«Розробка дорожчає в геометричній прогресії». Екскерівник PlayStation вважає, що геймдев врятують коротші ігри

Шон Лейден, ексдиректор Sony Interactive Entertainment, поділився думками про проблеми в геймдеві та шляхи їх розвʼязання. На його думку, основний виклик для індустрії — це вартість розробки, яка дорожчає в «геометричній прогресії». Колишній керівник метафорично порівняв виробництво інтерактивних проєктів з будівництвом соборів у XVIII столітті. Він вважає, що допомогти вийти зі скрутної ситуації може випуск коротших ігор.

Лейден дав інтервʼю виданню Eurogamer. За його словами, в часи пандемії COVID-19 зростанню доходів сприяли саме старі фанати ігор, а не новачки, які в той час тільки почали пробувати інтерактивні розваги. Отож основна загроза в тому, що компанії намагаються «отримати більше грошей від одних й тих же людей».

Як розповів Лейден, у віці до 23 років ці геймери були «багаті на час і бідні на гроші» А зараз, коли їм десь біля тридцяти, ситуація змінилася.

«Можливо, ти не багатий на гроші, але ти точно бідний на час», — сказав Лейден.

Проте індустрія не пристосовується до цієї реальності. Виходять тривалі проєкти, які забезпечують аудиторію контентом на довгий час. Вартість розробки таких ігор зростає і стає «вибуховою».

«З кожним поколінням створення гри обходиться вдвічі дорожче. Те, що коштувало мільйон доларів на PS1, потім коштувало два, потім чотири, потім 16. Це відбувається в геометричній прогресії. У поколінні PS4, яке було останнім, з яким я пов’язаний, розробка ігор коштувала 150 мільйонів, якщо ви хочете бути на вершині. І це ще до маркетингу. Отож, за цією математикою, ігри для PS5 мають зрештою сягнути 300-400 мільйонів, і це просто не витримує жодної критики», — розповів Лейден.

Далі ексдиректор застосував метафору з будівництвом соборів у XVIII столітті. Він дав зрозуміти, що кількість довготривалих проєктів, яка виходить зараз, не потрібна користувачам.

«Чи можемо ми продовжувати будувати ці масивні споруди для Бога, витрачаючи на це неймовірну кількість праці та часу? Чи ми повинні просто побудувати чотири стіни та дах, і це буде церква, так? Я боюся, що ми перетворили ААА-ігри на своєрідний соборний бізнес, і він просто не може рости далі. Насправді він, мабуть, вже зайшов занадто далеко», — вважає Лейден.

Керівник вказує на коротші ігри як розвʼязання ситуації. Тому що проходження сучасних проєктів займає надто багато часу.

«Я хотів би бачити світ, де можна повернутися до 18-23 годин ігрового процесу, але з таким захопливим ігроладом, що не захочеться відкладати контролер. Я хочу, щоб вся гра була схожа на той момент в Resident Evil, коли бісові собаки залазять у вікно, і ви від страху кидаєте контролер. Я хочу більше таких ігрових моментів, якщо ми зможемо зменшити масштаб і розмах», — підсумував Лейден.

Нагадаємо, раніше Том Гендерсон заявляв, що видавці поступово відмовляються від 100-годинних проєктів на користь менших релізів. За словами інсайдера, компанії починають рухатися в цьому напрямку.

А ви погоджуєтеся, що компаніям варто почати створювати менші за масштабами ігри? Пишіть в коментарях.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

тим часом я, який награв в БГ3 600+ годин і планую ще 6 проходжень — 🗿🗿🗿
Який прикол робити гру 3-4 роки шоб гравець пройшов за 10-20 годин і забув за неї вже на наступних вихідних? Я за масштабні проекти. Хай їх буде менше, але вони будуть якісні і насичені. Не Юбісофтщина де масштаб заради масштабу, а шось типу БГ3, Скайрім, Фоличі, Кіберпанк з Відьмачком (якщо говорити про сінглплеєрні ігри.
Ту ж Horizon FW вилизав від А до Я за 160 годин з превеликим задоволенням.
Ghost of Tsushima ще й на платку за 140 годин + ДЛС. І це того варте. Я за такі ігрт

8-16 годин фанового геймплею з цікавими викликами, шоб пройти гру за вихідні. І ніяких збери мільярд квіточок заради нічого

А чому б не почати створювати замість ігор платформи де користувачі чамі могли б легко створювати ігри. Типу того ж Roblox. Тільки може з класною графою.
От зараз серед підлітків вистрілюють хорори різні. Створіть платформу де кожен може створювати хорори із своїм геймплеєм

користувачі чамі могли б легко створювати ігри

Бо ми отримаємо ще більше відверто посередніх і навіть поганих ігор. Знаєте, скільки на одну Lethal Company чи Phasmophobia приходиться поганих горорів?

Буде Everywhere від Леслі Бензіса, продюсера ГТА, подивимося як піде. Була Dreams, і щось я не бачив великого попиту. Бо ідея гарна лише на словах, на ділі ж вартих уваги проєктів буде мізер.

Для чого створювати такі платформи? Щоб що?

No-code платформи створюють щоб що? Буквально кожен другий лендінг зараз будують на Framer щоб що? Напевно, щоб поржати

Напевно, щоб поржати

Ну так і я про це. У нас є буквально дві гри які вистрілили з ноу код платформ — це дота на базі варкрафту3 і автобатлер на базі доти2, і то там були скрипти все одно. За 30 років існування таких платформ. Усі інші — гаріс мод або роблокс наприклад, дуже нишеві і нічого супер популярного не створили.

Доречі, ігролад — крінж

gamedev.dou.ua/forums/topic/50112
Ось був пост на цю тему. Люди це дуже не люблять і нікому це не потрібно, а медіа чомусь насилують людей новоязом і пхають це не дивлячись на опір. Нормально юзали англіцизми і все було добре, срані активісти хочуть вєрнуться к корням. Це типова шароварщина.

Ось був пост на цю тему

Ага, я його і робив.

Люди це дуже не люблять

І що?

нікому це не потрібно

Потрібно.

Це типова шароварщина.

Ні.

І що?

Я про те і кажу, що пофіг на людей, аби шароварщину пропхати, а що люди думають/хочуть вас не хвилює, це virtue signalling у вакуумі за рахунок інших людей. Ви вже ж робили пост і бачили реакцію людей, але все одно, як ті блакитноволосі модери-активісти пхаєте свою особисту повістку насилу.

Не бачу нічого в цьому слові з рядів шароварщини.

вас не хвилює

Кого нас?)

Я використовую це слово виключно тому, що воно мені подобається. Аналогічно з нумограєм чи горором. Якщо якомусь вони не подобаються — я не проти.

Але чому в питанні добору слів, які я вживаю, я маю зважати хоч на когось — от прям навіть не гадки не маю.

Потрібно.

чому потрібно? Бо ВИ так вирішили? А хто ви такий, щоб визначати?

А хто ви такий, щоб визначати?

Хто я такий, щоб у своїх матеріалах використовувати ті слова, які я вважаю за потрібне? Я правильно зрозумів питання?

Так і є, я б навіть менше зробив, годин на 4-12

Підписатись на коментарі