time of war in Ukraine.”
Тільки пов’язаних з урядом росії...
Зрозуміло...

І що саме вам зрозуміло? Дуже цікаво.

Тому, що рашистів багато і вони вправно маскуються в світі, бо знають, що якщо вони будуть публічно співпряцювати з «російським урядом», то отримають блокування, але не факт, що його отримають.

засуджує путіна

Проблема не в путіні, а в самих росіянах, поки вони існуватимуть, доти вони захочуть нас з вами захопити й знищити. А нашу культуру, історію й мову, асимілювати і знищити.

А Хуан Ліницький, провідний розробник Godot Engine, підтримує путіна та росіян. А мені в приватній розмові вгазалі говорив, що я для нього не українець. Як ви думаєте, українцям треба обирати Godot після цього?

Кожна людина самостійно вибирає, що їй робити і чим користуватися. Ми ж використовуємо зброю російського виробництва, а Ґодо має ліцензію MIT і є безплатним, тому кожна людина вибирає чим їй користуватися.
Є докази ваших слів?
росіяни можуть підтримувати не публічно путіна (і не тільки його, а й всю рашистську хрінь“, і працювати в різних компаніях, студіях, і над іншими технологіями, то ми так всі дружно перестали користуватися всім, де були задіяні росіяни? Чи й далі будемо використовувати їхні “плоди праці”?
Та й в Unity є росіяни...
“Safety of our employees

Ukraine has a long and vibrant creative community, especially around gaming. Unity has been lucky enough to employ a number of talented engineers in Ukraine for many years, so our initial focus was on our teams and, when they choose to leave, to help get them to safety. We are working with people in-country and our teams in Ukraine and Russia to assist in their relocation. This includes ensuring their safety through temporary relocation out of these regions, with the opportunity to obtain emergency visas.

As of today, we are taking our support one step further and launching a fast-track application process, including relocation support, for job seekers who are either currently in Ukraine or those outside of Ukraine due to being displaced with the current conflict and are urgently looking for work. We look forward to welcoming even more Ukrainian talent to Unity.”

Зробіть свій вибір. Я вже свій зробив. Я не буду користуватися проросійським Godot. Нащастя, Хуан нас не обстрілює ракетами. Бо тоді б були незаперечні докази. 🙃

Якщо хочете доказів, читайте мої свідчення, це вже поза темою.

росіяни теж не цураються своїх «свідчень», але це не означає, що вони «правдиві». Ще й надають свої докази...

Тільки в пошуку «хороших росіян». Тому можна й завершувати нашу з вами «бесіду».

Нажаль, ви помиляєтеся. Наша русофобія недостатня. Після того, що вони наробили, «хороших росіян» не існує.

Таким самим чином, аналогічно, для мене не існує «хорошого Godot».

На жаль, не помиляюся, бо

Наша русофобія недостатня

І говорити, що є «проукраїнські» компанії, групи чи організації, в яких працюють росіяни, ще й з невідомою позицією, що до нас, нашої історії, мови і т.д..
Для мене завжди буде —

Нашої русофобії недостатньо!

Але потрібно повертатись до реальності...
Та й таке...

Будь ласка, будьте уважні в нашій розмові. Мій вислів «На жаль, ви помиляєтеся» стосувався вашого звинувачення щодо мене...

Чому Unity «проукраїнський», маючи працівників росіян, російську локалізацію: сайту, форуму і т.д.?
Чи те теж саме, що із ані лорак? Яка скидувала С.Стерненку донат.
В Unity, теж донатили на допомогу. За це їм подяка.
Та й компаній вистачає, які працюють в Україні і допомагають, але в одночас і в росії, або мають російських працівників.
Та й можете дати гарантію, що в «Unity» немає рашистів?

Послухайте, все-таки я не можу уловити вашу думку. До чого ви насправді налаштовані? Росіяни є скрізь, це факт. Знищувати слід лише окупантів. Але, якщо вам до вподоби Godot разом з Хуаном, то це ваше право... Для мене Godot еквівалентний загарбникам та їхній комуняцькій ідеології. Я думаю, що на цьому наша розмова вичерпана.

Знищувати слід лише окупантів.

Й зрадників, та робити превентивні удари по ворогові.
А ідельно, потрібно було б більше, але в нас не має таких ресурсів, і я не про бомбардування цивільних.

Але, якщо вам до вподоби Godot разом з Хуаном, то це ваше право... Для мене Godot еквівалентний загарбникам та їхній комуняцькій ідеології. Я думаю, що на цьому наша розмова вичерпана.

Жоден розробник мені не до вподоби, хто б це не був. Та й спільноти, де є росіяни, або їхні любителі, також не до вподоби.
Так мені подобається «Open Sourсe» і ліцензія MIT, та їхні великі спільноти.
Про «Unity»: «Unity» зайняли позицію «бути з Україною», і це не робить їх «проукраїнськими», та й після війни, вони залюбки знову будуть працювати з росіянами, як і інші компанії.
Все це «We stand with Ukraine», лицемірство, бо росіяни напали в 2014 році на нас, тоді люди теж гинули...
Але за допомогу, дякую! Яку надають компанії та люди зі всього світу...

Для мене Godot еквівалентний загарбникам та їхній комуняцькій ідеології.

Може все таки його спільнота й розробники, керівники?
Бо збоку, начи Ви проти «Open Source» і MIT ліцензії, і за пропрієтарні (власницькі) технології.

Я думаю, що на цьому наша розмова вичерпана.

Так, вичерпана.

waiting-for-blue-robot.gitlab.io/...​iews_and_testimonies.html

О цей «пан» «Favkis Nexerade», часом не росіянин?
Сюдячи з його Дискорд серверу і Стім аккаунту — так.

Так, він росіянин (з українським корінням). До чого ваше питання?

А я українець, і мені, що його «поважати», бо він має «українське» коріння?
Після всього, що росіяни зробили і зроблять...

Тільки ви знаєте відповідь на ваше запитання.

А Ви в нього питали «Чий Крим?», і як він відповів?

Уривок його розмови:

я рашку ненавижу с сознательного возраста
я уже в школе ютуб на инглише смотрел
и в русскоязычный не лез

Це не про Крим, але позиція очевидна.

Є ті, які ненавидять росію, а на питання «Чий Крим?», «здуваються».

Так. Але є ще такі сволоти, як Арестович, що кажуть, що Крим — український, а втікли з України і топлять за рашку з Америки.

Можна й киву згадати, але це вже не по темі.

615 часов это реально дофига
вряд ли в этом есть мало-мальски серьезная бизнес составляющая

Схоже, розробник хотів не переживати за фінансові рішення зі сторони Unity

с учетом того, что это инди проект одного человека, который продастся аж на несколько тысяч копий, лучше бы потратил это время непосредственно на игру...

с другой стороны, не понимаю, откуда у человека 100k подписчиков на ютуб канале )

Гра отримала певне охоплення аудиторії і, можливо, розробник розраховує на чималий дохід. А тому вирішив, що на Unity доведеться багато платити, доки вони ще не відмовилися від нової монетизації

«Включаючи» -> «Включно з», «в тому числі»

Підписатись на коментарі