Коментар розробників New Arc Line щодо видавця Fulqrum Games з російським корінням

29 серпня вийшов трейлер майбутньої української гри New Arc Line. Це RPG в стилі Arcanum від київської студії Dreamate Games та з українським озвученням. Але спільноту гравців збентежили останні кадри трейлеру, де зазначалось, що видає проєкт Fulqrum Games — компанія, раніше відома як російська 1C Entertainment.

У 2022 році 1C Entertainment перейшла у власність до китайської Tencent, і в межах угоди змінила назву Fulqrum Games.

«Представляємо Fulqrum Games — нову назву для 1C Entertainment», — зазначено на сторінці компанії у Steam. Повідомлення датоване 1 липня 2022 року і студія запрошує стежити за нею у російській соцмережі VK.

Як зазначає редакція Mezha, в межах угоди Tencent отримала такі підрозділи 1C Entertainment, як 1C Publishing (видавництво), QLOC (портування та локалізація), Cenega (видавництво у Східній Європі) та Muve (платформа ігрової комерції). Ігрова студія 1C Game Studios залишилась під керівництвом самої «1С».

Зараз на сайті Fulqrum Games зазначено, що головний офіс компанії в Чехії, але на LinkedIn видно, що в компанії й після повномасштабного вторгнення наймали росіян. Скажімо, Senior Localization Manager компанії — Міхаїл Волков, який працює у Fulqrum з липня 2022-го платить податки у москві. CEO компанії — Ніколай Баришніков, який мешкає у Варшаві, але закінчив російський університет дружби народів.

Ми запитали у Dreamate Games, яка позиція студії щодо видавця з російським корінням і коли саме вони уклали угоду. Також поцікавилися, чи будуть працювати над українською локалізацією росіяни й чи буде у New Arc Line російський переклад. А ще — чи розглядає команда Dreamate Games варіант зміни видавця і фінансування гри через спільнокошт. Ось що вони відповіли.

Коментар Dreamate Games

Для нас неприпустима діяльність, яка у будь-який спосіб сприяла б країні-агресору. У цій війні загинули наші близькі, багато хто з нас волонтерить і підтримує наше військо. Тому ми ретельно перевіряли Fulqrum Publishing перед укладанням угоди.

Fulqrum Publishing — це європейська компанія, яка була заснована у 2002 році як Cenega Publishing і пізніше, разом з рядом інших європейських компаній, були придбані 1С Entertainment. Увесь цей час вони, під назвою 1C Publishing EU незалежно від російської компанії, працювали над виданням ігор в Європі.

Ця компанія протягом десятиліть підтримує своїх українських партнерів, розробників та їхні родини. Вони відповідали за видання безлічі відеоігор українських розробників: серію Men of War, Cryostasis: Sleep of Reason, You Are Empty, 13th Century, Collapse та інші не менш відомі ігри.

У 2021 компанія уклала угоду про придбання з Tencent і остаточно відокремилися від російської корпорації. В рамках цієї угоди Tencent придбали всю групу компаній Fulqrum Games у листопаді 2021 року (колишня 1C Entertainment), до якої входять Fulqrum Publishing, Muve (платформа ігрової комерції), QLOC (локалізація, QA, портування). 25 лютого 2022 року підрозділи QLOC i Cenega, як частина Fulqrum Games, вже робили офіційне оголошення від імені компанії на підтримку України. Більше того, три частини компанїі перевели один мільйон злотих на пожертвування потерпілим у війні в України. Fulqrum Publishing підтримувало це рішення, бувши частиною одного конгломерату.

Офіційна новина про продаж 1С Entertainment компанії Tencent була опублікована 25 лютого 2022 року, але такі угоди не оформляються за один день або навіть місяць. Цей процес почався набагато раніше, ще 2 серпня 2021 року, і тоді ж в мережі з’явилися офіційні документи про придбання компанії, про що написали безліч медіа по всьому світу (GRYOnline.pl, Game World Observer та інші медіа).

Це стандартна практика для великих корпорацій, таких як Tencent та Embracer Group  викупати незалежні студії та перепродавати їх далі. Через такі корпоративні перестановки й виникають непорозуміння щодо власності.

Найголовнішим для нас є те, що Fulqrum Publishing засуджують російську агресію, а натомість підтримують українських розробників. На початку повномасштабної війни вони підтримали компанію Best Way у передислокуванні з Сєвєродонецьку до Черкас, зберегти продовжити роботу над грою та зберегти робочі місця.

Про те, чи будуть залучені росіяни в роботу над українською локалізацією і чи буде в грі російська локалізація

Росіяни жодним чином не будуть залучені до локалізації. New Arc Line розробляється українською та англійською мовами й ми плануємо зробити озвучку українською та англійською. З російської в грі будуть лише субтитри — так само як, наприклад у S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.

Щодо варіанту зміни видавця або фінансування гри через спільнокошт

Сума яка потрібна на розробку гри такого масштабу — це мільйони доларів. В коментарях нам пропонували збирати такі гроші на спільнокошт, але в той час, коли донати потрібні фронту видається нам недоречним. Видавців же, які готові ризикувати та вкладатися в Україну зараз, за умов війни що продовжується, не так вже й багато. Ми шукали доволі довго, великі міжнародні паблішери уважно нас вислуховували, запевняли що вони дуже на боці України, однак пропонували нам приходити вже після перемоги.

Саме в такій ситуації ми вдячні Fulqrum, які не лише повірили в проєкт, а і фінансово вклалися у його підтримку, попри ризики. Саме завдяки активній підтримці Fulqrum ми маємо зараз достатньо ресурсів для того, щоб проєкт дійшов до релізу, та зокрема мав повну українську озвучку.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Нащо взагалі видавець потрібен?

Припустимо команда якась створює гру цікаву. Чому просто не релізнути в стім і все?
Ок, якщо є юридичне питання — оформити ФОП, ТОВ тощо.

1. Часто (але не завжди) видавець бере на себе певну частину фінансування розробки, тож виконує ще і роль інвестора, вкладає гроші в гру.
2. Видавець, залежно від угоди, може закривати для студії питання локалізації, тестування, портування гри на різні консолі (отримати PS DevKit це той ще гемор), реєстрації торговельної марки тощо.
3. Видавець вкладає кошти, ресурси в маркетинг та використовує свої медіа платформи (наприклад, додає гру в свою бібліотеку проєктів)

Просто релізнути гру в стім не можна, бо тоді вона там загубиться і не збере достатньо коштів. Більшість стім-ігор отримують найбільшу долю свого загального доходу в перші два тижні після релізу. Саме тому маркетингом необхідно займатись і реліз необхідно готувати, а це масштабна робота. Побудова та підігрів ком’юніті, збір вішлістів в стімі, домовленості з ігровими медіа та стрімерами/інфлюєнсерами, пости в соцмережах, план випуску трейлерів, і так далі і тому подібнею
Якщо маркетингом не займається видавець, вся ця робота лягає на плечі студії-розробника (котра вже має надскладну задачу, якою є якісна розробка крутої та захопливої гри).

Сподіваюсь, відповів.

Так сподобалися деякі коментарі на інших платформах, на кшталт: «Так люблю українських розробників, що понесу гроші москалям»

В профілі СЕО на Лінкедіні вказано зараз і 1с і фулкрум. Взагалі ніхто не приховує нічого, все ясно і прозоро.

Тобто, Fulqrum (1С) — це російська компанія, акціонерами якої є китайський Tencent. Чудове комбо.

Також зі статті зрозумів, що ніхто не захотів співпрацювати з розробниками. І лише «хороші» рускі виключно через свою добру російську душу вирішили допомогти українським розробникам. Абсолютний альтруїзм і ніякого намагання відбілитись за рахунок українців. Це так мило.

Ну і селф-паблішинг теж ніхто не відміняв. Навіть у Епіка є така платформа — store.epicgames.com/...​developers-and-publishers

Coffee Stain питали? Вони вже паблішили деякі не свої ігри. Ну і вони зі Швеції.

Божа роса

ну шош, купляти гру не буду, розробників у чорний список, клоуни

6 із 16 робітників Фулкрум росіяни, що живуть в росії. Ох вибачте, забув, що один пан після цього «скандалу» раптом з Москви за ніч переїхав у Чехію, але вже без міста. Ну команді GameDev DOU дякую, що дали майданчик для відповіді і студії за саму відповідь. Хоча думаю в багатьох питання залишились.

Але юридично компанія китайська тому топ менеждмент Dreamate спить спокійно.

Гарних їм тоді продажів в росії та Китаю.

Підписатись на коментарі