Інді-розробник Ternox хоче бачити більше українських 2D-ігор і розповідає, чому не треба знецінювати рушій GameMaker

Нині у Steam проходить фестиваль ігор, зроблених у Бразилії. Серед них є й 70 ігор, зроблених на рушії GameMaker. Це спонукало українського інді-розробника та організатора конкурсу Ukrainian Visual Novel Jam Руслана Салікова, відомого під псевдонімом Ternox, поділитися в X своїми міркуваннями про вітчизняний незалежний геймдев та чому на цей рушій варто звернути увагу. Виявляється, його шлях в інді-розробку почався саме з GameMaker. Також розробник припустив, чому в Бразилії рушій популярніший.

«Трохи шкода, що наш інді-геймдев пішов трохи у іншому шляху — у багатьох амбіції на АА або навіть ААА і мало хто хоче навіть вивчати рушій, якщо він лише для 2D-ігор. А це б могло нормально так бустанути наш геймдев і ігри б робилися частіше.

Але у Бразилії є прикольна історія, чому так сталося. У них дуже довгий час піратські клони SNES та Mega Drive були популярними, навіть у 2010-і роки. Саме тому у Бразилії буквально виросло покоління, яке любить піксель-арт та 2д-ігри. І це покоління хоче і зараз подібне робите.

Навіть ігри під ці консолі у них робилися! Божевілля. У нас же зараз виросло покоління, що грало на ПК у Сталкер та інші шутери, тому так багато у нас любові до цього жанру та платформи. Це не погано, але мені особисто хотілося б бачити більше українських піксель-арт ігор.

Саме тому Gamemaker неймовірно популярний у Бразилії, причому навіть його старі версії, які були або дуже дешевими або безкоштовними. Рушій ідеально підходить під піксель-арт, ігри виходять маленькими за вагою, не вимогливими до заліза.

І навіть невеличкі продажі у декілька сотень копій легко перекривають усі витрати на розробку, якщо гра продається на весь світ. Власне, я так свій шлях почав, бо гра продалася на 2 тисячі доларів за місяць і це було більше за мою річну зарплатню у гривнях.

Так, це була зарплатня у 3000 гривень, а курс гривні підскочив з 8 до 25. Тож я звільнився і пішов дороблювати свою першу комерційну гру.

... якщо любите ретро-ігри та піксель-арт зверніть увагу на Gamemaker».

Чи згодні ви з паном Ternox’ом та чи хотіли б бачити серед українського інді більше піксельних ігор? Чи був у вас досвід з рушієм GameMaker і якщо так, то які ігри ви створювали на ньому? З якого рушія почався ваш шлях у геймдев? Пишіть у коментарях!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Слідкую за GameMaker ще з тих часів, коли його автор Марк Овермарс розробляв його самотужки, а точніше десь з версії... 4, якщо не помиляюсь. Кілька спроб розробляти ігри на ньому було, одну я навіть майже закінчив, але за певних причин (найбільша з них — я побачив чужі проєкти і зрозумів, що писав просто жаливий код, до того ж сценарій гри починав мені подобатись все менше і менше) планую переробити.

Я приймав участь в розробці/підтримці (а особливо — в портуванні на Android) двох ігор на GameMaker: Sonic Time Twisted і Sonic Triple Trouble 16-Bit. Так, це фан-ігри по Соніку, а не оригінальні продукти, але факт залишається фактом — рушій достатньо потужний для ігор такого калібру, особливо враховуючи особливості геймплею серії (так звана «фізика»).

Sonic Time Twisted невдовзі після виходу став опенсорсним, тому якщо цікаво подивитись як виглядає такий проєкт, запрошую подивитись на Git проєкту Sonic Time Twisted 2.0 — github.com/...​bound/SonicTimeTwisted2.0 , це work in progress порту гри з GameMaker Studio 1.4.9999 на останню версію GameMaker. Версія для GameMaker Studio 1.4.9999 більше стабільна, але той GameMaker Studio 1.4.9999, наскільки я знаю, придбати вже неможливо: github.com/...​verbound/SonicTimeTwisted .

Думаю, якщо є бажання розробляти 2D ігри, спробувати рушій варто. До того ж це безкоштовно: за новою ціновою політикою, професійна ліцензія потрібна тільки для продажу ігор, разом з тим безкоштовна версія не обмежена у функціоналі.

З паном Ternox’ом щодо піскельних ігор згоден, досі люблю цей стиль.

А починав я не тільки геймдев, а і інформатику взагалі, з рушія (якщо його можна так назвати) RPG Maker 2000. Не жартую :)

Підписатись на коментарі