Бої за Попасну, ПВК «Вагнер» та референси з «Апокаліпсис сьогодні» — росіяни роблять тактичний шутер про повномасштабну війну в Україні

Привіт, спільното! Наштовхнувся на проєкт, повз який пройти просто не вистачило сил та витримки. Російська студія NoName Company анонсувала тактичний шутер «Кращі в пеклі» (Best in Hell). На мій погляд, це один з найяскравіших прикладів того, як росіяни намагаються пропхнути свою пропаганду через ігри.

По-перше, гра заснована на однойменному художньому фільмі. Серед його творців — засновник ПВК «Вагнер» Євген Пригожин та його «співробітник» Олексій Нагін. Обидва, нагадаю, офіційно отримали звання «хорошого росіянина». Сам фільм розповідає про бій за контроль над дев’ятиповерхівкою.

По-друге, події гри будуть розгортатися у 2022 році в районі міста Попасна, Луганської області. Серед протагоністів — бойовики «Вагнера» та безпосередньо сам Пригожин. При цьому розробники наполягають, що їх виріб це «не ура-патріотичний попкорновий проєкт, а важка військова драма».

По-третє, серед ігрових референсів розробники називають F.E.A.R. та Spec Ops: The Line, а щодо наративної складової орієнтуються на фільми «Йди та дивись», «Афганський злам» та «Апокаліпсис сьогодні». Роблять росіяни свою гру на Unreal Engine, а демоверсія має вийти на початку цього літа.

Перше, що мені приходить на згадку в цій ситуації — нищівна критика команди Spacedev Games, яка працює над Glory To The Heroes. При цьому критика стосувалася не тільки їх планів зробити можливість грати за росіян (в цьому випадку критика була адекватною), а й взагалі наміру зробити гру про війну, яка ще триває. Тоді певна частка коментаторів зазначала: якщо такої гри не зробимо ми, то її зроблять на Заході, або ще гірше — в росії. Схоже, що ми опинилися саме в цій ситуації.

Проблеми купляти чи не купляти цю гру не стоїть. Тут актуальне інше питання — що ми маємо зробити, щоб ця гра не побачила світ? Чи є якісь важелі впливу в української спільноти розробників, українських гравців чи блогерів? Як би ви діяли в цій ситуації? Діліться думками в коментарях.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

А там буде можливість скиздити унітаз?

Разрабатываем вопрос, прорабатываем концепцию, создаём ассеты.

Перше, що мені приходить на згадку в цій ситуації — нищівна критика команди Spacedev Games, яка працює над Glory To The Heroes. При цьому критика стосувалася не тільки їх планів зробити можливість грати за росіян (в цьому випадку критика була адекватною), а й взагалі наміру зробити гру про війну, яка ще триває. Тоді певна частка коментаторів зазначала: якщо такої гри не зробимо ми, то її зроблять на Заході, або ще гірше — в росії. Схоже, що ми опинилися саме в цій ситуації.

90% критики хіба не було саме за «можливість грати за росіян»? Це прямо дуже погана ідея. Особливо з рахунком, що це українська команда.
Типу я впевнений, що якби анонс був без цього, то любої критики було б в рази менше. Навіть а-ля «навіщо зробити гру про війну, яка ще триває.»

90% критики хіба не було саме за «можливість грати за росіян»?

На початку. Потім почалося дуже активно «навіщо ви зараз торкаєтеся цією теми».
Але так, можливість грати за рсн не дуже ок ідея.

Звертатись у Epic, щоб вони оновили умови ліцензування Unreal Engine, які будуть забороняти кацапам користуватись ним у комерційних цілях.

Якби не санкції, то вони і не обмежували б росіянам «сервіси».

Але скільки ж «вірунів», в «хороших» корпорацій і компаній...

Чому вони (Epic Games) додали у редактор UE 5.4, російську локалізацію?

Російська — одна з міжнародних мов, не одні кацапи нею спілкуються.

Італійська, корейська, японська — ці мови присутні у редакторі, а чи вони міжнародні?
Далі будете виправдовувати додавання російської?
Її додали для росіян, які приносять епікам % доходів з комерційної діяльності.

Ага, всі ж знають італійську, корейську чи японську. Нащо додавати ще одну мову, котру розуміють безліч людей? Хай вчать японську, або йдуть лісом.
Українська там є? — Не має. Що робити українцям які не знають анлійської, яких чимало?

Успіхів вам у зверненні до Epic Games, щоб —

вони оновили умови ліцензування Unreal Engine, які будуть забороняти кацапам користуватись ним у комерційних цілях.
Українська там є? — Не має. Що робити українцям які не знають анлійської, яких чимало?

Я не знаю, але мені це не заважає користуватися Анрілом, без російської і російських «навчальних матеріалів».
Ви серйозно? Ті хто хочуть серйозно займатися ґеймдевом — вчитимуть.
Вся документація — англійською.
Не маю змоги перевірити, чи є українська локалізація в редакторі 5.4.

Не всі українці знають англійську на достатньому рівні. Вивчать, коли буде нагальна потреба і час. Більшість не стільки ’не хочуть’ її вчити, скільки не можуть виділити на це час. Така реальність, по собі судити — не діло. Я вільно споживаю контент англійською, але чудово розумію і знаю, що більшість — ні. На жаль.

Поиграл в игру Смута пару часов, недавно вышедшую, в целом сделанно неплохо, на unreal, оптимизация хромает, так что новый игровой комп не вытатягивает ультру, но это не главное, обсуждать игры такого рода не вижу смысла, это часть воспитания молодежи, формирования мировозрения и ценностей, в реальностях когда игры и сериалы воспринимаются лучше книг и лекций, у них в разработке сейчас находится ещё 40 игр. Чем нам ответить? Правильно, телемарафоном!

в целом сделанно неплохо

Якусь дурницю ви, вибачте, ляпнули.

Ах-ха-ха.

Ах-ха-ха-ха.

Поиграл в игру Смута пару часов, недавно вышедшую, в целом сделанно неплохо, на unreal, оптимизация хромает, так что новый игровой комп не вытатягивает ультру, но это не главное, обсуждать игры такого рода не вижу смысла, это часть воспитания молодежи, формирования мировозрения и ценностей, в реальностях когда игры и сериалы воспринимаются лучше книг и лекций, у них в разработке сейчас находится ещё 40 игр.

Я спочатку подумав, що це рашн бот якийсь, але схоже ні.
Саме смішне забув, що Смута є. Глянув після комента, що реліз вже був і глянув відгуки. Навіть рашисти кажуть, що це гівно...

Чем нам ответить? Правильно, телемарафоном!

В нас країна не в тому стані, щоб фінансувати ігри. + досить сильний геймдев і без цього. Скоро ось Сталкер 2 буде, порти на консолі вийшли. The Sinking City 2 анонсували. Та досить цікавий індігеймдев. Ось вийшла Headquarters: World War II від Starni Games, яка відома по серії Strategic Mind. Є навіть наша спроба в їх Корсари — Corsairs Legacy, яка ось-ось вийшла в норм відгуки.
Є ще Farlanders, Ultimate Admiral: Dreadnoughts, PARANOIA PLACE.
Короче кажучи, в нас сильний геймдев, тому дивно чути про «Чем нам ответить? Правильно, телемарафоном!»

Бля я играл в нее менее двух часов, что вы набросились)) она сделана как гос заказ, на гос деньги и ее цель не топ графика и топ игровые механики, в чем смысл сравнивать с коммерчерскими проектами? Неплохо (равно играбельна) для своих целей и целевой аудитории, так лучше?)) искушенный геймер в это играть не будет. Оптимизация там такая что 30гб оперативки не понятно куда улетело.

Я не играл, но смотрел обзор. В ходе которого желания поиграть не возникло. И я так и не понял целевой аудитории этой игры. По виду и геймплею похоже на скучный и недоделанный третий ведьмак.

По качеству — на классическую «Смуту» www.old-games.ru/game/1923.html 1996 года выпуска. Ясно, что сделали попилить денег и у меня ощущение, что играть в это будут разве-что иронично, послушать мемных фразочек. Типа «хочу мяса» из оригинальной игры.

В качестве пропагадистского ресурса для школьников — это однозначный провал, как по мне. Они то как раз приучены к тому, что игры не должны вылетать, а персонажи не должны застревать в текстурах.

В нас країна не в тому стані, щоб фінансувати ігри.

Але чомусь в тому стані, щоб фінансувати телемарафон.

Але чомусь в тому стані, щоб фінансувати телемарафон.

