Огляд інді опен ворлд адвенчури Caravan SandWitch
Caravan SandWitch — це добра та мила опенворлд адвенчура про пригоди чоловічком та машиною на закинутій планеті із провінційною атмосферою та середземноморськими пейзажами.
- Гра вишла 9 вереся 2024го року на PlayStation 5, Nintendo Switch, ПК (Steam)
- та отримала добрі відгуки (95% на Steam та 73% Мeta critic).
- Це перша гра французької інді студії Plane Toast, видана Dear Villagers.
- Гра зроблена на Unreal Engine 5.4.
- Наразі продається по 25$.
В цьому проекті мене зацікавили три речі:
- Геймплей: Поєднання геймплею чоловічка та машини.
- Ардіркешен: Красивезна та невимушена атмосфера гри із світлим навколишнім світом та яскравими персонажами.
- Те що це інді гра від невеликої команди.
Про це я і поділюсь з вами у цій статті.
Можливо когось з вас це надихне, або просто буде корисним у вашій справі.
Геймплей
Ключовою геймплейною особливістю гри є поєднання дослідження світу пішки та за кермом спеціалізованого фургону. Механіки чоловічка та машини добре доповнюють одне одного в завданні дослідження середовища, виконання квестів та вирішення середовищних пазлів. Пропорція геймплею приблизно 80% чоловічком і 20% машиною.
- Чоловічок — може спілкуватись, виконувати тонку взаємодію та вправно лазати і забиратись, туди куди не проїде машина
- Машина — може швидко долати значні відстані, перевозити вантажі та людей та робити функції що потребують специфічного обладнання
Механіки чоловічка:
|
Рух:
|
|
Інтеракція:
|
Механіки машини:
|
Рух:
|
|
Інтеракція: Антенна (режим антенни)
|
|
Інтеракція: Гарпун (режим гарпуна)
|
Лвел дизайн гри побудовано по принципу «відкритого світу» — це одна величезна зв’язана квестами локація з елементами метроідваніи, платформінгу та просторових пазлів. Отримуючі нові інструменти для доступу та дослідження, ви будете повертатись до пройдених локацій знову і знову. Самі ж локації побудовані як «вертикальні пазли», для вирішення яких вам знадобиться багато лазати, стрибати та використовувати інструменти машини.
Нумограй українською з моїми примітками можна подивитись тут:
Артдірекшен
Арт виконная світу, катсцен, персонажів, UI, музикальне оформлення Caravan SandWitch заслуговують окремої уваги. Гра має яскравий стилізований під лоу полі та спрощені текстури сай-фай світ та приємний саундтрек. Саме вони створюють неповторну медитативну та приємну атмосферу гри, яскравих виразних персонажів та загадкові локації.
Детально про артдірекшен гри можна почитати в блозі Charles Boury (https://charlesboury.fr).
Опен ворлд
Команда з самого початку створювала гру, як адвенчуру у відкритому світі, і вони набили на цьому величезну кількість гуль! Так, весь світ і всі локації знаходиться в одній єдиній безшовній сцені, гравець просто час від часу телепортуються між локаціями. Ну а саму локацію вони повністю переробляли 13 разів!
Про це можна почитати в презентації Emi Lefevre, що вона виклала у своєму твіттері. Повірте там багато цікавого! (https://www.figma.com/proto/CCuhaWxfuLo04G1QoCmX9Q?kind=deck&node-id=1-25&fuid=1296851917916525340).
Нарратив та LGTB+
Я розумію, що лише саме згадування використання цієї теми у ігроладі сприймається дуже по різному, але це одна з тем яка свідомо інкорпорована в нарративний дизайн цієї гри. Хороша річ в тому, що тут, в цьому сеттінгу сайфайної спільноти поселенців, кочівників, пробуджених роботів та місцевих жаболюдей, вона сприймається звично (Ми ж не дискутуємо про те, як наприклад жили батьки Джеймса Холдена з Expanse?). І це на мою думку вірний шлях — не нав’язувати, а показувати достовірну живу різноманітну спільноту.
