Розробники ігор на війні. Добірка інтерв’ю з геймдевцями, які встали на захист України

Привіт, спільното. Сьогодні Україна відзначає третю річницю повномасштабної війни. За цей час ми випустили багато інтерв’ю з розробниками, що пішли у військо та боронять нашу країну. Також ми активно спілкувалися з геймдевцями, що віддали себе волонтерській діяльності та допомозі військовим. В цьому топіку ми зібрали найцікавіші розмови та пропонуємо вам дізнатися історії цих людей.

Зміст

Інтерв’ю з розробниками ігор, що стали військовими
Інтерв’ю з розробниками ігор, які зайнялися волонтерством

Інтерв’ю з розробниками ігор, що стали військовими

Максим Дембік, СЕО Frag Lab. Про допомогу на блокпост у Борисполі, паперовий документообіг та евакуацію команди з Києва

З початком масштабного вторгнення росії в Україну CEO компанії Frag Lab Максим Дембік взяв власну зброю та записався до тероборони Борисполя. У квітні 2022 року він розповів нам, як вдалося поєднати службу й роботу в компанії, як вивозили співробітників Frag Lab з Києва та про майбутнеє ігор студії.

Його інтерв’ю «Бізнес і з окопу можна вести». СЕО Frag Lab про службу в теробороні та евакуацію компанії« ви можете почитати за цим посиланням.


Стас Шостак, інді-розробник. Про зіпсований вечір суботу від повістки та навчання в Британії після мобілізації

Розробник Titan Chaser та ще чотирьох інді-ігор у серпні 2022 року отримав повістку і став одним з понад 10 тисяч українців, які пройшли навчання в Британії. У своєму першому інтерв’ю для нас він розповів, чому пішов служити, хоча й міг уникнути цього, як заради першого проєкту довелося продати машину, що найбільше ненавидить у своїй роботі та чому не вкладається у просування ігор.

Першу бесіду зі Стасом «Розробник Titan Chaser Стас Шостак — про успішні й провальні релізи, поради початківцям і мобілізацію» ви можете почитати за цим посиланням.


Костянтин Ніфантьєв, розробник в R&D-відділі Ubisoft. Про написання коду для себе, розв’язання інженерних завдань та внутрішній стрижень

Костянтин Ніфантьєв п’ять років працював у київському офісі Ubisoft. Хімік за освітою, він програмував внутрішні продукти компанії, які полегшують роботу іншим командам і покращують ігрові релізи. В своєму інтерв’ю Костянтин розповів про те, чому змінив професію, чим робота в R&D-відділі відрізняється від роботи над конкретною грою та що спонукало його з власної ініціативи піти в ЗСУ.

Історію Костянтина «Історія хіміка, який став програмістом в Ubisoft і нині служить у ЗСУ» ви можете почитати за цим посиланням.


Віталій Лєзарєв, QA/QC в Ubisoft. Про страх на початку повномасштабного вторгнення, зміни та рудименти в армії

Віталій до 2021-го був співвласником компанії, що робила принти на одяг, а підлітком узагалі хотів стати військовим. Після початку повномасштабного вторгнення він мобілізувався й нині служить оператором БПЛА. В інтерв’ю Віталій розповів, як вдалося світчнутися в геймдев, що змінилося в українській армії та чому інфантильність інколи корисна навіть на фронті.

Його історію «Якби я не мав досвіду строкової, в армії було б значно легше». Оператор БПЛА з позивним Друїд — про світчинг у геймдев і службу у війську« ви можете почитати за цим посиланням.


Сергій Тодосан, геймдизайнер в Ubisoft. Про те, що потрібно знати і вміти у війську та небезпечність постійного перебування в зоні бойових дій

Сергій в лютому 2022-го з власної ініціативи вступив до лав ЗСУ. Понад рік він пробув безпосередньо на фронті, а згодом перевівся до Києва. В інтерв’ю Сергій розповів, в яких умовах починав нести службу, чому його бригаду жодного разу не виводили на відновлення, про випадок на фронті, після якого неабияк «попаяло», про дисонанс після повернення до Києва та у яку гру вперше зіграв після повернення з передової.

Його історію «„Фактично тобі страшно майже 24/7“. Геймдизайнер Ubisoft — про критичні моменти на фронті та повернення до звичного життя» ви можете почитати за цим посиланням.


Сергій Гриненко, Front-End Developer у Wargaming. Про зброю, як хобі, критику дій військових та західну допомогу

Сергій до початку повномасштабного вторгнення працював на посаді Front-End Developer у Wargaming, цікавився зброєю та обожнював World of Tanks. Але після 24 лютого 2022-го зрозумів: потрібно воювати. В своєму інтерв’ю він розповів, чому долучився до лав армії з власної ініціативи, чим займався в артрозвідці та чому не варто нарікати на брак західної допомоги чи недостатні зусилля військових на фронті.

Його історію «Чим військова служба схожа на IT і як армія змінює життя. Історія Front-End Developer з Wargaming» ви можете почитати за цим посиланням.


Євген Лисенко, продюсер у Fractured Byte. Про бажання стати лікарем, переїзд до Нідерландів, повернення в Харків та повістку

Євген мріяв про медицину, вивчився на дипломата, довгий час пропрацював геймдизайнером, а після початку повномасштабного вторгнення став бойовим медиком. В своєму інтерв’ю він розповів про свій шлях в геймдеві, завдання на фронті та чому він повернувся зі спокійних Нідерландів в Україну.

Його історію «„Я жодного разу не пошкодував, що повернувся з Нідерландів в Україну“. Геймпродюсер — про те, чому став бойовим медиком і як евакуює поранених з поля бою» ви можете почитати за цим посиланням.


Владислав Гирик, Game Design Team Lead у Plarium. Про переваги великої студії, мобілізацію в АТО та другу мобілізацію

Владислав має фінансову освіту за плечима та світчнувся в геймдев після роботи в банках. Крім того, він служив під час АТО й повномасштабного вторгнення. В інтерв’ю Владислав розповів, як став геймдизайнером, чому пішов на фронт і з якими проблемами стикаються ветерани після повернення з війни.

Його історію «Геймдизайнер Plarium — про роботу в банках, світчинг у геймдев, службу з 2014-го і демобілізацію» ви можете почитати за цим посиланням.


Позивний «Пупс», рекрутерка. Про вибір спеціальності у війську, обов’язки санінструкторки та важливість командної роботи

Санінструкторка з початком повномасштабного вторгнення зайнялась волонтерством, а потім — пішла служити. В інтерв’ю військова розповіла, чому обрала саме медицину, чим займається на фронті та про рівень підтримки бійців з боку цивільних.

Її історію «Рекрутерка, яка пішла служити, — про мотивацію, потреби військових і мобілізацію» ви можете почитати за цим посиланням.


Позивний «CROC», тестувальник та локалізатор. Про вибір військової спеціальності, опановувати АК-74 та найважчий момент під час служби

Андрій з позивним CROC — навідник у ЗСУ. До 2022 року він ремонтував засоби автоматизації виробництва, а ще — тестував Crossout Mobile. Щоправда, був нюанс: студія-розробниця — російська. В інтерв’ю Андрій розповів про досвід QA в геймдеві, як потрапив в армію і проходив навчання за кордоном, а також чому більше не хоче повертатися до улюбленої гри.

Його історію «Навідник БМП — про тестування російської гри, мобілізацію та досвід з цивільного життя у війську» ви можете почитати за цим посиланням.


Богдан, кіберспортсмен. Про втрату першого побратима, втому від служби та кар’єру в ЗСУ

Ще кілька років тому Богдан був цивільним хлопцем з Житомира, який виступав з командою на кіберспортивних турнірах і мріяв про розвиток у цій сфері. Після початку повномасштабного вторгнення він став артилеристом у 95-й десантно-штурмовій бригаді. В інтерв’ю Богдан розповів, що завадило потрапити у військо з першого разу, як обрати правильне місце для служби та чому Серебрянський ліс він вважає проклятим.

Його історію «Колишній кіберспортсмен — про військову освіту, втому від служби та мотивацію залишатися у строю» ви можете почитати за цим посиланням.


Кирило Дебелий, займався просуванням Qplaze та підтримкою Age of Heroes Online. Про поранення та готовність солдат брати відповідальність

Кирило з двома дипломами викладача пішов працювати у геймдев, де підтримував Age of Heroes Online. Втім він завжди мріяв про армію, тож, коли випала нагода — долучився до лав ЗСУ. В інтерв’ю він розповів, чому у 2022-му служити було страшніше, як не ставити своє життя на паузу під час війни і чому армія — це про можливості й перспективи.

Його історію «Колишній геймдевець — про користь служби, кар’єру у війську та роль командира» ви можете почитати за цим посиланням.


Сергій Кривошея, головний розробник гри Jitter. Про створення гри після поранення та роботу з командою

Український науково-космічний симулятор Jitter отримав на Games Gathering нагороди Best Game та Best Gameplay. Ми поспілкувалися з головним розробником цієї гри Сергієм Кривошеєю про багаторічну роботу над Jitter, військову службу, поранення та заснування власної студії .

Його історію «Позивний Jitter. Сергій Кривошея — про розробку українського космічного симулятора, службу в ТрО та плани на реліз» ви можете почитати за цим посиланням.


Стас Шостак, інді-розробник. Про армію зсередини, бюрократії в ЗСУ та моральні цінності

Розробник Titan Chaser Станіслав Шостак третій рік служить у лавах ЗСУ. Як за цей час змінився він і його особисті погляди на армію та суспільство? Чому видалився з багатьох геймдев-чатів, чи планує колись повернутися до розробки ігор та чому зараз всім нам важливо «не сипатись». Про це та багато іншого розробник розповів в інтервʼю.

Почитати друге інтерв’ю Стаса «Про третій рік в ЗСУ, цінності і геймдев-спільноту. Інтерв’ю з розробником та військовим Стасом Шостаком» ви можете за цим посиланням.

Інтерв’ю з розробниками ігор, які зайнялися волонтерством

Вікторія Шаміна, 2D Artist у Kevuru Games. Про перші ракети, волонтерську роботу та пошуки ДРГ

Вікторія з початком війни активно зайнялася волонтерською діяльністю. В інтерв’ю вона розповіла, чому не поїхала з України, як вчилася стріляти та переслідувала диверсантів на машині, а також що допомагає триматися на ногах.

Її історію «„У коридорі напоготові стоїть котяча переноска, а поруч — зброя“. 2D Artist з Kevuru Games про волонтерство у Львові й зміну робочого профілю» ви можете почитати за цим посиланням.


Пилип Дзюба, Development Director і Co-Founder Frag Lab. Про пріорітети волонтерської діяльності та благодійний фонд Frag Lab

Пилип розповів про основні напрямки роботи компанії на волонтерському фронті, про те, як бізнес-практики допомагають впорядкувати цю діяльність і чому Frag Lab заснувала власний фонд.

Його історію «„Для мене важливо, щоб ціна перемоги не була зависока“. Development Director Frag Lab про те, як компанія вибудувала власну систему волонтерства» ви можете почитати за цим посиланням.


Сергій Катрич, розробник Plarium. Про поєднання волонтерства з розробкою ігор та Львівський медичний батальйон

Сергій — розробник ігор, який у мирний час виїздить мотоциклом на місця ДТП і надає потерпілим першу допомогу. Під час війни він з товаришами створив Львівський добровольчий медичний батальйон, у якому бійців навчають тактичної медицини. Про те, як поєднувати геймдев і волонтерство та виїжджати на місце влучання ракет під час війни, він розповів нам в інтерв’ю.

Його історію «Ти не підбігаєш до місця ДТП, а підходиш, бо інакше втратиш цілісну картину». Інтерв’ю з розробником ігор, який навчає бійців тактичної медицини і надає домедичну допомогу ви можете почитати за цим посиланням.


Дарія Гаран, проджект-менеджерка в Kevuru Games. Про початок війни, пошук грошей, тканини та швачок

Дарія Гаран з Kevuru Games із початком війни стала менеджеркою цеху з пошиття розвантажувальних жилетів для українських воїнів. В своєму інтерв’ю вона розповіла про те, як шукала кошти на спецодяг, швачок-волонтерок, організовувала роботу цеху й доставку відшитого.

Її історію Проджект-менеджерка з Kevuru Games про те, як її команда шиє спецжилети для військових ви можете почитати за цим посиланням.


Максим Ілляшенко, Head of Internal Products в iLogos Game Studios. Про те, як почати волонтерити та знаходити потрібні матеріали для цеху

Максим майже місяць знаходився під обстрілами у селищі без електроенергії. Коли розробнику вдалося виїхати у безпечні області України, він одразу повернувся до створення NFT-гри та організував цех з пошиття бронежилетів. Про проблеми, з якими стикнувся у волонтерській діяльності, та про те, як поєднувати розробку гри з роботою в цеху, він розповів в інтерв’ю.

Історію Максима Head of Internal Products в iLogos про поєднання пошиття плитоносок зі створенням NFT-гри ви можете почитати за цим посиланням.


Олександр Пуськов, Front-end Developer у Ubisoft. Про купілю антидронових рушниць та вигорання волонтерів

Олександр на початку повномасштабного вторгнення з друзями почав активно волонтерити, а згодом заснував благодійний фонд «Це моє місто». В інтерв’ю він розповів, як вони купляли реанімобіль та антидронові рушниці, чому допомога військовим це марафон, а також як члени команди емоційно вигоріли по декілька разів.

Його історію Олександр Пуськов, Front-end Developer у Ubisoft: Про створення благодійного фонду, вибір антидронових рушниць та тижні спілкування з західними партнерами ви можете почитати за цим посиланням.


Віталій Григорів, 3D-художник. Про створення 3D-гербів для спецпідрозділу «Kraken» та 93-ї ОМБр «Холодний Яр»

Віталій за освітою інженер-проектувальник. Однак у сфері будівництва пропрацював лише 5 місяців і наважився свічнутися у 3D арт. В інтервʼю фахівець розповів про свій непростий шлях у геймдев, роботу над Horizon Forbidden West та іншими AAA-проєктами, а також про створення 3D-гербів для підрозділу «Кракен» та 93-ї ОМБр «Холодний Яр».

Його історію 3D Artist Віталій Григорів — про роботу над Call of Duty, Hogwarts Legacy та створення 3D-герба для спецпідрозділу "Кракен"за цим посиланням.


Сергій Рибальченко, проєктний менеджер у Frag Lab. Про гейміфікацію зборів та на що зараз важче зібрати

Сергій після початку повномасштабного вторгнення зайнявся волонтерською діяльністю. Спочатку він разом з колегами закривав одиничні потреби на фронті. В інтерв’ю він розповів, у чому запорука успіху вдалого збору, чи справді нині менше донатять і навіщо гейміфікувати волонтерські активності.

Його історію PM і волонтер з Frag Lab — про те, як вдається збирати мільйони на армію та чому люди стали менше донатити ви можете почитати за цим посиланням.


Команда GameDev DOU щиро дякує всім, хто боронить Україну та всім, хто допомогає військовим виконувати цю задачу. Сьогодні всі наші думки з вами.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Дякую нашим захисникам і захисницям!

Підписатись на коментарі