Інді-студія зібрала $340 тисяч на Kickstarter, витратила все на демо і закрилася. Вкладникам нічого не повернуть

Літом минулого року інді-команда Studio Camelia провела успішну кампанію на Kickstarter. Вона зібрала $340 тисяч на створення покрокової RPG Alzara Radiant Echoes. Це в три рази більше, ніж початкова ціль. Однак тепер компанія закрилася. В команді оголосили, що витратили всі кошти на демо для інвесторів, яке не допомогло залучити додаткові фінанси. Тепер грошей немає, тому Studio Camelia закривається, а вкладникам нічого не повернуть.

Відповідна інформація надійшла з нового допису на сторінці Alzara Radiant Echoes на Kickstarter. Представники Studio Camelia оголосили, що не можуть продовжити подальшу розробку через відсутність фінансування.

«Ми заснували студію на власні заощадження і змогли переконати ангельських інвесторів, банки та установи, які повірили в наше бачення і підтримали нас. Завдяки цій підтримці ми покрили половину витрат на розробку гри, а другу половину потрібно було забезпечити за допомогою партнера з галузі. Однак, як ви знаєте, індустрія відеоігор зараз переживає кризу. Багато студій були змушені закритися через брак фінансування, і понад 20 000 працівників втратили роботу. Інвестори зараз працюють на ринку, де не рекомендується ризикувати, і вони можуть дозволити собі почекати, перш ніж взятися за проєкт, щоб зменшити ризик», — написали в Studio Camelia.

Кампанія Alzara Radiant Echoes була однією з найуспішніших на Kickstarter минулого року. Проте всі кошти команда витратила на створення демо, за допомогою якого планувалося показати перспективність гри для інвесторів. Але ніхто не погодився виділити додаткове фінансування, тому в кінці квітня Studio Camelia була ліквідована. А створення Alzara Radiant Echoes «призупинили на невизначений час».

Проєкт все ж може вийти, якщо якась третя сторона його викупить. Та поки що зацікавлених не знайшлося. Вкладникам з Kickstarter гроші не повернуть, адже вони були витрачені.

Це розлютило людей, які жертвували кошти Studio Camelia. Вони скаржаться, що під час кампанії творці обіцяли «ретельно спланувати кожен аспект розробки гри, щоб дотримуватися суворих бюджетів і термінів».

А ще користувачі вказують на початкову ціль в 100 тисяч євро. Якщо цих коштів було достатньо для створення демо, то як Studio Camelia витратила втричі більше?

Тут варто відзначити, що в опублікованому FAQ до кампанії на Kickstarter студія попереджала про свою ціль. За словами розробників, збір коштів мав оцінити «попит на Alzara Radiant Echoes».

Нагадаємо, раніше ми писали як українська студія Frogwares успішно провела кампанію The Sinking City 2 на Kickstarter. Вона зібрала в пʼять разів більше коштів, ніж планувала.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
А ще користувачі вказують на початкову ціль в 100 тисяч євро. Якщо цих коштів було достатньо для створення демо, то як Studio Camelia витратила втричі більше?

Думаю, що ціллю було саме зібрати суму достатнью для демо, шоб потім дозбирати кошти на закінчення девелопменту.
Для jrpg на 100+ годин реальний бюджет буде ближче до 1M ніж до 100k

За словами розробників, збір коштів мав оцінити «попит на Alzara Radiant Echoes».

Ну от, нащо цікавості нема, то нащо цим займатися далі.

Бюджет на справді залежно від команди може бути досить різним:
Кейс 1. Маленька інді команда, що харчується мівіною або має основні роботу, а проект робить у вільний час. Для такої команди 340K це багато, настільки багато, що вони скоріш за все захочуть взяти собі хоч якусь ЗП та робити проект фултайм (див. наступний кейс)
Кейс 2. Не дуже велика камнада (~10 людей), робить проект фултайм, можливо трохи щось аутсорсить. Така команда «проїсть» такий бюджет десь за рік. Проект як заявлений в статті — велика ймовірність що не впишуться/не встигнуть. В принципі їх демка (там не дуже зрозумвла кількість механік/геймплею/контенту) наче як і виглядає як щось, що за такию бюджет своєю командою можна зробити.
Кейс 3. Маленька команда з вирішує не розширюватись, а окрім того, що роблять самі все інше аутсорсисти. Такий бюджет в цьому кейсі може улетіти дуже швидко. Що будуть мати на виході сильно буде залежати як будуть ставити задачі, взаємодіяти з аутсорсом та від самого аутсорсу.
Взагалі по їх комунікації вони наче як і не планували робити прям всю гру з таким бюджетом. Зробилки демку, інвестиції не підняли — розійшлись, все логічно.

Класно, що ця темка все ще працює. Деякі речі ніколи не міняються. Діло Пітера Муліньє і Кріса Робертся досі живе.

Чели що розповідали про бомжатську зарплату 15к, і тепер працюють за 2к(грн) зараз вам розкажуть про бюджети.

Умови Kickstarter прості (щонайменше, так було на 2018 рік): 1) ми допомагаємо збирати гроші, 2) відсоток з зібраного — нам (30%, чи шо, можу помилятись), якщо зібрали суму, 3) далі сношайтесь з виконавцем самі, ми ні за що не відповідаємо, якщо вам щось таки зроблять — вам поталанило.

Де дівся бюджет дійсно не зовсім зрозуміло. Звісно, міг розтанути у «виробничому хаосі», якщо команда зелена (не знаю, чи це так). Сам візуал класний, але по геймплею вони не показали практично нічого, в що можна вкладатися. Окремі механіки, не пов’язані між собою логікою, ціллю чи емоцією. Абсолютно невиразне побиття двох анімованих болванок на місці «битви». Навіть натяку на якісну історію немає. Деякі анімації кидаються в очі недопрацьованістю. Загалом якщо «купляти» когось з цієї команди — то тільки артистів, якщо є відповідний проект. Сумно, що люди нічого не отримали за свої кошти.

100%. Те що показали в демці, то це механіки з паків в Юніті/Анріл ассет сторі + кастомна графіка. Це не може коштувати 100 тис, не кажучи вже про 300, і ТИМ ПАЧЕ, ще про якісь «власні кошти, банки та ангельских інвесторів», про які вони сказали. Скоріш за все намалювати засновникам зп по 10к євро, рік пиляли, а потім щось раптово пішло не так.

Почему не может? Зависит же от опыта управления деньгами. Например наняли людей которые никогда не программировали и они изучали все сначала, или например 10 раз переделывали потому что не знали что хотят. 300 тыс это капля в море и потратить их очень быстро при отсутствии опыта. Как в принципе Питера может хороший программист стал плохим управляющим. Не стоит сравнивать Кикстартер с командами где уже все налажено и спланировано. Я их не защищаю но и не сильно удивлен.

Звісно, якщо найняти суцільних джунів, як інженерів, так і гд, і використати ці гроші для спроб та помилок можна профукати будь-яку суму, тут верхньої межі немає практично. Тут все-таки допускалося, що люди які це робили не учора прийшли в геймдев. Тобто «не може стільки коштувати» це оцінка для команди яка хоча б тикала рушій на рівні мідлів.

Де дівся бюджет дійсно не зовсім зрозуміло. Звісно, міг розтанути у «виробничому хаосі», якщо команда зелена

Десь я чув про таку історію :)

Двояке відчуття. Хоча ні. Самі ж вказали, що треба 100 тисяч, зібрали в три рази більше. Все злили на демо, яка як по менеі прикольна, але вона на 300 тисяч. Не знаю, не знаю, графіка не ААА, анімації не топ прямо, на озвучку взагалі тратитись не треба.Дуже shady situation

Підписатись на коментарі