«В епоху PS1 на стоянці було більше спорткарів, ніж в епоху PS4». Екскерівник PlayStation пояснив, чому ігри мають дорожчати

Шон Лейден, колишній президент і CEO Sony Interactive Entertainment America, виступає за постійне збільшення вартості ігор. Тому що компанії стикаються з ростом бюджетів виробництва й впливом інфляції. І якщо проєкт коштує $200 мільйонів, то отримати від нього суттєвий прибуток дуже складно. Екскерівник навіть заявив, що в епоху PS1 у розробників «було більше спорткарів», ніж в часи PS4.

Лейден дав інтервʼю виданню Games Industry. Під час розмови він зазначив, що вартість ігор лишалася незмінною протягом 20 років. І тільки після запуску PS5 та Xbox Series ціну почали підіймати.

«Я думаю, це тому, що всі бояться. Ніхто не хоче бути першим, хто підвищить ціну, бо боїться втратити трафік. Тому ви просто з’їдаєте свій операційний дохід, свій прибуток», — зазначив Лейден.

За словами колишнього директора, ріст бюджетів розробки не корелює з підняттям вартості ігор. Тому чистий прибуток компаній поступово зменшується.

«В епоху PS1 на паркуванні було більше спортивних автомобілів, ніж в епоху PS4, тому що якщо ви продаєте 20 мільйонів одиниць по 60 доларів за щось, що коштувало вам лише 10 мільйонів доларів, це не те саме, що продавати 20 мільйонів одиниць по 60 доларів за щось, що коштувало вам 160 мільйонів доларів», — продовжив Лейден.

На думку колишнього керівника, вартість ігор потрібно було підвищувати зі стартом кожного нового покоління. Натомість в індустрії використовували девіз «поки ми ростемо, навіть якщо ми не заробляємо гроші, ми якось та й виживемо». Однак тепер такий спосіб мислення, за словами Лейдена, досягнув кризової точки. Адже тільки щоб окупити ААА-гру, необхідно продати багато мільйонів копій.

«Витрати на розробку просто занадто високі. Якщо ви збираєтеся витратити понад 200 мільйонів доларів на розробку гри, ваша маржа буде дуже низькою, якщо ви не можете розраховувати на продаж 25 мільйонів копій. Але якщо ви не Rockstar, не варто розраховувати на продаж 25 мільйонів копій», — додав Лейден.

Далі ексдиректор визнав, що компанії «вже все одно підвищили ціну». Навіть якщо базова вартість лишилася без змін, використовуються мікротранзакції та Deluxe-видання. Контент в останніх «майже нічого не коштує» з погляду загального бюджету.

«Вони сказали: «Гаразд, а що, якщо ми збережемо ціну, а потім будемо заробляти на вас за допомогою DLC, мікротранзакцій, бойової перепустки, сезонного пропуску, як ви це не називайте, і спробуємо компенсувати надлишок там», — пояснив він.

Нагадаємо, нещодавно аналітик Circana Мет Піскателла заявив, що ціни на ігри часто встановлюються, «залежно від настрою». Компанії обирають вартість, відштовхуючись від власних відчуттів.

Спільното, зізнавайтеся, у кого з вас є спорткар? Чи може ви свій продали, і на це вказує Лейден? Пишіть в коментарях!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

да хватит уже это обсасывать, как будто тебе это кто-то не дает сделать. бери и поднимай.

Вангую GTA VI по 100 баксів, це буде «проба пєра».

Doom: The Dark Ages вже коштує $100 у Німеччині, як і інші ігри. GTA VI явно буде дорожче, очікується ціна у 99.99 євро ($117), або й ще дорожче.

Не буде. Їм треба людей в нову GTA Online заманити, а для цього треба поріг не завищувати, інакше є ризик, що люди лишаться в пʼятірці.

Як гравець з багаторічним стажем, хочеться зазначити, що і якість ігор сьогодні вибачте впала до рівня дна. Так ж Activision випускає свої щорічні «ААА» релізи з такою кількістю багів і проблем, що це нагадує примітивні скам схеми. І інший важливий аспект це те, що фактично сьогодні ти не володієш копією гри яку купив, тому хай ті розробники трохи губу закатають, і почнуть відпрацьовувати хоча б актуальну вартість гри.

Підвищення цін на ігри не вплине на заробіток розробників. Це вплине на заробіток керівників, у яких бонуси прив’язані до прибутку.

До підвищення ціни як такої я давно ставлюсь нормально. Квиток у кіно 10 років назад і зараз коштує аж ніяк не однаково. Але хочеться якісних продуктів. Я без проблем заплачу 100 баксів за гру рівня BG 3, але ж про ціни в першу чергу плачуться розробники різних «калофдюті» та «фіфи», які останній якісний продукт випускали років 20 назад.

Так в часи пс1 і продавали диски в коробках, а не купон на право гри на сайті.

Спорткар повинні їздити по спеціально побудованих для них треках, а не по дорогах спільного призначення. Епоха спорткарів проходить і це добре.

там на той же площадке вполне себе могуть стоять SUV по цене спорт кара.

1. В епоху atari кожен реліз ігр на автоматі святкували блекджеком і шлюхами. Те що було тоді і зараз — дві різні реальності, ніяк не пов’язані
2. Зараз набагато більше ігр, і набагато більша конкуренція
3. Раніше ігра була кінцевим продуктом, і ти гарантовано це знав. Зараз нова гра часто — платформа для подальших dlc, продажу всілякого барахла через вбудований магазин, лутбокси тощо. І дохід з гри необмежений в часі, допоки гру підтримують

Так може цейво, перестати робити ігри по 200 мільйонів? І куди діваються бабки в геймдеві. Коли у вас розробники найбідніші в індустрії, їх завжди менше, інструменти розробника дешеві і доступні у великій кількості. Класична реклама як в кіно не потрібна навіть в кіно, не те що в іграх. Де бабки?

Більша частина бюджету сучасних ігр це маркетинг. Тож хай навіть це буде половина бюджета — з 200 піде 100 на рекламу. Раніше стільки не витрачали на маркетинг. Зараз інакше вже і не буває.

А ще з часів PS1 пройшло добрих 30 років. Інфляція з’їла багато. З 1995 бакс подешевшав більше ніж вдвічі.
Так шо з тих 100 мільйонів, які лишились після ненажерливих маркетологів, інфляція зжерла ще 55.
45 мільйонів баксів зараз собівартість гри для студії.
Нема питань, це нормально. Зараз же не 10-20 людей роблять гру, як колись робили Doom, чи Quake.
Quake 2 зробила команда з 13 людей.
Скільки людей зараз працює над конвеєром Assassin’s Creed чи ще якоюсь щорічною шляпою?)

Ціни адекватні відносно часу в який ми живемо.

Більша частина бюджету сучасних ігр це маркетинг.

а де цей маркетинг? Он Зоряні війни останні 9 епізод, коштував 250 мільйонів баксів і стільки ж на рекламу, і реклама ця грала з кожного чайника навіть в Україні. У колди бюджет 300 мільйонів, з яких 100 на рекламу, а реклами колди ніколи ніде не було. Трейлер в ютубі і всьо. От у кінгдом кама 2 рекламу видно, банери на ютубі, ролики, контектстна реклама і тп, але це індюшатники і там бюджета на рекламу взагалі сльози, з частоти появи цієї реклами можу сказати ну тисяч 40 долларів. Деякі скам площадки більше витрачають.

1. Заплатити купі дорогих ютуберів, це зараз мабуть найдорожча витрата.
2. 100% купа реклами є в інтернеті, але вона мабуть не попала на український трафік, тому ви його не бачили. Підозрюю, що активіжн, чи хто там зараз колдою займається — не хоче витрачати гроші на рекламу, яка не окупиться.
3. Пропорційно витрачається на відділ маркетингу, адже чим більші витрати на сам маркетинг, тим більше треба заплатити, власне, департаменту, який цим займається)

Просто остання колда рекламу якої я пам’ятаю, це колда з Кевіном Спейсі, це мабуть Infinite Warfare який вийшов 10 років назад.

