Революція в Unreal Engine! Після двадцяти років роботи рушій переходить на координатну систему Left-Up-Forward
Засновник та генеральний директор Epic Games Тім Свіні анонсував глобальну зміну в Unreal Engine — рушій переходить на координатну систему Left-Up-Forward (ліва-вгору-вперед) у всіх своїх інструментах. За словами Свіні, зміна спочатку торкнеться Unreal Engine for Fortnite (UEFN), а невдовзі координатну систему змінять і в UE5/UE6 через налаштування інтерфейсу та допоміжні C++ макроси.
«Чому? Тому що майбутні 3D-інструменти та екосистеми дедалі більше будуть взаємодіяти між собою та базуватися на стандартах. Існує багато відсутніх стандартів, які нам доведеться запропонувати, і команді Unreal буде набагато легше пропонувати нове, якщо ми приймемо та доповнимо існуючі стандарти та умовності.
Квадрант USD—glTF—Maya—Houdini є „центром мас“ для складного інструментального ланцюжка код—арт—пайплайн, який дуже чутливий до координат. (Змінити орієнтацію координат при експорті з AutoCAD чи Blender — досить легко; змінити пайплайн візуальних ефектів для фільму — ні).
Координати на основі налаштувань проєкту звучать як компроміс за принципом „як хочеш“, але є комбінаторною плутаниною, коли проєкти є сумішшю модулів коду та пакетів контенту від багатьох незалежних авторів. Найкращим часом для внесення цих змін був би 1995 рік, але я вважаю, що другий найкращий час — зараз із запуском Scene Graph в UEFN», — зазначив Свіні.
Зазначимо, що історично Unreal Engine мав іншу орієнтацію — рушій використовував Z-Up як вісь «вгору» у лівосторонній системі. Це виділяло його на фоні інших інструментів, що працюють з 3D. Більше про зміну можна почитати за цим посиланням.
Примітно, що поштовх до зміни в Unreal Engine дала розробниця Фрея Голмер, яка розкритикувала UE за унікальну для геймдеву конфігурацію координатної системи. Сама Фрея згадує про це у своєму виступі на Nordic Game Jam 2025 про кватерніони.
2 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів