Souls-like ігри перестали бути нішевими — тепер це один із головних жанрів індустрії. Висновки аналітиків
Привіт, спільното! Сервіс аналітики ігрової індустрії Video Game Insights випустив дослідження «Souls-likes: From Niche to Mainstay», в якому проаналізував успішність сучасних соулзлайків та їх розповсюдженість. Наводимо ключові висновки з документа.
«Ігри типу souls-like перетворилися на усталений піджанр в індустрії. Останні галузеві виставки представляють поєднання великих та малих ігор, які або повністю охоплюють, або мають елементи того, що являє собою souls-like. Попри широку популярність, думки в ігровій спільноті щодо souls-like різняться; одні сприймають їх як тимчасову тенденцію, а інші розглядають, як нішевий піджанр, орієнтований на певну аудиторію.
Азійсько-тихоокеанський регіон, з особливим акцентом на Японію, Китай та Південну Корею, став основною рушійною силою як у розробці, так і в споживанні souls-like ігор. Що стосується виробництва, то, за прогнозами, на Азійсько-тихоокеанський регіон припадатиме 80% релізів у 2025 році, що відображає помітне зниження виробництва в західних регіонах. У цьому звіті розглядається зростання популярності souls-like та значна роль, яку відіграв Азійсько-тихоокеанський регіон у збереженні їхньої популярності протягом останнього десятиліття», — зазначають аналітики.

Повну версію звіту можна знайти за цим посиланням, а нижче тезово наводимо ключові висновки від VG Insights:
- протягом останніх десяти років у Steam щорічно збільшується кількість нових ігор із тегом «схожа на Dark Souls»;
- жанр Souls-like еволюціонував із нішевого піджанру, визначеного баченням FromSoftware, у глобальний стовп ігрового дизайну та мейнстрімову категорію;
- У 2024 році у Steam вийшла 371 така гра, що у понад 40 разів більше, ніж у 2015 році;
- Втім, серед новинок
2025-го відповідний тег має лише 207 ігор; - частота випуску ігор, позначених тегом «souls-like», зростає, що свідчить про те, що цей тег тепер є усталеним піджанром у Steam;
- з 2015 року інді-ігри мають більший внесок у кількість випущених з 2015 року ігор, проте AA та AAA-ігри домінують більше за кількістю проданих одиниць;
- до 2024 року на ААА-ігри припадало майже три чверті продажів;
- хоча AA-студії та незалежні студії були рушієм зростання на початку, видавці ААА зараз міцно контролюють ринок;
- вихід Elden Ring у 2022 році став ключовим моментом, який вивів жанр Souls-like у повний мейнстрім;
- Азійсько-тихоокеанський регіон є домінантним регіоном як для розробників і видавців, так і для споживачів Souls-like;
- частка розробників Souls-like ігор з цього регіону різко зросла з 60% у 2020 році до 80% у 2025 році (за кількістю випущених ігор), тоді як частка західних розробників значно скоротилася;
- вплив Китаю з погляду гравців не має собі рівних — успіх Souls-like гри залежить від її здатності зацікавити гравців з цього регіону, а також з США;
- Китай є основним споживачем Souls-like ігор на Steam — на гравців з цієї країни приходиться 47% від загальної кількості гравців;
- Сполучені Штати (23%) посідають друге місце за часткою гравців, а Німеччина (5%) — третє;
- На ринку AAA-ігор Souls-like, особливо після 2021 року, спостерігається тенденція до зростання цін, причому новий преміум-рівень цін становить $69,99 — $79,99, хоча $59,99 залишається поширеною ціною.
18 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів