Домінація Unreal Engine на ринку ігрових рушіїв

Останнім часом багато розробників використовують цей рушій для створення ігор. І я говорю не тільки про невеликі студії, а про весь ринок в цілому. Де навіть такі великі компанії, як CD Project RED, повністю переходять на Unreal Engine.

Тож, на вашу думку, погано це чи добре для індустрії, що у нас є такий інструмент, який обирає так багато розробників?

І хоча у мене є свої думки на цю тему, я не розробник, тому мені було б цікаво почути точку зору людей, які розуміються на темі краще.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Рекомендую до перегляду лекцію англійською мовою From Liquid to Unreal: Why We Ditched Our In-House Engine | Unreal Fest 2022 про те, чому польська студія 11 bit studios відмовилися від внутрішнього рушія і перейшла на Unreal Engine, як відбувалася розробка і підтримка внутрішнього ігрового рушія, чому було прийнято рішення принипити розробку Liquid Engine 2 і перейти на Unreal Engine 5 та як відбувалася трансформація студії з використанням нової технології. Лектор Szymon Jabłoński, Технічний Директор в 11 bit studios. Це детальна лекція про стратегію розвитку студії з розробки відеоігор. Технічний директор ділиться помилками студії, де сам працює.

Подкаст
Історія світового і українського геймдеву: перспективи розвитку (Pingle Game — Євген Мартиненко)
на каналі HUMAN WASD Games — подивіться це відео з 43 хвилини по 56 хвилину. Надіюся, це частково закриє ваше запитання, оскільки там обговорені такі теми як:
00:43:04 Unreal Engine легше ніж Unity?
00:45:30 проблеми оновлення рушія Unreal Engine 4
00:47:40 навіщо GSC Gameworld перейшли на UE5 для STALKER 2 та покинули свій рушій
00:50:12 поради новачкам розробникам ігор (який рушій обрати)
00:54:09 як розвивались ігрові рушії
Для довідки: Євген Мартиненко (Eugene Martynenko) працює в Pingle Studio на посаді Голова Департаменту Unity (Head of Unity Department).

Хочу тут жартома залишити посилання на відео Реклама Unreal Engine українською

На UE великі студії створюють ігри вже 20 років. Він відносно недавно став доступний для всіх безкоштовно. В будь-якому разі ні те, ні інше не новина. Для індустрії це звичайно добре, бо доступні рушії існують і серед них існує конкуренція певна, тобто можна не просто з самого початку робити одразу гру, а не рушій, так іще є з чого обирати. Проблеми тут ніколи не було і наврядчи вона найближчим часом з’явиться.

Домінація неоптимізованих ПК релізів😄

Так звана монополія UE та Unity пов’язана з тим що Epic Games та Unity пропонують привабливі умови для розробників, а час це гроші) Тому нові команди які формуються як із ветеранів, так із новачків обирають ці рушії. Я впевненний як би id Software розповсюджувала б свій id Tech 5/6/7 які ці дві компанії, то для розробки FPS багато кто вибрав би рушій id Tech)

id Software

поглинена ZeniMax Media ( приблизно те саме для Bethesda Softworks, що і Alphabet для Google). Головний движок компанії який ліцензують Bethesda це — Creation Engine (Fallout).
Це зветься вороже поглинення «hostile takeover», коли конкурента прибирають з ринку шляхом поглинення компанії, а ключвих осіб типу Джона Кармак — прибирають десь геть.
Усі ігри Doom та Wolfenstein, це тепер просто продукт геймстудії у сладі концерна.
Оскільки в свій час політика id Software була в тому щоби викладувати технології в Open Source станом на зараз комьюніті розвиває
DarkRadiant — редактор рівнів (карт) www.darkradiant.net
RBDoom3 github.com/...​ertBeckebans/RBDOOM-3-BFG (осучаснений id Tech 4 з підртикою Vulkan та Direct 12, Screen Space Ambient Occlusion і т.д.)
ioquake3 — ioquake3.org осучаснений id Tech 3 (можна пограти в безліч старих лампових ігор крім Quake 3 Arena, Return to Castle Wolfenstein, серія Jedi Outcast, Jedi Academy і т.д.

Дякую що роскрили мою фразу «як би id Software розповсюджувала б свій id Tech 5/6/7») Так, все вірно це бізнес, нічого особистого.

Цікаво — що на модель із роялті пішли якраз Unity, а після них Epic Games, свого часу головний конкурент Id Software оскільки їх рушій був технічно більш просунутим ніж id Tech 2 і дешевше.
СryEnigine, Creation, Source, Rust і т.д. — це усе технології які дійсно мають перспективи втрати ринку, саме через «користувацьку звичку». Тобто лише за 5 років, більшість вакансій в Україні вимагає знань або Unity або Unreal (Godot в нас не катить бо мало навчальних матеріалів, курсів і т.д.). Звідки і ідеї — що от Unreal, домінант. Насправді ні — та напевно які перспективи в влаштуванні на роботу без досвіду в технології ?
Unity та Unreal — захоплюють ринок розробників, а це важлива штука. Так Microsoft та Apple зайняли весь ринок в минулому для десктопів. Apple та Google для мобільних телефонів і т.д.

На той момент, а це середина нульових і на ринок компанія Apple виводить новий пристрій- iPhone, і це була нова золота жила щоб заробляти. Тому щоб захопити ринок розробки ігор компанія Unity робила свій рушій виключно для коммерції і такий підхід з роялті був сміливий та єдиний напевно для них. І в принципі у них було десь 6 років до виходу UE4.
Доречи Crytek з 2016 року теж ввели роялті для розповсюдження свого рушія але брак документації все зводить на нівець( Але за остані 8 років можливо ситуація змінилася. Головне щоб вони при випуску Crysis 4 вивели також і Cryengine Next та документацію розвивали.
Вон Unity випустили свій Unity 6 плюс вже готова документація- бери та вивчай.

З досвіду власних продуктів — саме документація продає При тому техрайтінг — по суті мистецтво.

Клікбейт назва рулить :)
За статистикою від gamefromscratch на 2024 рік стан ринка інді такий
36% — Unity
9.18% — Godot
7.68% — Unreal
1.42% — Game Maker
1% — Construct
0.55% — Re’sPy
gamefromscratch.com/...​ngine-popularity-in-2024
Усі великі студії : Activision/Blisard, Bethesda Softworks, Electoronic Arts, Rockstar Games, Valve, Sega, Nintendo, Sony Interactive Entertainment, Wargaming, Ubisoft і т.д. — в усіх є власні рушії в деяких їх одразу багато.
www.slashdata.co/...​velopers-use-game-engines
40% індустрії використовують власні розробки.
Unity, Godot та Unreal — популярні в інді колах, та у початківців. В Україні книги з Unity та Unreal лижать на полицях навіть магазинів дитячої книги, тобто маркетинг дуже продуманий. Той же CryEngine в на цьому форумі не такий популярний, як в індустрії на загал.

Можна зайти в гугл,вбити в пошук вакансії і подивитися як ЕА чи Варгеймінг не працюють на Анріалі)

EA це швидше видавець — а не студія, там усе сильно не так. Для тіє є же серії NFS — вам просто не підійде UE — це движок за великим рахунком для FPS геймплею.
У картошки влаcні движки та BigWorld був с початку, що зараз ХЗ. Можливо є якісь проекти на UE типу під мобільні платформи. Щось проскакувало, що якісь проекти американські філіали які по факту поглинені компанії — робили на CryEngine.
Тут пішов класичний український срач, з розряду «те що я знаю і вмію це краще з кращого і давайте мені багато-багато грошей». Реальність вона трохи інша, вона зі статистики.

Цікаво, що за вказаними даними, Unity Engine на першому місці у топі популярності серед ігор на The Global Game Jam, а друге і третє місце так розподілено, що у 2023 році Unreal Engine був популярніший за Godot Engine, а вже у 2024 році популярність Godot Engine перевищила Unreal Engine. Але якщо дивитися тільки на відсотки, то можна зробити хибні висновки, бо насправді у 2024 році відносно попереднього року:
• Ігор на Unreal Engine стало трохи більше (було 715, стало 757).
• Ігор на Godot Engine стало набагато більше (було 500, стало 905).
• Ігор на Unity Engine стало значно меньше (було 4669, стало 3549).

Дякую за приведену статистику за посиланням. Але варто врахувати, що це НЕ продуктова статистика, а статистика із The Global Game Jam — змагання по швидкісній розробці відеоігор. Це зовсім НЕ стан ринку інді, бо на The Global Game Jam роблять БЕЗКОШТОВНІ ігри за короткий проміжок часу. Напирклад, за два дні.

А в чому проблема? Будеш здивований скільки ще ігрових рушіїв існує на абсолютно усі випадки життя. Особливо у інді світі.І вони живуть та не погано розвиваються

Яка різниця, що про це думають пересічні люди?
Як чиясь «думка» вплине на поточну ситуацію?

Це ні добре, ні погано. Просто так склалося, що студії обирають UE виходячи з власних міркувань. Отже, їм (обом), це вигідно.

Я нічого не писав про пересічних людей. Але навіть якщо і так, то задавати питання і цікавитись чимось можна лише тоді, коли це якось вплине на ситуацію?

Мені було цікаво послухати людей, які наближені до розробки ігор, що вони думають про це. Але очевидно вам немає що сказати, або ви не розробник. Таке буває.

Підписатись на коментарі