Екскерівник PlayStation вважає, що сервіси на кшталт Game Pass можуть бути «небезпечними». У PS Plus «здоровіша модель»

Шухей Йошіда був серед засновників підрозділу PlayStation і обіймав посаду президента Sony Interactive Entertainment. Нещодавно він прокоментував зростання популярності сервісів підписки на кшталт Game Pass. За словами екскерівника, така модель розповсюдження ігор може бути «небезпечною» для розробників, якщо вона стане основною. Sony, на його думку, пропонує здоровіший підхід з PS Plus.

Йошіда поспілкувався з журналістами видання Game Developer в межах заходу Gamescom LATAM. Він пояснив, чому виступає проти сервісів підписки як основного способу розповсюдження ігор.

«Якщо єдиний спосіб для людей грати в ігри — це підписка, це дуже небезпечно, тому що те, які ігри можна буде створювати, буде диктувати власник сервісу підписки. [В індустрії] завжди повинні бути свіжі нові ідеї, які випробовують невеликі студії, створюючи наступну хвилю розвитку. Але якщо великі компанії диктуватимуть, які ігри можна створювати, я не думаю, що це сприятиме розвитку геймдеву», — заявив Йошіда.

Екскерівник також висловився про реліз ігор від внутрішніх студій Microsoft з першого дня в Game Pass. Він вважає, що «здоровіший підхід» демонструє Sony, яка лиш з часом додає свої преміальні проєкти у PS Plus. Хоча Йошіда визнає свою упередженість в цьому питанні.

«Я вважаю, що підхід Sony до [підписки] є здоровішим. Знаєте, не давати зайвих обіцянок і дозволяти людям витрачати гроші на купівлю нових ігор», — продовжив Йошіда.

Колишній керівник сказав, що ігри від внутрішніх студій Sony потрапляють у PS Plus, коли вже «не має багато людей, готових купувати їх за початковою ціною». А поява у підписці дозволяє привернути увагу ширшої аудиторії та збільшити кількість потенційних покупців сиквелу.

Нагадаємо, раніше аналітик Circana Метт Піскателла заявив, що сервіси підписки не стануть майбутнім ігрової індустрії. Однак вони зайняли власну нішу.

А ви підписані на Game Pass чи PS Plus? Який сервіс вважаєте кращим? Пишіть в коментарях.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Ахахаххахапхахахахаххахах

Ну Йошіда десь правий. Але нажаль гейм пас попереду. Хоча сам маю пс5 і купую ігри. У гейм пасі грав поки всього у дві гри. Сталкер 2 та Індіана. Хоча Індіану планую купить пізніше і знову перепройти вже на пс5.

Це та сама японська соні, як в стилі великої N використовують неринкові способи захоплення монополії? А нагадайте, хто використовував американську судову і антимонопольну систему, щоб заборонити американській корпорації майкрософт, купити американську корпорацію актівіжн, бо плак-плак злий майкрософт забере колду з пс, бо ми ж так робимо, знач і вони так роблять.

Claire Obscure — виходить у Game Pass.
Топ менеджмент Соні — «Сервісі підписок можуть завадити інноваціям!!!!!»

Господи, яка крінжа.

Все правильно говорить. Подивись на продажі нового думу. В ААА гру, за 2 тижні " зіграло " 3 мільйони людей, а купило менше мільйона. Говорити в майбутньому про якісь шалені прибутки не прийдеться. У Соні за цей же період подібну якісну гру , як новий дум ,спокійно б купило 3 мільйони людей за повну ціну.

І Clair Obscure унікальна і не дорога гра яку багато людей захотіло підтримати. З думом так не вийшло. Саме дорогі ігри випускати в перший день по підписці геймпасс не розумно. Бо більшість буде саме через підписку грати.

Всі люди які зіграли в дум в ГП, буквально щомісяця заносять гроші в ГП, а студії отримують фінансування від Майків на розробку. Я, наприклад, щомісяця заношу гроші у ГП, але у Дум не грав, і не збираюсь.

І тут ви кажете про фінансові втрати, а ось пан Йошіда каже про загрозу інноваціям, що сервіси будуть диктувати що робити. В той час як Майки дають максимальну свободу тим, хто розробляє ігри і випускає їх потім у ГП. Бо як раз Соні диктують своїм студіям, що робити. Давайте згадаємо Days Gone, хоча б. І повне блокування (до не такого давнього часу), випуску своїх ексклюзивів на ПК/Коробку. Скільки вони грошів тут втратили? Тому у буть-якому випадку, пан Йошіда лицемірить. Але хоча б визнає, що він тут упереджений.

Я зіграв новий дум через геймпас і беру підписку декілька разів на рік. А скільки таких хто зіграв гру 5 хвилин і теж в статистиці? Нагадую що різниця між тим що в гру " зіграло" 3 мільйони і 3 мільйони купило — колосальна.

Ніхто розробників Days Gone не змушував нічого робити. Продюсер сам сказав , що після випуску гри спочатку були невеликі продажі і середні оцінки, тому вони розчарувались та подумали що нікому не потрібен сіквел. Це вже пізніше гра стала " кульовою", коли вони щось інше давно розробляли.

Стратегія не випуску своїх ігр на ПК стимулювала купівлю плейстейшен. А саме з комісії з продажу чужих ігр вони найбільше грошей заробляють, а не з продажу власних. Це вже після тотального програшу ікс боксу в консольній війні це немає сенсу , бо плейстейшен і так чудово продається.

І на кінець, що Йошида мав на увазі? Як на мою думку, це те що не зможе Майкрософт вічно випускати дорожезні круті ігри по
дешевій підписці. Я за 20$ пройшов Індіану та Дум, це ще потрібно враховувати що частину з цієї суми потрібно буде заплатити видавцям за перебування їхній ігр в підписці. Фіксуємо прибутки як то кажуть. Тому питання часу коли Майкрософт обере стратегію Нетфлікса, яка передбачає велике виробництво посередніх дешевих проектів, чим невелике дорогих та якісних. Бо секрет-секрет, але великі ігри потрібно якось окупляти, плюс щоб вони ще якісь прибутки пристойні приносили.

Ох, це прям дуже примітивний аналіз і схоже, що взагалі немає розуміння як працює GamePass.

Багато студій навпаки прагнуть потрапити у цей сервіс, бо це вигідно. ГеймПасс дає дуже хороші умови у виглядів фінансування та серйозної промо підтримки. Умови індивідуальні і звичайно під NDA, але деяка інформація є в публічному полі, тому як буде час — ознайомся, щоб розуміти як взагалі працюють ці сервіси, тим більше якщо ти вже ними користуєшся.

Примітивний як раз у тих у кого проблеми з математикою та засвоєнням тексту, бо вище я говорив саме про ААА ігри, а не про умовний Clair Obscure який коштував пару десятків мільйонів для видавця.

Щоб окупити гру з бюджетом в 150-200 мільйонів долларів потрібно щоб гру купило мільйонів 5-6 людей. Саме купило, а не зіграло по геймпасу 5-6 мільйонів. Тому що сам геймпас платить великі кошти за поповнення каталогу, плюс ще частина коштів буде йти на розробку нових ігр.

То питання, як окупити ААА гру і ще заробити на ній ,якщо вона буде в геймпасі в перший день? Гра яка має продажі в10 мільйонів копій , може мати виручку в 300-500 мільйонів доларів, що прямо вау. Яку виручку буде мати гра в яку через геймпасс зіграло 10 мільйонів людей? Особливо не факт що де всі зіграли більше 2 годин. Хтось взагалі 5 хвилин зіграв і потрапив в статистику що в умовну Gears нову зіграло 15 мільйонів людей.

Чомусь видавці з великими іграми не поспішають свої ігри випускати в геймпасс на релізі, туди переважно А або АА ігри потрапляють в перші дні. Інтересно чому так. Одні ж плюси. Хоча для великих аналізаторів мабуть 10 мільйонів запусків гри через геймпасс є так само вигідно як продати 10 мільйонів копій на своїй платформі.

Яку хуйню я тільки що прочитав? Ви взагалі хоча ь якесь відношення до індустрії розробки ігор маєте? По перше, по думку варто дивитись на мільйон продажів, це доволі непогана цифра, не ідеальна але в не тотальний провал. Дивитись на два мільйони зігравших в геймпасі, і вважати що ці люди купили б цю гру, якби вона не була в геймпасі, це така ментальна гімнастика, що я прям капелюх перед вами знімаю. Геймпас, по статистиці від самих майків, ще пару років назад вийшов на прибутковість, тобто для самих майків, чиїм є той же дум, виходити в геймпасі, виявляється, вигідно. Але ноунейм з інтернету, з рівно нульовим бекграундом, знає як краще. Звісно, геймпас така ***ня, що Соні, буквально через пів року після запуску геймпасу від майків, зробила свій, бо їх підписка зараз, це точно не той ПС+ який був пару років назад. По друге, у багатьох великих контор, є свої аналоги геймпасу. У юбіків, у електроніки артс,і якщо про юбісофт ще можна сказати що вони ідіоти, то електроніки, як ніхто інший вміють доїти свою аудиторію, і не робили б ніяких підписок, якби це не приносило прибуток. Це, до речі, і відповідь на ваше запитання, чому великі видавці, крім внутрішніх студій майків, не спішать виходити в геймпасі. До речі, сталкер теж там виходив. У гри все дуже і дуже добре з продажами, при тому, що вони виходили в пасі, і не релізились на Соні.

Треба мати інтелект як у тумбочки щоб вважати що якщо компанія велика , то там працюють виключно розумні люди і ця компанія не робить помилок.

Соні зробили свій аналог підписки який не є основним напрямком , при цьому він прибутковіший через те що там нема великих ААА ігр в день релізу. І найсмішніше що там 50 мільйонів активних підписників, доки в гейпаса теж 50+, але не відомо чи всі активні, при цьому пасс пушиться дуже сильно і доступний на більшу кількість платформ.

Приводити в приклад Сталкера 2 показує ваше повне нерозуміння теми та тотальний дебілізм. Ця гра на 100+ годин. Більшість гравців за місяць підписки не пройдуть цю гру. Прийдеться оформляти на два і більше. Вже легше купити гру. А ігри по типу нового Дума чи Індіани — це короткі сюжетні ігри які доросла людина може спокійно пройти за пару тижнів.

Банальна логіка. Нащо купувати 10 годинний Hellblade 2 чи 15 годинний дум за 50$/70$ якщо можна пройти його за 20$. І це як раз таки дуже впливає на продажі. Тому що Майкрософт завжди вказують скільки людей зіграло в рук не розділяючи скільки купило/чи просто раз зайшло.

І до речі, не обов’язково закінчувати топові американські вищі щоб зрозуміти що ігри по типу Спайдер Мен онлайн або Бог війни онлайн, Конкорд — це тотальний кал на якій не можна було і копійки виділяти. Для цього достатньо бути гарно обізнаним в темі ігр. А на більшості топових посад в геймдеві як раз працюють люди які взагалі не розуміють що таке ігри. Ось як було з Ворнерами, де прийшла людина з Діскавері. Топовий директор з телевізора який вимагав онлайн сервіси від студій які роблять топові сюжетні ігри. Напевно щоб зрозуміти що це помилка треба мати власну ААА студію та 40 років бути в геймдеві, а не просто наявність притомних мізків.

І Електроніки не додають нові ігри в свою підписку на релізі, лише згодом. Юбісофт додають, але вони мають мільярд способів монитезації гравців яких не має Майкрософт. У юбісофт нема супутніх витрат. Їм не потрібно ділитись частиною доходів з підписки , всі кошти їхні. Плюс математично вигідно. Підписка 20 євро — 12 місяців це 240 євро. Це ціна трьох ААА ігр, плюс продаж скінів та доповнень. Вони намагаються як раз перевести людей на підписки. Але знову не бачачи різниці приводити підписки інших видавців показує що ви от дуже «добре» обізнана людина в цій темі. Те що ви десь там працюєте нічого не додає. При цьому що я сам тестером роблю.

Ну і я не знаю. Чомусь Майкрософт з своїм чудовим геймпасом продає набагато менше консолей чим плейстейшен , які в цьому поколінні випускають мало ігр.
Певно якась стратегія. От точно скоро людство отримає на всій Земній кулі прекрасний інтернет і буде у кожного геймпас дома через хмару в телевізорі. Прекрасна стратегія, робоча як швейцарський годинник, от колись запрацює.
Також закриття Tango Gameworks після випуску двух успішних ігр це теж геніально. Мені дурному тестеру не зрозуміти всю легальність цього вчинку Філа Спенсера. Взяв похвалив студію і сказав які вони молодці і за місяць викинув їх на мороз. Всієї правди ми не знаємо як деякі кажуть.

Ну насправді для більшості АА і А розробників, а також інді девелоперів гей-пас він на благо, інакше б їхні ігри взагалі б грошей не принесли, бо прийшлося б воювати в стімі, а стім не дуже дружелюбна штука, що добре продаватись в стімі треба пригати вище голови. А так по підписці, вони отримають свій хліб, а самих талановитих забере під крило майкрософт, ну і впринципі все.

Щось аж прислів’я згадалося:

«У чужому оці скалку бачиш, а в своєму й колоди не помічаєш»

Підписатись на коментарі