Скільки часу потрібно вчитися на симуляторі FPV-дрона. Поради військового з 110-ї ОМБр

Привіт, спільнота! Минулого тижня ми випустили статтю про те, як почати свій шлях пілота FPV-дрона і чи буде корисним ігровий досвід. Під час підготовки до матеріалу ми зверталися за коментарем до різних військових. З очевидних причин, не в усіх була можливість одразу відповісти на наші питання. Та ми б не хотіли, щоб корисний досвід губився, тому окремо публікуємо коментар військовослужбовця 110-ї ОМБр з позивним «Експерт». Нижче — його пряма мова.

«Що стосується геймпада та Steam. Особисто в мене стоїть Steam з усіма додатковими плюшками. Наприклад, з можливістю додати автомобілі, для відпрацювання по рухомим цілям в симуляторі. Щодо досвіду на симуляторах, то в нас заведено так. Коли людина заходить до нас, попри її подальшу спеціальність і де вона буде працювати (на крилах, на важких бомберах, на легких FPV), вона відльотує 50 годин на симуляторі. Сидить цілий день, весь час працює на симуляторі. Беруться самі поганенькі налаштування, наприклад з невеликою тягою чи просто налаштування близькі до максимального навантаження дрона, і людина просто літає по трасах. Звісно, їй призначається керівник навчання, який слідкує за годинами нальоту.

«Всі, хто має справу з дронами, повинні пройти шутери на геймпаді»

Це дає можливість розвинути мікромоторику пальців, щоб вони звикли до пульта, даються якісь рекомендації, як саме тримати стіки, як обіймати долонями пульт, як для конкретної людини буде краще. Усі ж по різному літають, у кожного різна манера пілотування. Хтось, наприклад, може літати як комета, на великих швидкостях. І це корисний шлях, він дає змогу оцінити навички та якості людини. Тому навіть якщо вона ніколи не мала справ з дронами, то може опанувати цей напрямок за 50 годин.

Після етапу навчання на симуляторі людина бере вже реальний дрон. Хтось починає з п’яти дюймів, хтось бере сім. Майже половина обирає спочатку тридюймовий, з захистом пропелерів. Так само обов’язково розбиратися з налаштуваннями. Розуміти які саме параметри треба тобі, які залежать від навантаження дрона, які є швидкісні характеристики. Йде відпрацювання деякого навісного обладнання, реле, датчики, відображення в окулярах під час польоту. Це обов’язкові речі, оскільки потім людина починає розрізняти, які саме дрони йому потрібно використовувати по бойовому, які налаштування треба задати для виконання певних завдань.

Щодо рекомендацій — їх дуже багато, але можна виділити кілька головних.

  • Перше — потрібно досконало знати побудову дрона. Його характеристики, на що вони впливають, які якісні чи неякісні дрони бувають, які можуть бути вади, які обмеження по навантаження чи швидкості, які температурні обмеження. Якийсь дрон може полетіти в дощ, якийсь не може. Це треба все враховувати. Для цього потрібно розуміти побудову дрона і характеристики всіх його складових. Їх там не дуже багато. Це, наприклад, простіше, ніж характеристики та складові автомобіля на рівні користувача.
  • Друге — не варто купляти одразу великий дрон. Можна для себе купити невеликий «вупік» і просто собі літати десь по будівлі чи навіть по квартирі. Просто взяти малюсенький дрон та літати. Швидкість не саме важливе. Важливо вміти просто зависнути на місці та спокійно його втримувати. Це про мікромоторику керування, відчуття балансу. Особливо це знадобиться під час впливу зовнішніх факторів (вітер, сонце). Фактично, це тим чим відрізняються симулятори — вони не можуть повністю симуляювати фактори, які впливають на політ. Наприклад, на бойовому дроні камікадзе там не цифрова камера, а аналогове відео, яке постійно «сипеться» і в умовах РЕБ фактично нічого не видно.
  • Третє — займатися спортом. Група FPV — це група мобільна, вона постійно носить з собою купу обладнання і дуже швидко переміщується між позиціями. Не завжди можна кудись заїхати на автомобілі. Інколи потрібно його десь лишити і пройти ще пішки з усім обладнанням, а після цього ще й зібрати та під’єднати це обладнання, діагностувати якісь проблеми. Водночас потрібно мати при собі інструменти, щоб можна було полагодити дрон.
  • Четверте — окрім того, що людина може літати на симуляторі, під час відпочинку потрібно збирати свій дрон. Потрібно самому дивитися, яким чином, наприклад, відбувається пайка. Це теж основне, тому що постійно потрібно буде паяти. Також потрібно зрозуміти, що впливає на розповсюдження радіохвиль. Можна звернути увагу на поляризацію, частоту, довжину хвилі, де вона краще розповсюджується, де гірше, що на це впливає. Треба буде працювати в дуже жорстких умовах, радіочастоти можуть бути перевантажені, може бути дощ чи туман, може бути пошкоджене обладнання. Тому треба буде з’ясувати, чому саме на цій частоті, цій відстані чи при цій поляризації відбувається якась завада, зникання сигналу чи його поява на якихось окремих ділянках маршруту. Потрібно буде розуміти, як можна змінити напрямок роботи екіпажу і чи можна його взагалі змінити".

Після опанування всіх навичок пілота може так статися, що у людини є не менш важливі таланти. Наприклад, в неї може бути хист до професії сапера, фахівця з технічного супроводження авіаційних системи або ж розробки та випробування нових зразків дронів будь-яких типів.

А ви тренуєтеся на симуляторах дронів? Якщо так — який саме використовуєте? Керуєте ним з геймпаду чи купили собі пульт? Щоб порадили людям, які тільки починають цим займатися? Діліться досвідом в коментарях!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось5
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Дідько, я такий рукожоп, що не можу навіть штекер 3.5 audio jack припаяти.

Підписатись на коментарі