Чи можемо ми говорити про «естетичний смак» в іграх? Які з них зроблені зі смаком, а які є несмаком?
Привіт, спільното! Сьогодні хочу дізнатися ваші думки про дуже дискусійну і доволі неоднозначну тему — естетичний смак в іграх. Так вийшло, що в середині команди у нас вийшла палка дискусія на цю тему. Мені здалося, що дізнатися про погляди інших було б, як мінімум, цікаво і, як максимум, — корисно.
Спочатку трошки конкретики, щоб хоч трошки окреслити кордони дискусії і зрозуміти, чому в цій темі так багато суперечок. Визначень «естетичного смаку» вистачає. Найпростіша дефініція, яку дає Вікіпедія — здатність робити обґрунтовані судження про естетичну цінність об’єкта.
Натисніть, щоб коротко дізнатися про дискусії, які існують навколо визначення «естетичного смаку»
Шотландський філософ Девід Г’юм в есе «Of the Standard of Taste» формулює так званий «парадокс смаку». З одного боку він стверджував, що краса «не є якістю самих речей, а існує лише в розумі, який їх споглядає; при цьому кожен розум сприймає різну красу». З іншого боку його певний сентименталізм є наче запереченням позицій реалістів чи об’єктивістів про те, що краса не є невід’ємною властивістю об’єктів. Водночас третій постулат г’юмівського парадоксу говорить про те, що деякі судження про смак є об’єктивно істинними чи хибними і смак не залежить від індивідуальних уподобань. Парадокс.
Німецький філософ Іммануїл Кант визначав смак, як «здатність оцінювати прекрасне». Він стверджував, що краса не є властивістю об’єкті, а естетичне судження засноване на суб’єктивному відчутті. І знову ж таки, Кант також вважав, що справді хороший смак існує, просто його неможливо ідентифікувати емпірично. Французький філософ П’єр Бурдьє визначення смаку розширив політичною тезою — на його думку, умови смаку диктує позиція панівного класу. Бурдьє наполягав, що не існує гарного естетичного смаку. Є лише класовий смак.
То у вас хотів спитати:
23 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів