Чому українці не купуватимуть гру?

На своїх сторінках в соціальних мережах Х та телеграм я попросив людей відповісти, чому вони можуть ухвалити рішення не купувати гру, яка їм сподобалась. Одразу з опитувань я прибрав пункт, що гра розроблена росіянами чи тими, хто їх відкрито і повністю підтримує, бо це базова відповідь. Отримав ось такі результати.

Для більшості, звісно, критичним є країна походження видавця (бо це гроші від продажів і податки), багато хто не хотів би бачити російську локалізацію, тоді як відсутність української не така важлива. Цікавим є момент про продаж гри на території росії, бо фактично більшість великих ААА-проєктів і так само інді в Steam точно продаються там далі, тому це більше мрія.

Аудиторія в Телеграм критичніше відноситься до видавців, що видають російські ігри, але самі не звідти. На жаль таких випадків багато. Європейські та азійські видавці часто підписують контракти з студіями, що видають свої ігри вперше чи втратили видавця. Інколи це пов’язана з фіктивною релокацією, а тобто зміною юридичною адресою.

Також серед неочевидних, але гарних, на мою думку, причин, назвали:

  • пропаганда чи толерування ідей російської культуру, державності, мови;
  • романтизація радянської епохи;
  • токсичність розробника стосовно власних працівників;
  • відверта стигматизація людей з психічними розладами.

А чому ви не купуєте ігри, які сподобались? Причини: «не потягне» і занадто дорого — зрозумілі та життєві :)

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Завжди було цікаво, чому продовжувати продавати ігри на теріторії росії — це погано? Я особисто це не саппорчу, але, може хтось мені це пояснити?

А це не погано, це навпаки добре, тому що це виводить гроші з економіки росії. А от купувати у них не можна (=> не можна давати їм гроші).

На жаль я не одноразово перевіряючи ігри бачив у розробників звідси, що вони через китайські банки + Payneer виводили все ж гроші, тож думаю щось є, щоб обійти це. Бо тоді навіщо вони роблять нові ігри?

Погано, бо якщо вони зможуть хоч якось продавати ігри, це будуть гроші що заходять в їх недокраїну.

Ні ні ні ні.. я про продаж не руснявих студій своїх ігор у рфії. Сказали, що це добре, так як «тому що це виводить гроші з економіки росії».

А так, тоді згоден, бо і податки не в них осядуть.

Так в нас і купують ігор менше ніж хотілось, тому більшість ігор мають як мінімум одну додаткову мову, бо інакше це буде фінансовий провал.

Бо вони на мою думку не люблять платити, за те що можна скопіювати, отримавши приклад і розібравши))

В усіх опитуваннях люди надають соціально прийнятні відповіді.
Якщо ви зараз зробите опитування про автомат Калашнікова, то отримаєте такий самий результат і хвальба доволі посередній штурмовий гвинтівці AR-15 яка по багатьом експлуатаційним характеристикам гірша і за FN FAL і за HK G3 подібні. Тим не меньше спеціалісти зі зброї кажуть як воно є, що для умов ведення бойових дій краще пси війни АК та FN FAL, G3 та AR-15 капризні та вимагають довгого обслуговування інакше відмовлять в критичний момент.
Щоб отримати більш достовірні результати треба інші типи запитань ставити, цим професіонали займаються.
Щоб зрозуміти як покупець приймає рішення, треба знатись на цільовій аудиторії — хто покупець : стать, вік, відповідно що є пріоритетом для цієї цільової групи, як вона приймає рішення тощо. Насправді усе зовсім не так як прийнято в стереотипах. Більшість ігор купляють дорослі для дітей, часто рішення на покупку приймає мати тощо. 15 пісні підлітки, це далеко не та цільова аудиторія яка робить касу.

Було класно до моменту:

Більшість ігор купляють дорослі для дітей, часто рішення на покупку приймає мати тощо. 15 пісні підлітки, це далеко не та цільова аудиторія
яка робить касу.

От звідки у вас стереотип такий застарілий?

Зі статистики американської асоціації роздрібної торгівлі. Там взагалі цікава статистика в цілому, 80% рішень щодо покупок як таких в усьому світі приймають жінки. По іграм там теж є статистика, усе так само. Звичайна покупчиня ігор — це мати, власне це стосується сімейного бюджету більшості родин цивілізованого світу, зазвичай саме мати контролює бюджет і споживання як таке. Власне тому вже на пост радянському просторі давно бум free to play ігор де гроку пропонується не купляти гру, а витрачати по трохи в середині pay for win тобто ставка на кишенькові гроші. Батькам часто взагалі не подобається, що діти витрачають час та гроші на ігри. Комп’ютер придбають для навчання, приставки часто щоб гратись із малими дітьми щось по типу кіннект тенісу і т.п. Діти зараз взагалі грають в ігри на телефонах.

Звучить дуже класно, не все звісно, але ж. Проте я точно не можу погодитись, що така сама ситуація в нас.

В нас плачевна ситуація, тому гейм студії як і власне усе ІТ намагається не працювати на внутрішній ринок. По суті він такий якого нема, просто розробку не окупите. Навіть весь ЄС — це не великий ігровий та в цілому ІТ ринок. Це усе виправдовувалось коли йшов російська мовний сегмент, там де скажімо є ще Казахстан, Азербайджан тощо. З цих ринків нас викинули не тільки ІТ а загалом усю економіку — через, що насправді величезна дупа і якщо би не зовнішня допомога вже був би дефолт і не один. Найбільш цікаві ринки відеоігор — це : США, Китай та Японія. В Китаї вам треба компанія партнер там суворі державні регуляції. Японія цілому світовий лідер геймдеву, а місцевий ринок дуже насичений локальним продуктом.

От знов, вже навіть тут неодноразова писали, який насправді мізерний кусок доходу давали російськомовні країни в порівняні, якщо звісно ви не ААА з бюджетом Ужгороду на маркетинг, але навіть тоді все це ефект доволі сумнівний, якщо вичленити з спільного результату.

Я не знаю хто там вам і що писав, я порівнюю торгівлю іграми з якими я мав справу до 14-го року. Там були суми яких ніде більше не було, а ігри між іншим були видавців з США при цьому виробники гейм студії з Білорусі. Конкурувати з Activision та Bethesda на американському ринку — ну може і поталанить, свого часу Tetris вистрілив. Звісно я не збираюсь виправдовувати путлера там і т.д. саме ця зараза усе і спаскудила. Я більше за те що наша перемога це якийсь черговий : Ельцин, Навальний і т.п. В Північній Кореї інтернет взагалі для обраних під наглядом партійних чиновників. Звичайна людина знається лише на сапачці, ні до комп’ютера ні навіть до Пхеньяна де той компьютер її і близько не допустять.

Важко уявити гру, яка могла давати прибутку в «СНД» більше ніж десь в інших регіонах. Це що були танки?

Не танки нас послали в дупу з пропозиціями аустсорсу і будували власні команди :) У танків між іншим 9-ті значні показники прибутків були в долларах. Ми робили софт для ресцеллерства, щось на подобі Steam тільки з Web інтерфейсом, деталі NDA. Флагманский продукт який продавали була Watch Dogs під консолі. Власне було це усе дуже смачно.

Просто це перше що спало на думку з такими прибутками

Зразу видно знавця з вогнепальної зброї, порівнювати базу АР-15, яка зроблена під перехідний патрон 5.56, з повноцінними автоматами під 7.62😂 Я вам відкрию секрет, є ще база АР-10 яка теж розроблялась під повноцінний гвинтівочний патрон 7.62, і вже її є сенс порівнювати з Fall та G3. А про «надежность» АК, це взагалі прикол, який сенс з «надежності» АК, якщо вже після першого рожка, ствол так перегрівається, що попасти хоть кудись не можливо. Типовий «знаток» який і автомат в руках не тримав, за те все про все знає. Підіть на стрільбище і спробуйте попасти з АК-74 на 200м. і з АР-15 результат вас здивує, звісно, якщо ви не боїтеся повістки🙃.

Цих срачів повний інтернет і без цього, це з розряду хто круче Шварцнегер чи Сталоне, Gibson або Fender, Mersedess Bens або BMW і т.п. Коротше молодша школа. На ділі краще те — що в тебе є, а скажімо по дронах звичайна помпова рушниця для стрільби по тарілках на змаганнях.

АК-74 на 200м

Там і на 100 метрів далеко не усі потрапляють в цілому в мішень :) Бо дихати треба вміти, поправку на вітер тощо та і зір теж має значення.

АР-15 результат вас здивує

че здивує, звісно по мішенях краще, не підкидує набої тільки сильно дорожчі. Тільки задля розваги і в банзай на посадку це далеко не одне і те саме, де до цього сидиш в брудній ямі. На відміну від Америки на усіх HMMWV по $400 000 кожний в нас нема.

якщо ви не боїтеся повістки

не боїться смерті лише дурак. 152 мм снаряду чи КАБ-у усе одно який у вас автомат або за який час ви бігаєте на 100м.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Уже багато років обходжу стороною ігри, які розроблялись або видавались російськими конторами. Далі по пріоритету проросійські та прорадянські наративи. Я через це не купував Метро, хоча погравши трохи можу сказати, що гра заслуговує на високі оцінки. Просто мені не приємно приймати на себе роль росіянина. Ще може стригерити присутність російської мови але відсутність української в новій грі.

О, прям Метро дуже класно сказали, що дійсно є не російські ігри через сетинг радянської всії цієї хріні не хочеться грати, так кинув Iron Harves на 2 кампанії, бо там Русвет, який дуже рашко подібний

О, це та, що по настолці зроблена? Ідея прикольна, але оті всі серпи з молотами... ні, дякую.

Так, воно візуально класна, і всі інші нації прикольні, і геймлей загалом цікавий, але от саме ця кампанія є частиною всього сюжету і стоїть між 1 і 3, тому досі гру не пройшов)

Из-за повестки. Я хочу привлекательных персонажей, за которыми будет приятно следить, и к внешности которых нужно стремиться самому.

Якщо однокористувацька гра вимагає інтернет то це однозначно місус. Погорів та отримав повернення після 15 годин гри в Assassin’s creed Nexus VR

Не купувати бо це не Зельда :-) У найближчі роки так

Не купуватиму, якщо коштує дорого ( >2.5$)

А якщо стільки коштує зі знижкою?

Не купуватиму гру, бо ПК в ігровому режимі споживає багато електроенергії, а її нині потрібно економити.

Переходь на щось портативне і економно і без світла можна грати. Я так на свічі відьмака і скайрім поперепроходив хоча мені казали «не то»

Добре, що все більше наших ігор можна грати, наприклад на Steam Deck

Я не куплю гру, яка мені сподобалася, особливо українську, у двох випадках: (1) я її не знайду; (2) щоб її купити, треба щось ставити, реєструватися. Linux додатковий бонус щоб купити.

Але ж для всього треба десь реєструватись. Той самий стім тощо. Чи мова про інтеграції, типу купив в стімі гру юбіків, автоматично ставиться лончер юыків тощо?

Тут я скоріше про те, що у мене вже є Steam. Але чомусь інколи гра не виходить на Steam. Я не люблю, коли мене примушують ставити щось нове.

Учора ставив гру з itch, але під час запуску відкрився steam і ця гра додалась у steam. Тепер у мене дві копії однієї гри :D

Підписатись на коментарі