Гравці минулого року частіше обирали старі ігри, а серед нових релізів більшість часу припала на 48 ігор. Головні тези звіту NewZoo геймінгу на ПК та консолях

Привіт, спільното! Аналітики з NewZoo опублікували The PC & Console Gaming Report 2024 — другий випуск щорічного звіту про геймінг на ПК та консолях. Ключові показники майже аналогічні тим, про які ми розповідали наприкінці 2023 року, але в документі є кілька цікавих тез. Про них і поговоримо!

1. За минулий рік ринок ігор на ПК та консолях зріс на 2,6%, але найбільший внесок в це зростання зробили ігри для ПК

Аналітики зазначають, що значна кількість успішних ігор року були кросплатформними релізами. При цьому преміальні ігри поглинули час та видатки гравців, які вони раніше витрачали на сервісні ігри. Як зазначили в NewZoo, схоже, що монетизація сервісних продуктів зараз — «гра з нульовою сумою».

2. Преміальні ігри — найбільша частка доходів від ігор для ПК і консолях у 2023 році

Дохід від преміальних ігор сягнув 56% на ПК та 57% на консолях. При цьому на мікротранзакції припало 30% та 33% відповідно. Якщо говорити про DLC, то тут 12% на ПК та 8% консолях. Решта (2% на кожній з платформ) — підписки. Втім, саме тут мова йде виключно про ринки США та Великої Британії.

3. До 2026 року зростання доходів від ігор на ПК та консолях залишатиметься нижчим за допандемічний рівень

З 2015 по 2021 роки дохід від цього сектору стрімко зростав і досяг $94,3 млрд — за шість років цифра збільшилася на 50%. З кінця 2023-го по 2026 рік ринок зросте на $14,1 млрд. Більшу частину зростання забезпечить збільшення консолей та нова Nintendo. Серед інших чинників: розширення бібліотеки контенту та перехід сімейних бюджетів на програмне забезпечення пізнього циклу. Аналітики стверджують, що розробникам доведеться посилити свою конкурентоспроможність.

4. Збільшення кількості нових гравців на ПК та консолях у найближчі роки сповільниться

До 2026 року кількість гравців на ПК сягне 909 млн (збільшиться на 1,6%). Якщо говорити про консолі, то тут число користувачів збільшиться на 3% — до 683 млн. Експерти вважають, що виробникам ігор буде дедалі складніше розширювати базу гравців, особливо в нинішній ситуації, «де панують вічнозелені франшизи та надійні конвеєри контенту».

5. З першого кварталу 2021 року середній час гри зменшився на 26%

Після закінчення карантину гравці звернули увагу на інші види розваг. Ця тенденція призвела до зменшення середньоквартального ігрового часу на 26% (з першого кварталу 2021 року по четвертий квартал 2023-го). Ситуацію не змогли врятувати навіть святкові релізи наприкінці року та канікули. У січні 2024 року ігровий час скоротився на 10%. Зменшується кількість часу і по окремім іграм. Зокрема, у 2023 році на 66 ігор припадало 80% ігрового часу і це відповідає тенденції останніх двох років.

6. За два останні роки на ігри старші за шість років прийшлося понад 60% ігрового часу

Зібрані дані свідчать, що гравці витрачають більше часу на ігри, які вийшли шість і більше років тому. Це понад 60% ігрового часу проведеного в іграх за 2023 рік. Окремо аналітики зазначають, що на топ-5 старих ігор припало 27% усього ігрового часу. Мова йде про Fortnite, Roblox, League of Legends, Minecraft та Grand Theft Auto V.

7. Понад 60% часу, який гравці витрачали на нові ігри, прийшлися на франшизи з щорічними релізами

В NewZoo додають, що на щорічні франшизні релізи прийшлося близько 15% ігрового часу. Мова йде про Call of Duty: Modern Warfare, EA Sports FC, NBA 2K, Madden та MLB The Show. Аналітики наполягають — студіям, які планують нові релізи, буде складно перетягнути ігрові години до себе.

8. У 2023 році нові ігри змагалися за 8% загального ігрового часу

П’ятіркою найкращих ігор у цій меншій частині ігрового часу були Diablo IV, Hogwarts Legacy, Baldur’s Gate 3, Elden Ring і Starfield. На них прийшлося 3,5% від загального ігрового часу у 2023 році.

9. Серед нових ігор 90% часу прийшлося на 48 тайтлів, а решта 10% припала на 1400 ігор

З цих 48 ігор 25 були платними сервісними іграми, 20 — преміальними, а решта три — безкоштовними сервісними. Наприклад, до цих 25 ігор увійшли нова Call of Duty та спортивні ігри, а також популярні новинки (Diablo IV). Серед 1400 ігор, на яких припала 10% часу — Assassins Creed: Mirage, Lies of P, Marvel’s Midnight Suns та Wo Long: Fallen Dynasty. Водночас 90% доходу від нових ігор у 2023 році припало на 43 ігри. На нові преміальні ігри прийшлося 32%, хоча на ці ж ігри припадало лише 16% ігрового часу. Ще 47% доходу прийшло від франшизних релізів.


10. Ігровий час за 2022 та 2023 роки не скоротився лише у шутерах від третьої особи та рольових бойовиках

Шутери від першої особи домінують за кількістю ігрового часу проведеного в них, хоча цей показник зменшується. Кількість ігрового часу в шутерах від третьої особи навпаки збільшився, але лише завдяки додаванню режиму від третьої особи в ігри Call of Duty. Жанри MOBA та пригодницькі пісочниці здаються більш стійкими, ніж інші.

Що з цих тез вам здалося найцікавішим? Чи здивували вас якісь висновки аналітиків? Що взагалі з цього звіту можете сказати про поточний стан ігрової індустрії? Діліться думками в коментарях!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Наскільки я розумію, український ринок в дослідженні не враховували.

Так і є. Минулого року теж не рахували.

Підписатись на коментарі