Чисто не там, де не смітять — а де грають в Trash is Fun! Реліз на Nintendo Switch і PlayStation

У попередній статті я вже розповідав про реліз Trash is Fun на Xbox, а сьогодні з радістю повідомляю: гра тепер доступна й на Nintendo Switch та PlayStation!

Уже кілька років я співпрацюю з студією Martian Teapots як видавець (Brinemedia), допомагаючи просувати цей проєкт серед ширшої аудиторії.

Коротко про гру

Trash is Fun — це гра про переробку сміття, створена командою сумських школярів віком 13–16 років під керівництвом наставника. Події розгортаються у постапокаліптичному світі, де людство завалило планету відходами, а глобальне потепління досягло критичної межі. Танення льодовиків призвело до появи таємничого вірусу, який викликав мутації у тварин, наділивши їх людським інтелектом.

Технічні деталі та портування

У консольній версії гри було вдосконалене керування — повороти персонажів стали плавнішими, а геймпадом керувати ще зручніше.

плавне керування

Nintendo Switch: проблеми з продуктивністю

Найбільше викликів виникло саме під час портування на Nintendo Switch. Гра доволі ресурсомістка: в ній багато динамічних тіней, анімованих ворогів та важких пост-ефектів, які консоль просто не витягувала. У деяких сценах FPS падав до 25.
Щоб це виправити, ми провели масову оптимізацію:

  • спростили сотні 3D-моделей персонажів, ворогів та об’єктів,
  • замінили важкі Particle System-ефекти, які використовували неоптимізовані сітки (наприклад, сфери), на більш легкі геометричні форми.

Приклад оптимізації одного з об’єктів (кнопка):

оптимізація кнопки

А ось ще приклад оптимізації Particle System-ефекту, із-за якого гра тормозила при русі персонажів:

оптимізація Particle System

Це покращило ситуацію, але деякі сцени все ще не могли тримати стабільні 60 FPS. Тому було ухвалено рішення «залочити» гру на 30 FPS, зберігши при цьому якість графіки без відключення пост-ефектів.

PlayStation: шейдери та продуктивність

На PlayStation теж були труднощі — не працював ключовий шейдер Outline, який використовувався у багатьох місцях. Після кількох ітерацій вдалося знайти ефективну заміну.
Щодо продуктивності:

  • довелося знизити роздільну здатність із 4K до 2K для стабільних 60 FPS.
  • все працює ідеально: 4K при 120 FPS.

Також була додана підтримка системних функцій PlayStation — трофеїв, карток і активностей.

Винагороди для учнів

На більшості платформ гра коштує лише $4.99 — чесна ціна за такий проєкт. Найкраще вона продається в перші тижні після релізу та під час знижок.
Усі прибутки розподіляються керівництвом Martian Teapots між учасниками у вигляді навчальних премій.
Одна з найбільших таких премій минулого року — потужний ПК для головного програміста гри, найкращого учня команди.

Trash is Fun — тепер всюди!

Гра вже доступна на всіх актуальних платформах:

🎮 Nintendo Switch: www.nintendo.com/...​ucts/trash-is-fun-switch (РЕЛІЗ 🔥)
🎮 PlayStation: store.playstation.com/en-us/concept/10014106 (РЕЛІЗ 🔥)
🎮 Xbox: www.microsoft.com/...​re/productid/9mtlz7hmnljb
💻 Microsoft Store (PC): www.microsoft.com/...​re/productid/9pcbc3hq0mvm
💻 Steam: store.steampowered.com/...​app/1671310/Trash_is_Fun

Дякую за увагу та підтримку! 🙂

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі