Гра, що не витримала перевірки часом. Мої враження від Until Dawn Remake
Привіт, спільното! Минулої п’ятниці вийшов римейк інтерактивного горору Until Dawn. Гру прохолодно прийняли критики та гравці, а оглядачі поскаржилися на чисельні баги. Як прихильник жанру, я не міг пройти повз цього релізу і на вихідних зіграв у Until Dawn Remake. Коротко поділюся своїми враженнями та претензіями щодо нової версії.
Однак спочатку пропоную ненадовго зануритися в історію. Британську студію Supermassive Games заснували у 2008 році. Тоді Sony підписала з нею контракт, як з second-party developer. Розробники працювали над DLC до LittleBigPlanet, просували технологію PlayStation Move та навіть робили гру про Доктора Хто. Проривною для Supermassive Games стала саме Until Dawn, яку початково також робили для PlayStation Move на PlayStation 3. Згодом від ідеї відмовилися, а виживальницький горор переїхав на PlayStation 4. Вийшов він у серпні 2015 року. Гру тепло прийняли критики, зазначивши, що Supermassive Games відшліфували формулу пригодницької гри до блиску ААА. На релізі вона очолила тренди на YouTube, а президент SCE Worldwide Studios Сюхей Йосіда навіть назвав її «сплячим хітом».
Фактично, Until Dawn визначила основний вектор роботи Supermassive Games на наступні роки. Після кількох VR-проєктів студія запустила антологію The Dark Pictures — серію інтерактивних горорів, до якої увійшли Man of Medan, Little Hope, House of Ashes, The Devil in Me тощо. Наступна їх гра запланована на 2025 рік і називається Directive 8020.
На початку 2024 року інсайдер billbil-kun зазначив, що Sony готує ремастер Until Dawn для PS5 та ПК. Інформація підтвердилася на одній зі State of Play. Тоді ж стало відомо, що нова версія створена на Unreal Engine (оригінал був на Decima), всі герої отримали нові анімації та повноцінний режим від третьої особи (в оригіналі була фіксована камера). Окрім того, команда розширила сюжет та додала нових локацій.
І ось, нарешті, реліз. За даними SteamDB, максимальний онлайн римейку склав 2600 гравців, а на момент написання топіка в грі було близько 700 користувачі. Рейтинг гри у Steam складає трошки менше 64%, на Metacritic вона має 72 бали зі 100, а на Opencritic — 50% рекомендацій.
На мою думку, так сталося, оскільки сама по собі гра не дуже добре пройшла випробування часом. В першу чергу це стосується сюжету. Нагадаю, що згідно з історією, у гірській місцевості трагічно загинули дві дівчини. Деякий час по тому група молодих людей зібралася там знову, щоб підтримати їх брата. Нічого ганебного в історії про героїв, які поїхали відпочивати в неймовірно віддалене та ізольоване місце немає. Це стандартний сетинг для левової частки горорів.
Однак в римейку Until Dawn все псують жахливі діалоги. Можливо, десять років тому такий стиль в горорах був нормальний, та зараз це не сприймається серйозно. Дитячі конфлікти між друзями, недолугий флірт, крінжові фрази про секс — все це заважає зануренню в історію і викликає лише криву посмішку. Фактично, ми стоїмо перед таким собі парадоксом: діалоги — єдине, що не оновили розробники і водночас те, що потрібно було оновлювати в першу чергу.
Автори дійсно додали трошки нових сцен, хоча вони ніяк наче не впливають на сюжет. Наприклад, римейк отримав розширений пролог, в якому одну з сестер, що загинула, планують розіграти друзі. Розширення це полягає в тому, що нам дають підгледіти за тим, як вона готується до пранку-побачення — п’є вино для хоробрості, одягається в щось звабливе, слухає модну музику. Чи це додає їй щось в характер? Ні. Чи це впливає якось на подальші події? Теж ні. І хоча це точковий приклад, решта «розширень» історії має таку ж цінність.
Якщо говорити про візуальне оновлення, то тут гра дійсно виглядає набагато краще. Помітно, що гарно переробили освітлення та текстури, персонажам додали багато нових анімацій, а деякі краєвиди хочеться встановити на робочий стіл. Якщо не зважати на певні проблеми, про які я розкажу нижче, то візуал — найміцніший бік римейку.





Водночас ігролад залишився тим самим. Так, ми тепер дійсно маємо повноцінну камеру третьої особи, однак одразу з’являється питання — а далі що? Всі механіки (вибору, QTE, так звані «тверді руки») лишилися тими самими. У деяких з них помінявся UI — він тепер більше орієнтований на PS5. Деякі з них (система тотемів) стали масштабнішими і дещо складнішими. Та загалом це те саме інтерактивно кіно без будь-яких сюрпризів.






Втім, успіх, якого розробники досягли з освітленням, частково затьмарили візуальні баги, наприклад, з тінями. А додавання повноцінної камери нівелювали дивною поведінкою деяких об’єктів. З іншого боку, на PS4 регулярною історією були просідання FPS. Римейк цього собі не дозволяє. Принаймні, на PS5. Якщо ви вже встигли пограти на ПК — розкажіть, яка ситуація там.
Якщо підсумовувати, то я не здивований, що гру дуже посередньо сприйняла аудиторія. Не розумію, навіщо купляти цей римейк і навіщо він взагалі був зроблений. Так, візуально він більш привабливий, моделі персонажів значно відрізняються від оригіналу, оновлення UI пішло на користь. Та цього, на мою думку, не вистачить, щоб нова версія Until Dawn заробила достатньо грошей чи відновила інтерес аудиторії до гри. Може у вас є гіпотези? Діліться думками в коментарях!
17 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів