Розробники Famine Way пояснили, що вирішили припинити роботу над проєктом через канібалізм, вбивство дітей та зміну жанру на горор

Команда української гри про Голодомор Famine Way поділилася неетичними деталями, які мали з’явитися в грі. Після конфлікту з керівництвом студії Stellarium Gaming, колишні розробники надіслали нам колективне звернення, в якому зазначили — проєкт Famine Way («Голодний шлях») може нести загрозу баченню українського народу серед українців та іноземної аудиторії.

«У розробників даного проєкту були суперечки з автором сюжету та головним геймдизайнером, а саме Соломією Близнюк, яка входить до керівництва Stellarium. На такі теми, як неповнолітня головна героїня, сцени канібалізму, вбивство дітей, переробка гри у жанр „горор“ та інші чутливі теми, які могли бути використанні іноземними ЗМІ для ураження репутації українського народу та держави. Особливо в ці важки часи, через які вони проходять. Розуміючи, що керівництво проєкту, а саме Соломія та Матвій Близнюки, створило та затвердило ці ідеї і не хотіло йти на відкритий діалог з працівниками, працівники були вимушені покинути проєкт та задля збереження своєї людяності оголосити про це і не дати проєкту зелене світло у даному вигляді», — зазначає колектив.

Команда окремо наголосила — якщо Stellarium Gaming продовжить роботу над Famine Way, то на проєкт має звернути увагу Міністерство культури України. Розробники підкреслили, що колектив був зібраний з ідеєю розповсюдження української історії в цифровій сфері.

«Колектив не отримав ніяких контрактів на початку розробки даного проєкту, хоча наголошував, що вони мають бути. На четвертому місяці роботи над проєктом ми отримали контракти, які обмежують здатність колективу впливати на проєкт з юридичної точки зору. Це стало каталізатором та зробило нашим обов’язком звернути на це увагу ЗМІ. На жаль, деякі люди з колективу були обурені цією ситуацією і не розуміючи наслідків та не обговоривши це з іншими людьми, які працювали над проєктом, репрезентували ситуацію в публічних сервісах з особистої емоційної точки зору, а також без необхідної конкретики. Ми просимо не сприймати за чисту монету цю репрезентацію і дивитись на факти. До цього тексту ми додаємо матеріали котрі були створені для проєкту під тиском керівництва, а саме Соломії та Матвія Близнюків, які були затверджені ними, але не узгодженні з творчим колективом проєкту для додання до фінального продукту» — йдеться у колективному листі.





















«Хочемо наголосити на тому, що за ненаявності підписаних документів надаючих право інтелектуальної власності на матеріали створені для проєкту Famine Way, ми забороняємо використовувати наші напрацювання компанії Stellarium, бо вважаємо їх загрозою для користувачів. Також звертаємо увагу на ненадання компанією Stellarium ніяких попереджень про психологічно-загрозливий контент в цьому продукті», — додають розробники.

Нагадаємо, раніше керівників української студії Stellarium Gaming звинуватили у поганому менеджменті та токсичній атмосфері. Одна з розробниць гри Famine Way в соцмережах зазначила, що проєкт створювався у повному безладі. Своєю чергою Art Lead команди нам розповіла про проблеми з боку власників компанії та показала договір зі студією, який також став однією з головних причин незадоволення розробників.

Згодом керівництво прокоментувало ситуацію зі свого боку. За словами співзасновників студії Матвія та Соломії, проблеми в студії дійсно є, але вона «буде існувати й надалі, як і праця над двома анонсованими та одним неанонсованим проєктами». При цьому «частину учасників команди» вони звинуватили у «знехтуванні» довіри та солідарності.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному1
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Ну і гидота, як таку х@ню взагалі робити можна????

Ви проходили: The Walking Dead: Season Two, квест “Our Little Secret” в Fallout 3, квест “Chasing Past” в Dying Light?

Взагалі-то випустити хорор по мотивам голодомору це не погана ідея. Бо іноземцю так легше буде сприйняти який жах насправді був тоді.

Доречі коли сталкер робили теж деякі бухтіли про те що це зневажання чернобилців.

Все наше життя це — «психологічно-загрозливий контент»
Deal with it

Прям очень характерная ситуация — эффективные менеджеры зубами вцепились в проект на потенциально хайповой теме, наняли гребцов, обещая ветку вместо зарплаты и работу ради всего хорошего против всего плохого, а потом, когда гребцы взбыркнули, оказалось что все недовольные — предатели, боягузы, и вообще ничего не понимают в высоком искусстве распила бабла.

И что самое поганое — они наймут еще 20 таких же через полгода, когда срач уляжется, чтобы сделать идеологически опасный проект, опасный не потому что голодомор, а потому что его очевидно запустили долбо**бы, которым просто-напросто не хватит ни креатива ни мозгов сделать исторически верный проект без кишок и расчлененки, а все что получится или грандиозный распил чьего-то бабла, либо проект, который недружественные сми раскрутят по полной под сладким черно-пиарным соусом.

Вау! А ведь судя по слитым данным, это будет что-то неиронично по нынешним временам крутое!

Мне аж поиграть захотелось, хотя к изъезженной еще со времен Юща теме голодомора я равнодушен абсолютно. Похоже, не зря менеджерьё свой хлеб ест, раз даже меня зацепило! Глядишь, и через несколько итераций может даже что-то такое классное получится, что и за пределами грантоедских тусовок показать будет не стыдно. А может даже, что и среди заграничных обывателей появятся фанаты данного нового для них сеттинга!

В общем, обещаю похвастаться этим восхитительным хоррором своим иностранным друзьям, когда он выйдет. Ну и 5 баксов в стиме заплатить, само собой, а не пиратить. Все же искусство нужно поддерживать, не так ли? А что за искусство без фурора и перформанса? То-то же!

Добавил статью в избранное, почекаю прогресс через годик. Всем причастным желаю успехов!

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

То таким ніжним гіпстерам і не треба приймати участь у розробці гри про Голодомор.

В нас же наче як є професійні вузьконаправлені історики що вивчають цю тему, і розуміють як правильно висвітлювати це все, то ж перед тим як закидати це все сценарістам та художникам, треба було б провести консультації, але в проекті грошей на це немає, то ж я погоджуюсь з командою що те що вийде, наврядчи зможе нормально та правильно донести західним країнам трагедію голодомора

Буквально сьогодні на телемарафоні були прероли про новий документальний фільм про голодомор. Там такі історії, що тут це ще нормально. Там взагалі тизирили історію про чувака який дітей крав і в суп добавляв, а жінці казав що то він собаками годує сім’ю.

телемарофон поганий приклад, воно мало зникнути ще рік тому, все що вони зараз через нього роблять, несе тільки шкоду для країни і спалює впусту наш бюджет

телемарофон поганий приклад

Але це чинний приклад.

воно мало зникнути ще рік тому

Але навіть натяку на це немає. Це головний державний медіаінструмент і він дозволяє собі такі історії

телемарофон поганий приклад

телемарафон значно більш правдиве джерело інформації ніж будь який канал в телеграмі. Усі круті телеграм канали давно уже скотилися у тотальний фейко-зраду з вигадуванням фактів та пам’яттю як у рибки. Про що мова якщо за рік часу серед телеграм каналів найбільш достовірним в Україні стала Труха. Навіть такі націоналістичні як Катарсис сильно спустили планку перевірки інформації і кожного дня постять фейки без попереднього згадування що це фейк коли його розвінчують. До телемарафону можна відноситися по різному, але він найкращий серед альтернатив.

Сумніваюсь, що ви проаналізували усі телеграм канали, щоб таке стверджувати.

З подібним зіштовхуються фільморобці коли у кіно про дикий захід бояться зображати зневажливе ставлення до темношкірих. Але як обговорювати подібні події оберігаючи спокій ніжної психіки інфантильних розробників

Це жахливо! Добре що команда отямилась і припинила працювати над цим тотальним блюзнірством.

а як вони хотіли створювати гру про трагедію, де людям приходилось їсти один одного, у тому числі своїх дітей, без прямої згадки канібалізму?

це як створювати гру про голокост, без згадки третього рейху та конц.таборів

Та дуже просто. Бо третій рейх був через 5 років по тому.

Это исторический факт. Но судя по скринам, там у того кто писал ТЗ реально протекает шифер на теме расчлененки.

Згадати можна по різному. Можна згадати через підхід «побачив/почув ось такий жах, так не можна!», а можна зробити гру, де ти граєш за того самого діда, який їсть дітей.

Не розумію, а що не так? Люди знали, що робили гру про Голодомор? Я якраз такої похмурої атмосфери і хотів. А як інакше, щоб показати це жахіття?

Все ж є різниця між чернухою та похмурою атмосферою. І цей баланс варто тримати.

А як можна розповісти про голодомор без канібалізму і вбивств? Питання чи взагалі варто розповідати про нього в ігровому форматі

Натяками? Текстами історичних приміток у глосарії? Щоб той, хто зацікавиться, міг сам дізнатися про весь той жах.

Питання чи взагалі варто розповідати про нього в ігровому форматі

А як же дешевий хайп? Відразу пропоную ще 2 теми для iгор студії — виживач в Освенцімі та шутер на Азовсталі.

Буквально сьогодні на телемарафоні були прероли про новий документальний фільм про голодомор. Там такі історії, що тут це ще нормально. Там взагалі тизирили історію про чувака який дітей крав і в суп добавляв, а жінці казав що то він собаками годує.

А як же дешевий хайп?

А з цим повністю згідний.

Буквально сьогодні на телемарафоні були прероли про новий документальний фільм про голодомор. Там такі історії, що тут це ще нормально. Там взагалі тизирили історію про чувака який дітей крав і в суп добавляв, а жінці казав що то він собаками годує.

Одну і ту ж історію, одні й ті ж факти можна подати так, що це буде або історія найбільшої трагедії цілого народу, або історія про дикунів-канібалів.

Так історія голодомору це не тільки історія про геноцид, це історія про те як люди намагалися залишитися людьми, це історія про велику самопожертву заради дітей, і про великі злочини заради виживання. Там є як герої так і злочинці, так і просто люди які в моменті виживали. Це все історія про страшну трагедію яка сталася в реальному житті, прикрашати її байками це просто пропаганда та копіум. Змякшувати кути це ще гірше, це гра на руку людям котрі кажуть — Невсе так адназначна.

Натяками? Текстами історичних приміток у глосарії? Щоб той, хто зацікавиться, міг сам дізнатися про весь той жах.

Це дешеві рішення які зазвичай використовуються для чогось «додаткового». Якщо автор вирішив це подати саме таким шляхом, це його справа. Якщо автор вважає що він має показати це від першої особи — значить так треба.

А як же дешевий хайп? Відразу пропоную ще 2 теми для iгор студії — виживач в Освенцімі та шутер на Азовсталі.

Тим часом фільм про Освенцім має кілька оскарів та вважається одним з найкращих у історії кінематографу.
Мало? «Хлопчик у смугастій піжамі», «Життя прекрасне», «12 років рабства» і тд. Візьміть будь який список топ історичних фільмів, та більшість з них буде використовувати якісь яскраві історичні івенти. Теж «дешевий хайп»..

У грі Spec Ops: The Line головний герой може стріляти по цивільним, обстрілювати їх фосфором, а потім бачити наслідки своїх дій. Про неї не згада тільки лінивий коли згадють приклади ігор з найкращим нарративом.
У COD:WaW гравець міг випалювати ворогів вогнеметом та бачити як вони вигорають до м’яса.
Друга світова, що, і тут дешевий хайп? Одна з найкращих ігор у одній з найпопулярніших серій ігор у історії.

Ми не знаємо чи буде гра гарною, або чи вийде у них адекватно розкрити тему. Може і ні. Можливо у результаті гра буде шматком лайна. Тим не менш ці закиди на бачення автора — це совок у ментальності нашого суспільсва. Де кожен думає що має щось висрати по темі у якій взагалі не розуміється. От саме через такі речі в Україні майже не роблять ігри/кіно про якісь яскраві івенти в історії України. Бо свої ж заклюють.

А Голодомо це дофіга яскравий івент? У мене особисто питання, чи адекватно в ігровому форматі розповідати про такі події. Я не знаю ніяких ігр про Голокост чи виживання в лагері торговців людьми, чи гра від лиця дитини, яка в сексуальному рабстві. Про це можна зняти документальне, або художнє кіно, чи можна реалізувати адекватну гру, а не просто чорнуху питання відкрите, бо аналогів я не знаю. Військові злочини то не аналог, бо це той же шутер, просто з іншим контекстом, але все ще шутер. А от тут гейплей виглядає досить неоднозначно, на грані так би мовити

Це не яскравий момент очевидно, але мається на увазі що по Голокосту назнято купа матеріалів, фільмів, написано книг, та навіть ігри є. По темі Голодомору тільки міністерство культури щось намагається робити, крім сухих документалок нічого особливо і немає. А це не дуже помагає розкрутити тему. Я нагадаю що тільки в 2024 році провідні країни світу почали подекуди визнавати це геноцидом. Проте для більшості західників Холумодор( Пітерсон буквально так називає Голодомор 0:26) досі не зрозуміла назва чогось.

крім сухих документалок нічого особливо і немає

Ну, це не так. Звісно, про Голодомор свого «Списку Шиндлера» ще не зняли, але є, наприклад, «Гарет Джонс», «Гіркі жнива», є доволі потужний «Голод-33».

Та загалом я згоден, щось такого, щоб емоційно привернуло світової спільноти увагу до тему Голодомору — такого мало.

«Гарет Джонс», «Гіркі жнива», є доволі потужний «Голод-33».

перші два майже не українські фільми продукти з елементами бойовика, а Голод-33 тільки в Україні і показувався. Це нажаль взагалі практично ні одного для світового ринку від нас.
Перші два як подивитися то таке відчуття наче не дуже то і голодали, бо бойові сцени, романтика і т.д, а ось після документалок про 1933 голова сивіє. Кадри від яких стине кров це то що має бачити глядач при спогадах про будь який витвір про цей страшний геноцид. Але це тільки моя думка, он у євреїв вдалося трагікомедію про концтабір зняти і вона чудова.

Вы тут шутите а где-то не спит эффективный менеджер в занятой с ночи очереди к дверям госкино...

Бо ми живемо у світі з єдинорогами, які харчуються метеликами і какають веселкою.

Як можна зробити гру про голодомор без цього? Це жахливий геноцид, а не сказка від Дісней, хоча може в сценарії було ще щось що так налякало розробників? Ситуація навколо цієї гри все дивніша і дивніша...

Підписатись на коментарі