Souls-like ігри перестали бути нішевими — тепер це один із головних жанрів індустрії. Висновки аналітиків

Привіт, спільното! Сервіс аналітики ігрової індустрії Video Game Insights випустив дослідження «Souls-likes: From Niche to Mainstay», в якому проаналізував успішність сучасних соулзлайків та їх розповсюдженість. Наводимо ключові висновки з документа.

«Ігри типу souls-like перетворилися на усталений піджанр в індустрії. Останні галузеві виставки представляють поєднання великих та малих ігор, які або повністю охоплюють, або мають елементи того, що являє собою souls-like. Попри широку популярність, думки в ігровій спільноті щодо souls-like різняться; одні сприймають їх як тимчасову тенденцію, а інші розглядають, як нішевий піджанр, орієнтований на певну аудиторію.

Азійсько-тихоокеанський регіон, з особливим акцентом на Японію, Китай та Південну Корею, став основною рушійною силою як у розробці, так і в споживанні souls-like ігор. Що стосується виробництва, то, за прогнозами, на Азійсько-тихоокеанський регіон припадатиме 80% релізів у 2025 році, що відображає помітне зниження виробництва в західних регіонах. У цьому звіті розглядається зростання популярності souls-like та значна роль, яку відіграв Азійсько-тихоокеанський регіон у збереженні їхньої популярності протягом останнього десятиліття», — зазначають аналітики.

Повну версію звіту можна знайти за цим посиланням, а нижче тезово наводимо ключові висновки від VG Insights:

  • протягом останніх десяти років у Steam щорічно збільшується кількість нових ігор із тегом «схожа на Dark Souls»;
  • жанр Souls-like еволюціонував із нішевого піджанру, визначеного баченням FromSoftware, у глобальний стовп ігрового дизайну та мейнстрімову категорію;
  • У 2024 році у Steam вийшла 371 така гра, що у понад 40 разів більше, ніж у 2015 році;
  • Втім, серед новинок 2025-го відповідний тег має лише 207 ігор;
  • частота випуску ігор, позначених тегом «souls-like», зростає, що свідчить про те, що цей тег тепер є усталеним піджанром у Steam;
  • з 2015 року інді-ігри мають більший внесок у кількість випущених з 2015 року ігор, проте AA та AAA-ігри домінують більше за кількістю проданих одиниць;
  • до 2024 року на ААА-ігри припадало майже три чверті продажів;
  • хоча AA-студії та незалежні студії були рушієм зростання на початку, видавці ААА зараз міцно контролюють ринок;
  • вихід Elden Ring у 2022 році став ключовим моментом, який вивів жанр Souls-like у повний мейнстрім;
  • Азійсько-тихоокеанський регіон є домінантним регіоном як для розробників і видавців, так і для споживачів Souls-like;
  • частка розробників Souls-like ігор з цього регіону різко зросла з 60% у 2020 році до 80% у 2025 році (за кількістю випущених ігор), тоді як частка західних розробників значно скоротилася;
  • вплив Китаю з погляду гравців не має собі рівних — успіх Souls-like гри залежить від її здатності зацікавити гравців з цього регіону, а також з США;
  • Китай є основним споживачем Souls-like ігор на Steam — на гравців з цієї країни приходиться 47% від загальної кількості гравців;
  • Сполучені Штати (23%) посідають друге місце за часткою гравців, а Німеччина (5%) — третє;
  • На ринку AAA-ігор Souls-like, особливо після 2021 року, спостерігається тенденція до зростання цін, причому новий преміум-рівень цін становить $69,99 — $79,99, хоча $59,99 залишається поширеною ціною.

Яке ваше ставлення до цього жанру? Чи не забагато останнім часом в ньому виходить ігор? Яка, на вашу думку, найцікавіша з них? Діліться думками в коментарях!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
протягом останніх десяти років у Steam щорічно збільшується кількість нових ігор із тегом «схожа на Dark Souls»;
Indie Case Study: Hollow Knight: Silksong

Звісно, якщо все підряд записувати як X, то кількість X буде зростати. Але це не робить усе X.

Насправді, souls-like ігор дуже мало. Окрім ігор від FromSoftware, можу згадати ще Salt and Sanctuary (бо схожа за атмосферою і створювалась явно під впливом), — і все.

souls-like ігор

А про які критерії ми говоримо?

Гарне питання, з якого, мабудь, і треба було починати дослідження.
А так ми говоримо, про «персональні та суб’єктивні критерії».

Не згадати, як мінімум, Lies of P, Lord of the Fallen, Black Myth Wukong, Wuchang The Fallen Feathers — дивно. Вони тру соулс лайки, а Lies of P, імхо, взагалі перевершила половину тайтлів Фромів

Lies of P, імхо, взагалі перевершила половину тайтлів Фромів

Ви шо таке казати!

Ну то ви загнули, не перевершила. Але найбільше наблизилася до них.

Для мене ця гра краще ніж дс1/дс2, сорі :)
До речі, забув ще за The First Berserker Khazan. Як знав, що щось забуду додати

дс2

Ну, тут сперечатися не буду)

Для мене головний мінус Lies of P те, що рухи головного героя наче деревʼяні. Не таке приємне керування, як у іграх Фромів. До цього можна звикнути і сама гра мені дійсна сподобалась, бо я навіть колегам її рекомендував. Але цей момент в моєму особистому топі ставить Брехунця нижче за Соулси.

рухи головного героя наче деревʼяні

Але ж це логічно — він лялька.

ага, також не сподобалось, через це на довго не затримався в грі.
більше за всіх наблизились до рульожки чуваки з Lords of the Fallen останнього, як на мене.

Все придивляюся до Lords of the Fallen, але відгуки зовсім різні і не дають зрозуміти, чи гарний це соулзлайк. Вам як ця гра?

я багато в нього не награв, якось не відчув фром софтварівського антуражу, кольорова палітра потойбіччя мене дратує, як і всілякі кістки та інше, але ліхтар як досліднецька механіка — це прикольно, хоча й нав’язливо, як мінімум першу годину-дві гри без нього не обійтися.
я забив першого боса, він був ніякий абсолютно, тому щодо складності гри проти інших босів мені нічого сказати.
не цурались розробники й копіювати певні приколи фромів — типу закинути якогось моба з середини або кінця гри на початку, такий там був, повозитись з ним довелось.
ще є дратівлива для мене механіка — є іноді моби безсмертні до моменту поки не витягти з них ліхтарем якусь хєровіну, а я таке не люблю — халк ломати й нищити і речі що мені це зробити не дають без танку з бубном мене також дратують, хоча комусь може показатись чим то свіжим в подібного роду іграх.

в цілому, всі в котрі грав 3д соулс лайки я забраковав через керування і десь щось ще мені там могло не сподобатись — Lords of the Fallen в керуванні накраще копіює соулси.
я пробував themesia чи щось таке — там чувак з маскою чумного лікаря був.
потім здається steel rising чи щось таке — також рване в керуванні на момент моєї гри.
ну і Lies of P — але також керування мені не зайшло, як і рваність анімацій ворогів через «роботичність» мобів. правила гри — завчи анімаційні патерни і тоді ти пройдеш гру. але я роблю рефанд і не морочу собі голову — так я й переміг ці ігри.

Дивився трохи проходження і от з ліхтарем механіка теж не сподобалась

Ну я навіть не помітив цього, якщо це навіть і є таке, тобто для мене це не було проблемою. По факту, дс2 сама по собі дерев’яна капець, бо відомим причинам)) та навіть оце в дс3 вернувся після Елден Рінгу, і порівнянно з останім, усі соулси дерев’яні в плані перекатів. Вони не такі «плавні» (чи швидкі) як у ЕР, маю на увазі анімацію і швидкість від нажаття перекату до його «виконання». Тому тут теж треба привикати. Впринципі, порівнянно з ER, все мабуть буде таким

Чого ж, в Bloodborne все доволі швидко і динамічно. Хоча там не стільки перекати, скільки деши чи ухилення

нет такого жанра
но многие безумно копируют не самые удачные механики из игр фромов и на волне хайпа лепят себе этот тэг

souslike це не жанр а тип ігор з action rpg жанру

Підписатись на коментарі