«Я на це не погоджувався». Творець Rust та Garry’s Mod натякнув, що Unity вимагає від нього $500 тисяч на рік за свої послуги

Гаррі Ньюман, засновник Facepunch Studios, яка відома завдяки Rust і Garry’s Mod, пожалівся на неназваного розробника рушія. Той вимагає виплачувати $500 тисяч на рік за використання своєї технології. Користувачі вважають, що йдеться про Unity, і знайшли потенційну причину, чому так відбувається.

Дискусія розгорнулася в X після поста Ньюмана. Творець запитав, чи виробник рушія вимагав ще від когось платити таку суму.

«Комусь ще дзвонили з певної компанії, яка займається розробкою ігрового рушія, і казали, що з якихось причин ви тепер повинні витрачати на них мінімум півмільйона доларів на рік?

Оскільки наша гра популярна, і ми використовуємо їхній рушій, ми тепер повинні витрачати 500 тисяч доларів на рік на інші їхні послуги. Це нормально?», — написав Ньюман.

Facepunch Studios випустила два дуже популярні проєкти — Garry’s Mod і Rust. Перший створено на Source, за який платиться фіксована сума. В неї входять кошти за використання проміжного програмного забезпечення. А от другий реалізовано на Unity. На думку коментаторів, саме про цей рушій йдеться.

Один з користувачів написав, що Rust, напевне, генерує понад 25 мільйонів доходу на рік. Тому Facepunch повинна сплачувати відрахування за Enterprise і взагалі може собі дозволити таку суму.

«Ми вже платимо за Enterprise. Це ще більше. Чи можете ви собі це дозволити, чи ні, насправді не має значення. Це перестає бути ліцензійною платою і починає бути роялті», — відповів Ньюман.

Він також опублікував фото з оплаченою ліцензійною угодою. На основі цього скриншоту користувачі спробували з’ясувати, чому Unity вимагає додаткову плату. За їхніми словами, Ньюман виклав стару версію угоди. У новій повинна бути плата «за місце».

Unity оновила умови ліцензійної угоди у 2016 році, прибравши безстрокову підписку. Проте компанія виділила невеликий період, щоб всі охочі клієнти встигли скористатися цією опцією до зникнення. На думку коментаторів, Facepunch не оформила безстрокову ліцензію у той момент. І Unity це побачила в ході нещодавнього аудиту, тому перерахувала кошти, які повинна сплачувати студія Ньюмана.

А що ви думаєте про цю ситуацію, спільното? Пишіть в коментарях.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

О, нарешті Ньюман отримав по пиці! Коли років 5 тому студія прибрала Linux версію клієнта і повернула гроші тільки тим, хто купив гру незадовго до цього, це з т.з. студії — нормальна бізнес практика. А коли те саме застосовується до них, він одразу почав жалітися. Сподіваюся обидві сторони отримають задоволення.

Зі статті узагалі не зрозуміло в чому проблема: фейспанчі з 2016 року не платили за ліцензію, а юніті думала що у них вона безстрокова? Чи фейспанчі платили менше ніж потрібно було?

А хто ж його знає? В топіку є версія користувачів, що платили менше, ніж потрібно, бо не поновили безстрокову ліцензію у 2016-му

Тоді це виглядає ще більшим сюром, особливо зі сторони Ньюмана. Можна припустити, що з 2016 значна частина прошних підписок помилково визначилась як безстрокові, а при переході на ентерпайз-версію кінцева сума була меншою. Хоча я й не відкидаю варіант, при якому в ті часи якийсь функціонал прошки перейшов за додаткову плату в ентерпрайз-версію, а фейспанчі після апгрейду на ентерпрайз продовжили використання не доплачуючи.
А так, люди не будували б свої здогадки (або хейт, у випадку з твітерськими), якби Ньюман не нив, а чітко б розповів про ситуацію. Флексити безкорисною квитанцією з помісячною оплатою за 2014 рік не сильно допомагає розібратися в ситуації, але чудово підбурює його аудиторію на хейт юніті

Він каже, що платить за Ентерпрайз, а це вимоги зверху нібито, тобто додатково. Тому ваша друга версія виглядає цілком ймовірною.

Бтв це той самий Ньюман який викладає в себе на ютубі відео де русня співає про сво. Сподіваюсь Юніті візьметься за його прорусняву дупу.

ми тепер повинні витрачати 500 тисяч доларів на рік на інші їхні послуги. Це нормально?

выбирая и используя соот. платформу знали про % от прибыли.
никто не мешал выбрать другую модель лицензирования, другой движок ... соот. включается подход «Плати или иди ...»

Ну тобто коли в них ніц нема і не треба за бабло ліцензувати : id Tech, Unreal, CryTech, Source і т.д. або писати рушій і купу софту власними силами чи разом з комьюніті робити Open Source, то Unity який надає фреймверк за процент від продажів — це круто. А коли гра вистрілила і почала приносити мільйони долларів прибутків то розрахуватись із Unity Technologies виходить вже не круто ? Там від початку бізнес модель з роялті.
Юзав би Godoot, покращував і т.д.
З іншого боку — безумовно, підстава від правовласників, що ще раз аргумент на користь open source та власних розробок рушіїв. По суті це бізнес стратегії Стіва Балмер та Білл Гейтц які потрапили в Game Dev. Тобто велику купу людей підсажують на якись окремо взятий інструмент, через навчальні матеріали легкість доступу і маркетингом. Далі усі бізнеси починають виходити з позиції — наскільки легко буде знайти спеціаліста на ринку за прийнятною, а бажано найменшою ціною і щоб якнайшвидше зміг працювати бажано із мінімальним навчанням та онбордингом.

Можливо це і аргумент на користь опен сорсу, але як показала практика, комерційні компанії вибирають платні плани/підписки, бо тоді можна буде просити пофіксити блокер в солюшені і все це буде в пріоритеті, а в опен сорсі ти можеш зловити для себе блокер, завести багу на гітхабі і чекати поки там дійдуть до твоєї проблеми і взагалі погодяться це фіксити.

Якість сапорту вона теж різна. Чи багато хто звертався наприклад в Microsoft, у кого якісь проблеми із Direct X були ?
Тут трохи інша штука — це маркетинг. Хто десь бачив книгу чи якусь конференцію по Godot або Ogre 3D, LibGDX, RBDoom3, RedEclipse, Glest і т.д. ? Так само хто в курсі про DarkRadiant наприклад ?
Зато на полицях магазинів які взагалі дитячі книжки подають, лежать книги по вивченню Unity та Unreal. Умовний як студент так і лице яке приймає рішення — стильне пройде, зроблено усе можливе щоб цільові групи потрапили саме до бізнес плану. І тут подвійно — йдеться як про розробників такті про видавців.
З усіх вільних інструментів реально активно розкрутився Blender. Сьогодні люди можуть не знати про 3DMax, але про Blender і Maya знають усі.

Підписатись на коментарі