«В епоху PS1 на стоянці було більше спорткарів, ніж в епоху PS4». Екскерівник PlayStation пояснив, чому ігри мають дорожчати
Шон Лейден, колишній президент і CEO Sony Interactive Entertainment America, виступає за постійне збільшення вартості ігор. Тому що компанії стикаються з ростом бюджетів виробництва й впливом інфляції. І якщо проєкт коштує $200 мільйонів, то отримати від нього суттєвий прибуток дуже складно. Екскерівник навіть заявив, що в епоху PS1 у розробників «було більше спорткарів», ніж в часи PS4.
Лейден дав інтервʼю виданню Games Industry. Під час розмови він зазначив, що вартість ігор лишалася незмінною протягом 20 років. І тільки після запуску PS5 та Xbox Series ціну почали підіймати.
«Я думаю, це тому, що всі бояться. Ніхто не хоче бути першим, хто підвищить ціну, бо боїться втратити трафік. Тому ви просто з’їдаєте свій операційний дохід, свій прибуток», — зазначив Лейден.

За словами колишнього директора, ріст бюджетів розробки не корелює з підняттям вартості ігор. Тому чистий прибуток компаній поступово зменшується.
«В епоху PS1 на паркуванні було більше спортивних автомобілів, ніж в епоху PS4, тому що якщо ви продаєте 20 мільйонів одиниць по 60 доларів за щось, що коштувало вам лише 10 мільйонів доларів, це не те саме, що продавати 20 мільйонів одиниць по 60 доларів за щось, що коштувало вам 160 мільйонів доларів», — продовжив Лейден.
На думку колишнього керівника, вартість ігор потрібно було підвищувати зі стартом кожного нового покоління. Натомість в індустрії використовували девіз «поки ми ростемо, навіть якщо ми не заробляємо гроші, ми якось та й виживемо». Однак тепер такий спосіб мислення, за словами Лейдена, досягнув кризової точки. Адже тільки щоб окупити ААА-гру, необхідно продати багато мільйонів копій.
«Витрати на розробку просто занадто високі. Якщо ви збираєтеся витратити понад 200 мільйонів доларів на розробку гри, ваша маржа буде дуже низькою, якщо ви не можете розраховувати на продаж 25 мільйонів копій. Але якщо ви не Rockstar, не варто розраховувати на продаж 25 мільйонів копій», — додав Лейден.
Далі ексдиректор визнав, що компанії «вже все одно підвищили ціну». Навіть якщо базова вартість лишилася без змін, використовуються мікротранзакції та Deluxe-видання. Контент в останніх «майже нічого не коштує» з погляду загального бюджету.
«Вони сказали: «Гаразд, а що, якщо ми збережемо ціну, а потім будемо заробляти на вас за допомогою DLC, мікротранзакцій, бойової перепустки, сезонного пропуску, як ви це не називайте, і спробуємо компенсувати надлишок там», — пояснив він.
Нагадаємо, нещодавно аналітик Circana Мет Піскателла заявив, що ціни на ігри часто встановлюються, «залежно від настрою». Компанії обирають вартість, відштовхуючись від власних відчуттів.
27 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів