Деякі користувачі вважають, що 360 гривень для української інді-гри — це надто дорого. А як ви думаєте?

В Х розгорнулася дискусія про вартість українських інді-ігор. Один з блогерів опублікував відгук користувача, в якому йшлося про 360 гривень як надто високу вартість для проєктів від вітчизняних незалежних розробників. В коментарях деякі люди з цим погодилися, а інші вказали на необхідність підтримати український геймдев.

Обговорення розпочалося з публікації журналіста та блогера Микити Казимирова. Він виклав скриншот з коментарем від користувача під псевдонімом Stepan, опублікованим під оглядом Through the Nightmares.

«Гра крута. Нижче думки вголос. Мені сподобався стиль і механіки в перших відео, які я побачив ще році у 2022. Додав у вішліст. Планував купити, не так щоб пройти, бо я казуальний гравець, а просто підтримати якісне українське. І от вона вийшла. І я не куплю. Бо 360 грн для інді дорого, на мою думку. Це вже вартість торішніх ААА-ігор на розпродажі.

Я вже це бачив з Puzzles For Clef. Гарна, пропрацьована гра. Вийшла з прайсом 300 грн. 100 рецензій за рік. А може, за умовних 149 грн продалась би краще, була б підхоплена твітером, як це було з Titan Chaser. І на фоні вдячних рецензій і ажіотажу серед українців помічена вестернами та цільовою авдиторією. 300 копій по 150 грн принесли б розробникам більше ніж 100 по 350», — написав Stepan.

В коментарях під дописом люди почали висловлювати різні думки. Дехто погодився з цим користувачем, але більшість вважає ціну в 360 гривень цілком прийнятною для інді.

«Серйозно? 360 грн за українську інді це до*уя? А він взагалі дивився ціни на інші інді? Там теж чомусь за 149 гривень кожну гру ніхто не продає, цікаво, чому ж», — відповів блогер Дарк Валерійович.

Спільното, цікаво було б почути ваші думки з цього приводу. Чи вважаєте ви 360 гривень високою вартістю за українські інді? Яким має бути ціноутворення на проєкти від незалежних творців? Діліться думками в коментарях.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn

Найкращі коментарі пропустити

Дуже дорого. Крапка. Факторіо коштує 300 грн, це топова інді гра. за українське треба переплачувати?

Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Складається відчуття, наче люди, які не вміють добре рахувати свої витрати, намагаються ставити ціни товарам на свій розсуд, бо що там наче десь бачили, але у підсумку такі коментарі виходять як якась повна нісенітниця.

Чому люди знаходять купу причин вказати на дороговизну якоїсь там гри (і заодно цим ще й часто знецінюють цінність гри, не задумуючи про те, скільки було часу, сил, грошей витрачено на створення цього), але соромляться чесно собі признатися у тому, що: «Я не можу собі дозволити це купити, бо у мене немає грошей на такі розваги сьогодні».

для інді дорого, на мою думку. Це вже вартість торішніх ААА-ігор на розпродажі.

Якщо ви такий економний покупець, тоді що вам заважає додати до списку бажаного цю інді гру і купити наступного року цю гру на розпродажі?

Все вирішує ринок. Якщо це гра рівня Limbo, то її будуть купувати і за 500. Якщо це вторинний платформер яких 100500, то і безкоштовно не треба

А 360 грн за (електронну) книгу норм? Гру ж «написати» не легше. Ігри стали дуже дешевими, незаважаючи на складність їх розробки. А «старих» книг ще більше, ніж ігор — не в цьому проблема. Тому колись закінчаться дурники, які на ентузіазмі витрачають купу часу за безцінь та інді теж піде на «креативне дно» разом з ААА. Ніхто не зобов’язує нічого створювати та купувати, просто в такому випадку ринок деградує та стане біднішим. В багатьох країнах існують дотації чи просто пільги для розробників ігор — колись здивувався, що студія, яка зробила Limbo та Inside, була фінансована урядом Данії (і таких багато, бо окупається це багатократно). В українського геймдеву зараз найбільша проблема це кацапське вторгнення, проте якщо не буде підтримки авдиторії — то про укр геймдев можна забути, принаймні на найближчі на роки.

колись закінчаться дурники, які на ентузіазмі витрачають купу часу за безцінь та інді теж піде на «креативне дно» разом з ААА.

Та не думаю, що закінчаться. Романтичні ідеалісти, яких ви охрестили дурниками, завжди будуть.

проте якщо не буде підтримки авдиторії — то про укр геймдев можна забути, принаймні на найближчі на роки.

