«Зовсім не було сил». GSC пояснила, чому вирішила не відкладати S.T.A.L.K.E.R. 2 заради виправлення багів

Технічний стан став головною причиною критики S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Саме через баги та проблеми з оптимізацією гра отримала порцію негативних відгуків в Steam та низькі оцінки від деяких видань. Проте GSC Game World більше не могла відкладати проєкт, щоб внести виправлення. За словами керівника студії Євгена Григоровича, команда просто не витримала б ще один марафон.

Директор дав інтервʼю виданню Eurogamer, яке у своєму огляді звинуватило S.T.A.L.K.E.R. 2 в надлишковому націоналізмі через коробку сірників. Григорович заявив, що чергове перенесення дати релізу могло зламати розробників.

«Ви перебуваєте в дуже інтенсивному робочому процесі протягом багатьох місяців до релізу, і ви працюєте над тим, що зазвичай можете робити, і в максимально можливому стресі... У вас зовсім немає сил, і ви вирішуєте: «Чи варто нам брати ще один марафон?», — заявив Григорович.

Студія не могла собі цього дозволити. Тому було прийнято рішення випустити проєкт в тому технічному стані, якого вдалося досягти до моменту запуску.

«Ти настільки втомився, що просто помреш, якщо скажеш: «Пробіжімо ще один марафон». У нас не було можливості сказати: «Зробімо це ще раз». У нас був лише шанс «зробімо до цього моменту — дати релізу — стільки, скільки зможемо», — підсумував Григорович

Нагадаємо, раніше ми писали, чому на сторінці S.T.A.L.K.E.R. 2 зникла згадка A-Life 2.0. GSC пояснила, що її видалив один з маркетологів за власною ініціативою. Насправді система присутня в грі, проте зараз вона не працює належним чином.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось6
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

насправді оптимізація не така погана, у всіх сідає фпс, а в мене ні, можливо тому що компік зібрав буквально пів року тому назад)

вцілому:
— не вистачає хавленого а-лайф, занадто все рандомно зі спавном ворогів
— не вистачає нормальної дальності гвинтівок та стелсу (порівняно з першим сталкером, тут неначе з цим значно гірше, хоча так вже вийшло, що той же свд — кращий за хвалений і омріяйний в перших частинах вінтарь)
— на середньому рівні інколи стає неможливо грати, тебе просто закидують гранатми і обходять ззаду) це звісно класно, але якось неначе беруться нізвідки ці вороги (коли акуратно слідкуєш за всіма, моментами здається як занадто)

Деякі квести/штуки — занадто не тривіальні, немає розуміння, як воно вплине на майбутнє (але можливо і в попередніх так було, просто тоді вже було багато інформації на форумах)

Всі топові ААА проекти виходять саме так, бо занадто великий об’єм при обмежених грошах і термінах. Кіберпанк, МЕА, пабг, десятки інших тайтлів, на все жалілися але грали. Патчів через 5-10 все вже буде ± ок.
Альтернативою є реліз 30% гри і потім 100500 длц за 60 баксів кожне, це не люблять значно більше.

Які шанси побачити гру для PS4/5?

У нас був лише шанс «зробімо до цього моменту — дати релізу — стільки, скільки зможемо», — підсумував Григорович

Наскільки я розумію відразу після релізу вичавлену команду викинули на мороз без останньої зарплатні?

Десь чув, що GSC Game World уже не належить Григоровичу, якщо так то у команди є шанси

Він на пенсію пішов. Про те що він піде, стало відомо коли Кріппа купив гск.

Nope
Працюють і все ще наймають навіть

Банально пожалкував гроші на належне тестування в перекладі на пряму мову, з мови ІТ бізнесмена (під командою завжди розуміється керівник улюблений бо це він насправді усе і формує і приймає рішення позаяк гроші тобто і механізм керування саме в його руках, під «силами» бюджет бо в найманих людей за гроші поки йде проект — доки платять, є відпустки і т.д.).
Напевно сподівався на сам движок Unreal і що Epic Games зробили більшу частину роботи , але цього виявилось не достатньо. Відповідно там треба топове залізо як у розробників щоб нормально грати, а на консолях і т.д. воно лажає і не тягне.
По історії A4Games — нічого нового, це загальний менталітет засновників ІТ бізнесів кінця 90-х, початку нульових. На ринку людей скільки завгодно і т.д.
Зазначені проблеми були із усією серією, завжди воно вимагало топового заліза.

Граю від першого дня. Оновлюється все автоматично. Залізо дозволяє грати на ультрах. Не маю звички шукати глюки в іграх, машинах, людях. Приймаю світ таким як він є. Все придумано чудово. Я вчитель інформатики і усвідомлюю всю складність створення цього шедевру. Після ’Сталкерів’ не можу грати інші ігри бо не цікаво.... :)

Дивно звинувачувати індустрію за сирі продукти. Майкрософт задав цей тренд ще з Вістою. Саме Балмер виступив перший, що вони не мають можливості фіксити усі у світі баги перед релізом і користувачі повинні привикнути до цьогоі змиритись. Вони дотримались цього зі всіма наступними релізами офісу. Завжди його сирим випускали з 2010.

Особисто мене дивує скільки тупих мавп набігли в коменти й кожен знає як треба було робити і як краще. Купа переносів призвели до того, що гру вже були вимушені випускати такою яка є і допилювати після релізу. Звісно такий технічний стан гри — це не ок, але враховуючи усі обставини добре, що гра впринципі вийшла і вийшла достатньо хорошою.

Дякую, що доєднались до нашої дружньої компанії!! Welcome!

Зате 3 патчі штампують один за одним, то виходить що можна було все зробити і доволі швидко, але видно тестери там теж незрячі або просто тупі нездари, які не змогли пройти сталкер і помітити навіть очевидні проблеми хоча б за місяць до релізу, щоб за тиждень все пофіксали тими ж 3 патчами.

3 патча повністю пофіксили усе?

Пофіксили норм, перестало вилітати.

Те шо пофіксили AV це добре. Але будемо відверті, баги з AV не такі вже і складні для фіксу. Друге діло це те що вони назівають

A-Life 2.0

, воно вже запрацювало чи ні?

Якби вони були з самого початку то цього було б достатньо аби критики було менше на 50%.
Та і зараз лише з цими патчами мені грати цілком ок, я багів ще не зустрічав навіть, лише викидало з гри пару раз і то до патчу.

Бо реліз і живий фідбек + продажі, реально надають мотивації. Це не те саме що фіксити баги від QA, та ще з незрозумілими пріоритетами. Тут все зрозуміло що користувачам більше всього не подобається. Тестування в проді? Ну так :)

Але звісно і довго друге дихання тривати не може.

Коли до вас вже дійде , що в кожної людини пк індивідуальні і в цьому полягають ігрові проблеми , я наприклад в нього і не зміг пограти нормально , дійшов до села а далі залізо не потягнуло , колись куплю норм комп і пограю

Так в мене нема ігрових проблем, критичине для мене з першого патчу це фікси економіки і безсмертності кровосісь та інших мутантів. Це одразу помітно якби тестери хоча б запускали гру на будь-якому ПК.

это называется П. планирование.
когда выпускаешь в срок, с правильным бюджетом, без багов и без кранчей.

А ти розкажи як врахувати в своїх планах війну і пандемію?

ААА гра це не healthcare вебсайт, тут з плануванням важко
навіть в юбісофті (дужий вислкий рівень якості в порівнянні з іншими, серія assassin наприклад) все рівно ті ж самі кранчі, 7 робочих днів і тд тп

юбісофті (дужий вислкий рівень якості в порівнянні з іншими

Смішний анекдот.

Ставиш поруч сталкер 2 і любий з асасінів(наприклад) на релізі і анекдот стає ще смішніший

Асасіни потроху стають мемом. Це копі-паста із року в рік.

Так і є! Ставиш поруч Оріджинс, Одісі та Вальхаллу і вачиш, що між ними нуль різниці, навіть карти однакові... Доколє!

Карти — це єдине, що в них різного. Вони вже багато років не вносять нічого принципово нового в ігрові механіки. Оcтання крута гра була Black Flag.
Пройшла всі три вище згадані і відчуття було, ніби граю в одну й ту ж гру з новими DLC.

— в кожній наступні грі імпементують нові графічні технології, імплементують таким чином, що вони коректно працюють на усіх платформах, що ппц як не просто і вимагає професіоналізму топ рівня
— повністю нові карти, сюжет, а під це ствоються повністю нові скрипти, та ігрова логіка пишеться з 0
— по факту тільки базові механіки в серії переходять з гри в гру
— тобто тільки по грубим прикидкам кожна наступна гра як мінімум відсотків на 70 переписана/зроблена по новому.
— люди в інтернеті — асаіни ко-ко-ко-копіпаста

Якщо розмишляти в подібній логіці то сталкер 2 це просто копіпаста перших частин, а саме спроба перенести механіки перших сталкерів на більш сучасні графічні технології + новий сюжет + копіпаста базових механік...

P.S. тобто розклавши все на складові і порівнявши їх ми бачимо що по концепції серія сталкер не сильно далеко від серії асасін
P.S.S. так я розумію, що дане розщеплення доволі грубе, і під капотом є багато чого іншго. Це доволі відповідь на те, що асасіни просто копіпаста, що є просто нісенітця.

Хороший приклад невдалої спроби імплементувати принципово нові механіки це frostpunk 2. І це не winning з розряду не треті герої — значить г*.

А чому невдалої? (я сам не грав, але бачив стріми і чув багато різних нарікань)

А чому там мають бути якісь принципово нові механіки? Мені в цій грі подобалась атмосфера, світ, історія і персонажі.

Тому що мова була про складність, з якої випливає стан гри на релізі. Вони не роблять нічого нового, не експериментують, а просто міняють текстурки із року в рік і трошки апдейтять анімації. Весь процес розробки настільки однаковий що зараз половину всієї роботи виконують джуни і цього вистачає.

Ставиш поряд FIFA98, FIFA99, ..., FIFA24 і бачиш що з відмінностей лише прізвища на футболках

порівняв конвейерні клони однієї і то й же казуальної франшизи з геймплеєм «press X to win» від міжнародної мегакорпорації що має офіси по всьому світу що дозволяє вести безперервний цикл розробки; з грою з унікальними механіками для відносно нішевої авдиторії що розроблялась на іншому рушії ніж попередні під час війни відносно невеликою командою східних слов’ян. ще б з call of duty порівняв.

Питання — а чому б не викласти в ранньому доступі на якийсь час? у того ж Baldurs gate 3 з цим чудово вийшло, пограв ще от в Manor lords — теж нічого, вирішив спробувати ще раз коли дороблять.

Навіть в сирому вигляді гра вражає та затягує, але це не скасовує її сирість.

Кількіть дрібних багів особливо з позиціонуванням та мувментом нпс зашкалює. А-лайфа взагалі немає, є досить роздратовуючий спавн ворогів за спиною гравця. Вороги бачать та влучають в тебе за кілометр навіть якщо ти в кущах, мають снайперську точність стріляючи чергою, або навіть з дробовиків. Навіть якщо закрити очі на погану оптимізацію (DLSS не має бути необхідним щоб грати в 2к на 3080), то є купа геймплейних недоробок, типо неможливості скіпнути час не на базі, або прокинутись у потрібний час вже на базі, очевидні проблеми зі світлом, коли заходиш у освітлене приміщення і все одно нічого не видно без увімкненного ліхтаря і тд.

Також немає по справжньому чогось нового, якихось геймплейних механік.

Але все це явно не є вироком і справа доробок, на відміну від той же Бесезди.

При тому вороги тебе бачать навіть в повній темряві, і стріляють через стіни.

Правильне рішення. В гру цілком можна було грати на релізі і отримувати від неї задоволення (мої вже 50+ годин на не самому топовому залізі тому доказ). Критичних багів мінімум, пройти можна було від початку і докінця навіть без патчів. Пофіксити все було б нереально, а зараз, маючи фідбек від гравців, команда розуміє на чому саме треба фокусуватися в першу чергу.

GSC пояснила, чому вирішила не відкладати S.T.A.L.K.E.R. 2 заради виправлення багів

— А сили терміново фіксити баги в авральному режимі є?
Там мало бути шото типу: «бо ми жадні та ліниві і дуже хотілось бабла»

Вони зараз фіксять те, що важливо гравцям, а не все підряд з беклогу. Можна було вбити ще рік на вилизування гри у різних місцях і все одно пропустити щось, що кинулося б в очі саме гравцям.

Від коли це плата за сирий неготовий продукт стала нормою?
Я коли купую авто мені ж дилер не каже: «диви є авто, але у нас

Зовсім не було сил

доробити. Того на ньому не повертаються колеса. В цілому гарний і їде, а з колесами порішаєм... через тиждень приїдеш, ми тобі зробим щоби ліве колесо поверталось направо, ще через два праве колесо зможе повертатись на ліво.... кароч через рік буде їздити норм»
Криворукість і лінь не виправдання навіть якщо гра від українців про українців в Україні, хоч і в вигаданому контексті...

Ага, давай порівняй авто за 20к$ яке може нести небезпеку і гру за 50$... І то в автопромі є багато косяків що навіть роблять відзивні кампанії, або просто встановлюють проблемні компоненти, тому не треба тут херню писати про колеса і плату за сирий продукт.
Не хочеш — не грай, роби повернення через стім і не ний. Ігри такого масштабу не можуть бути без проблем. Чи коли випускають кіберпанк з вагоном багів і ще більших проблем з оптимізацією то це нічо страшного, хоча він не настільки масштабний, а тут докопались....

Ага, давай порівняй авто за 20к$ яке може нести небезпеку і гру за 50$...

Давайте порівнювати готові продукти за який просять гроші в плані готовності.

І то в автопромі є багато косяків що навіть роблять відзивні кампанії

Я тільки за, якщо сирі ігри/софт теж будуть відзивати і повертати в магази уже в пристойному стані

Не хочеш — не грай, роби повернення через стім і не ний.

Давайте подумаєм чого гнилий банан в супермаркеті не ок, хоча коштує пару баксів. не хочеш не купуй.

Чи коли випускають кіберпанк з вагоном багів і ще більших проблем з оптимізацією то це нічо страшного, хоча він не настільки масштабний, а тут докопались....

не кривіть душею, за кривий-косий кіберпанку ор стояв не весь інтернет і його та розробів не хейтив лиш лінивий, хоча він теж грабельний був на релізі (через сльози але грабельний). А щодо не на стільки масшабний О_о, не треба перегибати?!
І якщо ми наводим приклади великих ігор на релізі, а чого в порівняння не взяли хорайзон, який побільше сталкача, і пристойно виглядає грається на залізі 10-ти річної давності. Чи ті самі асасіни від юбіків?
Якраз в хорайзоні і асасінах була деяка кількість багів на старті, яки можна списати на розмір проектів. А сталкач сорян — в інший список, ближче до кіберпанку, в список «глянути шо там десь через рік». Єдене що в грі працює нормально це її колорит і атмосіера, все інше, на жаль, сильно недороблене...

P.S. глянем через рік чи зможуть вони довести сталкера до стану кіберпанку через рік від його релізу...

Хорайзон вийшов 7 років тому, коли залізо «10-річної давнини», було ще залізом 3-річної давності, та й якщо брати реліз на ПК, то перед ним був цілком пристойний період, коли гра була ексклюзивом PS

Horizon Forbidden West + PS4...

Між HZD і HFW особливої різниці в плані технологій нема, та й реліз на PS порівнювати з релізом на ПК не валідно

Дійсно не валідно
з одної сторони ми маємо команду яка випускає ігри з по принципу: «Ось у нас є платформа яку ми розуміємо, на якій зможемо забезпечити пристойну якість кінцевого продукту»
з іншого команду яка випускає гру по принципу: «давайте зберемо в купу носталгію, напихаємо в гру купу механік (які не будуть працювати на релізі), припорошемо її українським колоритом і на хайпі продам її, а далі як піде»...

Повністю з Вами згоден! Такий реліз на PS з таким релізом на ПК порівнювати не валідно. Забираю свої слова назад!!! )))

Ага от тільки в команди HFW пряме фінансування від розробника платформи і купа часу на полірування, бо цілком посередня гра внєзапно стає систем селлером (бо інших притомних релізів на цій платформі немає), а в команди Сталкера з фінансування лише дохід від попередньої трилогії, Козаків і тимчасова ексклюзивність платформи Microsoft (і то не факт що там багато грошей було) + війна і частина ключових розробників в ЗСУ. І в підсумку HFW — відполірована пустка про яку, якби не реліз на ПК в 2024 вже забули б, і Сталкер 2 — гра з ненайкращим (хоча все ж краще, ніж у Кіберпанку) технічним станом, але з гарною базою, і фанатською підтримкою.

У нас різне бачення того що таке «сирий і неготовий». Бо повноцінно грати і кайфувати від Сталкера 2 можна було з версії на релізі. Якщо ви чекали якусь конкретну фічу типу A-Life 2.0 — це інша справа, про це було багато конструктивної критики. Мене ж за весь час напряг лише один баг (Залісся), і той одразу взялися фіксити.

Я зрозумів що буду проходити його ще раз, коли вже буде все пофікшено і буде A-Life 2.0, буду йти по іншим сценаріям, а зараз проходжу з дня релізу як є. Думаю цей варіант найбільш оптимальний, і чекати не треба і можна дізнатись різні сценарії гри і різні кінцівки.

Ви ще гру з батоном порівняйте... Серйозно...
З автівкою він порівнює... Автівки, між іншим, теж мають довгу історію створення і як доводить тесла — їх баги можуть коштувпти користувачу життя.

Хочете реалізму — дуйте в окоп, там вам і шутер буде, і болота, а можливо і аномалії. І все без багів, по-справжньому. Але і аптечка так добре не працюватиме.

А якщо вам не хочеться ігру з багами, пограйте через 3 рочки і буде вам саме те. Ніхто ж не вимагає від вас грати зараз.

Тесла,до речі, якраз, чудовий приклад, можна сказати автомобільний брат сталкера, дякую за наводку! В обох випадках замість того щоби витратити кошти на доведення продукту до пристойного стану на релізі, в обох випадках, ці кошти були витрачені на маркетинг. Таке, на жаль, буває, коли продукти випускають хайпожори.

P.S. До речі, налагодити виробництво хлібобулочних яке буде випускати стабільно хоча б 10 тисяч копій щодня і яке не загнеться за перший рік — задача не сильно легча ніж випусти гру розміру сталкера....

Так, після того як Майкрософт перевела користувачів у тестери, ігри рівня ААА за 60+ баксів з багами стали автоматом нормою. Така тенденція вже більше 5 років на моїй пам’яті.

та да. Пічалька чо. Радує що хоч Соні зі своїми внутрішніми студіями поки не перейняли цю передову практику....

Пфф, згадайте реліз TLOU на ПК

Ну реліз від внутрішньої студії Sony, що не так, TLOU був у набагато гіршому стані за Сталкер, хоч і був бета-тест на консолях

store.steampowered.com/...​358720/Black_Myth_Wukong коштує так само, але воно зовсім іншого рівня. Тому я ваш поінт не розумію, коли продають готовий продукт, а він не те що не готовий, він повний тупими і простими багами, котрі фіксяться на альфа/бета і тд. тестерах. Зараз ці тестери заплатили гроші, очікували баги, але бляха не в такій кількості за такі гроші і рекламну кампанію.

Я не грала в Black Myth: Wukong, але наскільки я бачу — це зовсім інший жанр. Там немає повністю відкритого світу (а це — саме по собі чималий технічний челендж), немає івентів які впливають на весь світ. Тому не думаю, що їх можна так просто порівнювати.

Зальем в продакшн, тестировщиков там больше.
dou.ua/...​forums/topic/8576/#383803

Це правильне рішення, зробити ідеально все не можливо.

Це з так званої «професійної точки зору» :) Від людей дотичних до індустрії, з мозолями на дупі пальцях (мене колись тренували як гравця, були аж чорні).

Але абсолютна більшість користувачів далека від процесів розробки. І вона ж робить значну частку іміджу.

Підписатись на коментарі