Керівники студії Stellarium.gaming, яка працювала над грою про Голодомор Famine Way, розповіли на відео свою версію конфлікту

Засновники студії Stellarium.gaming Соломія та Матвій Близнюки випустили відео, в якому розказали про конфлікт навколо їх гри Famine Way, який стався наприкінці січня. У майже 37-хвилинному відео вони розповіли про умови праці, рішення експрацівників студії, поділилися внутрішнім листуванням колективу та прокоментували звинувачення, що гра про Голодомор мала розповідати про канібалізм та вбивства дітей.

Нагадаємо, в листопаді 2023 року стало відомо, що Stellarium.gaming працює над Famine Way — пригодницькою 2D-грою про Голодомор. Наприкінці січня 2024 року керівників студії звинуватили у поганому менеджменті та токсичній атмосфері. Пізніше Соломія та Матвій поділилися своєю позицією — з нею можна ознайомитися текст посиланняза цим посиланням.

27 січня колишні розробники Famine Way випустили колективне звернення, в якому підкреслили — у них були суперечки з автором сюжету та головним геймдизайнером, а саме Соломією. Конфлікт зокрема стосувався таких тем, як неповнолітня головна героїня, сцени канібалізму, вбивство дітей, переробка гри у жанр «горор» та інші чутливі теми, «які могли бути використанні іноземними ЗМІ для ураження репутації українського народу та держави».

Як ви оцінюєте нову комунікацію керівників Stellarium.gaming? Хто в цьому конфлікті на вашу думку правий? Чи ще можливо врятувати проєкт та, чи варто це робити? Діліться думками в коментарях!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

О голодоморе надо было как минимум в 3D игру выпустить.

Срана крінжа. Є час записувати і монтувати відосики на 40 хвилин, проте нема часу організувати нормально розробку.

Розробку повинні організовувати самі розробники, це компетенція лідів, якщо вони були. Проте якщо учасники зазнали «емоційного насилля» зі сторони геймдизайнера, то це вже інша справа

Так а хто оці два тіла з відео? Не організатори\менеджери\ліди проекту?

В чому дезорганізація: недостатньо опису на задачах, є блокер від іншого учасника, невислухані пропозиції щодо ідей, чи самих задач немає? Я от додивився сюжет, так і не зрозуміло що не так

Від добрих організаторів весь відділ розробки, маркетингу та інші не йдуть за 1 день. Не бачив ще такого щоб люди добровільно прийшли волонтерити і поширювати слово про біль народу за копійку в майбутньому і це все виявились гондони. Та ще й такі що в один день пішли всі разом, з погрозами і крадіжкою акків і пошт. Страшно подумати що там сталося

Кілька цитат:
«Останні декілька місяців я задарма працювала як 2D-художниця в такій компанії як Stellarium Gaming. 29 вересня мене додали в групу арт-відділу Famine Way після надісланого мною портфоліо та пройденої співбесіди. Ще на початку мене тривожили Матвій та Соломія — засновники. Соломія постійно казала про свій 10-річний досвід в художній школі, хоча в неї не було відповідних скілів, від Матвія віяло лицемірством. В мене не було досвіду праці в інді-студіях, тому я подумала: „Може, це норма?“ Щодо фінансової компенсації, то ми мали працювати за „сторі поінти“. Така собі штука, яка б допомогла розраховувати, скільки працівнику виплатити процентів від продажів гри у відношенні до виконаних ним завдань, зараз я розумію, що це була, по суті, праця за листочки з дерева», — написала kotyagorit.

Працівники запитували Матвія про контракти, проте він спочатку посилався на необхідність завершити тестовий період, а потім — на різні складнощі.

«Потім контракти все-таки з’явилися. Був мітинг, на якому всі зібрались. На конкретні питання щодо контракту Матвій починав лити воду або взагалі переходити на агресію. Він постійно наголошував на тому, що нам треба завести ФОП, це ж так круто, класно, легко і так далі», — додала kotyagorit.

Всі 4 місяці ми спостерігали за тим, як нашу працю знецінюють і як змінюється відношення керівництва до працівників. Дослівно: «Якщо ми набрали цих фахівців, то зможемо набрати і інших працювати безкоштовно». Інакше — через хайп Famine Way у мережі люди, які над ним працювали, стали ресурсом, а не командою. На мітах я кожного разу ставала свідком порушення корпоративної етики, коли керівництво дозволяло собі зайвого та оцінювало фахівців не за навичками, а за тим, чи подобаються вони їм.

Vladyslav Bіlous це про «Проте якщо учасники зазнали „емоційного насилля“ зі сторони геймдизайнера, то це вже інша справа»

Вирішальним фактором став момент із підписанням договору, який ми за обіцянками мали отримати після перших двох тижнів спільної праці. Та після 4-х місяців отримали текстовий документ договору для ознайомлення, який я прикріплю нижче. Я розмовляла з двома юристами стосовно нього, і за цим договором ми не рахуємося навіть як команда. Ми ніхто, й звуть нас ніяк. За договором, ми не могли претендувати на місце у титрах. За договором, ми б не отримали ніякої фінансової компенсації, адже ні відсоток, ні те, що ми маємо отримати гроші, не було вказано у договорі.

На будь-які прохання замінити пункт у договорі або вказати конкретний відсоток учасника керівництво реагувало дуже негативно

Хтось з них бреше і якщо навіть засновниця Дарія каже що вони багато болю принесли людям напевне це вони (Матвій і Соломія)

Чому організатори дозволяють собі поширювати особисті дані своїх колишніх співробітників, це ж справа підсудна?

Дівчина на відео виглядає молодою, їй точно є 18?
Чому у відкритих даних про фірму її немає? Там лише двоє засновників, і одна з них пішла, як вони самі заявляють.

Бо їй 17 і це лід гейм дизайнер у цій конторі

Підписатись на коментарі