Повний хаос за лаштунками The Day Before. Подробиці грандіозного ігрового скаму від русні
The Day Before — провальна гра, яку розробила русня. І хоч ми з вами знали, що русня нічого хорошого зробити не може, західні гравці купилися на рекламу і врешті постраждали від скаму.
А нещодавно німецькі ігрові видання Game Two та GameStar провели ціле розслідування, яке ми і хочемо обговорити.
Отже, The Day Before вийшла з великими затримками в дочасний доступ в Steam 7 грудня 2023 року й обіцяла гравцям «переосмислене постапокаліптичне MMO-виживання у відкритому світі, дія якого відбуваються в наші дні на східному узбережжі США після смертельної пандемії». Гра вийшла навіть з текстовою українською локалізацію, а її ціна була 740 гривень, та вже 11 грудня її продажі припинилися. Засновники студії звинувачували в цьому «кампанію ненависті від блогерів».
The Day Before отримала менш ніж 16% позитивних відгуків. У рецензіях в Steam її називали найгіршою грою 2023 року та просто скамом.
А вже 22 грудня в Steam-спільноті гри повідомили, що студія Fntastic, яка її випускала, припинила своє існування, а сервери гри були вимкнені 22 січня 2024 року.
Зараз стали відомі нові подробиці з-за лаштунків розробки The Day Before, які виявилися ще більшим хаосом, ніж хтось міг собі уявити.
Ігровий сайт Game Two анонімно поспілкувалася з 16 ексспівробітниками Fntastic та одним з колишніх «волонтерів гри», а також сімома працівниками видавця The Day Before — Mytona. Всі вони змалювали приголомшливу картину.
Джерела Game Two стверджують, що робота у Fntastic була «чистим хаосом манії величі» засновників студії — братів Готовцевих. За їхніми словами, розробці постійно заважали мінливі примхи братів, які змушували змінювати стиль гри щоразу, як пограли в якийсь новий великий проєкт місяця.
Їм довелося декілька разів змінювати систему створення героя у грі, аби не відставати від GTA Online, потім — від Hogwarts Legacy, а потім — від Baldur’s Gate 3. А після того, як один з братів зіграв у Marvel’s Spider-Man 2, довелося кардинально змінити ігрове оточення зі задимленого та гнітючого міста на щось більш яскраве та позитивне.
Один з колишніх розробників також стверджує, що про те, що гра має бути MMO, сама команда дізналася лише, побачивши трейлер.
Вражають також й інші деталі, якими діляться колишні співробітники. Вони стверджують, що Fntastic використовувала багато молодої, недосвідченої робочої сили, яку залучала зі своєю бази в якутії, а також з інших країн колишнього СРСР, таких як Казахстан та Вірменія. А в місяці кризи вони працювали багато «добровільних» неоплачуваних понаднормових годин. Одне з анонімних джерел стверджує, що їм доводилося «просити кілька годин перерви, щоб знайти час, аби сходити в душ чи поїсти».
Окрім того, декілька джерел Game Two підтвердили, що співробітники змушували платити компанії штрафи за здачу неякісної роботи. Наприклад, $1930 за неякісні записи голосу. Також в компанії панувала політика спонтанного звільнення — одного з п’яти тестувальників The Day Before звільнили безпосередньо перед випуском гри після того, як один з Готовцевих зіткнувся з якоюсь помилкою.
Що стосується самих братів Готовцевих — ніхто не знає точно, куди вони ділися після закриття Fntastic. Парочка зникла після запуску гри і з’явилася знову лише, щоб закрити студію через Microsoft Teams. Кілька джерел Game Two вважають, що брати почали все з нуля й відкрили нову студію, що створює мобільні ігри, але жодних подробиць невідомо.
Навіть це вражає, та якщо вам цікаво дізнатися більше про цю величезний скам русні в ігровій індустрії — дивіться документальний фільм Game Two. Він німецькою, але має англійські субтитри.
12 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів