Питання про онлайн курси в Україні та як краще увійти у геймдев

Всім доброго дня.

Допоможіть мені, будь ласка, розібратися у питанні переходу на нову спеціальність.

Думаю, вже зрозуміли, що я світчер. Мені 29 років, я працюю перекладачем і хочу перейти в геймдев, оскільки моя поточна спеціальність не приносить мені задоволення ні в процесі, ні в результаті.

Я розумію специфіку геймдева, що це теж важка праця, багато стресу, але я за натурою креативна людина і, по-перше, мені хочеться реалізовувати свою креативність, а по-друге, займатися тим, у чому мені буде дійсно цікаво розвиватися і будувати кар’єру.

Я виділив для себе кілька спеціальностей у геймдеві, що викликають у мене інтерес: Game Designer, Level Designer, AI Designer, 3D Environment Artist, AI Programmer, Engine Programmer та Gameplay Programmer.

Звичайно, для переходу, я почав шукати онлайн курси в Україні, щоб отримати базу. І виявилося, що для деяких спецух, як, наприклад, для Геймдизайнера, курсів багато, для деяких — мало, чи немає, а на Художника по оточенню взагалі потрібно йти маючи як мінімум попередню підготовку тривимірного художника.

Окей. Я подумав, що це не біда, так як все-одно з виділеного ряду спеціальностей найбільше мене цікавив Геймдизайн. Я почав перевіряти відгуки на існуючі курси з геймдизайну і ситуація з курсами виявилася неоднозначною.

Я виділив курси Hillel, Itea, Projector і Skvot (геймдизайн), а також Ithub і Robot Dreams (програмування двигуна для порівняння). Про Гілель, Ітеа та Прожектор можна знайти по 500 відгуків, але серед них дуже багато ботів (що вже натякає). У Гілель взагалі програма з геймдизайну — 100% копія курсу від Games Academy. Скарги на організацію, на кураторів, на склад матеріалу на 80% з води та ін. Менш негативне враження справляють відгуки про Сквот — хоча б не так багато ботів. Ітхаб і «Мрії робота» вже не став перевіряти, бо вирішив поцікавитися у досвідченіших айтішників та геймдевів.

Чи взагалі є якісні онлайн курси по будь-якій з вищевказаних спеціальностей, на яких можна отримати якісну базу, з якою можна було б рухатися і навчатися далі самостійно? Початкова думка про курси з’явилася тому, що хочеться заощадити час та зусилля (навіщо намагатися зібрати базу, яка вже зібрана?). Чи всі курси — це спроба підло нажитися на бажанні людей покращити свої умови життя, продаючи неякісний матеріал? Якщо хтось розуміється або має досвід у цій темі, допоможіть, будь ласка. Якщо є хороші курси за цими спецухами, то розкажіть про них (можна в особисті повідомлення, щоб не робити рекламу). Або якщо по-вашому таких немає, то як і з чого найкраще клепати для себе базу?

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

По-перше, зараз не найкращі часи світитися в геймдев, особливо в Україні. В ІТ в цілому криза, ще й війна. Роботу знайти буде ну дуже важко, золоті часи українського геймдеву коли увійти можна було після трьохмісячних курсів пройшли.
По-друге, у вас дуже широкий діапазон спеціальностей: програміст, дизайнер, художник. Всі ці напрямки вимагають дуже різних навичок. Рекомендую звузити до якогось одного, в залежності від ваших інтересів та ситуації на ринку праці.
По-третє, в геймдеві дійсно отримують менше і ви повинні це розуміти. Це, звісно, залежить від студії, хороші західні геймдев-компанії платять досить ринкові по ІТ зп. Але для людей що тут працюють це компенсується задоволенням від процесу, спілкуванням з like-minded people і іншими нематеріальними штуками. Цього не зрозуміти біороботам що ходять на роботу аби отримати зп і купити собі новішу жоповозку та айфон. Тож якщо ви цим не палаєте і у вас успіх по життю виміряється цифрами в пейчеку — тут робити нічого і вас чекатиме вигорання, краще вкатуватися в датасайєнс і фінтех.

для людей що тут працюють це компенсується задоволенням від процесу, спілкуванням з like-minded people і іншими нематеріальними штуками

Вот поэтому у вас и зарплаты ниже, что вы всем своим видом показываете работодателям, что вы выше «мирского» — денег, потребления, власти. Вы в каких-то своих «нематериальных штуках». А бизнесу только того и надо — мотивировать работника чем-то нематериальным, вместо денег, ведь это гораздо дешевле.

Цього не зрозуміти біороботам що ходять на роботу аби отримати зп і купити собі новішу жоповозку та айфон.

Вообще-то, айфон уже давно не является показателем статуса. Сейчас это просто базовый телефон, на который нормальный опытный специалист зарабатывает за неделю своей работы, покупает его и забывает о проблеме с телефоном на следующие 3-5 лет. У айфона самый долгий срок поддержки и они медленнее всех остальных превращаются в лагающую неюзабельную тыкву.

Насчёт машины, смешно. А ты на маршрутке ездишь и гордишься этим? Такси, допустим в Украине выгодное, но в развитом мире оно нифига не выгодное. Машина нужна, но на неё никто не впахивает годами через силу заставляя себя пилить рабочие таски.

Вообще люди работают, чтобы прокормить семью и купить недвижимость, тут да. Но не все же такие инфантилы как вы, люди хотят жить жизнь!

Тож якщо ви цим не палаєте і у вас успіх по життю виміряється цифрами в пейчеку — тут робити нічого і вас чекатиме вигорання, краще вкатуватися в датасайєнс і фінтех.

Ты хочешь сказать, что финтех неинтересный? Трижды ха! Я такого количества проявлений смекалочки народов мира не видел нигде. На что только люди не идут, чтобы вымутить себе лишний шекель! В финтехе жизнь бурлит нормально так.

Вважаєте називати незнайому людину інфантилом це прояв зрілості? Ведіть себе достойно, ніхто Вам не хамив.

А по сабжу, одразу видно, що Ви в погоні за «скоріше б когось опустити», не зрозуміли навіть суть. Людина каже про те, що якщо подобається геймдев, то треба спробувати. Але робота важка. То ж якщо йти туди тільки за грошима, то це 100% вигорання.

Мені припустимо подобається ця індустрія. Я спеціально сюди пішов. Якщо мова йшла б про що завгодно інше, дата сатаністи, фінтех, ML і т.д., тоді я краще взагалі кодити не буду, ніж маринуватись на роботі яку ненавидиш. А якщо робота буде подобатись, то і гроші довго чекати не прийдеться. Кожному своє, і не треба рівняти усіх під одну лінійку. Вам не потрібен геймдев, як мені фінтех. Від цього фінтех, або геймдев не стають поганими, вони просто різні.

І не хочу Вас розчаровувати, але я не їзжу на маршрутці, IPhone у мене є, своя квартира у мене є. Так що Ваша логіка має прогалини.

Вот поэтому у вас и зарплаты ниже, что вы всем своим видом показываете работодателям, что вы выше «мирского» — денег, потребления, власти

Зарплати нижчі тому що робота попроектна, профіт непередбачуваний і бажаючих увійти багато. Попит\пропозиція, нічого іншого.

Вообще-то, айфон уже давно не является показателем статуса

Я айфон чисто як приклад привів, навіщо цей абзац тексту про емейзінг?

Машина нужна, но на неё никто не впахивает годами через силу заставляя себя пилить рабочие таски.

Ой ліл, про «ніхто на авто не впахує» це говорить айтібульбашка де всі купляють теслу за піврічну зп закриваючи на чілі півтора тікета в джирі в тиждень у перервах між мітінгами та латте?

Ты хочешь сказать, что финтех неинтересный?

Мені — ні. Якщо комусь воно щиро цікаво як сам процес, а не результат (бабло), то я тільки радий за цю людину і по-хорошому заздрю.

Мій пойнт був у тому, що на мій погляд людина що отримує задоволення і відчуття самореалізації від роботи, але отримує відносно дещо менше грошей (без крайнощів) більш щаслива, ніж людина що ходить на абсолютно нецікаву їй роботу, але заробляє більше. І це стосується не тільки геймдеву, а наприклад науки та культури в загальному сенсі, де дуже часто великих грошей взагалі не крутиться, але люди усе одно цим займаються бо їх від цього пре. Але, звичайно, якщо не «пре» то не треба сюди лізти, бо потім буде сумно за витрачені зусилля.
Тож і автору я раджу дуже сильно подумати про те, чи дійсно йому цікавий цей напрямок і чим конкретно він хоче займатися, щоб потім не гризти лікті. Хоча, справедливості заради, конкретно в Україні я б нікому зараз не рекомендував вкатуватися в геймдев навіть не стільки через складність, скільки через нецікавість подавляючої маси проектів (гемблінг та мобайл кеж). Хоча кому що..

людина що отримує задоволення і відчуття самореалізації від роботи, але отримує відносно дещо менше грошей (без крайнощів) більш щаслива, ніж людина що ходить на абсолютно нецікаву їй роботу, але заробляє більше

Амінь.

Таку херню міг написати тільки російськомовний

Якщо від сторінок коду не нудить, то раджу обирати спеціальності з назвами програмер, щойно в назві вакансії є слово арт або дизайн, то зарплата буде думаю так на 30-60 % нижча, навіть не дивлячись на те, що можливо Ви будете використовувати якесь візуальне програмування. Зараз дійсно не найкращі часи, по світу відбуваються масові звільнення в геймдеві. Тому обираючи спеціальність та технології зважайте на те, щоб можна було легко змінити індустрію.

я би порадив автору зробити рісерч ринку праці перед тим, як кидатись вчитись на спеціаліста в гейм-дев, особливо на гейм-дизайнера.
Індустрія останній рік переживає найгірші часи за всю історію й по прогнозам це ще на декілька років а може й довше. Рівень зарплат знизився. На ринку зараз купа сіньорів з досвідом 5+ років, яких звільнили й які згодні на більш скромні умови по ЗП. Як ви будете з ними конкурувати? Після проходження курсів й навіть маючи на руках пет-проект ви нікому не потрібні тут. Ви — навіть не джун, ви трейні, в якого потрібно інвестувати час й відволікати від роботи сіньорів, якім потрібно свої таски закривати. Тому шукають кандидатів лише з досвідом роботи в компанії від 1 року, краще більше. Далі більш цікаво й конкретно щодо саме гейм-дизайнера. Рівень ЗП найнизький в гейм-дев, на проект зазвичай потрібно декілька програмістів, тестувальників, художників й т.д. А гейм-дизайнер на проект потрібен лише один зазвичай. Через якусь ненормальну популярність цього напрямку на ринку маємо мільон гейм-дизайнерів у пошуку роботи. Перегрів найбільший по ринку.
Йдемо далі, 95% всіх вакансій це мобілочка: потрібно знання рушія Юніті, досвід роботи на попередніх проектах ГК або кежуал, лайв-опс, метрики, гіпотези, швидке прототипування, лвл-дизайн, баланс, знання ринку фрі ту плей ігор. Коли вам радять вчити UE5 й блупринти, я рекомендую подивитись, а скільки вакансій для ГД із знанням UE в наявності, бо зазвичай це тільки ААА-проекти й вакансій — нуль. А також подивитись вимоги до кандидата, бо навіть мідли на UE5 нікому не потрібні, лише сіньори з досвідом 5+ років. Це так, швидкий екскурс в магічний світ геймдеву. Раджу тверезо подивитись на ситуацію й обрати щось більш реалістичне.

В геймдев даже в хорошие времена я бы не рекомендовал соваться. Там мало денег, зато работа сложная. Ну и зашкаливающее количество красноглазиков-аутистов, не ценящих ни своё время ни тем более чужое. Рай для бизнесмена, но ад для квалифицированного наёмного работника.

В геймдев йдуть не за великими грошима. А вакансію, навіть для трейні, можливо знайти і в кризові часи. Тож, якщо він цього справді прагне, то чому ні, нащо підривати його рішучість? :)

Дійсно, навіщо давати інсайти зсередини про індустрію замріяній людині, яка марить створювати ігрові світи за власною фантазією та ще й гроші за це отримувати.
Навіщо казати правду, коли людині просто от хочеться й все тут. Дійсно.

Є дуже багато прикладів, коли люди саме створюють ігрові світи та отримують за це гарну винагороду, від простого інді, до чогось більш масштабного. Це теж правда, чи не так? Можна просто сказати правду (і то тільки з огляду на свій особистий досвід, що не завжди актуально), попередивши про можливі складнощі, а можна все представити в депресивному і безперспективному вигляді. Різниця відчутна.

До того ж, людина одразу написали, що вона перекладач, а такі знання одразу дозволяють орієнтуватись не на український ринок праці, де й зарплати кращі, більше вакансій та й атмосфера в компаніях часто ліпша.

Мене більше дивує пул, з якого Ви обираєте.

Game Designer, Level Designer, AI Designer, 3D Environment Artist, AI Programmer, Engine Programmer та Gameplay Programmer

Це ж все дуже різне. Для початку непогано подивитись про кожне хоч по одному ролику. Первинний скрінинг вже відкине багато всього.

Я вже дивився і навіть розібрав кожну по обов*язкам. Так, все дуже різне, але це саме те, що здається цікавим. Плюс є простір для маневру — від дизайну до програмування

Якщо в геймдизайн, і не роботи різні фрі ту плей донатні доїлки:
1.Почитати в оригіналі:
-schellgames.com/art-of-game-design
-theoryoffun.com
2. Подивитися курси по UE5. Особливо освоїти блюпринти — багато чого в UE, можна робити за схожою логікою.
— мені подобається цей чувак, з безшкотовних
m.youtube.com/@SmartPoly/videos
-Із платних, цей добре зробив
www.udemy.com/...​1/?couponCode=24T3FS41524
3. Почитати доступні GDD, та зрозуміти що там.
— цей цікавий www.dirtybomb.com/...​the-design-of-dirty-bomb
— ще цей чувак, класний приклади виклав: www.scribd.com/...​oc/266278029/Stacking-GDD
— ще, особисто мені, подобається оригінальна дока Сталкеру, але воно напевно злито нелегально в мережу. Читав англійською
stalker-game.fandom.com/...​_Design_Document_v1.4.PDF
4. Зробити декілька прототипів, спочатку описати GDD, а потім використовуючи ассети та блюпринти, зробити щось схоже на описане.
5. Шукати роботу та паралельно почати свій пет проект. Успіхів.

Також дивитися відоси GDC, грати у різноманітні ігри, дивитися і відвідувати різні конференції.
Всі інші професії, із перечислених вами, потребують більше хард скілів — відповідно і часу, щоб їх здобути.
Для GD у вас вже є половина — англійська.
Курси по GD — трішки втрата часу, але іноді допомагають розкласти по поличках знання. Головне шукати без води.

Привіт!
Я б для початку я б порадив звузити до «не тільки хочу, але й можу». :)
Бо кожен із напрямків що ти перерахував вимагає не тільки бажання, але й хоча б мінімальних талантів в цій сфері.
Ну і дизайн теж є наративний, математика, ігрові механіки і монетазаційний (мобайл)

свічався з викладача англійської у 29, наразі розробляю на Unreal Engine
раджу: ravesli.com — самовчитель по С++
далі курси на udemy.com — тільки по знижкам.
там брав курси по математиці, а також базові курси по Анрілу, для сінгл плеєру та мультиплеєру.
можете написати мені листа в приватні (якщо тут є така можливість, не сильно в курсі), дам список курсів, щоб відсіяти щось не дуже ефективне.

оригінал learncpp.com , український переклад acode.com.ua , навіщо рекомендуєте російськомовний ресурс?

рекомендую те, по чому вчився + на ресурсі була викладена чітка позиція, що до війни в Україні на користь України. нащо на кожному кроці тикати обличчям у щось? порекомендували кращі аналоги, ви молодець, цього достатньо. тепер буду рекомендувати ці ресурси, за що вам вдячний.

я б радив тільки курси по моделі ISA,
бо все інше це інфобіз.
а краще вивчити шось практичне і швидке, щоб вже всередині компанії працювати і далі коригувати свій шлях, довчатись, розвиватись походу справи.

інакше вийде занадто довго. не існує «академічної бази», яка з вас зробить спеціаліста.

Плюси:
Чудовий вік для світчингу
Наявність бекграунду перекладача
Мотивація

Мінуси:
Не впевнений, що GameDev варто взагалі розглядати як напрям куди світчитись.

Ну але якщо подобається — пробуйте.
Бо краще робити роботу, яка подобається, це одна з запорук успіху.

Не впевнений, що GameDev варто взагалі розглядати як напрям куди світчитись.

Чого?

Нерелевантные знания в дальнейшем (например разрабатывая на UE ты будешь разбираться в C++ относительно UE, остальные области разработки для которых 90% вакансий на C++ для тебя будут закрыты), низкий профессиональный уровень специалистов (+ токсичность среды, набирают джуников с горящими глазами и доят), GameDev это что-то между development и no-code-development, чтобы держать себя в тонусе нужно будет заниматься постоянно отдельно. Зарплаты низкие (если у C++ и так зп ниже остальных, то отними еще 1к usd для гейм дева), стабильности нет, проект закончился досвиданья (продукт генерит слабый cash flow), freelance base job различный мусор. Я сам оттуда сбежал после 5 лет.

Выбирать GameDev это инфальтилизм и не дальновидность, сам таким был. И нужно спросить себя, ты хочешь хороший дом, машину, отдых, или в игры играть, а гейм дизайнерам, направление которое рассматривает автор, вообще платят копейки

Насколько я вижу перспективу — как повезет, и, думаю, можно попробовать и если не получится, заняться чем-то другим.

Хорошо, даже если принимать конкретный выбор сейчас, то какую альтернативу вы можете предложить? Совмещать, например, тоже программирование (основная работа) и геймдев (хобби)? Найти другую область где можно реализовать креативность, помимо геймдева? (если сможете назвать такие, буду отдельно благодарен, потому что я так на вскидку не назову)

Креатив плохо востребователен в чистом виде, сейчас особенно (но можно применить его как то иначе, применяя Python для решения каких то AI задач или анализа данных например), я бы посоветовал смотреть в эти направления, тут есть деньги и перспективы:

Python (он просто везде)
DevOps
SaaS Cloud Engineer
Quantitative Developer (если есть тяга к финансам и алготрейдингу)

Спасибо. Я буду иметь ввиду. Чем сейчас, после геймдева, занимаетесь, если не секрет?

Обычной C++ разработкой с примисями Rust и Go

Гейм дев -это не только программирование и гейм дизайн, во первых. Во вторых, хороший гейм дизайнер может претендовать на 4-5к. Не уверен, что это копейки. А дальше есть рост в гейм продюсер и выше.

Це все вірно, та лишається питання відносно бази — курси чи самонавчання? Якщо курси, то які якісні школи є в Україні? Якщо самонавчання, то з чого почати?

Ты определись что ты хочешь ,а то у тебя скачки от программиста в дизайнеры,если определишься, пиши ,Я подскажу что и куда смотреть ,в личку напишешь.

Зі свого досвіду намагалась через Udemy вивчати Unreal, але щось зламалось і все, тиждень шукаєш де помилка. Зараз проходжу курс в robot dreams викладач Михайло — дуже раджу. Для мене з плюсів, що можу передивитися заняття і якщо щось не ясно викладач завжди відповідає та допомогає.

Дякую. Я також придивляюся до Robot Dreams

Підписатись на коментарі