Як гра «Ехо Прип’яті» (не) збиралася продаватися на росії

Уявіть собі ситуацію: анонсовують українську гру. І, здавалось би, все чудово. Відсутність російської мови, україномовний трейлер, підтримка ЗСУ. Все, як положено, крім маленьких недоліків, типу помилок в транслітерації англійською чи наявність білоруської. Але це ж такі незначні недоліки, що ти їх майже не помічаєш. Ти починаєш цікавитися грою, вирішуєш підтримати розробника, який запускає Кікстартер, трошки спілкуєшся з ним і ви домовляєтеся про співпрацю. Але, буквально, наступного ранку молода українська студія, а точніше її керівник, висуває пропозицію продаватися на росії, бо про гру згадало деяке рашистське видання у ВК. Хоча, навіть не видання, а недолугий російський фан-сайт по Сталкеру.
Так, якщо коротко, я познайомився зі студією Chornozem Interactive, які розробляють гру «Ехо Прип’яті». Єдине уточнення, що сталася ця пропозиція наступного дня, після того, як та сама росія, де керівникові розробки захотілося продаватися, вчинила терористичний акт, влучивши ракетою по дитячій лікарні Охматдит. І так, я розумію, що злив інформації з чатику розробки неетично, порушує корпоративну етику, і все тому подібне. Але дивитися на це крізь пальці я також не зміг, бо виявився трошки принциповішою скотинкою.

Проте, найцікавіше мене чекало трошки далі, коли в ході обговорення, уся команда, без виключень, почала аргументовувати чого пропозиція пана головуючого трошки удар головою об штангу, якому позаздрив би будь-який футболіст. На щастя, було неймовірно приємно розуміти, що більша частина команди цілком свідома та дійсно 100% проукраїнська. А от відповідь пана головуючого, в стилі: «добре, я відмовлюсь від ідеї, але є моя думка та ваша неправильна» мене дратувала щораз сильніше, як він її повторював. Також, у ході обговорення випливла захоплююча новина для всієї команди.

Виявилося, що, насправді, пан головуючий, від самого початку розробки мав хитрий план продаватися на росії. Проте, є одна проблема, яку можна побачити на скриншоті вище, на питанні «а чому це ніде не вказано?». Команда про цю геніальну ідею не знала. І це не одна людина не знала, а буквально всі, як виявилося. Пан головуючий парував, що про це якраз не треба ніде ні в якому разі вказувати. Дійсно, люди ж тупі, на SteamDB не зайдуть, не глянуть.Власне, деякий час команда продовжувала палку дискусію. Пан головуючий же почав говорити, що завдяки випуску цієї гри на росії ми зможемо підняти з колін «культурний фронт», а взагалі он S.T.A.L.K.E.R. 2 досі тримають російські субтитри, а ми взагалі їх не додавали. Це, звісно, прорахунок з боку GSC Game World, який дозволяє подібним тімлідам маніпулювати та виправдовувати власні оці незрозумілі бажання вийти на ринок нашого не надто приємного сусіда. Зрештою, спрацював аргумент, що гру закенселять, яким би антипропагандистським не був сюжет.

Проте, мені та деякій частині команди вже було якось не надто приємною думка продовжувати роботу над «Ехо Прип’яті». Команду почали покидати люди. Принаймні один розробник 100% пішов, ще один висловлював бажання. Ну і я, який також пішов, хоч по факту, наша співпраця протрималася аж менше доби. Найцікавішою, звісно, була згадка про те, що бронювання пан головуючий не має, але щиро вірить, що якщо не випустити гру на росії, то це зробить росіян ще злішими, підсилить там мобілізацію. Ось вона... Перемога, яка була так близько.

Однак, так вже сталося, що трапився я, який в серцях, на емоціях та з думками, що мене розвели, як дитину, вирішив, що ця історія заслуговує, аби світ про неї хоча б знав. Того, з’явився учора невеличкий тред в соціальній мережі Х, в якому я все це коротко переповів. Спроби пана головуючого перекинути стрілки та звинувати мене в тому, що я просто зла тварь, яка захотіла гайпу та поховати український геймдев, не вийшло, бо люди трошки були теж не в захваті від його ідей. Хоча хто зна, може він насправді геній, а ми просто недооцінили його?

Дякую за увагу! Не скучайте та пам’ятайте, що продаватися на росії, якими б там не були світлими та чистими наміри чи ілюзія цих намірів, цьому не будуть раді. Хоча, звісно, «Ехо Прип’яті» не перша, і не остання студія, яка бажає продаватися в країні-окупанті. Одна лише Starni Games чи ті ж розробники Корсарів чого вартують.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось5
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Будь-які зв’язки з вбивцями не можливі ! Хіба обмін полоненими! Вони ведуть наше тотальне знищення, що ж тут не зрозуміло? Крапка.

а чи порушує топік діюче законодавство?

стаття 862 ЦКУ

Якщо сторона у договорі підряду внаслідок виконання договору одержала ... відомості, що можуть розглядатися як комерційна таємниця, вона не має права повідомляти їх іншим особам без згоди другої сторони.

zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n4141

стаття 164-3 КУПАП

...розголошення комерційної таємниці ... з метою заподіяння шкоди діловій репутації або майну іншого підприємця -

тягне за собою накладення штрафу від дев’яти до вісімнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#n1490

І яка позиція шановної редакції?

Порушувало б якби:

1) Існував договір
2) Комерційна таємниця існувала

Немає порушення якщо не існує того відносно чого порушили

З приводу того, що гра буде продаватись на расії — ця ідея зразу іде до біса незалежно від намірів. У мене була схожа проблема з роботодавцем де треба було обслуговувати русню. З одного боку так, це робота і тобі за неї платять, проте говорити з руснею, особливо коли вони не розуміють чого власне у них відбуваються проблеми у власному житті через «СВО», це дуже бісить. У всіх випадках винуватий хто завгодно тіки не вони, плюс вони ще і скаржаться на «ущємленіє рускаговорящіх». Воно просто не розуміє, що мені просто неприємно обслуговувати будь яку русню, бо їм абсолютно усе одно на нас.

Питання, а чому мені при таких руснявих поглядах має бути не все одно на них?

Зараз я радий що зникло засилля цього руського контенту, і я почав бачити більше українського для себе. Великі студії почали теж відмовлятися від російської і додавати українські локалізації. І додавати після того російську мову в українську гру і продавати її на росії то по моєму свинство. Просто тому що чим менше ми будемо туди лізти, тим краще. Якщо треба додаткові продажі, додайте японську, ви здивуєтеся як багато тих хто цікавиться українським контентом в Японії. Або яку завгодно мову, крім російської.

Бо пора уже пхнути того корча десь здихати і подумати про реалізацію в якійсь більш нормальній країні. І мене в даний ситуації бісить саме це. Чого ми не можемо зробити ідею реалізації контенту у якійсь іншій країні окрім росії. Треба обов’язково влізти в якийсь зашквар, отримати правильну реакцію від суспільства і сказати щось типу «ета другоє». І це правильно, так насправді і має бути. І я досі не розумію як можна бути орієнтованим на росію після того як по твоїх підприємствах прилітає. Я колись працював у бізнес центрі Tower 101 на Вокзальній і я дивом оминув день прильоту туди. І його обстрілювали спеціально. І цього я уже ніколи не забуду. І у багатьох є якась подібна історія, тому орієнтованість на росію це абсолютно не прийнятно, і до того ж це неповага до всіх інших хто цього не робить.

І як людина у кого є родичі в Росії, їх абсолютно без сенсу в чомусь переконати бо у них просто за це є кримінальна відповідальність, тому росіянцю набагато легше писати про хохлорейхи і т.д. і шукати якийсь спротив там марно, бо адекватних людей там майже немає, і ті хто є противниками системи є радше ситуативними союзниками, і робити прости про те що «от як пограють у цю гру, то щось зрозуміють», це самообман. Ні, не зрозуміють.

І більшість росіянчиків грає до речі і в україномовні ігри якщо сильно припікає, як от Острів, який просто не має російської.

Тому тут я 100% правий з позицією автора, бо тут єдина причина російської локалізації — отримати більше прибутку. І треба бити за таке по руках і пояснювати що не треба тягнути російське лайно у наш простір, особливо коли інші компанії намагаються цього лайна позбутися. А потім всі дивуються чого ж ігри погано продаються в Україні. Може проблема не в українцях а в російській мові?

Я з радістю придбаю якийсь нішевий український продукт, особливо якщо він цікавий для мене або не дуже популярний.

І зараз якщо я бачу поєднання української та російської мов у нових іграх, це для мене маркер що гра має якесь відношення до русні, тому не ображайтеся після цього що ваші ігри не купують.

все прочитала....і мені тепер от цікаво... до чого це ваше сміття взагалі було написано?! ви собі набираєте прихільників?! аналізуючи ситуацію, можна казати тільки про вашу власну зацікавленість, що до виставлення сюди конфлікту, манипуляція- однозначно!!! я нічого не бачу кримінального, а от з вашої стороні-якась не здорова цікавість , що аж статтю написали...то може ви на конкурентів працюєте?!-тоді це все пояснює.... мені можете не відповідати, читати не буду, бо вже втомилася... але майбутнє ваше як брудна білизна...і щось мені здається, що ви не при розумі, впевнена, що на купі форумів понаписували

Ви заради цього коментаря зареєструвались?

Якщо «пан головуючий» порушив закони — є слідчі органи, туди й писати треба. Якщо дії не моральні — то є відповідні закони та заборони. А якщо ні — то чи не до вас питання? Порушення умов контракту що призвело до фінансових, іміджевих збитків шляхом розголошення конфіденційної інформації. Чи я щось не второпав?

Луна, Відлуння, я згоден, що так краще звучить. Але все ж таки щодо Ехо, вже пізно змінювати назву. Та і це слово є в англійській та інших мовах, і слово грецьке. Я думаю, що нічого страшного. Тим паче українська назва гри схожа на англійську. Нам це дуже зручно. Бо ми робимо адаптацію всього двома мовами

А чому ви проти білоруської мови? Переважна більшість білоруськомовних якраз-таки підтримують Україну. А в самій Білорусі білоруська мова обмежується і утискається.

Інколи здається що тут не розумні ІТшники сидять я якісь емоційні дами. Якщо ви можете дістати якісь гроші з країни агресора ідеально на розваги — це треба робити. Те що їм заблокували туризм у Європі це тупняк, софт, спотіфай ітп. По факту це навпаки дало їм буст в економіці і можливості воювати роками.

Турізм в Європі це всеж таки питання безпеки, та небажання бачити певні рожи в тебе вдома. А ігри, так — витрата грошей в чистому вигляді.

Там по роже определить всё равно ничего не выйдет, откуда они, только по паспорту. Хотя россияне могут быть из национальных республик, тогда по роже всё видно, но только есть один нюанс: эти национальные республики были оккупированы российской империей после Переяславского мира.

Как бы Грозный Казань брал и Ермак Тимофеевич Сибирь покорял более чем за полвека до Переяславского мира.

Так Девлет Гирей потому и сжёг Москву, за «взятие» Казани, и повесил в Москве плётку в назидание. После чего в Москве вся национальная идея выстроилась вокруг создания империи, способной захватить Крымское ханство. А без казачества это было неосуществимо. А с казачеством после открывался дальше выход на юг, где проживает основная часть населения. Вот весь пазл и сложился.

Привіт, я один із розробників цієї гри, пояснення до ситуації я написав тут, дякую за увагу
dou.ua/goto/lqJ2

Єдине, по моєму, що в цій історії дійсно має сенс критикувати, так це використання вконтакті і радість від публікації на російських ресурсах.