Чистий прибуток зменшується, бо у когось неспівставно ростуть бюджети у порівнянні з ростом аудиторії. Якщо проект за 200 мільйонів такий дорогий, то навіщо у нього вкладати стільки грошей?
Ба більше, ці проекти по 200+ мільйонів зазвичай віддають стерильністю та є типовими. Навіть якщо вони зроблені технічно добре, в них мало бажання грати бо розумієш що це дженерік затичка від Sony, EA, Ubisoft, etc.
На додачу особливо кумедні розповіді про 200 мільйонні бюджети, та незадоволення продюсерів тим що з ними важко вийти в плюс. При тому буквально протягом останнього року виходили проекти з бюджетами меншими за 100 мільйонів, які конкурували з сучасними ААА (чи самі такими є) і не мали проблем з заробітком.

ну от тіпа так і є. От новий батлфілд 6 виходить, він коштує 400 мільйонів долларів, це гра фактично без сюжета буде. А де цей бюджет невідомом. Ну ок на рекламу стрімерам витратились, де інші 380 мільйонів. А саме смішне, що з таким бюджетом гра не окупиться, хоча вона вийша ± нормальна, якщо дивитись бо бета тесту. А якщо згадати, що бед компані 2, який нічим не відрізняється від шостки, всі ті самі механіки, спецефекти і розвалені будівлі коштував 30 мільйонів в 2009, то взагалі страшнувато стає, бо той бюджет з 2009 зараз це 50 мільйонів, але гра стала коштувати не 50 лямів, а 400, в 10 раз більше.

типічний корпоративний ху*сос.

можна подумати про багато речей: більший вибір ігор, роздуті штаби НЕ девелоперів, шалені бонусні пакети для CxO які ніфіга не роблять, безкінечні поглинання і перепродажі, зміна цін\інфляція і тому подібне.

чомусь я дивлюсь на Baldurs Gate 3 і вони змогли а) релізнути шедевральну гру б) заробити грошей в) не нити\плакати\наганяти на фанатів та гравців г) відмовитись від мікро-транзакцій і DLC.... може проблема не в ціні, а тому, що багато сучасних ігор лайно і 50% + вартості розробки зашито в корпоративне лайно яке не потрібно геймерам, а потрібно тільки CxO рівню?

так само зараз вийшов «updated» реліз Stronghold Crusader за якісь копійки, конторка апдейтнула текстури, додала трохи нових механік, підтягнула певний функціонал і релізнула це за 5 копійок. + дала ще цілу роадмапу апдейтів. Якби цим релізом займався даний клоун, то він би коштував 50 баксів і його б купило 7 людей. А так чуваки будуть спокійно продавати і отримувати стабільний кеш.

Мені цікаво

а) чому це у розробників ігор мають бути спорткари? І чому пересічний гравець має їх спонсорувати?

б) чому ці апологети підвищення цін завжди торочать про здорожчання розробки, але ніколи і слівцем не обмовляються про ріст кількості гравців, здешевлення інструментарію розробки і т.д. У 2018 на стімі було 90 мільойнів МАУ, а у 2025 — 147. За 7 років це ріст майже на 70%. Якщо ви не можете монітезувати таку величезну базу гравців, то це явно не проблема цін на ігри, а тих ігор, які ви робите. А, ну і всратої политики ексклюзивів. А то тут і рибку зісти (пушити продажі консолей через ексклюзиви) і спорткар отримати (нити, що ігри задешеві).

Він очевидно лукавить. Бо і сам визнає, скільки методів додаткової монетизації зʼявилося. Але не пропонує їх замінити на підняття цін, бо знає, що таким шляхом не підуть, не спрацює.

На жаль, багато директорів та топів великих корпорацій так само лукавлять. Це у них наразі спільний нарратив. «Що, жаба давить 80$ на гру витратити? Тоді ви не тру фанат!» ©

Підвищення цін на ігри означає, що зарплати розробників стануть більшими?

Так же?

Так?

Скоріш за все навпаки, ще більше скоротять штат і будуть впроваджувати ШІ, за впровадження котрого топ менеджмент отримає бонуси, гравці отримають гарну картинку, але плаский сюжет і персонажів, розробники отримають вихідні виплати і підуть в інді ігри

«Впроваджу ШІ, який замінить топ менеджмент, недорого.» ©

А чому пан ексдиректор забуває такі банальні істини: в період PS1 ринок був молодий і надприбутки були реальністю. Зараз ніша заповнена і продовжує переповнюватися. Ти не можеш просто казати я буду задирати ціну маючи таку кількість конкурентів і таку кількість контенту. Може то просто рефлексія по гарним дням минулого?

Підписатись на коментарі