«Наступна велика гра буде починатися як маленький проєкт»: головні тези інтерв’ю з Філом Спенсером

Філ Спенсер, очільник Xbox та віцепрезидент ігрового підрозділу Microsoft, нещодавно дав розгорнуте інтерв’ю виданню The New York Times. Публікуємо основні тези цієї розмови.


Про концепцію метавсесвітів

Почуття єдності та спільноти — це невіддільна частина сучасних ігор. Я розглядаю метавсесвіт як продовження віртуальних ігрових світів. Якщо ви збираєте гравців у віртуальному ігровому просторі, він залишається однаковим для всіх. Всі почуваються рівними. І водночас ми можемо мати власну ідентичність, нікнейм, зовнішність персонажа. У відеоіграх люди навчились збиратися разом для виконання задач — і це те, що знадобилася зараз з переходом роботи в онлайн.

Нині є ціле покоління людей, які зростають і підтримують соціальні зв’язки через відеоігри. Мова не тільки про саму гру, а й про те, чим вони займаються після школи, де зустрічаються з друзями, що люблять робити разом. Для покоління Z це буде більш природний спосіб взаємодії з колегами, ніж той, до якого звик я.

Про пандемію та дефіцит консолей

Я не можу сказати, що глобальна пандемія була корисною для бізнесу. Мені складно мислити в такий спосіб. Але ми бачимо природний розвиток і зростання популярності ігор протягом останніх десятиліть. І це зростання прискорилось під час пандемії.

У березні та квітні 2020 року ми розпродали всі консолі, чого ніколи не траплялось у цей сезон. Зараз на ринку дійсно складно знайти Xbox чи нову PlayStation — і це не тому, що пропозиція зменшилась. Вона велика як ніколи, одна попит все одно її перевищує. Ми продали Xbox теперішнього покоління (Xbox Series X і S) більше, ніж будь-яких попередніх версій Xbox.

Чим Xbox Cloud відрізняється від моделі Netflix

Ми хочемо, щоб ви могли грати в Xbox на будь чому, на пристрої, який у вас вже є, на телефоні, планшеті, телевізорі, на своєму Maс і ПК. Тому ми інвестуємо в багато різних технологій для цього, одна з яких Xbox Cloud.

З погляду стримінгу, наші хмарні ігри працюють за принципом Netflix. Але є різниця у бізнес-моделі: ви можете придбати будь-яку гру, яка доступна за підпискою, і це трохи відрізняється від підписки на музику чи на фільм. Водночас продаж окремих ігор залишається для нас прибутковим і потужним ринком, ці транзакції дають більше прибутку. Підписки швидше стають популярнішими, бо це нове явище, і з Game Pass ми були одними з перших, хто рухався в цьому напрямку. Але ми все ще продаємо поодинокі ігри й фізичні диски зокрема.

Я думаю, що індустрія відеоігор приваблюватиме багато великих технологічних компаній. Netflix, наприклад, вже цим займається. Я вважаю, що вони роблять розумно: купують кілька студій, дізнаються про процес створення таких інтерактивних розваг. Це хороший спосіб перейти у цю галузь.


Про модерацію на платформі

Я вважаю, що в усіх мережах мають бути облікові записи для дітей. На Xbox Live вони є і я раджу скористатися ними, якщо у вас є діти. Ви зможете отримувати детальні дані про те, чим вони займаються на платформі, в що грають, з ким дружать. А також зможете блокувати людей, з якими вони грають, і зупиняти витрати на ігри.

Соціальні можливості ігор розвинулись і це тепер місце для спілкування. У цьому є свої та мінуси. Ми бачимо, як люди роблять пропозиції, одружуються через Xbox Live або ж сперечаються про політику. Та це платформа для інтерактивних розваг та відеоігор. Це не місце для всіх видів соціального дискурсу.

У фоновому режимі ми можемо відстежувати тон розмови. Наш штучний інтелект вміє помічати моменти, коли спілкування стає деструктивним. Тоді люди отримують попередження. Якщо ми чогось не зауважуємо, існує кнопка Report A User, вбудована у користувацький інтерфейс.

Про публікацію ігор без видавця та майбутнє індустрії

Ми модеруємо програму Xbox Live Creators так само, як і всю нашу мережу, тож без попередньої модерації нічого не публікується. Зараз такий час, коли можна без видавця розмістити гру у цифровому магазині Xbox — і вона стоятиме поруч з грою за 100 мільйонів доларів та, якщо відверто, буде не гіршою за неї. І будь-хто на планеті зможе пограти в ці ігри.

Я майже впевнений, що наступна велика гра буде починатися як маленький проєкт. Якщо глянути на найпопулярніші ігри на нашій платформі — Roblox, Minecraft, Fortnite, Among Us — вони не починались як проєкти з бюджетом на 100 мільйонів та командою на тисячу людей.

Це теж трохи схоже на Netflix. Наприклад, я не думаю, що Tiger King від самого початку мав стати шоу номер один на Netflix. Але саме так і трапилось — і саме це трапляється з іграми. До того ж такі речі стають довговічними. Нещодавно ми відсвяткували 10-річчя Minecraft, і це здається трошечки божевіллям.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn

Схожі статті



Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі