Нейроінженер привчив щурів грати в Doom. Він назвав їх на честь розробників гри
Нейроінженер Віктор Тот привчив гризунів грати в Doom. Трьох щурів, які проходять рівень гри, він назвав на честь розробників Doom Джона Кармака, Джона Ромеро і Тома Голла.
«Я створив систему віртуальної реальності для гризунів з нуля і навчив трьох щурів автоматизованим способом, без ручного втручання, пересуватися коридором на базі рушія DOOM II», — пише Тот.
Конструкція відстежує дії щурів за допомогою датчиків руху. Перед «гравцем» висить вигнутий монітор, який показує ігрове середовище, і невелика трубочка з солодкою водою для позитивного підкріплення. Щур може сьорбати воду, коли виконує «правильну» дію. Додаткове обладнання для експерименту Тот створив у Blender, а потім надрукував на 3D-принтері.
«Ромеро був безстрашним (шукав гострих відчуттів) і любив виноград. Кармак був справжнім архітектором, який постійно щось надбудовував навколо своєї оселі й тримав порядок; він був прихильником бананів. Том почав сором’язливо, але підготував найбільше сюрпризів під час навчання», — розповів Тот.
Рівень, через який проходить щур, — це користувацька карта Doom 2 з виходом, довгими коридорами та імпом, який стоїть на шляху.
Гризун стріляє в монстра, коли трохи підіймається і витягує передні лапи. Тот навчив щурів робити так щоразу, коли поруч з’являється ворог. Однак розробнику забракло часу, аби підкріпити поведінку та повністю її автоматизувати.
Для чого щурів вчили грати в Doom
Раніше подібні VR-механізми для гризунів використовувалась в нейронаукових експериментах. Віктор Тот написав, що сподівається побачити більше таких досліджень, наступний його проєкт має полегшити ці експерименти через автоматизацію завдань.
4 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів