Як визначити ціну для своєї інді-гри: тези з конференції Develop:Brighton 2022

Минулого місяця у Великій Британії відбулася конференція Develop:Brighton 2022, на якій була лекція про те, як визначити ціну на свою інді-гру. Її прочитав засновник маркетингової агенції для інді-ігор Game If You Are Льюїс Денбі, а видання GamesIndustry опублікувало текстовий варіант. Зібрали звідти ключові тези.


AAA-ігри мають свій налагоджений процес ціноутворення, який не діє для інді-проєктів. В цій ніші тут важливо не забувати про дві речі.

1. Сама лише вартість проєкту впливає на те, купить його людина чи ні. Навіть якщо вона ще нічого не знає про гру. І йдеться не лише про те, що гра занадто дорога: $5 за блискучий проєкт теж може викликати підозри, що з грою щось не так, та відлякувати користувачів.

2. Вам потрібно повернути свої інвестиції. Навіть якщо ви робите гру не для заробітку, самоокупність проєкту допоможе вам рухатися далі й розвиватися. Тож перед тим, як сформувати ціну, є сенс провести дослідження конкурентів.

Як провести дослідження конкурентів на інді-ринку

Один із способів визначити ідеальну ціну для вашої гри — поглянути на те, скільки беруть за ігри інші розробники. Знадобляться терпіння, час (щонайменше дві години) і гугл-табличка. Цей метод працюватиме лише для платних ігор, які є в Steam, бо там є всі потрібні дані у вільному доступі. Отож:

Через теги відфільтруйте ігри конкурентів за жанром, темою або іншими особливостями

Самого лише тегу indie буде замало, додайте щонайменше ще 2-3 ключових слова. Бажано не брати поняття на кшталт ’action’ чи ’adventure’ (бо спектр величезний) або суто стилістичні теги типу ’pixel art’ чи ’retro’ (бо зазвичай користувачі шукають щось конкретніше, ніж просто ретро-гру). В ідеалі для аналізу має залишитися від 50 до 200 ігор.

Якщо не знайшлося навіть 50 ігор, можливо, ви дійсно відкрили незайняту нішу, де зможете вистрілити, або ж такі ігри просто нікому не цікаві. Тоді треба окремо й ретельно дослідити попит.

Також не забудьте відфільтрувати старіші проєкти. Інді-ринок розвивається швидкими темпами й те, що зацікавило гравців три чи більше років тому, може не спрацювати зараз. Те саме й з іграми, яким менше ніж пів року, дані про їхні продажі можуть бути не надто показовими.

Оцініть прибуток конкурентів

Як вирахувати свій потенційний прибуток на основі даних про інші інді-проєкти? Денбі каже, відгуки залишають в середньому від 1/20 до 1/50 користувачів. Тож якщо гра має 100 відгуків, цю кількість можна помножити на 20 чи 50, а тоді помножити на ціну гри. Так ви отримаєте дві базові цифри, в межах яких варіюватиметься потенційний прибуток (хоча, звісно, на нього впливатимуть різні фактори).

Оцініть потенційний прибуток для своєї інді-гри

Денбі зазначає, що потрібно врахувати, наскільки вдалою буде гра не лише з погляду продажів, але й з погляду якості та відгуків користувачів. Наскільки ваша гра хороша і які очікування в плані ціни має сформувати?

З попереднього пункту можна взяти орієнтовну кількість проданих копій та помножити її на різні ціни: $5, $10, $20 тощо.

  • Якою буде медіана прибутку для гри в кожній ціновій категорії?
  • Як ці цифри співвідносяться з очікуваннями від гри?
  • Чи існують закономірності, які роблять певну ціну оптимальною?

Потрібно оцінити, скільки часу й грошей ви витрачаєте на свою гру і скільки вам потрібно заробити. Чи збігається це з приблизними прибутками конкурентів? Наскільки ваш проєкт життєздатний?

Звісно, такий аналіз не дає повної картини, але це допоможе визначитися із середньою ціною, підготуватися до зустрічі із видавцем та відстежити ситуацію на ринку.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини.

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі