«Це здається перебором». Геймдизайнер S.T.A.L.K.E.R. 2 розповів, які проблеми бачить в духовних послідовниках Disco Elysium

Протягом двох років розвивалася драма навколо естонської студії ZA/UM. Після випуску Disco Elysium з компанії пішло багато людей через творчі та фінансові розбіжності. Вони заснували власні команди, і кожна з них планує випустити духовного спадкоємця успішної RPG. Єгор Остапенко, геймдизайнер GSC Game World, який працює над S.T.A.L.K.E.R. 2, висловився щодо цієї ситуації. Він вважає, що таких проєктів буде надто багато, і через це виникнуть проблеми.

Український розробник поділився власними думками у публікації на особистому акаунті в LinkedIn. Ми з дозволу Єгора переклали текст і виклали нижче.

«Поки з’являються новини про духовних спадкоємців Disco Elysium, я продовжую запитувати себе: чи справді нам потрібно стільки Elysium-подібних ігор?

Просто для того, щоб було зрозуміло, що ми маємо:

  • Dark Math Games (XXX Nightshift, вірна жанру детективна RPG)
  • Longdue Games (Hopetown, сюжетна рольова гра)
  • Red Info Ltd (Corinthians, ?)
  • Summer Eternal (?)
  • І те, що залишилося від самої ZA/UM («справжня» Disco Elysium 2)

Як розробники оригінальної гри, вони мають всі права на продовження спадщини DE, але це все одно здається перебором. Не зрозумійте мене неправильно, я люблю Disco Elysium. Це одна з найоригінальніших і найкращих рольових ігор, в які я коли-небудь грав. Я насолоджувався кожним її шматочком. Художнє оформлення, музика, історія, персонажі, голос за кадром і акторська гра, реактивність і сама рольова система.

Це було схоже на дуже інтерактивну книгу, яка розслабляє й освіжає. В ній ви могли формувати головного героя так, як вам хотілося. Я пройшов її без жодних збережень і з радістю прийняв наслідки.

Чи хотів би я зіграти в продовження? Звісно, що так. Проте, навіть в ідеальному світі, де ZA/UM залишається такою, якою вона була, все одно було б складно будувати на тому, що вони вже зробили. Важко створювати сиквели, особливо для успішних ігор, оскільки їм вже бракує оригінальності та «вау-ефекту» оригіналу. Складно підтримувати інтелектуальну власність з початковим баченням та історією, яка може легко почати дрейфувати.

Наявна аудиторія вже матиме високі очікування, які не виправдаються з багатьох причин. І тепер у нас є 5 потенційних ігор, які спираються на успіх Disco Elysium, використовують схожі механіки та будуть конкурувати між собою на ринку. Замість 5 ігор, які не мають нічого спільного з DE, пропонують оригінальний досвід і створені для різних аудиторій.

Можу уявити, що легше знайти інвесторів і отримати фінансування, якщо пообіцяти випустити схожий продукт, який розійшовся мільйонними тиражами. Проте, з творчого погляду, коли робиш це після багатьох років створення майже однакових продуктів, відчуваєш себе дещо виснаженим.

Звісно, більшість цих проєктів, окрім XXX Nightshift, мало хто знає. Я також не очікую, що кожна зі згаданих вище студій мала однаковий вплив на процес розробки оригінальної гри. Отож, є можливість отримати цікаві ігри, оскільки вони можуть відійти від вихідного матеріалу настільки далеко, що стануть шедеврами самі по собі. Але існує також можливість, що деякі з них ніколи не побачать світ з багатьох причин. Сподіваємося, що цього не станеться, незалежно від того, наскільки успішними вони стануть у результаті".

Нагадаємо, раніше ми ділилися думками Єгора про The Lord of the Rings: Gollum. Він зміг отримати задоволення від проходження проєкту завдяки простоті ігроладу.

А ви згодні з думками геймдизайнера? Чи чекаєте на реліз якогось з духовних спадкоємців Disco Elysium? Пишіть в коментарях.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

А є цікавіші методи раскрутки акка у лінкедіні?

Оригінал написав доволі успішний фінський письменник, з яким важко працювати, у якого непояснима туга за Союзом і я на 70% впевнений що він дітей їбав. Послідовники ведуть піндоси соєві, від яких ніхто не чекає запалу нейронів дальше ніж «товстий начальнік плоха».

Послідовники всі брали участь в створені оригіналу

Так, і у них був конфлікт з дісковським чи як там його, тому і пішли своїми шляхами. Як сталкер почав сипатись ще перед релізом першої частини поки григоровича не покинули всі.

Absolutno solidarnuy z tobou. Vin sranuy Gebel’s

Nam treba bil’we typux stalkeriv i cod-teriv, ne treba 4utatu i rozvuvatus. Rozymni lydu ne pobizhat’ kyplyatu strilyalku(minus profit dlya shitcreater-a)

Не буває багато ігр у будь якому жанрі (якщо вони дійсно добре зроблені)

да. кроме роглайт декбилдеров.

+5 story-focused RPG на ринку, чого ж тут поганого. Жодна гра не є прямим сіквелом DE, то яка різниця

Не згадані ще ігри від студій, не повʼязаних з ZA/UM: Glass House, Esoteric Ebb, Sovereign Syndicate, Rue Valley.

Можна вважати що Disco-like це новий жанр, як Souls-like. Підвид рпг без бойовки, з упором на сюжетну складову та з фірмовим вертикальним діалоговим вікном справа

Паразитування на оригіналі? Перенасичення ринку? Та багато причин для турбот.

Так рынок сам и порешает. Если выйдет 100 игр, и хоть 1-3 будет близко по уровню к оригиналу, это куда лучше чем выйдет 5 и все говно

Перенасичення рику:
— в Steam виходить 40к+ ігор щорічно.
— Cоулслайків в стімі сотні.
— Який саме ринок можуть перенаситити чотири гри з механіками, схожими на DE?

Паразитування на оригіналі:
В чому воно проявляється, якщо це навіть не та сама франшиза? На IP Disco Elysium сидить тільки сама ZA/UM.
Щомісяця в медіа аутлетах я бачу новини а-ля «нова гра від виходців з Blizzard / BioWare / Ubisoft / CD Project Red». Це абсолютно стандартний маркетинговий хук

Переважна більшість з цих ігор мають дуже низьку якість. Соулслайки — так, згоден, але тут та ж ситуація. Переважна більшість з них не дотягують навіть на 20% до оригіналів. Я лиш кажу, що невідомо, наскільки велика аудиторія у таких ігор, тому що був лиш один хіт. Судити за ним складно. А щодо паразитування, це лиш потенційна турбота. Чи буде воно, ще подивимося.

Та ну, це смішно. Тих самих шутерів та рпг — тисячі. А докопалися до того що роблять рпг з поінткліком, і о боже «перенасичення ринку». Яке нафіг перенасичення? Якщо взяти навіть більш вузький для польоту фантазії напрямок, які небудь ігри про вампірів то там чисто в такому сетінгу буде більше варіантів ніж «послідовників ДЕ»

Цілком можливо) Я лиш навів теоретичні причини, чому така кількість анонсів цих послідовників може здатися проблемною)

игр выходит меньше 20k в год
из них приличных, а не студенческих хело ворлд поделок, думаю 10-20%, вряд ли больше
сколько за все время выпустили трехмерных инди соулзлайков с качеством и масштабом хотя бы на уровне первого Dark Souls? думаю, что меньше десятка

Підписатись на коментарі