Тільки як би його домогтися тієї підтримки)

Раніше ходили розповіді що ігри в цифрі і книги в цифрі будуть дуже дешевими а майже всі гроші будуть йти автору а не видавництвам та якимось іншим посередникам бо не треба буде витрачатися на доставку, на метеріали, платити продавцям, ділитися з видавцями. А ще памʼятаю розказували що знайти покупця легше та вирати на рекламу теж значно менші бо це ж Інтернет і достатньо лише простягнути руку.

воно так і стається на певний період, поки не починається перенасичення. На початку десятих в Steam виходило набагато менше ігор і було відповідно легше отримати visibility.
Це спіральний рух. Раніше пересічному автору чи розробнику було складно дотягнутися до потенційної аудиторії. Тепер дотягнутися легше, але складніше виділитися

Що в лоб, що по лобі. Скільки в WWW мільйонів сайтиків і скільки з них відвідують живі люди? Скільки в Утупі відева і авторів і скільки з цієї маси отримує перегляди та якийсь зиск зі своєї роботи?

Не розумію людей які скаржаться на ціни на ігри. Не подобається ціна — качай піратку, все просто

А якщо піратки немає? А якщо хочеться в мультиплеєр?

Ага, качай піратку, разом з кацапськими троянами та вірусами.

Ха! не качати з торентів через небезпеку вірусів — це як не купатися в Дніпрі, боячись акул ;-)

Літературний уривок фтему:

«Майкл застав нас під час гри в „Дум“ на офісній операційній системі і розлютився.. або, точніше сказати, він видалив її з системи і прочитав мені лекцію про втрачені людино-години, коли я пізніше запитав у нього дозволу перевстановити гру. Зрештою він погодився, тому що для моралі працівника було б справжньою катастрофою не мати можливості поганятися за своїми колегами та повбивати їх.
— І ще, Даниїле, у жовтні вийде нова версія під назвою „Дум II“, і ходять чутки, що піратські копії цієї гри містять вірус, що вбиває жорсткий диск. Тож прошу навіть не думати про її встановлення.
Пощастило!
Баг був настільки злий, що хотів написати Марбурзький вірус і встановити його на машину Майкла, але це просто типова для Бага балаканина. Марбурзький вірус настільки небезпечний, що його навіть неможливо вивчити. Тридцять сім працівників німецької лабораторії померли, зв’язавшись із ним.»
© Рабы «Майкрософта» — Дуглас Коупленд

Покачаєш з торрентів, коли швидкість 1 КБ в секунду а потім останній вийшов з роздачі і чекай поки знову почнуть роздавати. Краще заплатити і не страждати. Я вже гадав, що торренти давно в минулому.

Звісно низька швидкість буває якщо раздача рарітетна і небагато сидів. Але якщо щось нове і популярне — ось, наприклад, нещодавно натрапив якийсь фантастичний серіал на рутрекері — зі швидкістю 10 Mb/s скачав максимально швидко.

10 Mb/s це просто смішна швидкість в порівнянні зі Стімом.

Це плюс\мінус максимальна швидкість скачування зі Стіму, якщо у людини 100 Мбіт/с інтернет)

У мене 100 Мбіт/с інтернет і у Стімі ті ж самі 100 Мбіт/с ±, аж ніяк не 10.

Ок, я не закликаю піратити, але давайте заради експерименту проведемо деякі розрахунки.

Бідний український студент мріє пограти, наприклад, у свіженький Kingdom Come: Deliverance II.
Дивиться на розмір інсталяції на торенті: 110 Gb.
Дивиться на ціну гри у стимі: 1599 — 2132 грн.
У-у-у, більше ніж стипендія за місяць!
А скільки гра буде качатися з торента? 110 * 1024 / 10 / 60 ~ 188 хвилин = >3 годин! А щасливий власник ліцензіонки скачає її всього за 20 хвилин — виходить без варантів ;-)

Хтось плутає мегабайти з мегабітами.

Оце я тупанув(( дякую!
Перерахуємо: 1 MB = 8 Mbit

110 * 1024 / 1.25 / 60 ~ 1502 хвилини ~ 25 годин

Бідному студенту доведеться більше доби чекати поки гра загрузиться

Ну я взагалі то відповідав пану Денису)
У мене в самого 100 Мбіт/с і я не пригадую щоб качав 110гб 25 годин. Тож схоже що ваш перший розрахунок вірний.
А що до торентів — щось свіже качається на повній швидкості (можливо у кого гігабіт — тому вже не вистачить сидів\пірів), ну а те що вже старе — звичайно що швидко не скачаєш.

це я робив розрахунок для 10 Mbit/sec, студентсько-торентний варіант) але так — доба щось забагато.. але з торентами дійсно не все чьотко — то сіди/піри відвалюються то жорсткий диск починає тормозити під час запису, можливі коливання..

Я не знаю де ви взяли, що Стім качає зі швидкість 10% від загальної швидкості, вам варто глянути налаштування. Раніше я жив там, де у мене швидкість була до 100 МБ, і Стім видавав інколи 80 МБ. Зараз у мене 100 Мбіт швидкість і я нічого не плутаю.

Я не мав на увазі що Стім качає на 10% від швидкості вашого інтернету. Мав на увазі що зазвичай і торент дозволяє качати зі швидкістю 100%, як і Стім. Проте піратство — це погано, так.

Бо 360 грн для інді дорого, на мою думку.

Тут трохи треба ставити питання в площину критики заяв про інді. В першу чергу люди мають підтримувати інді-ігри такими сумами, бо якщо ця ніша загнеться як така, то АА будуть кліпати гівно таке, що ви будете просити щось краще за всі гроші світу. Якщо людей бентежить не якість гри, а тільки сам факт, що це інді і треба віддати 9 баксів за неї, ну то тим паче в мене є для таких людей погані новини.

Цікаво коли GTA VI вийде за 80$ і без шари із стімівськими цінами бо тільки на консолях, то теж будуть розповідати, що 360грн то багато? :)

Ми в Євро-регіоні в PSN, а євро вже
50 грн...

так. Питання? Яким чином 6-та ГТА пов’язана з інді?

і то і то — гра, на яку користувачі витрачають час та гроші :)

от тільки умовна GTA це десятки/сотні годин різноманітного геймплею та купа можливостей, а інді це, зазвичай, кілька годин доволі одноманітного геймплею в дуже обмеженому середовищі

Minecraft теж спочатку була інді грою.

Масштаб майнкрафту порівняти з масштабом цієї гри... серйозно? Майнкрафт був спочатку альфою, і було зрозуміло, що він буде розширятися. Це не було просто інді грою. Такі заяви — просто нерозуміння різниці між альфою та інді

між альфою та інді

Шо)

Майнкрафт був спочатку альфою

ну це напевно коли гру пише одна людина і вона — альфа-самець))

З вікіпедіїї:
«Mojang Studios was founded by Markus Persson, a Swedish independent video game designer and programmer, in 2009.»
Між альфою та інді зрозуміти різницію дійсно не так вже і просто, приблизно так само як між газонокосаркою та Плутоном.
Я взагалі веду до того, що

кілька годин доволі одноманітного геймплею в дуже обмеженому середовищі

не зовсім відповідає дійсності.

Ну по перше за 80 євро, і по друге, це буде не повноцінна версія, повноцінна полетить далеко за 120 євро, ну і якщо вона буде виходити як всі гта, спочатку на консолі і через 1.5 року на пк, і гри не буде в геймпасі, то гру чекає провал в продажу. По навіть 80 євро це дорого для людей з багатих країн, там не всі поголовно нінтендо гої, які куплять маріо карт, в якому геймплея на 2 години за 80 євро разом з консолькою за 600, не говорячи вже про наш афганістан. Ще питання як буде гта 6 працювати на найслабшій з платформ, на сексі, якщо там буде кіберпанк з пс4 в 15 кадрів і без текстур, то кокстар заслужено отримає свою дозу хейта. А да до речі, 80 євро за гру в якій є донат, це так для нагадування в якому світі живемо, в грі, яка коштує 1/5 середньої зарплати по країні буде донатна система, без використання якої в ту ж гта онлайн грати неможливо. А на консолях ти заплатиш оверпрайс за гру, за підписку, щоб грати в онлайн, і будеш вимушений регулярно донатити в гру, щоб отримати весь контент. Тобто по факту тобі за 80 євро продають free2play срань. І так з усіма іграми.

Нууу.. ні. За 80 баксів у разі ГТА ти отримаєш кампанію з цікавим сюжетом і кучею цікавих менханік годин так на 30-50, плюс цілий отсрів-місто де можна загубитися годин на 100-200, і якщо так подивитись, то вже і 80 баксів/євро не виглядає як завелика ціна за такий досвід

Тільки гта 4 і 5, яка давала те саме, коштувала 50 і 60.

Інфляція, друже, чув про таке? ГТА 5 вже 12 рочків, 2.4% середньорічної інфляції х 12 років = 28.8% (і це я ще м’ягко рахую, насправді більше) 60 * 1.288 = 77. Ось тобі і ціна в 80$

мені пофіг на інфлацію, 60 долларів, або тим паче 60 євро, це все ще гігантська сумма для ААА гри з донатом, а 80 це вже нахабність. Чого тоді зарплата джунів як була 500 баксів, так і залишилась, а на ігри вдруг інфляція працює. Цікава така вибіркова інфляція, на продукти вона діє, а на доходи не діє.

Тобі і на гравітацію може бути пофіг, результат буде приблизно однаковим.
Ніякої нахабності тут немає — це ринкок: продавець ставить ціну, ти або купуєш або ні. Не купиш ти — купить хтось інший.
Ринок праці — теж саме: ставиш собі ціну і тебе або беруть або ні.

Або не купить ніхто. Провалів серед великих ігор зараз стільки, що тільки встигай лічити. А успішні кейси — це якраз щось на кшталт Clair Obscur, Split Fiction і тд. Та я згоден — ціну ставить продавець. Але якщо вони і далі будуть її ставити так, як зараз, провалів буде більше. І від цього страждатиме вся індустрія.

Так а як хто ціни ставить? Та і до чого тут вони? Clair Obscur, Split Fiction ігри не самі дешеві, і скоріш за все як раз в цей діапазон 40-50$ і цілились. Ну купувати чи ні — справа ваша, не будете купувати — прийде до того як на мобайлі, і будете самі жалітися, що на ринку самі «донатні помийки».

Та вони і зараз донатні помийки, тільки за 80 євро на консолях. Ціна ніяк не спасає від донату в іграх. Ігророби, вони настільки нахабні, мало того, що вони з базового видання вирізають контент, так вони ще й хочуть, щоб в гру я ніс ще гроші.

Чим меньше ви, як геймери будете витрачати — то глибша буде криза в індустрії. Гравці на ринку глосують гаманцем, якщо не голосуєте ні за кого — то і меньше ймовірність, що на ринку буде щось, що вам подобається.

А. Ми не знаємо якою вона буде. Гадаю вона буде прісною і нецікавою. Є серія ігор «Fate» —діаблоїд з безкінечними рівнями. За таке не шкода й 200 $ тим більше що там хороший звук.

Скоріш за все вона буде приблизно як інші ігри серії (з попроавкою на розвиток технологій) якщо і інші тобі прісні і не цікаві — то напевно ти не цільова аудиторія.

Єдина гра серії яку я пройшов і з цікавістю дивився катсцени це San Andreas.

если долго сидеть у реки и ждать, рано или поздно, мимо тебя проплывет Red Dead Redemption 2 с ценником в 300 грн

Сьогодні глянув Hogwarts legacy — 400грн. Якась no-name інді гра поряд 20грн
Реальні ціни зі Steam на цю дату. Особисто я в інді не граю, тому будь яку ціну розглядаю лише як донат розробникам

Але ж 399₴ гривень — це тимчасова знижка в 75%, потім повернеться до 1599₴

Так мені ж гру один раз купити треба, а не кожен місяць її купляти. Яка мені різниця яка їх максимальна ціна якщо я купляю за мінімальну?

Ну якщо хочеться погратися у гру відразу після релізу — це встане в копійку, потім DLC підгонять — ще грошей давай, але насправді проблеми немає:
Багаті грають в AAA ігри одразу після реліза, бідні — у інді та ігри по знижках.. але прийшов полковник Кольт Торрент і зробив їх рівними! ;-)

Та неможливо грати в усі ігри на релізах, я он блін ААА 2014 року ще не все пограв, а тут уже 11 років беклогу назбиралося.

Повністю розумію цю біль. Я сам BG3 не допройшов, що вже казати про старенькі Pillars of Eternity, Tyranny, Divinity: Original Sin — закинув на напівдорозі..
Навіть найкрутішого Відьмака 3 — ну хоч сюжетку пройшов, але глобальні доповнення неосилив((

Я готовий заплатити за гру не більше 500-600 гривень, виключенням був лише Майнкрафт

Смішно, тобто до ААА ви не скоро доберетесь.

Да появляются же скидки. Цивилизацию 6 сейсас можно купить за 29грн и это норм цена поиграть.

Хоча якби на диску в коробці, то я б віддав 360 грн.

Дорого. Я купував ліцуху, здається на одному CD, «Morrowind» за 30 гривень.

Ну я Відьмак 3 за 180 гривень купляв в стім. Тому так . 360 за інді дорого. Все ще жалкую що острів купив

це відміняє рівень гри ? Поки настільки сильно як відьмак 3 затягував тільки frostpunk + купляв я її років 5 тому за 180 гривень

Десь у вас по дорозі логіка втрачається.
Про рівень гри ніхто не говорить. До чого він тут? Ви порівнюєте гру, якій 10 років, тому ж звичайно на неї діє велика знижка і звідти ціна 180 грн.
Порівнюєте з новою грою, яка ось-ось вийшла і чомусь очікуєте, що нова гра буде коштувати дешевше, бо це українське інді.
Зарубіжні інді коштують 400-900 грн, Palworld, Schedule I та інші. ААА нові коштують від 1499 грн і далі, середня ціна навіть 1999.

Якщо чекати 10 років, то Through the Nightmares буде з 90% знижкою 40 грн вартувати.

Ну іноземне інді я максимум за 125 купляв. І повторю 180 гривень було не коли грі було 10 років

Гаразд. Hogwarts Legacy взяв нещодавно приблизно за ціну цієї інді-гри. Теж буде відмазка про 10 років? Days Gone. Багато доволі масштабних ігор, які за кілька років отримують ціну цієї інді-гри. При цьому, саме тоді їх фіксять, доводять до пуття і вони стають вартими часу. Тому так, для інді це дорого. Саме через розуміння цього багато інді-девів роблять супорт-паки для тих, хто хоче докинути грошей, поки основна гра в межах 5 доларів (і то багато хто чекає знижок).

Hogwarts Legacy взяв нещодавно приблизно за ціну цієї інді-гри. Теж буде відмазка про 10 років?

Відмазка?)
Hogwarts Legacy торішня? Чи вчора вийшла?
Їй вже два з половиною роки. Поверніться сюди через 2.5 років і Through the Nightmares теж не буде коштувати 360 грн.

Багато доволі масштабних ігор, які за кілька років отримують ціну цієї інді-гри.

Ого, якщо чекати по 2+ років, то ігри отримують знижку.

360 за ААА гру 2024? Коментатор живе у 2020, максимум.

360 грн на знижках за ААА 2024 року? Дуже смішно. Але можливо коментатор живе у 2020..

5$ це моя цінова стеля для інді. Чи це український розробник чи ні, мене це не хвилює. Якщо гра зацікавила але більше 5$, то потрапляє у вішліст і чекає знижок

Ну тіпа да, треба повернути класичні ціни пк ринку, ноунейм гівно в джевелах по 5 баксів, і блохбастери в джевелах по 15-20, і це ліцуха, просто в найдешевшому виконанні. Це блін консольщики винні, вони 50 баксів за гру платили ще в 2000х, потім гоїв почали доїти до 60 долларів, потім студії взагалі припухли с стали брати 60 баксів і з пк гравців з якогось переляку, потім контора сонечок соні, придумала, апдейт за гроші, і ціна виросла до 70 долларів. А тепер ми в Європа, і для нас гра коштує навіть не 70 долларів, а уже 80 євро без регіональних цін на консолях, і 50-60 євро на пк з регіональними цінами, які не відповідають сучасній дійсності. І ладно б там ігри були, які коштували б своїх грошей, але нє, нас годують гівном з лопати, яке ще й працює криво. Добре що майкрософт геймпас зробили. Бо купувати весь той шлак, ніяких грошей не напасешся, а особливо з політикою рефандів на консолях.


забавна підтримка)

не знаю як в гривні, а в злотих воно 60zl коштує, тобто більше 600грн
і як на мене судячи з трейлерів та відгуків вона коштує своїх грошей.

але я в країні не жив вже майже років 10. Для мене в злотих це нормальна ціна для прикольної нової гри. Скоріш за все колись можна буде зі знижкою відірвати за 20-30zl.
Для гри що робила одна людина виглядає добре.

Треба розуміти що той же Stray коштуе більше 100zl хоча вийшов 3 роки тому. Теж інді, теж не такий вже і великий (але зроблений з увагою і любов’ю)
Я зараз передивився стім (той же факторіо 130zl) і це в цілому норм середня ціна.

Тотбто цей булшіт чисто від локальних ціноутворень, на які розробники не думаю що сильно впливають (не знаю).
Але навіть так 360грн це дуже мало в наш час і особливо дивно бачити таке обговорення на технічному порталі, де середня заробітня плата читача більше 1k$

Не так давно дивися стрім де західний ютубер обговорював ремастер DoW перший. Більшість на стрімі погодилася що 40 баксів ок. На хвилинку зважаючи що гра 2004 року, а чендж лог м’яко кажучи помірний більше того багато з того ченджлогу робиться фанатськими адонами які можна завантажити задарма. Наприклад ця гра не зорзрахована на сучасні монітори і в неї без модів взагалі не можна грати через позицінування камери.

Дуже дорого. Крапка. Факторіо коштує 300 грн, це топова інді гра. за українське треба переплачувати?

Як інді розробник, я все більш розчаровуюся в українському геймдев комьюніті... Ось учора мене хлопець намагався переконати, що гра на яку я витратив 4 роки, повинна коштувати 1 уе бо йому неподобається ) З 10уе після усіх відрахувань на картку отримаєшь 5 і купу мороки с податками))

Типова ситуація для нашого комьюніті в цілому. Вони дуже люблять все захейтити та критикувати, аде натомість нічого не роблять в замін і не хочуть хоча б якось вплинути на ситуацію

У мене в демо два негативних відгука) Один від росіянина, другий від українського дурачка з реддіту (ще й модератор укр комьюніті :D ). Так шо все навіть гірше ніж виглядає.

з нагоди літнього розпродажу в стімі, є ідея як переписати це рекламне повідомлення.
«розчаровуюся в українському геймдев комьюніті» — «гра з виключно схвальними відгуками»
«витратив 4 роки» — «150+ типів зброї і предметів, 30+ годин геймплею»
«з 10 уе отримаю 5» — «знижка до 240 грн»

Я перепрошую, а де Ви взагалі рекламу побачили? Чи для Вас будь-яка згдака про те що людина є інді розробником автоматично рахується як реклама? Ось саме тому я розчарований українським комьюніті ))

це я м’яко натякаю, що якщо ви хочете продати гру — а ви ж хочете? інакше би не ставили на неї ціну?
то краще фокусуватися не на собі.
бо те що ви потратили 4 роки жодним чином не впливає на ціну — може це просто звичка що вам заплатять за потрачені години, а не результат

Я не знаю чому Ви вирішіли, що якщо я розробляю гру, то повинен кожен свій пост в інтернеті її продавати (можливо це ваше особисте, Вм видніше), проте для продажів гри є спеціальні місця. Стосовно преходу на особисте та припущення стосовно мене: можливо Ви просто неадекват? Я не наполягаю, так просто виглядає.

це рекламне повідомлення.

це все нажаль каже про те, що розробникам треба оріентуватися на західний ринок, де така ціна — звична, або навіть трохи занизька для інді. намагатися вгодити співвітчизникам це як намагатися вгодити базарним бабкам, у яких «а вон у людкі картошка на пісят копєєк дєшевлє!». чим менш платежоспроможна аудиторія тим більше ниття, критики і намагання урвати товар подешевше, «10 євро ето нє бросовая цєна».

І як вони будуть орієнтуватися на західний ринок? Зробити гру де США і Ізраїль будуть бомбити умовний Іран?) Подібну гру можна купити лише щоб підтримати укр розробника

що? при чому тут бомбити когось? гра з топіку взагалі не про це.
не всі українські ігри це потужно-переможні стрілялки по русні.

У Сталкер 2 Україна друга за купівлею в Steam, до слова про спроможності ринку. Звісно, це флагман. Але спроможності є навіть у таких скрутних обставинах.

Друга за купілею чи друга за обсягами? Бо з регіональними цінами не все так просто

За кількістю копій. За прибутком, думаю, в топі теж, але там вже не факт, що друга.

Тобто десь 60% від суми при стандартних регіональних цінах (може навіть меньше), плюс на додачу гра вийшла в XBOX одразу, що позначається на продажах крупних тайтлів. Тут ситуація схоже саме на підтримку відчизняного тайтла, що може і пояснити такі цифри

Тому що сталкер — це ’преміум’ товар, відома культова франшиза над якою працювала велика команда, гру чекали десять років. Це зовсім не те саме шо ноунейм інді гра від Васі що працював над нею у вільний від веслування час.

це все рука кремля, русаки купляли гру в гривнях, щоб потім її засрати

порылся еще в том, что покупал недавно в таком же ценовом диапазоне
Disney Epic Mickey: Rebrushed — 450 грн, игра прошлого года, категория АА
Forza Horizon 5 — 400 грн, 21-го года
POPUCOM — 400 грн, игра вот только вышла, не ААА, но это точно не уровень инди, которую склепал один чувак на коленке

короче, по меркам нашего региона 400 грн за инди платформер это очень дорого. ну просто объективно.

зы. Stardew Valley вышла с ценником всего в 230 грн, но это было давно, с несколько другим курсом

Скажем так, 10 евро за инди это точно не бросовая цена, по которой купишь на автомате, не парясь, что у тебя уже такой беклог, что хватит до конца жизни.

Насчет распродаж ААА за три копейки. Вон Resident Evil Village сейчас отдают за 262 грн. Игра не какое-то старье, ей 4 года. Надеюсь, что масштаб игры все понимают.

Давайте сравним с другими инди платформерами. $10 это цена по которой выпустили Celeste в нашем регионе. Но это Celeste, там уже к релизу было понятно, что это феномен.

Давайте возьмем что-то поскромнее. Совершенно улетный precision platformer BZZZT. Разработчик из Чехии. Игра просто бомба, в плане качества это реально уровень Celeste, тут вообще ни к чему не подкопаешься. Сначала цена в нашем регионе была 265 грн. Потом очень быстро ее опустили до 199 грн. (Всем любителям жанра игру прям настоятельно рекомендую, не обращайте внимания на рейтинг, его облалили тупорылые юзеры из Китая)

Если мы говорим про деньги, то их тут нет и не будет при любой цене. Жанр супер нишевый, это вам не очередная ферма. А игры типа Celeste или Super Meat Boy выстреливают, дай бог, раз в десять лет и выиграть в эту лотерею околонулевые шансы.

Лично мне демо мне очень понравилось, но с таким ценником просто для беклога брать не стал. Не поверите, но жду скидки.

Я на Steam, AAA ігри під Різдво беру за 2-4 бакси, тому для інді гри 360ргн це шалені гроші. Їх варто платити не за гру а для підтримки розробника

Це ви хіба що про ігри, яким 5+ років. Та й то не всі.

Зазвичай на другий рік після релізу, враховуючи що перші півроку зараз взагалі тестування га гравцях, то досить свіжі ігри. Але я прям не супер гравець, може одну гру на рік купую

Якийсь хіт ви за ці 2-4 бакси не купите щось більш ніж свіже буде мінімум 10 що вже більше ніж 360 гривень. Це якщо беремо без розпродажів. Якщо взяти популярні ААА ігри типу Хорайзон то вона коштує більше 1000.

Вцілому 360 грн, звичайно, небагато, але якщо мова йде про саме цю гру — я б її не купляв. Виглядає як погіршена ORI

поиграй в демо, с ори мало чего общего

Вибачаюсь тоді, я по відео оцінював. Гляну

Інді гра в якій викристовується фулл згенерована аі графіка не може коштувати більше 1 доллара. Взагалі в індустрії всі трошки припухли. ААА 70-80 євро коштує, мотлох від індюшатників який більше бакса на розпродажі не може коштувати, а коштує по 10, а то і 20 євро, хоча зусиль вони ніяких для унікальності цієї гри не прикладають. Я вам всім дозволяю піратити ігри, а студіям і індюшатникам бажаю тільки банкрутства.

Я вам всім дозволяю піратити ігри

Я пропоную трохи іншу схему)
1) Ігри на кшталт Diablo 4 — доведеться купити, бо вони онлайн і конектяться до сервера
2) Закордонні сінглові ігри AAA рівня за великі гроші — дозволяю піратити) хай підтримують Україну хоча б розвагами, а не тягнуть з нас гроші! Років за 10, під час розпродажі у стимі із знижкою 90% — можна й купити, щоб вгамувати совість)
3) Індюшатину від вітчизняних розробників (якщо є українська локалізація звісно!) — купляти, щоб підтримати. Якщо розробник закордонний, донатить на ЗСУ, робе українську локалізацію — теж можна купляти..

Загалом таке відчуття складається, що скоро усі ігри люди будуть вимагати випускати безкоштовно )

Це вже реальність. Коли я випустив свою першу гру в Steam, то деякі користувачі намагалися переконати мене в тому, що моя гра має бути безкоштовною. Але тут треба мати свою міцну позицію, як інді розробник. Чесно відстоювати свою пропозицію на ринку. Ось у мене є продукт, який має певну цінність і пропонує розважальний контент за вказаною ціною. Розробка гри потребує сил, знань, часу і додаткових грошових витрат. Особливо треба розуміти перспективи випуску наступної гри. Заробіток з попередньої гри часто дає поштовх для розробки наступної гри інді розробникам.

Я на GameDev DOU потрапив у один із чотирьох провальних релізів, про який написали. Якщо цікаво, то я надавав точні цифри у наступній статті — «Інді-ігри, на жаль, слабо продаються». Уроки, які отримали українські незалежні розробники після провальних релізів. Але краще мало, ніж нічого. Також це досвід плюс наявність хоча-б якихось власних аналітичних даних для вирахування перспективи продажів наступних проєктів.

Цілком адекватна ціна, можливо навіть занижена. Загалом люди далеко не завжди розуміють, що саме стоїть за ціною ігор, які вони купують, і який відсоток з власної гри в результаті отримує розробник.
І загалом, хіба це не ринкові взаємовідносини?
Якщо розробник вважає що ціна має бути саме такою, то він таку і поставить. Якщо не будуть купляти — зробить дисконт чи знизить ціну, усі і так це прекрасно знають. Хейтити розробників за ціну, тим більш що вона цілком доступна середньостатистичному споживачу, трішечки дико. Ви за пакет продуктів у магазині зараз вдвічі більше заплатите )

Уметь считать чужие деньги — это прекрасно

Гра крута. Нижче думки вголос. Мені сподобався стиль і механіки в перших відео, які я побачив ще році у 2022. Додав у вішліст. Планував купити, не так щоб пройти, бо я казуальний гравець, а просто підтримати якісне українське. І от вона вийшла. І я не куплю. Бо 360 грн для інді дорого, на мою думку. Це вже вартість торішніх ААА-ігор на розпродажі.

Вибачте, але це крінж. Це тупо той випадок, коли людина немає уявлення скільки і що коштує зараз.
ААА вже від 2000 грн і далі. Відкрив стім, ось торішніх Black Ops 6, а де 360 грн? Бачу 1814. Торішній Ghost of Tsushima коштує 1138. Until Dawn — 1339. Де шукати ААА яким рік і вони по 300 грн?

360 грн — це абсолютно адекватна ціна. І я невпевнений скільки займає часу Through the Nightmares, але Titan Chaser можна пройти за 2 години.

Так стім знижками славиться ,а не низькою ціною 24/7

Не зрозумів до чого це, але зараз літній розпродаж і знижки. Всі ті ціни на торішні ААА вказані з урахуванням знижок.

З урахуванням того, скільки коштує картопля чи яйця — 300+ грн за гру не є чимось дорогим. 10$ за інді — це в 8 а то і в 10 разів менше, ніж повноцінний, великий тайтл. Я думаю, ціна цілком ОК. Понятно, що за 149 грн гру можуть купити більше разів. Але «позитивні відгуки» не гарантуються ціною. Якщо гра хрінова, то те, що ти купив її лише за 149 грн гру не врятує. Я купив Діабло 4 за всі гроші світу, з доповненням і всім ось цим. Дорого? Так, дорого, але за сотні годин я забув скільки то точно коштувало, а чудовий геймплей продовжується) Гра за 360 грн може класно працювати і за чудовий тайт це геть невеликі гроші. А якщо гра погана —то справа не в ціні, хоч 149, хоч 1490

Я купив Діабло 4 за всі гроші світу, з доповненням і всім ось цим.

Теж купив дьяблу 4 за шалені гроші. А першу дьяблу, як зараз пам’ятаю, брав за 10 гривень у кіоску, на CD.. Бідні американці — така шалена інфляція долару))

А є встиг на боксі вхопити майже за безцінь в останні дні перед закриттям регіону Аргентини)))
Мультиплатформа рулить)

Неправильно ти дядя Федор вітчізняний інді геймдев підтримуєш !
Треба знайти десять причин чому розробник зрадник, молорос і кремлівський агент.
А якщо не знайшов шукати краще.
Може він російську мову додав/в РФ планує продаватися/ має росіян в команді/розмовляє російською/не відправляє десятину на ЗСУ/підписаний на кого не треба,сидить у ворожих комьюніті..
А потім влаштувати гучний скандал, написати десяток доносів в усі відомства які тільки можна, і рознести соц.мережами інфу про те що треба його відміняти.

Де цей чел найшов минулорічні ААА за 300грн?

Наш Холлов може таких грошей коштувати. І він буде так коштувати. Бо він того вартий. Тому як розробник — я влуплю за свою гру такий цінник.

Якщо гра подобається то це цілком навіть гарна ціна.

Цей проект дуже довго застряв у розробці, щоб говорити про раціональне цінотворення, як і один інший, менш розпіарений нац продукт що вийшов на днях. Не авіта, авіта то взагалі прототип школяра, який продаєтся бразильським піксельартом.
Українській інді сфері конче необхіден Продюсер.

Цена одной пиццы или двух в день акции. Да это очень дорого чтобы поддержать своих разработчиков :)

Якщо чесно, думав ціна буде нижча, але я всеодно куплю.

У часи, коли ігри коштують 3к+ на передзамовленні (привіт, четверта борда) — то 300 гривень це якось ні про що

На ринку два дурня, один хоче продати дорожче, другий — купити дешевше © :)

Юзери завжди бухтітимуть про ціну, випускати за половину працсу на релізі це неповага в першу чергу до розробника. Для тих кому 300 забагато — завжди можна ввести знижку через якийсь час після релізу

Ох.. Мальовка прикольна, трейлер мені зайшов, піду в стім куплю. Ах..ну так, 360 грн це ж так багато зараз..*сарказм

Підписатись на коментарі