Якщо ж глянути на ідею продажів гри в підарстані з умовою переказу 100% прибутку з цього регіону на потреби армії (Якщо брати Стім, для розробника там є спеціальні інструменти для трекінгу і аналітики продажів по регіонам), виходить щось таке:

ВВП країни гною за 2023 становить 2.1$ трильйона. Аналітики Newzoo стверджують, що частка ринку відеоігор у цій сумі становила приблизно 4.5$ мільярдів, це десь 0.2% від загальної суми. Значення на рівні статистичної похибки і мова про ВЕСЬ ринок відеоігор у рамках загального ВВП. Тож теза про спонсорування податками виглядає як мінімум дуже натягнутою.

Натомість, якщо гра акумулює хоча б 20-30 тисяч продажів за N період, з цінником у 15-20 доларів за копію, сума прибутку з регіону кулібяк можна сягнути десятків тисяч доларів як мінімум. Це точно більше ніж загальні донати більшості канселистів разом узятих.

Madfinger Games, які буквально місяць тому випустили в ранній доступ Gray Zone Warfare зробили саме так і ще перед офіційним релізом оголосили що 100% прибутку з зетголових піде на допомогу Україні. Які саме фонди отримують від них кошти не памʼятаю, але думаю це можна легко загуглити або переглянути заяви розробників.

З умовою регулярних звітів про перекази прибутку, ідея виглядає зовсім не демонічною. Візуально проект дуже цікавий і дуже прикро що частина нашого ігрового комьюніті готова наосліп канселити перспективний проект, який ще навіть не вийшов і не продав жодної копії.

Glory to the Heroes, ясно, ну тут дивуватися нічому.

Ну не дивуйтесь, а займіться тим що у вас виходить найкраще — робити відео з охопленням у 300 людей. Математика рівня молодших класів скоріше за все не для вас.

Щодо Glory to the Heroes — проект має наразі більше 180 000 вішлістів у Стімі, а росіяни навіть не можуть знайти її сторінку, бо з першого дня її публікації вона недоступна що у підарів що у бульбуляторів. Ну це так одразу кажу щоб ви нічим не маніпулювали.

ну то добре, що зачатки клепки у вашій голові такі існують.

Такі да. Був би радий поділитися своїми зачатками з Вами для коректного встановлення причинно-наслідкових звʼязків.

До речі, перепрошую за особисте питання, але не підкажете у якій країні зараз перебуває такий відчайдушний борун з росією як ви? Бо у мене чомусь дивне передчуття

І на скільки ж це треба бути невпевненим у собі, щоб прямо під час дискусії робити скріни і строчити в твітері для самоствердження. Ну ви даєте

А у нас дискусія? Ми першими ж коментарями з’ясували, що один одному знаками зодіаку не підходимо.

Буде продаватися — заробите більше грошей, погані росіяне меньше грошей задонатять на ракети, а ви більше на ЗСУ.
Не буде продаватися — погані росіяне скачають з торентів, і задонатять на ракети більше, а ви на ЗСУ — меньше.
Кароші расіяне, які поїхали, у будь-якому випадку зможуть купити гру.
Ви переймаєтесь якоюсь дурнею.

Я буду продавати свою гру в росії і переведу зароблені кошти на ЗСУ, такий путь. Нехай росіяни сплачують знищення своєї армії.

Ідея ізоляції просто існує. Не важливо, куплять вони гру через Турцію, чи Аргентину. Якщо росіян будуть кенселити, не давати жити, як нормальні люди, можливо в них почне щось там рухатись, а поки ви їх «годуєте» контентом, поки їм буде все окей. Давайте чесно, я не думаю, що ця гра і ваша, це те, що принесе нереальний приплив бабок з болот, зате дасть дешевий контент, який потім ще й у стімі вони захейтять.
В нас всі хочуть, щоб всі вестерни канселили жителів рф, але самі будемо їм продавати і казати, от їх бабки йдуть нам.
Я не під яким соусом не продаю свої ігри на їх території, тим паче ще й мати російський переклад.

Я не підтримую ідею кенселінгу, як і інші шалені ідеї засновані на том що росіяни можуть змінитися

Причому тут змінитися? Ідея в тому, що ти ізолюєш варварів у своєму болоті і не кормиш їх чимось, що може давати їм відчуття, що не все так погано, он українці нам навіть контентик дають. Ідея кенселінгу, існує для таких, як русня. Ваша ідея, що можна і далі продавати ігри туди, продавши 200 копій по 150-200 гривень і заробивши ледь на пару планшетів для ЗСУ. Але, знову ж, продавайте, то ваше рішення за яке ви несете відповідальність перед собою і тими, хто буде купувати в цивілізованих країнах і буде бачити, що з ними на рівні можуть купувати гру навіть дикуни.

Ні це не працює, ніяка ізоляція. Там її не дуже й відчувають бо Китай вписався. «Щось дійде» це щось ефемерне , а гроші на всу та й просто витягнуті гроші з їх економіки це реально.

Вибачте, але я взагалі нічого не зрозумів. Причому тут Китай, які гроші на ЗСУ? У вас ААА проект, який збере пару лямів? Мені так подобається оце, як ви кажете, ефемерне почуття, що як тільки ви випускаєте гру, у вас зразу продажі на 30к копій. Ви більше віддасте у питанні контенту, чим заробите, щоб щось там задонатити на ЗСУ.

Я буду продавати свою гру в росії і переведу зароблені кошти на ЗСУ, такий путь

А может дерегтор там и не думает переводить заработанные на россиянах кошти на ЗСУ, может он собирается их инвестировать в отъезд из Украины. А если он россиянам ничего не продаст и денег не получит, тогда он вынужден будет оставаться патриотом.

В чому проблема продаватися на росії і переводити 100% прибутку на зсу? Типу це менше покарання, ніж заборонити їм купити гру, яку вони скоріш за все і так не куплять, чи тупо скачають на торентах? В чому мотивація саме обмежувати регіон продажу, якщо 99% ігор продаються там спокійно, а решту можна скачати і так?

1) Ті, хто скачують на торрентах з самого початку навряд будуть її взагалі купувати
2) Канселінг і ізоляція від світу, одна із ідей, чого ми просимо, щоб русня не брала участь в міжнародних змаганнях. Щоб кожен на болотах був відповідальний за дії своєї країни і не відчував комфорт
3) Тут треба розуміти що більш вигідніше: ізоляція, або заробіток з подальшим донатом на ЗСУ. Бо якщо ти продаш 100 копій по 100 гривень, то це 100 московитів отримають контент без перешкод, але з вирахуванням відсотку, який забирає Стім, це тільки 70 гривень. 70*100 = 7к. Ви за ці гроші навіть планшет не купити, зато 100 якихось лопухів отримають новий контент, підуть і засруть вам відгуки у Стімі
4) Зараз би ще додавати російську у гру

Згоден із тезами, проте ви забуваєте що росіяни звикли жити у лайні і бути аутсайдерами, це буквально повністю закрита і майже автономна країна. Тому ізоляція і санкції не дають ніякого імпакту. Піратство там досі на рівні почату нульових, а скільки костилів вони за два роки напридумували для доступу до забороненого це просто з глузду можна зʼїхати.

А для того щоб ізоляція дійсно працювала варто було б просто перекрити газові магістралі які проходять по нашій території і продовжують експортувати газ до країн ЄС

Ти не можеш перекрити вєнтіль, бо в тебе контракт з ЄС, який ти маєш поважати, або ти закриваєш вєнтіль, стаєш не надійним партнером, отримуєш санкції за скасований контракт. З огляду на те, що в нас дифічит бюджету на 24 рік аж 21 лярд баксів, то я не думаю, що ви б хотіли ще отримати судовий позов на відшкодування неустойки по транзиту газа. Ви ж не в ідеальному світі живете, ви маєте зважувати, що для вас вигідніше.
П.С. в Чехії, яка ще досі використовує російський газ, базується багато заводів по виробництву зброї, в тому числі і наші заводи, тому в такому разі ви стрельну б собі в ногу також.

Я казав про те, що ефемерна ізоляція шляхом санкцій і інших пусі методів в стилі західних партнерів немає жодного впливу на їх економіку через закритість їх державного устрою і свого роду «незалежність» від західних країн. Момент з імпортом складних технологій типу компʼютерів і радіоелектроніки в обхід санкцій тільки підтверджує те, що їм абсолютно побоку що ви їм забороняєте, вони знайдуть 10 і 1 спосіб продовжити це використовувати.

А коли ви кажете що газ перекривати не можна, разом з нафтою, бо це контракти, натомість борете умовні продажі цифрових продуктів там, до яких вони знайдуть доступ все одно, це виглядає мʼяко кажучи трохи лицемірним. Бо як я писав у кометі вище — весь ринок ігор там сумарно займає значення не більше статистичної похибки, натомість газ і нафта це чи не єдині ресурси які підарстан експортує і на яких виживає.

Росіяни звикли жити в лайні, а українці звикли жити в російському лайні, і звикли, що все російське лайно росіяни називають російським, а все українське — атєчєствєнним, і це настільки звично і органічно у цьому спільному просторі лайна, що українцям вже ніби і самим норм бути лайном, і споживати спільне атєчестєвенно-російське лайно, і посміхатись коли інше лайно називає атєчєствєнноє лайно «хохлами», тому що — якщо ображатись, то це ж доведеться, типу — відключатись від цього спільного простору лайна, а навіщо відключатись, якщо «какая разніца» і в якомусь іншому просторі — піндоси і геї, а тут сваї рідні братушкі з якими все спільне — і мова, і он ігри одні й ті самі навіть? В результаті для того щоб якось трошки це замкнене коло розірвати, треба припинити з ними ділити цей простір і ділитись їм, навіть якщо це «невигідно». Бо якщо навіть до використання української мови підходити з максимально «низових» прагматичних міркувань, то ж і з російської на українську теж абсолютно невигідно переходити. Бо і книжки дорожче самим видавати, ніж завозити в Україну мільйони примірників «впопаданцев», і свій власний кінематограф пристойний дорожче створювати, анжі продовжувати продукувати малоросійський непотріб з хохлами-зрадниками, одним словом — як не крути, а страшна неекономність. Навіщо ж тоді чисто економічно цим усім займатись, якщо можна просто продовжувати споживати дешеве російське?

Не знаю хто як, але я в російському лайні не живу наприклад🤪

У вас по якийсь причині, хибне уявлення про те, що продавати ігри, в нашому випадку, в росію вигідно. З великої ремаркою про те, що продавати такий умовний продукт будемо виключно з методом перенаправлення цього прибутку в армію, на оборонний комплекс в цілому. Тобто без мети особисто збагачуватись на росіянах нехтуючи при цьому концепцією виходу з єдиного простору.

Так от, це не вигідно. Домінуюче все ще піратство і невелика частка цього ринку в загальному ВВП, якщо дуже точно то 0.11% за 2023 рік і ще купа різних факторів.

Від російського контенту, мабуть і не тільки від контенту а в цілому, відмовляються в першу чергу через переважну погану якість майже будь чого, що походить з росії на її внутрішній ринок, окрім звичайно їх власного ОПК. І точно не відмовляються просто що би відмовитись бо ну так переможемо. Якщо слідувати такій логіці, нам варто АК прибрати з озброєння, бо розробили АК совкі.

І своє як раз не дорожче споживати, не знаю з чого ви взяли протилежне. Єдина проблема що у нас своє активно можуть лише канселити а підтримувати ну так, як виходить.

У мене взагалі немає про це уявлення, я просто виходжу з вашого дуального протиставлення «вигода продажу в росію» vs «втрата від непродажу і все одно скачування з торенту». І моє повідомлення, це своєрідний меседж про те, що крім цих двох там є ще фактор принципового розриву зв’язків, як-от — відмова від російської на користь української, або відмова від заглядання «а що там пишуть брацкі вконтактє про нашу гру», або відмова від думок про «треба продавати в росію, бо то ж ринок», які ми очевидно бачили на скріншотах — в цій всій історії цей фактор розриву зв’язків неспівставно важливіше, ніж якісь там втрати — тим більше, як ви самі кажете, копійчані — на непродажі. Вони не додонатили на ЗСУ якісь там 10к доларів, зате хтозна скільки воїнів ЗСУ прочитали новину про те, що «Український IT-ринок працює на росію», і у них тупо впала мотивація і бажання щось захищати. Ментальний зв’язок, оця ментальна звичка знаходитись у просторі росіян і думати про нього — коштує Україні історично неспівставно більше, ніж вартість проданих-непроданих копій будь-чого, з чого можна задонатити.

Продавати ігри в росії може бути і не вигідно і корисно одночасно. Я би описав це фразою «Its not much, but its honest work». Можна взагалі 100% доходу з усіх регіонів направляти на ОПК, все залежить він конкретної ситуації і проекту.

Про принциповий розрив звʼязків. Я вбачаю як раз дуальність саме у цих діях. З одного боку ми виключно із чистих намірів «боремося» з російською мовою, закриваємо продажі там (мова знову ж таки виключно про дистрибуцію цифрових медіа) тощо, з іншого боку більша частина нашої оборонки це спадок совків. Чому український солдат не падає духом коли тримає в руках автомат з гравіюванням на ствольній коробці «Сделано в ссср», але має чомусь падати духом від того, що якась гра продається росіянам прямо без костилів, і ще прибуток цьому солдату на дрон направляє? Чому він не падає духом від прокладених прямо у нього під ногами російських газових магістралей, тощо

Навряд є велика кількість людей в Україні, що свідомо знаходяться в російському просторі. Навіщо це українцю зараз? Але буквально пару років тому у багатьох борунів висіли в телеграмі статуси про Пітєр, а наприклад члени нашого надзвичайного твітер комьюніті масово романтизували Пітєр в своїх дописах, що колись вони все таки переїдуть.

В той час, як реальна боротьба з російським і російською мовою полягає у безпосередньому вбивстві жителів росії, і людей що розповсюджують їх інтереси. Все що цим не є — просто звичайне лицемірство і спроба деяких людей самим собі довести що вони хоч щось роблять, аби не почуватися немічним лайном.

Я тут вбачаю якусь образу на щось і зневіру у те що інді гра може продатися більше ніж на 100 гривень. В більшості випадків — дійсно так. Проте варто відокремлювати так би мовити «звичайні» ініді проекти які не ціляться на широку аудиторію, і проекти які мають потенціал. Ехо Припʼяті виключно завдяки візуалу має шанс вийти в тираж чи не більше ніж у STONKS, виключно через те, що вона виглядає привабливо і середньостатистичний геймер скоріше за все купить її в першу чергу за естетику, а це лише те, що лежить на поверхні. В той самий час як STONKS потрібні для тако ж результату роки і колосальна робота с гейм дизайну, сарафанне радіо тощо.

А хто контролюватиме, переказуєте ви прибуток на ЗСУ чи ні? Так будь-яка українська компанія може почати торгувати з агресором, а потім західні партнери почнуть дивуватися. Від них вимагають ще більше санкцій, ще менше торгівлі та співробітництва, а українські компанії, навпаки, його нарощуватимуть.

Хочете щоб в раші залишилось трохи більше грошенят? Тоді продавати не треба.

В них вже стало більше коли перестали літати у відпустки та купувати ліцензійний софт

Десь я бачила оцю хуйню з «культурним фронтом» та ігровою контрпропагандою за рахунок факту існування гри на росії, але «якщо не випустити гру на росії, помре більше наших військових» — це навіть для какаразнічних занадто.
Очевидний і як на мене вельми характеризуючий факт: керівник проєкту або сидить вконтакті у тій групі за сталкером, або моніторить згадування його гри у роснявих помийках.

Повага пану Андрію за позицію.

Ну, перш за все, я так і подумав, що сидить у ВК.

Раджу команді мобілізуватися. Ах, перед тим доведеться повернутися до неньки, точно)

Підписатись на коментарі