На початку війни телемарафон був досить корисний. Тим більше він охоплює всі верстки населення. Хтось глянув по телику, хтось на ютубі, хтось ще десь.
Напевно ж рейтинги є досі і дивляться, тому і фінансують ¯\_(ツ)_/¯

в чому була його користь? Чому канали до цього існували за «власний» кошт, а потім негайно треба було їх перевести на державне утримання? Нагадаю, що на нього кожен рік йде більше мільярда гривень.

Тобто я дійсно маю вам пояснювати чому країна фінансувала телемарафон, а не ігри?)
Я відразу написав, що користь була на початку війни, тому що можна було просто включити телик, ютуб чи радіо і там були єдині новини, які охоплювали всі верстки населення.
Зараз потреби в ньому не бачу, але знову ж цитата «Напевно ж рейтинги є досі і дивляться, тому і фінансують».

Своє незадоволення телемарафоном напевно краще подати через петицію чи як там ще, бо особисто я не президент та навіть не депутат, тобто нічим не допоможу.

Відчуття від цього коментаря, наче його написала русня якась, не знаходите?

Виглядає дуже дешево. Дуже помітно, що «гри» тут не існує. Анімації, як персонаж рухається, ефекти — дуже відчувається що робилися для трейлера. Відчуття, що це анімація в блендері, а не демонстрація самої гри.

В мене велике відчуття після перегляду цього «трейлера», що з цією «грою» буде така ж історія, як і з The Day Before — русня сп***ить гроші, а потім відправить їх на війну проти України.

У випадку якщо вони реально роблять гру, то коли вони її зроблять, то такий кривий і застарілий пропагандистський шутер буде цікавий лише для русні, які потім ще підінмуть рейтинг гри до 90%, бо кацапів багато. Якщо гра вийде, то нам краще просто репортити гру на пропаганду тероризму, і не підіймати галас в інфопросторі вестернів щоб не піарити її всьому світу. Тоді гра просто буде як звичайне інді лайно на дні стіму, а в кращому випадку через скарги її заблокують, хоча дивлячись на репорти на атомік фарт, це скоріше за все також не спрацює.

Анімації, як персонаж рухається, ефекти — дуже відчувається що робилися для трейлера

От я власне це не руках помітив — дуже всрато.

Якщо гра вийде, то нам краще просто репортити гру на пропаганду тероризму

Підтримую.

Нажаль у нас немає культури канселінга яка нам дуже потрібна. В магазинах досі продають міжнародних спонсорів тероризму. Якісь придурки таки будуть грати в це. Моя знайома взагалі дивиться записи російських стрімерів. І це не один єдиний випадок. Але щодо гри згоден, я взагалі угарнув те, що вони намагаються у гру закинути якомога більше «добра» і невинності. Літають ракети, пулі свистять, а він поправляє ікону і молиться, ну крінж😁

Если бы не автор я бы врядле узнал про эту игру

Зі сторони ком’юніті — скаржитися в підтримку Стіма на пропаганду тероризму, військових злочинів, прославляння підсанкційних юр. осіб на фізичних осіб. Скоріш за все це не допоможе, бо Габєн — безпринципна, любляча бабло жаба, в найгіршому значенні цього слова, і русня для нього велиичезний ринок.

А так — потрібно максимально це ігнорувати, не закликати бойкотувати серед вестернів, бо як показав приклад АХ, це тільки додає гайпу і бажання подивитися що це за гра.

прославляння підсанкційних юр. осіб на фізичних осіб

Лол, ну це напевно не злочит всеж таки.

Ок, перефразую. Організації, що визнана терористичною у ЮК та країнах ЄС.

У Steam ця штука скоріш за все не потрапить. Це типовий розпильний проєкт, який буде максимум у ВК Плей, а скоріш за все взагалi не буде випущений.

Або ж взагалі скам, як Дей Біфор.

Якщо абстрагува́тися від ідеологічної частини і оцінювати суто як тактичний шутер від першої особи, то виглядає не дуже, анімації не реалістичні, фізика застаріла, гра навіть з трейлеру, який завжди вилізаний, виглядає ну дуже дешевою. Вона не дотягує навіть до Metro Last Light, я вже не кажу про Exodus чи якісь західні шутери. Якщо Atomic Heart, попри моє відношення до цього проджекту, виглядає добре і в цілому грається як середній шутер, то ця ху"ня точно не взлетить.

Годі дурити себе — Атомік Харт у Стім відгуки 90%. — попри воплі, «Вони її не зроблять, вона не запрацює, вона не продастся , не купуйте її»
З іграми у них все добре : The Life and Suffering of Sir Brante, Мор Утопія, Периметр, Loop Hero, Космічні рейнджери, Корсари і т.д.
Не відміните ви не їх,не їх культуру — як не старайтеся.
Вони ще нам на голову написяють і українську локалізацію до неї зроблять х))

Єдиний вихід робити власний якісний продукт, що цікавий усьому світу і просувати його.

Це триває не так довго, як вони паклюжили нашу культуру. тому продовжувати треба. грубо кажучи, ми лише почали.

А щодо того, чи добре у них... ам... не добре :))) Вищезгадані Мор, Космічні рейнджери, Корсари, периметр — вийшли 100500 років тому. Окрім того, єдине в них класне — свіжий погляд. Але реалізація паскудна, давайте відверто. The Life and Suffering of Sir Brante — нішева текстова новела від одного окремо взятого розробника. Ніяк не світчить про великий ринок чи впливовість ігор. Loop Hero — також нішева індюшатня.

Я розумію, що дійсно щось у іграх є. Дійсно я не криворукі розробники... Але давайте теж не перебільшувати :) Ба більше. Якщо дійсно.... ДІЙСНО... вони роблять класні ігри (що геть спорне питання) це говорить лише про одне: не треба опускати руки, треб плекати більше свого, просувати мову, локалізації та гартувати власний вплив на ринок.

Загалом з усім згоден. Хіба що

Атомік Харт у Стім відгуки 90%

От на шо, на шо, а на відгуки користувачів стіму я б взагалі не орієнтувався. Тут я на 100% підтримую позицію шановного Капітана GPU.

Для прикладу — у Suicide Squad: Kill the Justice League переважно схвальні відгуки на паровій крамниці. Але ж, але Ж.

Не відміните ви не їх,не їх культуру — як не старайтеся.

латентний кацап якийсь. Нормальні люди відмінили все кацапське у власному оточенні і ніколи нічого подібного не скажуть. Коли таких людей стане більшість, все лайно з рашки зійде нанівець.

Якщо говоримо про Україну — так.
Якщо говоримо про світ — ні.

А Бібер і Долік будуть грабельними персонажами чи ні?

На мій погляд, треба діяти через магазини, що б їх продукція взагалі ніяк не комерціалізувалась. Тобто направити листи від комьюніті до стім і інших продавців.

Завжди звертаю увагу, що для росіян немає проблеми в тому, що вони використовують інструменти, які створені і повністю належать їх ідеологічному ворогу

Кончені підараси... Треба щоб незабули про сцену коли один свинособак смоктав пісюн іншого а потім прилетів дрон...

Знаючи особливості руського геймдеву я не здивуюсь наявності і такої сцени.

А поставити іконку типу додає ХP? Мабуть буде десь портрет путіна який додає +100 до броні.

А якщо по темі я б сильно прям таки не переймався би. Пропагандиське лайно зроблене за держ кошти воно буде виходити і цьому ніяк не зарадиш. Просто є план випустити і це випускають.

Інша історія хто буде споживати цей контент. Як показує практика із їхнім кіно то прям відверто пропагандиські картини про війну не знаходять свого глядача навіть на болотах. Тому я б сильно за такі речі не переймався.

Інша справа — прихована пропаганда. Яка стріляє і дуже. Навіть у нас і на заході типу того ж Atomic Heart. Ось де справжня небезпека

Пропагандиське лайно зроблене за держ кошти воно буде виходити і цьому ніяк не зарадиш

Якщо гра лишиться екзом якогось vk, то так, треба буде просто забити. Але якщо вони її потягнуть у Стім — потрібно буде якось реагувати. Ну, мені так здається.

Навіть у нас і на заході типу того ж Atomic Heart. Ось де справжня небезпека

100%

А поставити іконку типу додає ХP? Мабуть буде десь портрет путіна який додає +100 до броні.

Отсылка к фильму.

Інша справа — прихована пропаганда

Atomic Heart это не скрытая пропаганда, а вполне себе в лоб. Но что есть то есть, сделано качественно. Деньги не жалеют, вваливают во все проекты что найдут, большая часть оказывается шлаком, но часть выстреливает.

У кого ще були позиви нудоти від трейлера?((

Підписатись на коментарі