Геймдизайнер GSC Game World розповів, що його дивує й засмучує у новинах про скорочення геймдев-фахівців

Геймдизайнер GSC Game World Єгор Остапенко підняв у LinkedIn-пості цікаву тему щодо звільнень та найму в геймдеві та IT на тлі повсюдних скорочень. Переклали для вас українською:

Отже звільнення в ІТ та ігровій індустрії супроводжуються закриттям студій на щоденній основі. Компанії, що десятиліттями здавалися безпечними та престижними, виявилися врешті не такими вже й безпечними.

Погано сплановані розширення, невиправдані очікування щодо постковідної поведінки споживачів — список причин, що призвели до такого результату, можна продовжувати.

Та я не збагну, як я можу в один день читати новини про звільнення в певній компанії, а вже на наступний бачити від неї ж повідомлення «Ми наймаємо».

Навіть якщо це не ті самі позиції, які стали вакантними після звільнення людей, я це сприймаю як серйозний «червоний прапор».

Очевидно, частина з цих компаній не занадто добре впоралися зі звільненням і їм ще доведеться постаратися, щоб знову стати бажаним місцем для потенційних працівників.

І боляче бачити, як люди все ще реагують на відкриття (таких вакансій), оскільки у них немає іншого виходу, окрім як стукати в усі двері, аби отримати нову роботу й убезпечити своє майбутнє.

Також цікаво, що працівники, які приєдналися до профспілок, постраждали не так сильно, якщо взагалі постраждали. Що буквально означає, що компаніям не хочеться мати справу з більш «захищеними» членами профспілки. І фінансово простіше уникнути їхнього звільнення, ніж потім розбиратися з наслідками. Дуже «корпо», якщо говорити термінами з Cyberpunk 2077.

Те, що я справді хотів би бачити — менше безглуздих придбань та розширень, які буквально вбивають невеликі, проте помітні студії, а їхні IP-і помирають як результат з ними (Eidos-Montréal та Deus Ex гарні приклади цього).

Звісно, для деяких людей це шанс відкрити власні студії, але не для всіх цей шанс буде успішним (як і раніше). Сумно бачити як талановитих людей форсують покидати індустрію, оскільки вони не мають змогу знайти нове місце, де зможуть застосувати свої геймдевні навички.

Я б хотів, щоб у людей був шанс, шукаючи роботу, уникати компаній, які мають історії на кшталт «дізналися про звільнення з новин».

Звісно, згідно зі словами Тіма Кейна, загальна ситуація з компаніями в ігровій індустрії сильно покращилася порівняно з минулим. Та все ж, є місце для ще багатьох поліпшень. Сподіваюся, це не займе забагато часу.

А для вас є червоним прапором, якщо компанія тільки звільнила купу людей і тут же оголошує про новий найм? Чи готові ви йти працювати в такі компанії? Як ви вважаєте, що може поліпшити та «втихомирити» тривожно-буремний стан ігрової індустрії? Пишіть у коментарях!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Мені здається, автор посту все розклав на полички. Для тих, хто шукає свою першу роботу, скандал зі звільненням не стане червоним прапорцем. І для такої людини червоні прапорці, навіть не червоні, а фінішні. Отримати першу роботу в компанії, яка не встигла вилізти зі скандалу зі скороченнями, або іншого скандалу, це наче доповзти до фінішу безкінечного марафону. Отримуєш офер, через місяць звільняєшся і пишеш півроку в резюме. Всі ж так роблять?) А от вже отриманий досвід зі «скандальною» компанією змушує дивитися на червоні прапорці в подальшому. І надалі це справа совісті та нагальності, зі скількома червоними прапорцями ти згоден працювати.
Скандал зі скороченнями це насправді не найгірше, що може трапитися. Більшість з нас розуміють, що ринок нестабільний і є певні ризики. На роботі доводиться тоді робити все, щоб не потрапити в розстрільний список. Хоча закрити можуть весь проект, а не тільки конкретних осіб звільнити. Це частина цієї роботи, як не крути. Будь інді чи корпорація, але ти можеш вилетіти з проекту, не з власної волі чи помилки. Це не скасовує того факту, що це неприємно в один момент опинитися на краю ринку без вакансій, або з великою кількістю кандидатів. ЦЕ неприємно. Але знову ж — більшість з нас знають куди вони йдуть і що це за індустрія. Лише новачки носять рожеві окуляри.
Я не виправдовую компанії, які скорочують, але я їх розумію. Якимось компаніям вдається краще попрощатися з працівниками, комусь насрати на почуття людей. І ось це, насправді, важливо. Як компанія ставиться до своїх працівників. Більшість з нас досліджує відгуки про компанію і саме атмосфера всередині часто стає вирішальним балом чи подаватися туди. Отримувати на кілька сотень доларів менше, але з людським ставленням — набагато ліпше, аніж зайві кілька сотень, але стрес просто від сидіння поруч з лідом-ідіотом.

Для великих холдингів — це не є червоним прапором, бо зазвичай мова йде про скорочення певного напрямку, типу «тепер не робимо окрему гру під платформу Х, для тайтлу У». І під скорочення йде сотня людей.
Із загальної кількості в пару тищ — це ОК.
Але при цьому успішний ІНШИЙ напрямок потребує спеціаліста певного профілю, якого не було.
Інша справа коли це маленька «домашня студія», тут зазвичай мова вже йде про «справи йдуть кепсько»

Підписатись на коментарі