Sony мало не знищила рейтинг Helldivers 2 у Steam, але демократія перемогла. Розповідаємо, як ледь не втратити все після успішного старту

Привіт, спільното! На вихідних цьогорічний хіт Helldivers 2 опинився в самому центрі скандалу. Причиною стало одне непопулярне рішення від Sony, а наслідком — тисячі незадоволених гравців, які за допомогою рев’ю-бомбінга обвалили рейтинг гри на Steam до «переважно негативного». Коротко розповідаємо, як розгорталася ця історія.

У п’ятницю, 3 травня, на сторінці Helldivers 2 у Steam з’явилося повідомлення про нові правила гри. Згідно з ними, всі нові гравці в Helldivers 2 на ПК повинні прив’язати свій профіль Steam до облікового запису PSN. Усі поточні гравці мали це зробити до 4 червня. В Sony своє рішення пояснили тим, що прив’язка акаунтів підвищить безпеку, дозволить блокувати порушників, а також дасть заблокованим гравцям можливість оскаржити рішення у майбутньому. Примітно, що вимога прив’язувати PSN існувала з самого релізу, але через технічні нюанси цей крок був опціональним.

Рішення неабияк обурило гравців. Лише за кілька годин вони лишили тисячі негативних відгуків на цифровому майданчику, а за добу — десятки тисяч. Паралельно люди згадали, що сервіс PSN працює далеко не в усіх країнах світу. Але і це питання японська корпорація швидко обійшла. Sony просто заборонила продавати Helldivers 2 в країнах, де офіційно немає PSN. Мова йде про 177 країн, серед яких: Казахстан, Вірменія, Азербайджан, Грузія, Монголія, Сербія тощо.


З’явилися проблеми навіть в українців (попри той факт, що в нашому регіоні працює PSN та доступна сама гра). На Reddit один з користувачів поскаржився, що Sony не дозволяє українським гравцям реєструвати нові облікові записи PSN без покупки консолі. Деяким гравцям вдалося повернути гру у «паровій крамниці», навіть попри десятки ігрових годин. Зазначимо, що це надзвичайно рідкісний випадок, оскільки зазвичай Valve таких кроків не робить. Весь цей час користувачі знищували рейтинг гри на Steam — під кінець вихідних вона отримала близько 215 тисяч негативних відгуків.

Першими відреагували на скандал творці гри. За словами представників Arrowhead Game Studios, рішення ухвалила компанія Sony і всім, хто стикнувся з проблемами варто звернутися до підтримки PlayStation. На запитання гравців, що тепер робити, голова студії Йохан Пілестедт прямо відповів, що він не знає. Водночас ком’юніті-менеджер Arrowhead зазначив — гравці, що виражають своє незадоволення ситуацією за допомогою рев’ю та рефандів, дають розробникам додаткові аргументи в дискусії з Sony. Таким чином сама Arrowhead закликала гравців до рев’ю-бомбінгу.

«Ну, я думаю, що негативні відгуки цілком виправдані. Перепрошую перед усіма за цю ситуацію. Сподіваюся, ми загладимо свою провину і повернемо вашу довіру тим, що продовжимо гідно підтримувати Helldivers 2», — додав Пілестедт.

У понеділок, 6 травня, офіційний акаунт PlayStation повідомив, що зміни скасовуються. Sony все ще вивчають аудиторію геймерів на ПК, відгуки спільноти Helldivers 2 виявилися «неоціненними», а оновлення, яке мало зобов’язати гравців прив’язувати PSN, випускати не будуть. Фанати таке рішення оцінили високо і у спільноті Helldivers 2 на Reddit оголосили операцію «Прибирання» — модератори ком’юніті закликали поміняти негативні відгуки у Steam на позитивні.

Весь цей час в публічній площині відбувалася дискусія не тільки серед гравців, але й серед експертів. Зокрема, ігровий аналітик Деніел Ахмад зазначив, що таке рішення потрібно було приймати на старті гри, або ж забезпечити його реалізацію в один клік. З іншого боку, дехто зазначав непослідовність критики гравців. Зокрема, згадувалося, що для деяких ігор потрібна реєстрація в інших сервісах: для Red Dead Redemption 2 потрібно реєструватися в обліковому записі Rockstar, для Watch Dogs — в Uplay, для Diablo IV — в BattleNet тощо.







Як ви вважаєте, хто в цій ситуації виявився правим? Чи стало б для вас проблемою реєстрація в окремому сервісі, щоб продовжити гру? Як потрібно було діяти Sony в цій ситуації? Діліться думками в коментарях!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

История не знает сослагательного наклонения, но не факт, что игра добилась бы точно такого же успеха, если привязка аккаунта была бы обязательной с самого начала. И в Sony могли это понимать и, соответственно, ход цинично был просчитан с самого начала...
Кстати, одной из причин народного возмущения была не столько привязка аккаунта, сколько понимание, что следующим «логичным» шагом будет платный онлайн по подписке, то, как это сейчас реализовано на Playstation.
А мораль у истории простая — сила в открытых платформах, где участники имеют хотя бы право голоса.

А Rockstar, Uplay, BattleNet працюють в усіх країнах, чи так само сильно обмежені? Тому що у випадку з PSN я бачу лише одну проблему — вона не працює в багатьох країнах. Звісно, класно, що русня зі ще більшим гемором могла б грати в Хейлайверс. Грали б все одно... але аудиторії русні значно порізілася б. Та все ж...

Не ОК, бо PSN багато де не працює.

Але в цілому, Хейдайверс — внутрішня розробка соні. Грубо кажучи, як TLoU, наприклад. Я думаю, їм геть ок, щоб до PSN прив’язувати аки гравців. В самій цій потребі я не бачу проблеми.

Проблема тільки в тому, що PSN не працює в багатьох країнах

Підписатись на коментарі