В успіх першої PlayStation не вірив ніхто, навіть сама Sony, — «батько» консолі

В успіх першої PlayStation не вірили навіть в самій Sony. Про це під час своєї доповіді на Tokyo Game Show 2024 розповів колишній CEO Sony Interactive Entertainment Кен Кутарагі, якого часто називають «батьком PlayStation».

Кутарагі пригадав ситуацію, яка сталася на початку 1993 року і зазначив, що він та інші члени-засновники SIE подорожували по всьому світу, збираючи думки від різних розробників. Серед них команда зустріла купу негативних відгуків.

«Ми хотіли поділитися нашою пристрастю і хотіли дізнатися, чого вони очікують і чого не очікують. Ми відвідали десятки компаній, якщо не сотні. Відвідали багатьох розробників ігор... Вони взагалі не були зацікавлені. „Не робіть цього. Там було вже дуже багато компаній і всі вони провалилися. Ви теж провалитеся“. Ось що вони казали нам», — розповів Кутарагі.

Команда творців першої PlayStation не прислухалася до скептиків, але, за словами Кутарагі, навіть в Sony «ніхто не вірив, що ми досягнемо успіху». При цьому продажі консолі перевищили позначку у 100 млн проданих копій, а PlayStation 2 тримає рекорд усіх часів з понад 158 млн проданих одиниць.

Чи була у вас дитинстві PlayStation 1? Яку першу гру на неї пам’ятаєте? Можливо, у щось граєте і досі? Розповідайте в коментарях!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Не було та й бажання не було. Мене в загалом ігри до студентського віку майже не цікавили.

У 97 році батько приніс 3DO, а в 98 році (десь через пів року) вже пограв у PlayStation у сусіда. Перше враження було негативне, бо інакше сприймати грубі трикутники після ігор із купою відеороликів було важко. Із перших ігор, що побачив, були Tekken, Twisted Metal і якийсь Геркулес.

Не граю але є бажання в майбутньому пограти в ті ігри, про які свого часу не чув.

Тобто запитання чи була у вашої родини, в 1997 (приблизно) році можливість придбати приставку за 500 (приблизно) доларів, коли однушка в обласному центрі коштувала (приблизно) 3000 $?
Відповідь — ні.
500$ — це піврічний (приблизно) увесь бюджет нашої родини на той момент (5 людей).

Дитинство у різних людей припало на різний період)

1ша плейстейшн появилася в Україні у 1996 −1997 роках.

А дитинство у когось могло бути у 2000-2002 роках, наприклад.
Я кажу не про себе, а про загальну ситуацію

Так, найбільше розповсюдження PlayStation у моєму місті сталось якраз на 2000-2001 роки, тоді як у ігрових вони були масово з 99 чи 98 року.

Чи була у вас дитинстві PlayStation 1

В детстве был голод и приходилось пасти животных в селе. Плойка была одна в местном клубе — она собирала аншлаги детей как голливудские блокбастеры.

Sega и N пытались выжать все соки из 16-ти битных консолей
Sega чудила с CD аддоном и 32x аддоном, а потом выпустила неудачную Saturn
а N все никак не хотела отказываться от картриджей...
короче, PSX зашла на рынок в крайне удачный момент

а N все никак не хотела отказываться от картриджей...

Чому? Десь у той період вийшла Game Cube. Але чесно кажучи картридж більш надійний та захищений від піратства носій. Та і для портативних консолей, на якому Nintendo у той час була фактично монополістом (потім PSP, потім Sony обісрались з PS Vita і знову їм стала) це єдине адекватне рішення.

На момент коли вийшла перша PlayStation, Nintendo ще не відмовилась від картриджів, її найактуальнішою консоллю була Super Nintendo :) .

Nintendo 64 вийшла за рік після PlayStation 1. А GameCube вийшла вже після виходу PlayStation 2.

Десь у той період вийшла Game Cube.

конкурентом PSX была N64, Game Cube это следующее поколение консолей
сходи хоть википедию почитай, что ли

картридж більш надійний та захищений від піратства носій

у картриджа одно преимущество — с него не надо грузить данные / либо они грузятся очень быстро
недостатки — дорого в производстве и маленький объем

для портативних консолей, на якому Nintendo у той час була фактично монополістом

осталось только понять, при чем тут PSX )

Картридж дуже дорогий у порівнянні з дисками, фактичний прибуток від картриджів нижче ніж від дисків, але в картриджів є дуже крутий плюс — швидкість. На n64 майже нема отих довгих нудних екранів loading. І музики нема...

До Sega аддон із дисками робили Nec із Hudson до своєї PC Engine. А до них була Nintendo зі своїм Famicom Disk System на дискетах. Тож Sega просто взяли готове рішення.

Nintendo до виходу Playstation співпрацювала з Sony щодо випуску CD аддону під SNES (гугліть Nintendo Playstation) але в них щось там пішло не так і Sony вирішили на базі сумісних напрацювань випустити свою консоль окремо. Після цієї історії Nintendo довго не могла домовитись про диски, тому наступна консоль n64 була на картриджах, а аддон до неї на дискетах. Тільки в Gamecube зʼявились диски але вона, як і наступні консолі з дисками від Nintendo не мають ліцензій від DVD та Blu-Ray спільнот.

Щодо Sony, то насправді їх успіх обумовлений грошима, а не наявністю дисків. Бо по-перше, до Sony були 3DO на дисках, по-друге, окрім потужностей playstation нічого нового не давала (дуже схожа історія з Dreamcast і PlayStation 2), тоді як у 3DO була повна підтримка альфа каналу та можливість виводити відео як окремий шар в процесі гри (привиди в грі Killing Time). До того ще й PlayStation мала пару відомих багів: дитеринг там де його не має бути та int значення для координат текстур.

Просто Sony профінансували купу ігор від різних розробників і добряче вклалася в рекламу. Оці всі Crash Bandicoot були зроблені на гроші від Sony, а не тому що приставка була крутою. А яку консоль купляють гравці? Ту що добре рекламується та має купу ігор.

але в них щось там пішло не так і Sony вирішили на базі сумісних напрацювань випустити свою консоль окремо

естественно, я знаю все эти истории
но отсутствие CD в N64 это был осознанный выбор, а не невозможность найти поставщика для привода

їх успіх обумовлений грошима, а не наявністю дисків

успех обусловлен правильным предположением, что наступает эра 3D и надо выпускать приставку с хорошим ценником, в которой это 3D будет достаточно легко реализовать и оно будет иметь достаточно хорошую производительность
3DO была дорогая и без нормального 3D, Saturn имел ужасную для программирования архитектуру и с поддержкой 3D там было много нюансов
все это прекрасно видно в тех же портах Doom

что касается денег, то их тоже надо уметь вложить с умом
Sony принесли западной аудитории Final Fantasy VII и вложили много денег в рекламу, чтобы эта аудитория игру попробовала. да и сама игра это история, в том числе, про технические возможности приставки. достаточно сравнить ее с предыдущей частью на SNES.
Sony угадала с тем, что поддержала разработку Gran Turismo.
и так далее.
все это можно сравнить с современной Sony, которая вкладывает сотни миллионов долларов во вторичные клоны с повесткой типа Concord.

Підписатись на коментарі