Потрібна порада когось, хто займається (або займався) випуском комерційних відеоігор в Україні

Я сценарист відеоігор. Все життя намагався знайти роботу в індустрії, але, мабуть, людям на зразок мене вона недоступна. А всі команди аматорів, до яких я примикав, розпадалися.

Був лише один виняток — мою найвідомішу гру я робив у парі з художником, ось вона.

І тут ще по дрібниці, які робив сам.

Усі мої ігри були безкоштовними. Причин для цього багато, але основні дві — 1) я не вмію в рекламу 2) через те, що на інвалідську пенсію у розмірі двох тисяч гривень особливо не пошикуєш, більшість ігор мені доводилося піратити. Але ігри завжди були однією з основних речей, що надають моєму життю хоч якийсь інтерес — за відсутності можливості досліджувати світ насправді я робив це в інших світах. Тому мені дуже хотілося, щоб і в мої ігри також змогли зіграти всі охочі. І в цілому я вважаю, що мистецтво має бути доступне всім.

Зараз я на фінальних стадіях роботи над новою грою. Вона теж буде безкоштовною, але я також розмірковую над платним релізом у Стімі, щоб люди, яким сподобається гра, змогли за бажання її придбати. А люди, які хотіли б придбати, змогли б спочатку оцінити її якість, не ризикуючи своїми грошами.

Аргументи «за»

  • Борги матері лише зростають, як і курс долара. А оскільки дбайлива влада хоче підвищити ціну на світло, то скоро вся моя пенсія йтиме на комуналку, і віддавати ці борги вже не буде можливості. Продаж гри міг би допомогти погасити борги, або підлікувати котейок із хронічними болячками — за умови, що гра буде цікава людям.
  • Я не розумію маркетинг, а Стім хоч трохи гру за мене та порекламує на релізі. А отже, про неї дізнаються більше людей.
  • Швидше за все це буде моя остання гра, і хотілося б заради інтересу дізнатися чи змогла б вона продатися взагалі чи ні.
  • У Стімі є форуми та відгуки, де куди простіше отримувати фідбек від гравців. Я зробив прикольний екстраконтент для піратської версії гри.

Аргументи «проти»

  • Найбільша проблема — це початковий внесок у розмірі 100 доларів, без якого Стім нині не пускають. Це майже дві мої пенсії, тож доведеться займати. І немає жодної гарантії, що я зможу хоча б повернути ці гроші назад.
  • Чи можу я взагалі приймати платежі? Я чув (щоправда, рік чи два тому) що з початком війни в українських розробників почалися якісь проблеми з виплатами, і треба було робити акаунти іноземних банків чи ще щось. Це основне питання, яке я хотів би уточнити, якщо тут є хтось хто займався або займається релізами ігор у Стимі — чи потрібні там якісь танці з бубном, щоб отримувати виплати?
  • Нішева творчість. Моя гра — це суміш квесту, візуальної новели та мюзиклу. А також це пародія — в основному на штампи з різних рпг, але є жарти про кіно, аніме, або реальний світ. Пародія — не дуже популярний жанр, ігор у ньому дуже мало, плюс я з цим жанром ніколи раніше не працював та й почуття гумору в мене дивне. Показував кілька жартів парі людей — казали, що їм сподобалося, але як відреагують маси я не знаю. У квестів справа трохи краща, та й мюзикл — теж нішевий жанр. Плюс у плані візуалу я нічим не зможу здивувати, оскільки я не художник, звичайний такий 2д квестик.

Ще є варіант із видавцем, але це довго, а мені хотілося б до кінця літа релізнутися, плюс чув, що багато видавців взагалі нічого не роблять, крім як відсоток беруть, так що не дуже хочеться в це влазити.

Тому хотілося б порад досвідчених людей, які вже мали комерційні релізи. Чи варто ризикувати?

p.s Якщо раптом тут є художники, які готові намалювати картинку з персонажами для головного меню за «дякую» (на жаль, іншого запропонувати не можу) і місце в титрах — пишіть. Я розумію що пропозиція така собі, але раптом комусь для портфоліо не завадило б участь у грі, що релізлася.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Я не в темі геймдеву, але зробив би так:
1. Усі ваші старі ігри спробував би викласти на itch із name your price.
2. До опису усіх старих безкоштовних ігор додав би посилання на buy me a coffee.
3. Завів би акаунти в соціальних мережах де писав би про процес розробки гри та нагадував би про старі ігри.
4. Зареєструвався б на профільних форумах де питав би про допомогу в наявних проблемах у розробці гри. А на релізі гри всім подякував би та написав би що комʼюніті допомогло в розробці ось такої гри.

Останні два пункти можуть створити певний шум навколо ваших ігор, а перші два пункти через створений шум можуть принести невеликий дохід.

Бажаю успіху та щоб це була не остання ваша гра.

3D render/ AI art підійде для персонажу у головному меню? Якщо так пишіть в ПМ

Вітаю. Історія вашого шляху в геймдеві не менш цікава, ніж задумка вашої гри. Якщо ви зможете підтвердити її достовірність, то можете запропонувати вашу гру до огляду профільним ютуберам. Якщо ваша гра дійсно сподобається їхній аудиторії, то вони самі зберуть вам на квиток в грінлайт.

Також підтримую думку Мирослава про те, що історію створення гри можна висвітлити в соцмережах. Люди люблять таке. Особливо, якщо подати це як історію боротьби та подолання труднощів за класичною триактною структурою художнього твору

Менi вже допомогли з квитком в Стiм. Але я все одно мiг би дати цим ютуберам ключi до релiза, але як таких знайти?

Просто на ютубі знаходите всіх україномовних ютуберів і розсилаєте їм листи з проханням розповісти про вашу гру, із демкою, або ключем.

Аналогічно складаєте список англомовних ютуберів, особливо тих, чий контент — інді і невеликі ігри. Розсилаєте їм, не нехтуючи при цьому каналами із невеликою аудиторією. Якщо не володієте англійською на достатньому для листування рівні, то знайдете когось, хто допоможе скласти листа.

За місяць-два до релізу спробуйте зробити демку гри, отримати деякий фідбек, оцінити рівень зацікавленості, отримати додаткові вішлісти, оцінити орієнтовану вартість за яку вашу гру можуть купити.

Спробуйте прийняти участь в інді-капах де тільки зможете. Вони дуже часто проходять. Також отримаєте фідбек і додаткові вішлісти.

В будь якому випадку варто випускати платну гру, якщо немає інших методів монетизації. Навіть якщо отримаєте невеликий дохід, це краще ніж нічого.

Шановний, на дворі 2024, грінлайту вже 7 років як не існує.

Якщо ваша гра не жахлива, то скоріше за все ви окупите цей внесок розміром у $100 впродовж року продаж в Steam. Але навряд чи це можна назвати успіхом, оскільки ви витратили на гру набагато більше часу.

Чи виставляти гру на продаж в Steam — вибір за вами. Але не найдійтеся на багатство з цього. Є історії про те, як дехто робив десятки неуспішних ігор перед тим, як розпочати робити успішні. Все воно приходить з досвідом, якщо є бажання вчитися і аналізувати свої помилки та помилки інших.

Якщо у вас скрутні життєві обставини, то краще попросіть допомоги у людей у вашому місті, а не надійтеся на успіх заробітку з випущених ігор. Тим паче, ви ще зовсім не маєте досвіду продавати свої ігри.

Диви, давай по порядку.
Найголовніше, що ти вказуєш, це те, що гра буде останньою серед зроблених тобою.

Як працює маркетинг інді ігор?
Дві основні стратегії:

1) Ти підігріваєш аудиторію до релізу. Робиш реліз і підігріта аудиторія скупляє твій проект як пиріжки по акції десь тижні 2-3 і потім йде стагнація. За ці 2 тижні покупки гри мають відбити основні твої затрати і дати хоч трохи профіту, бо на стагнації ти будеш бачити 1-2 покупки в день в середньому максимумі нішевого інді.

2) Ти робиш постійну закупку трафіку через рекламні кампанії у соц мережах типу фейсбука та інсти, де трата на одного залученого покупця твоєї гри має бути нижча аніж ціна гри. Так можна підтримувати постійні покупки твоєї гри упродовж місяців. І заробляти 1 гривню з покупця, витрачаючи 49 гривень на залучення його до гри ціною у 50 гривень (але це не гарант що вийде залучати за 49).

Друга стратегія передбачає дуже гарну роботу з цифрами і великий стартовий капітал на першу серію закупок трафіку. Тому не рекомендую.

У першій стратегії гарно працює «історія» твого проекту, не сюжет, а ти, твій шлях до розробки і релізу. Найчастіше гарне ком’юніті збирається через Тікток. Ти можешь випустити серію роликів про створення своєї гри і про себе як розробника.
Тобі потрібен пул, де ти будеш збирати усіх залучених, наприклад ТГ канал. Де по постійному приросту учасників ти будеш розуміти, що твої відоси у тікток, твої записи на форумі і у цілому твой маркетинг працює.

Якщо ти зробиш усе це (доречі це безкоштовно) і твій пул буде наповнюватися, а віш листи будуть зростати, тоді ти маєш надію на деякі продажі, якщо виставиш адекватну ціну.

Якщо пул наповнюватися не буде, то ціна на гру, будь-яка, буде ред флагом для гравців і ніхто не буде покупати ноунейм проект.

Ну а якщо ти усе ж таки плануєш робити ігри і далі, то то вже зовсім інша історія і там підхід буде новий, більш довгостроковий, який не призведе ні до чого зараз, але може відродити інтерес до твоєї гри завдяки майбутнім проектам.

А зараз найголовніше питання тобі: чи вважаєш ти сам, що твоя гра достаньої якості, щоб людина мала бажання за неї заплатити?

Я гадаю почати треба з цього...

«...і це моя мудрість тобі»

Дякую. Так, я вважаю що за неї будуть хотiти платити, але не усi, бо як я уже сказав — вона нiшова. Я нiколи не користувався тiктоком, але маю подругу що знайома з ним, спитаю у неї що там робити.

Вітаю! Спробувати опублікувати гру в Стімі завжди треба, навіть якщо це нішевий проєкт. Я знаю купу прикладів, коли нішеві ігри з непопулярних жанрів продавали сотні а то й тисячі копій, виходячи у великий плюс. Головне — це якість й правильний маркетинг. Якщо вашій грі є, чим зачепити гравця — спробувати не можна, а треба.
Проблем з виводом грошей зі Стіму наразі немає. Так, вона дійсно мала місце бути на початку повномасштабної війни, адже гроші для українських та російських розробників йшли через спільний канал. Зараз все добре.

Дякую. А можна питання — чи треба для вивода грошей рееструватися у податковiй (як менi сказали на iншому ресурсi), чи Стiм усе зробить за мене?

Під час реєстрації в Стімі у вас попросять ваші паспортні дані, код платника податків й банківський рахунок, на який будуть виводитись кошти. Зверніть увагу, що можна вказати як рахунок ФОП, так й фізичну особу. Однак вам в будь якому випадку доведеться сплатити податки з суми, що прийде.

Це буде робитись автоматично? Сплата податкiв. Чи менi десь потрiбно рееструватись? Якщо фiзична особа.

Підписатись на коментарі