Фундація відеоігрової історії програла битву за збереження старих ігор
У квітні цього року активісти Video Game History Foundation попросили зробити для них виключення в дії Закону про захист авторських прав у цифрову епоху (DMCA). За їхніми словами, це потрібно, щоб поділитися з дослідниками доступними в мережі емульованими версіями своїх ігор, які сьогодні неможливо знайти на фізичних носіях.
Фактично, представники VGHF хотіли зробити онлайн-бібліотеку, куди ентузіасти могли б викладати легально придбані ігри, а дослідники б мали до них доступ дистанційно та безкоштовно. У Фундації зазначили, що 87% ігор, які вийшли до 2010 року, зараз неможливо придбати легально. Та 25 жовтня Бюро захисту авторських прав США підтримало опонентів VGHF та оголосило, що відхиляє запит.
Реєстр авторських прав Бібліотеки Конгресу також став на бік Асоціації розважального програмного забезпечення (Entertainment Software Association) та інших учасників процесу, які стверджували, що запропонований віддалений доступ може стати юридичною діркою для вільного доступу до «онлайн-аркад». Це, на їхню думку, може зашкодити перевипуску класичних ігор.
«Хоча представники VGHF мають рацію, що деякі старі ігри не мають ринку перевидання, вони визнають, що існує „здоровий ринок“ для інших перевиданих ігор, і що індустрія зараз докладає „більше узгоджених зусиль“ для їх перевидання. Крім того, хоч Реєстр і цінує те, що прихильники запропонували широкі гарантії, він вважає, що такі вимоги недостатньо конкретні, щоб зробити висновок, ніби вони допоможуть запобігти ринковій шкоді», — пояснили в інституції.
Зазначимо, що виняток DMCA щодо віддаленого обміну вже існує для комп’ютерного програмного забезпечення, яке не пов’язане з відеоіграми. Однак ті самі аргументи добросовісного використання, які дозволяють такий обмін, не застосовуються до відеоігор, оскільки, на думку представників Реєстру, вони «часто мають дуже виразний характер».
Таке рішення у VGHF назвали «лобістськими зусиллями групи правовласників», які «продовжують гальмувати прогрес» для дослідників. За словами представників організації, обмеження віддаленого досвіду «змушує дослідників шукати позазаконні методи доступу до переважної більшості відеоігор, фізичні копії яких наразі недоступні». Голова бібліотеки VGHF Філ Сальвадор додав, що група розчарована рішенням Бюро авторських прав, але «пишається роботою, яку Фундація виконала, а також і впливом, який мав цей процес».
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів