Сценаристка Disco Elysium вважає, що сучасному геймдеву «настав кінець», а її колега чекає на другу велику кризу

Дора Клінджіч працювала на посаді Principal Writer у ZA/UM і писала сценарій для Disco Elysium. Нещодавно вона зі своїм колегою Александаром Гавриловичем поділилася думками про стан ігрової індустрії. Письменниця вважає, що сучасному геймдеву «настав кінець».

Після розпаду ZA/UM колишні фахівці студії заснували декілька студій. Одна з них — це Summer Eternal, яка працює над духовним спадкоємцем Disco Elysium. Команду організував Гаврилович, а Клінджіч доєдналася до колективу. Журналісти порталу VG247 вирішили поспілкуватися з розробниками про стан геймдеву й отримали відверті відповіді.

«Я думаю, що цій індустрії прийшов кінець. Але, на щастя для всіх, відеоіграм — ні», — сказала Клінджіч.

До неї доєднався Гаврилович. Він вважає, що працівники повинні отримати більшу владу в індустрії. І нещодавній страйк в командах Ubisoft, пов’язаний з примусовою роботою в офісах, — це перший крок до цього.

«Я сам поділяю погляди акселераціоністів, які вважають, що єдиний спосіб досягти кращих умов — це потрапляти в кризи, які підкреслюють суперечності суспільства і змушують нас змінювати світ. Зараз, після десятків тисяч звільнень, здається, настав час для розробників ігор відстоювати свої права проти системної жадібності», — заявив Гаврилович.

Засновник студії вважає, що для еволюційних змін в геймдеві потрібен каталізатор. Ним може стати чергова криза, «яка б висвітлила найбільшу структурну проблему в розробці ігор».

«Третина всіх доходів на ПК від усіх розробників (від інді до ААА) перекачується до цифрових феодалів, з яких Valve є найбільш кричущим прикладом. Я можу уявити собі недалеке майбутнє з більшою кількістю робітників, але мені бракує уяви, щоб уявити заміну Valve на альтернативу, що належить спільноті. Цей „зимовий замок“ не впаде так легко, але ми повинні принаймні почати відкрито обговорювати альтернативи», — підсумував Гаврилович.

А як ви гадаєте, чи справді геймдев у своєму сучасному стані поступово помирає? І чи буде нова криза, яку пророкує Гаврилович? Пишіть в коментарях.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Третина всіх доходів на ПК від усіх розробників (від інді до ААА) перекачується до цифрових феодалів, з яких Valve є найбільш кричущим прикладом

ну открывали EGC под примерно такими же лозунгами и чем все это закончилось?

лично я, как потребитель, готов переплачивать за шикарный сервис — поднимайте цену игры на размер комиссии платформы

Дора Клінджіч

Згідно лінкдіну працювала ZA/UM з 2022 по 2024. За цей період було випущено 0 ігор, 0 продуктів. Чи варто давати стільки уваги людині яка буквально нічого не зробила?

Вона працювала над сиквелом, який скасували. А уваги їй не те щоб багато, це перша публікація про неї)

Отже у неї досвід скасованого подукту. 0 успішних ігор в релізі.
Як на мене думки таких людей якраз треба обходити десятою стороною, або ж прочитати для наглядності як не треба робити.

Цілком валідна думка, але, гадаю, треба подивитися, що вийде у пані в новій студії)

Надіюсь юбісофт приймуть її до себе як наративного директора. Я вважаю таких кадрів їм не вистачає :)

Без Курвіца та Ростова в команді думка цих людей важить дуже мало.

А чому? Якщо через погляди, то окей. Але вони також були причетні до створення гри, і щоб судити, наскільки вони професіонали, треба дочекатися їхнього сольного проєкту.

Ви сами відповіли на своє питання. Курвіц та Ростов були креативним рущієм того проекту, їхній вклад цілком зрозумілий. А що робили ці люди (до речі, не можу знайти обох в кредітсах ДЕ, але можливо погано дивився) — хто його знає. І поки вони не випустять свою успішну гру, ваги у їхніх слів небагато.
Проводячи паралель — після дісбанду GSC багато років тому з’явилося, здається, більше десятка студій з іграми «від розробників Стакера». Чим більшість з тих історій закінчилися, думаю, нагадувати не треба.

Більше десятка студій? А хто, крім 4A Games та VG?

та майже не щотижня були новини про це, але після заяв ці люди та студії просто зникали, тому їх вже ніхто не пам’ятає

4A як раз і не рахуються. Вони тут грають роль Курвіца з Ростовим — ще до закінчення роботи над першим сталкачем частина кор-команди, що грала визначну роль в розробці, пішла та заснувала 4А. По VG нічого сказати не можу.
Щодо проектів «від розробників». На вскидку згадується Areal зі скандальним кікстартером та вельми непогана Cradle. Все швидко гуглиться за потреби, їх там дійсно дуже багато було.

«Я можу уявити собі недалеке майбутнє з більшою кількістю робітників, але мені бракує уяви, щоб уявити заміну Valve на альтернативу, що належить спільноті» належить спільноті? М’яко кажучи, дивно. Черговий анархіст? А сервери теж спільнота буде утримувати? А за чий кошт? А модерацію теж спільнота буде робити? А функції працівників Valve будуть виконувати єдинороги чи ельфи? Створили в якості конкурента EGS але більшість розробників орієнтовані на Стім.
Хоча щодо захисту прав працівників індустрії — тут він правий.

Як з’ясувалося, серед розробників Disco Elysium таких було чимало, до речі. Суперечливі погляди — одна з причин, чому студія розвалилася.

З’ясувалося? Наче з дня релізу ніхто з розрабів свої погляди не приховував. Та і причини розвалу студії нічого спільного з ідеологією не мають.

Та звісно, мається на увазі, що стало широко відомо в момент розслідувань. І так, основна причина була іншою, але й конфлікти ідеологічні теж були.

communist detected — opinion rejected
Зайдіть на ФБ до того Гавриловича, там чудовий представник лівацьких ідей

«Сильна заява, але перевірять я її звичайно же не буду.»

Підписатись на коментарі