Самі ж розробники хотіли зробити гру яка була б «інклюзивною» та мала персонажів всіх типів, а отже представляла і широку спільноту гравців. Вони це аргументують статистикою того, що з кожним поколінням відсоток геймерів-чоловіків та жінок стає все ближчий, ну а кількість геймерів Gen Alpha що ідентифікують себе, як LGTB+ досягає 17%, а отже треба щоб ігри мали хоча б частину відповідних персонажів.
Історія розробки
Це перша гра студії та її засновників Adrien Lucas та Emi Lefevre, і як того можна було очікувати, вони робили її не надто оптимальним способом, але зробили і випустили, за що їм честь і хвала!
Розробка гри зайняла 5 років:
- 2 роки на концепт та прототип
- 1 рік на препродакшен, вертикальний зріз та повний дизайн
- 1 рік на продакшен.
0.5-1 рік на полішинг, макркетинг та реліз
Нижче наведено таймлайн розробки, естимований на основі наявної інформації:
|
|
|
|
|
|
|
Чи є гра успішною?
Для відповіді на це питання я зроблю оцінку сприйняття гри спільнотою, показники продажів та вартість виробництва.
1.Реліз:
- Демка гри вийшла в червні 2024.
- Реліз відбувся у вересні 2024 у Steam, PS5, та на Switch.
- Основні продажі (49%) були у США, Франції та Британії
2.Сприйняття:
- Гра добре сприйнята спільнотою: 94% на Steam, 73% Metacritic score, 4.3/5 PS Store.
- Гравці хвалять: Рівень полішу, Артстиль та музику, Медитавнивний геймплей, та Доброту гри
- Негативні відгуки кажуть про: «Повістку», Деяку репетативність та незначні проблеми з локалізацією.
3.Оцінка витрат та окупності:
- Враховуючи час на розробку, кількість співробітників, зарплати та умови ведення бізнесу у Франції, можна припустити, що на розробку було витрачено 1.5-1.7M$.
- Гра продається по 25$. Комісії, відрахування торгових майданчиків, вклад знижок, можна оцінити в коефіцієнт 0.5. Отож для окупності їм потрібно продати що найменше 1.5M / (25×0.5) = 120k копій. І це без урахування відсотку паблішера та відрахування податку на прибуток.
4.Оцінка продажів:
- Після 4х місяців продажів кількість користувачів у Steam оцінюється 30-45к.
- Якщо кількість користувачів на PS5 та Switch порівняна із Steam, то гра або близька до того щоб окупитись, або окупится протягом року.
Підсумок
- Розробникам-новачкам вдалося зробити невелику, але дуже приємну гру, що знайшла своїх поціновувачів.
- Вони, як інді студія пішли складним шляхом у складний жанр для своєї першої гри, але у них вийшло довести її до релізу. Робили вони її 5 років.
- По цифрам — це не хіт, але хороший результат, який має хороший шанс вийти на окупність, а потім і на прибуток, що сподіваюсь в майбутньому дозволить нам побачити ще більше цікавих ігор від цих талановитих розробників :)
Посилання
1.Про гру:
- Сайт гри: caravansandwitch.com
- Сторінка у Steam: store.steampowered.com/...582650/Caravan_SandWitch
- Трейлер гри:
- Плейлист із нумограєм: https://youtube.com/playlist?list=PLnI3GPsjIPaGAxNTWQY0b_cnFVr5LE01k&si=1EU-13xsfUa4QDQM
2.Про розробників:
- Сайт студії: planetoast.com
- Лінкед студії: www.linkedin.com/...ompany/plane-toast/about
- Adrien Lucas — Коовнер студії, Технічний директор, автор IP
- Emi Lefevre — Коовнер студії, Креативний директор, автор IP
- Charles Boury — Артдиректор гри: https://charlesboury.fr
- Pauline Marliere — Головний нарративний дизайнер гри: paulinemarliere.com
3.Матеріали про історію розробки гри:
- Презентація з розбором побудови опен-ворду гри (французькою): https://www.figma.com/proto/CCuhaWxfuLo04G1QoCmX9Q?kind=deck&node-id=1-25&fuid=1296851917916525340
- Артдірекшен гри: charlesboury.fr/...ts/caravan-sandwitch.html
🎮 Пишете або знімаєте огляди на ігри? Надсилайте їх нам на форум!(публікуємо лише унікальні текстові огляди, а відео-огляди — з текстовим супроводом)
4 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів