Майбутнє підлітків, які знайшли себе у розробці ігор. Куди йти вчитися? Як краще вчинити?

Вітаю всіх! Дозвольте трохи розповісти про себе. Мене звуть Даніїл, мені 17 років і я розробник ігор. З самого дитинства у мене був великий інтерес до розробки відеоігор, і зараз, вже в 17, моє хобі переросло в серйозну роботу, якій я віддаюся з великим захопленням. Вже зараз я маю велику кількість повноцінних проєктів, прототипів, дипломних і командних робіт, резюме, а також зараз я розробляю своє сайт-портфоліо.

Почну підводити до основного питання, скажу, що зараз я закінчую навчальний заклад, чим ближче до кінця, тим більше мене мучить питання з тим, що робити далі? Перш ніж дати собі відповідь на це запитання, мені хотілося б запитати у людей, які вже пройшли цей етап або просто розуміють як краще вчинити далі.

Основне питання: Куди піти навчатися для розробника ігор, який Університет? Чи варто обирати країну, що спеціалізується на цьому, чи краще залишитися в Україні? Який варіант є найбільш бюджетним, і чи варто взагалі економити? Чи потрібно це взагалі?

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось6
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Берегите здоровье, молодежь. Я не прикалываюсь. Никакой гейдев не стоит того чтобы в 30 быть инвалидом.

Куди йти вчитися? Як краще вчинити?

Для початку — вчитися програмуванню. Щоб як мінімум розуміти, чому не можна два double порівнювати за допомогою == (це я гітхаб подивився).

Ну і почитати ось це і подумати — навіщо це взагалі потрібно:

gamedev.dou.ua/...​ation-about-plazma-studio

Антоне, дякую за ваш коментар. Я розумію ваше занепокоєння щодо правильності написання коду і готовий розглянути будь-які зауваження.

Однак хочу звернути вашу увагу на те, що моє питання стосувалося конкретних проблем, з якими я зіштовхнувся у своєму житті, а не в програмуванні. Замість того, щоб обговорювати загальні принципи програмування, я хотів би зосередитися на конкретних рішеннях проблеми.

Крім того, хотів би звернути вашу увагу на те, що мої проекти на GitHub були розроблені ще у 2021 році. З того часу я встиг поглибити свої знання та вивчити багато нових методів та бібліотек, що розв’язують цю проблему.

І зрештою я просто не розумію, для чого мені ваша стаття з проблемами у якійсь українській студії? Ви хотіли навести приклад, як у нас усе з цим погано і сказати, що це мені не потрібно, показавши мені якусь невідому Українську студію? Ви серйозно?

Дякую за ваші поради, проте я думаю, що вони можуть бути більш конкретними та спрямованими на мою конкретну ситуацію. Дякую.

Крім того, хотів би звернути вашу увагу на те, що мої проекти на GitHub були розроблені ще у 2021 році.

Ну такоє
Unity version — 2022.3.9f1(LTS)

2021 рiк, ага.

---

Порада 1. Гонору поменше

Порада 2. Геймдев — це болото. Туди взагалі не варто йти

Антоне, схоже, ви погано розумієте про що я сказав повідомленням вище? Мені просто боляче дивитися на те, як дозріла людина навіть не розібравшись у коді намагається принизити юного розробника. Коли ви дивитеся код прошу вас звертати увагу на назву папок у проекті, і загалом на деталі навколо.
По 1 це було тз від «Cubequad Games» які спочатку дали мені асет «Dreamteck Splines» в якому саме був той самий код який вам не сподобався.

«CubeQuad Test Project/Assets/Dreamteck/Utilities/DMath.cs»

Прошу ознайомитися з тим, що таке «Splines» і як вони працюють (dreamteck-splines.netlify.app/)

2 це навіть не проект над яким я працював, це просто тз, яке я випадково виставив у загальний доступ, моїм завданням навіть не було те за що ви зараз зачепилися і код спочатку йшов з асета як демо сцена.

3 Антоне, прошу вас, не ганьбіться, якщо у вас немає жодних успіхів у цій сфері то це не означає що це все болото. Навколо мене купа досвідчених людей, які не кидають статті про якихось невідомих українських компаній і ниють що геймдев — це гівно, а стежать за ситуацією по всьому світу, роблять власні проекти і забезпечують своїх близьких виключно за свою зарпалату як «розробника ігор». І вже повірте, вони явно в рази досвідченіші і розумніші за вас. Так що я б порадив вам не витрачати свій час на приниження 17-річного підлітка, а взятися за себе і як дорослий чоловік попрацювати над собою. Не розумію навіщо витрачати свій час на те щоб прочитати пости з темою які ви вважаєте «Болотом в яке не варто лізти»

Більшість негативу що тут пишуть про геймдев стосується перш за все українських аутсорсних реалій. Тому найперша порада — виїжджай з України. Спробуй знайти себе в західному продукті, бажано щоб це ще була не мобільна казуальщина, а щось більш-менш серйозне.
Зарплати в західному геймдеві не такі погані і часто доволі ринкові, особливо в серйозних відомих компаніях. В середньому, звичайно, дещо нижче ніж той же вебдев, але далеко не 5х розрив, як тут пишуть. Та для міщан, чия ціль в житті це купляти найновішу сраковозку кожні три роки тут не місце офк.
Овертайми — я за 3+ років не овертаймив ні години.

Привіт, 🙋‍♂️ який напрям тобі цікавий в геймдеві ? Створювати щось своє ( інді ) чи йти працювати у студію?

Вітаю! Не можу дати вам конкретної відповіді на це питання, бо розумію, що скрізь є свої плюси та мінуси. Звичайно б хотілося відчути себе співробітником якоїсь великої студії, але так як у мене ніколи не було в цьому великого досвіду, важко сказати, чи подобається мені це більше, ніж життя інді розробника. До всього я бачу що говорять і пишуть інші, мною було прочитано велику кількість статей і книг про життя у великих компаніях, студіях або просто інді. Як підсумок: і там, і там десь легко і десь складно. Важко дати відповідь доки не спробую як це.

Впізнаю тебе в собі. Перше — виїзжай з України, друге — ніяких універів саме на ГД, тобі треба щось максимально прикладне та загальне, щоб були варіанти відступу. І так, це не дуже потрібно, але дуже бажано. Але все одно треба нормальна програмістська база — патерни, алгоритми, структури даних.

Воно того не варте особливо якщо романтизуєш цю галузь. Якщо начитався усіляких книжок штибу кров піт та пікселі.

Як показує мій досвід, саме більшість новачків чомусь вважає, що їм нададуть працювати над серйозними проєктами та тасками, що геймдев це сто відсотків про креатив та інновації, а насправді ні, воно не так. Це багато клопіткої рутинної щоденної роботи з великою конкуренцією на ринку праці, з недобросовісними компаніями котрі можуть кинути й їм за це нічого не буде. Та й загалом, якщо казати про компанії, то майже абсолютна більшість з них в Україні це мобільні f2p студії де сильний акцент робиться не на фан, а на маркетинг та монетизацію. Тому моя порада, поміркувати про це двічі, якщо не тричі, перед тим як приймати рішення розвиватися у цій галузі. Грошей тут не багато.

В нас у Економіко-технологічному інституті імені Роберта Ельворті у спеціальності «Компʼютерні науки» я веду дисципліну «Розробка ігор». Про результати минулого навчального року писав пост: gamedev.dou.ua/forums/topic/43774

Якщо будете завтра-післязавтра у Львові на конференції Games Gathering, зможете поспілкуватися з нашими студентами, в нас тут велика делегація: 14 учасників.

Доброго дня, Олексію, приємно бачити ваш коментар. Дякую вам за пропозицію, на жаль я не у львові так що відвідати конференцію у мене не вийде.

Едь заграницу пока ещё тебя выпускают, вернуться всегда сможешь.
Подумай 7 раз прежде чем связать себя с геймдевом. Это ниша, в которую частенько набирают молодых с горящими глазами за смешной рейт. Перефразирую: если не устроишься в компанию типа Близзарда, то тебя ждут овертаймы, овертаймы и ещё раз овертаймы за зарплаты намного ниже тех, которые ты видишь в виджете ДОУ. Овертаймить регулярно прикольно пока тебе 20-30 лет максимум, а в 30+ поймёшь, что все эти годы на тебе ездили.

В компанії бліззард теж чекатимуть овертайми. А ще харасмент, буллінг, кенцелінг і знов таки ж овертайми

По крайней мере там зп рыночная, а не как у нас в подавляющием большинстве геймдев компаний.

Тобто вам ОК терпіти всі ті знущання, бо там зп ринкова?

А я тут при чем? Я в геймдев никогда в жизни не пойду.

Не знаю матеріальний стан, але якщо він задовільний, то дуже класним варіантом є ментор. Дивлячись назад, мені б дуже хотілося мати ментора на початку.
Особисто там не навчався, але не маю сумнівів, що гарного ментора можна знайти в FoxmindEd

Якщо є бажання поспілкуватися на цю тему, можеш написати мені в тг: @anheym
Більше 6 років у геймдев
Працював і у великих компаніях і у маленьких і над інді проектами.
Добре знаю ринок студій і нинішні можливості. Допомагаю джунам будувати персональні роадмапи за їх сильними сторонами.

Мирославе, вітаю, мені було б дуже приємно отримати підтримку в такий час від такої людини як ви. Я обов’язково напишу вам, як буде час! Спасибі вам!

Йти вчитись потрібно в університет на технічну спеціальність, щоб було багато фізики, математики, та інженерії, а більш спеціалізовані навички можна набути походу роботи, та з тих самих різних курсів. Якщо ти хочеш отримати реальні, глибокі знання, ніякі «курси», чи школи іт не допоможуть.

Денис, дякую вам велике за пораду, врахую і використовуватиму!

Отримай нормальну освіту для нормальної професії. Не лізь в геймдев. Ти молодий хлоп, у тебе все життя попереду. Родина, друзі, вечірки. А в геймдеві тебе чекають постійні срачі, начальник козляра, колеги, у яких жодної розумної думки, та нуль вільного часу на найближчі 5 років. Кожен твій день буде схожий на попередній і жодної надії на світле майбутнє. Ти не робитимеш те, що хочеш. Ти робитимеш те, що скажуть. І будуть скаржитися, бо робиш це не так, як хтось очікує. Ти ніколи не будеш задоволений своєю роботою, битимеш кохану людину, щоб хоч якось зняти стрес. І витрачатимеш всі кошти на алкоголь. А коштів буде не багато. Не $5к, а менше тисячі. І ти нічого собі не купиш впродовж 5ти років. Ти не відкладеш ні копійки, а може й борги залізеш.
А ще компанія може взяти на себе ведення твого ФОП і не сплачувати податки. А коли ти нарешті наважишся звільнитися, то раптом будеш винен усі гроші світу податковій.
Більшість твоїх роботодавців взагалі не захочуть тобі платити. Вони доколупаються до кольору твоїх очей, щоб заплатити менше.
Саме тебе будуть лагідно змушувати залишитися на півгодини після робочого дня і вийдеш з офісу лише під ранок. Якщо пощастить. Адже лід скаже: Вже новий робочий день, нащо тобі їхати додому. Ставай до роботи.
Тебе чекають найжахливіші часи. Нацжахливіші люди. Все буде схоже на пекло. І може через 5 років, якщо виживеш, ти нарешті потрапиш у компанію мрії.
Ти цього не хочеш. Тому отримай нормальну професію. Це найкраща порада, яку тобі можуть дати.

Дуже незвичайна відповідь, дякую за те, що поділилися вашою думкою. Я обов’язково враховуватиму все сказане вами при пошуку навчального закладу

Яка суб’єктивна дурня
Пити?
Бити кохану?

Що за фігня чоловіче?

Суб’єктивеа дічь. Слабохарактерна людина таке може написати. Не звертай увагу на такі коментарі,

В мене основна робота не в геймдеві і більшість тексту тупо можна сказати про любу роботу.
На більшості робот постійні срачі, начальники козляри, колеги у яких жодної думки та все інше.
В кого не так, то йому скорше пощастило.
А бити кохану людину, щоб зняти стрес — це дурка. Купіть боксерську грушу...

Від мого першого відкритого ролика по с# до отриманого першого офферу в геймдев студію пройшло около року, без платних курсів і універів. Так що це можливо, особливо якщо гориш цим!

Дякую за вашу пораду, це дуже важливо для мене зараз. Прислухаюся до вашої поради!

Їдь не задумуючись. Тут ловити нічого. Світ побачиш, на круті геймдев івенти походиш. З України зараз сам розумієш це не можливо.

Так, я це зрозумів як тільки почав заглиблюватися у це. спасибі за відповідь

Нажаль, для геймдеву краще йти в геймдев. На роботі Ти отримаєш більше навичок ніж будь де

Хочу сказати велике спасибі GameDev DOU за те, що приділили уваги моєму питанню у своєму телеграм каналі! Це питання для мене як і для багатьох підлітків зараз важливе і мені дуже приємно, що це не проігнорували!

Підписатись на коментарі