Чи можливе взагалі рейдерське захоплення геймдев-студії, якщо її головний актив — люди?

Привіт, спільнота! Хотів спитати вашу думку щодо місця реєстрації українських геймдев-компаній. Ні для кого не секрет, що багато компаній зареєстровані не в Україні — це може бути Кіпр, Мальта, Ірландія, Гібралтар тощо. Серед пояснень такої ситуації здебільшого лунає два аргументи. По-перше, це оптимізація прибутків та податків. По-друге, люди так роблять, щоб умовний «Данило Гетманцев» чи якийсь інший, вже недержавний рейдер не «віджав» компанію. Щодо першого аргументу поки нічого сказати — це масштабна тема на перетині бізнесу, економіки та моралі і тут треба проводити інтерв’ю, подкасти, писати статті й спілкуватися з експертами.

З другим аргументом все інакше. Недавно ми обговорювали це питання з одним розробником і він поставив під сумнів таку логіку. Я схильний з ним погодитися. Для створення ігор не потрібна багатомільйонна інфраструктура, складні прилади, конвеєри тощо. Ігри створюють люди. Власне, про це в кожному інтерв’ю каже будь-який геймдев-топ: наш пріоритет — наші співробітники, наш головний актив — наші фахівці, компанія «ХХХ» в першу чергу це люди.

Якщо це дійсно так — що найгірше може статися, коли хтось прийде і рейдерне вашу студію? Звісно, це нерви, час та певні фінансові втрати. Але якщо ваш пріоритет дійсно люди і у вас крутий, спрацьований колектив, то люди просто підуть від рейдера, а потім приєднаються до нової юрособи, яку ви створите. З усією повагою, але не думаю, що, наприклад, для GSC буде проблемою замінити 20-30 чи навіть 50 комп’ютерів. Звісно, лишається питання авторських прав і вже прототипів нових продуктів, але і це питання можна обійти.

То чи можуть взагалі якісь поганці «віджати» геймдев-студію? Можливо, ми з моїм співрозмовником помиляємося і тут не все так просто, а люди не зможуть/не схочуть переходити в нову компанію і лишаться у рейдера? Діліться думками в коментарях!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Ну таке. Припустімо ви робите проект, який зберігається на локальному сервері. Вас рейдернули і обмежили доступ до сервера. Що робити з поточними проектами? Розробляти з 0 — де брати бюджет? А якщо це аутсорс — що казати клієнтам?

Все диски должны быть зашифрованы, и лучше Трукриптом, а не Битлокером. При предложении кого-либо юзать Битлокер — можете посылать нафиг. Это во-первых, а во-вторых, естественно нужно делать бэкапы.

Заголовок. Захоплення, а не «захват». Чи там хтось у захваті від цього?

Ось це по факту зауваження. Дякую!

Люди — актив??? Вы с ума сошли, люди — это пассив всегда. Актив — это интеллектуальная собственность, и единственная проблема с ней в том, что рейдеры пока не знаю куда ее приткнуть.

Звідки у вас ці страхи?
Хто продукує ці страшилки?

Сподіваюсь, ви консультуєтесь не тільки з натовпом некомпетентних в цьому питанні людей, але і з юристами та власниками геймдев студій в Україні.

Працюйте в законний спосіб, платіть податки, розвивайте свою студію в Україні і все у вас буде добре.

Працюйте в законний спосіб, платіть податки, розвивайте свою студію в Україні і все у вас буде добре.

Думаєте цього достатньо, щоб убезпечити компанію?

Моя студія так працює. 3 роки політ нормальний.

Щиро сподіваюся, що так буде і надалі і ви будете ще довго радувати своїх гравців гарним продуктом!

Дуже чітко підмічено про страшилки. Цікаво, як автор цієї статті по суті не висловлює свою повну думку на цю тему. І взагалі, загаловок статті можна розцінювати як провокаційне питання — відповідь на яке вже закладена в риторичне питання. Скажи «так» — попав на гачок. Скажи «ні» — теж попав на гачок. 🙃

ахаха
Рейдерский захват возможет только в одном случае — если это гемблинг-студия. Ну и естественно, принимаются все меры предосторожности. Вот например в Питере была одна гемблинг-контора, которая в антирейдерских целях располагалась в подвальном бомбоубежище. Причём проход в контору был сначала по лестнице вниз, затем через коридор, и через 3 металлические двери по дороге. Металлические двери — это не те, что обшиты листовым металлом, и легко вышибаются спецназом, а литые металлические, которые у этого спецназа ни подорвать, ни расстрелять из пушек не выйдет. На компах в студии установлена софтина, которая по нажатию кнопки делает везде синий экран, чтобы в случае захвата не получили доступ к данным. И естественно все диски шифрованы Трукриптом. Но впрочем, по мнению коллег из гемблинга, эти меры предосторожности у того чувака что это всё организовал были излишними. Достаточно того, что контора может быть рассредоточена в разных странах, и тогда при захвате какой-то части ничего критического не произойдёт, ни в финансовом, ни в юридических аспектах.

Рейдерский захват возможет только в одном случае — если это гемблинг-студия.

А чого так?

Так а що тут коментувати? Достатньо новини вам почитати, щоб самостійно відповісти на питання.

socportal.info/...​iznesmena-vymogali-dengi

kyiv.tsn.ua/...​na-tkachenko-1586938.html

www.057.ua/...​ve-budut-sudit-otmorozkov

news.liga.net/...​a-podozrevaemye-zaderjany

oldnews.zabor.zp.ua/...​znesmena-dtp-na-prospekte

www.segodnya.ua/...​y-biznesmena-1506298.html

korrespondent.net/...​rme-sbu-pytaly-byznesmena

vot-tak.tv/...​voennye-pytali-biznesmena

Мабудь, для загального уявлення українських реалій достатньо?

Рейдерський захват зазвичай роблять з ціллю заволодіти майном, зокрема і інтелектуальною власністю. Якщо геймдев студія просто робить щось на замовлення — то рейдери просто хочуть віджати оргтехніку, меблі, приміщення офісу тощо, тобто матеріальні активи. Це дрібний кримінал (хоча і тяжкий за формою, бо по факту рейдерство форма бандитизму). Як вже не раз ставалось, фірмочку злили продавці фаршмачної електроніки яку купили по низу ринку. Усе що їм треба це разом із ментами, що в схемі захопити це назад і знову продати ті комп’ютери як «конфіскат». Другий варіант — одна частина злочинного угрупування наїде, потім через знайомих намалюється криша, якій вже треба буде постійно заносити, щоб «не було проблем», тобто класика рекету. Нажаль це українські реалії. Нещодавно один активіст боротьби з корупцією розповів такси на заведення карних справ та обшуків проти конкурентів. Власне влаштувати бізнесу конкурентів великі неприємності від правоохоронців виявляється не так вже і дорого, від 2 до 5 тисяч доларів коштує. Звісно йдеться далеко не про усіх правоохоронців, але такі ганебні факти нажаль існують і масово.

Навіть коли весь персонал працюватиме віддалено, то при захоплені/віджатті самої компанії буде втрачено все, бо авторські права на все буде втрачено ( від зареєстрованої назви компанії до прав на випущені/зареєстровані тайтли )... Так. Цілком можливо, тим більш у іншому випадку коли в активах компанії мається обладнання та софт і .т.д.(тобто коли персонал працює в офісі)... Ну підуть ваші люди за вами в нову студію.... так, але підете всі з пустими руками.

Приклад Фраглаб роблять Шаттерлайн , покинувши варфейс...

Хоча мені складно уявити як можна віджати зареєстроване вами підприємство, хіба що Ви самі впишете майбутнього рейдера як співвласника та лише він матиме весь уставний капітал у власності... Що виглядає сумнівно)))

Ну, так не сказати, що Шаттерлайн провальна гра, а Фраглаб в поганому становищі. Вони серед тих, хто зростав минулого року.

Але от з авторськими правами то ви праві на 100%. Хоча мені здається і цю проблему якось можна вирішити. Типу... переписати всі авторські права одноосібно на власника! :)))))))

Я дійсно лише навів приклад, щодо прав власності на тайтл. Сам Шаттерлайн мною зіграно близько 600 годин, незважаючи на статус раннього доступу, хлопці молодці.

Ого! Така відданість заслуговує поваги.

З приводу авторського права на ФОП чи ТОВ, то маємо суттєву різницю. ФОП в разі чого відповідає власним майном, ТОВ відповідає активами що є у власності ТОВ, при цьому власник/власники мають частку уставного капіталу, але власне майно не має відношення до активів ТОВ. Тому мабуть ТМ краще реєструвати на ТОВ.

Так а чому ви думаєте, що якщо основним ресурсом є люди, то їх не можна «зарейдети»? Роботи на ринку не багато, не думаю, що як тільки зміниться власник, всі побіжуть. Бігти нікуди, будуть сидіти і працювати далі, а через пів року про минулого власника ніхто і не згадає.

Теж варіант, але мені здається це вже на порядок складніше і тут від нового власника знадобиться вже важка, точкова робота з кожним фахівцем. Чи я помиляюсь?

Нажаль, помиляєтесь. Можно подивитись на кілька дуже відомих рейдерських захоплень ЗМІ (наприклад — Еспресо ТВ). Основним ресурсом ЗМІ також є люди, але навіть відомі репортери та видучі залишалися працювати в захоплених виданнях (і це маючи медійність і зв’язки).

Я думаю, що деякі мої екс-колеги з Еспресо не назвали б це рейдерським захопленням)

Хоча в цілому з логікою я згоден.

Якщо розмірковувати з боку самого рейдера то процес дещо ризиковий, навіть якщо ти віджимаєш бізнес с певними автивами, які не стосуються колективу (проекти на стадії розробки або готові ліцензії) то в тебе є великий ризик опинитися ні з чим, бо закінчити розробку це великий ризик (нова команда, злагодження, і дедлайни автоматично зміщуються на місяці, якщо не роки), мертве ім’я в індустрії, бо якщо і буде випуск ігор по вкраденим ліцензіям після ряду судів дистриб’ютори просто не захочуть приймати на себе ризики, і відмовляться від продажів твоєї продукції, щоб уникнути позовів вже до них. І по факту для попереднього власника компанії бізнес буде скінчений, а для нового це буде мертвий актив.
Але це у випадку класичного рейдерства зі сторони, а от якщо на рейдерство піде хтось з середини команди, за яким піде частина старої команди то цілком можливий сценарій.

то в тебе є великий ризик опинитися ні з чим, бо закінчити розробку це великий ризик (нова команда, злагодження, і дедлайни автоматично зміщуються на місяці, якщо не роки)

О, от власне я про це і думав. Ну типу — ок, віджав ти напівготову гру, якісь там прототипи механік, купку асетів. Що далі?

Ні. Питання знімається як дурне. 🙂

Років з 5-назад читав блог одного росінчика про те як у нього русня же віджала студію в Швейцарії. Там студія робили апки для мобайлу і якась таки норм. заробила грошей. Хватило, щоб всім переїхати в Швейцарію.
Там правда не тупо рейдерський захват, а його партнери вирішили викунити його за борт і поділити його долю..

Офіс Простих Рішеннь на марші? Будь-яка софт-компанія це не тільки техніка і туалетний папір. Це ще і створене впізнаване ім’я, і права власності на розроблений софт (в данному випадку — ігри), оформлені договори, виплати роялті.

Офіс Простих Рішеннь на марші?

Цікаво, до чого тут це?

Будь-яка софт-компанія це не тільки техніка і туалетний папір

От це теж дивне. Мова ж йде про людей. Як ми перескочили на обговорення техніки і туалетного паперу?

Твердження «геймдев компанії переносять офіси закордон тільки аби не платити податки» — як раз спроба спрощення і примітивізації.

Твердження «основна цінність в геймдев компанії — це люди, тож все, що можуть рейдернути — це компи і туалетний папір» — це теж щось з Офісу Простих Рішеннь.

Будь-яка адекватна софтверна компанія — це не тільки компи і люди. Це — готові продукти і продукти що є в розробці, це вибудовані процеси, це плани розвитку. Запускати все з 0, починаючи від аренди офіса і купівлі техніки і ліцензій і далі розробка і розкрутка з 0 нових продуктів — це майже гарантований вирок будь-якій компанії.

Твердження «геймдев компанії переносять офіси закордон тільки аби не платити податки» — як раз спроба спрощення і примітивізації.

З тексту:

Серед пояснень такої ситуації ЗДЕБІЛЬШОГО лунає два аргументи.

Звісно, існують пояснення, але саме ці дві тези лунають частіше за все. Одну з них я і підставив під сумнів у топіку і спитав думку спільноти.

Твердження «основна цінність в геймдев компанії — це люди, тож все, що можуть рейдернути — це компи і туалетний папір» — це теж щось з Офісу Простих Рішеннь

Твердження «основна цінність в геймдев компанії — це люди» не моє. Я це чув від керівників найбільших геймдев-компаній весь минулий рік. І якщо люди ваша головна цінність і головний актив, то чого ви так боїтеся рейдерства? Людей заборонили «рейдерити» майже 200 років тому.

Будь-яка адекватна софтверна компанія — це не тільки компи і люди. Це — готові продукти і продукти що є в розробці, це вибудовані процеси, це плани розвитку. Запускати все з 0, починаючи від аренди офіса і купівлі техніки і ліцензій і далі розробка і розкрутка з 0 нових продуктів — це майже гарантований вирок будь-якій компанії

От дивіться, що мене дивує в нашій спільноті. Цей абзац — прям чьотко по суті мого топіку. Це те, що я очікував почути (хіба що трошки розлогіше і може з конкретними прикладами). Я ж питаю в ньому — чи праві ми зі співрозмовником, чи помиляємося? Можна ж було нормально написати цю відповідь без оцих зверхніх зауважень на кшталт «Офіс Простих Рішеннь на марші». Ви ж сеньйорна людина, мені здається у вас софт-скіли мають бути на недосяжному рівні!

Сорі за моралізаторство, але це все одно, якби я почав свій коментар з посилання на слово «здебільшого» у тлумачному словнику)

* В слова «здебільшого лунає» здебільшого загортають свої власні слова, але так, ніби-то це сказали інші.
* Також, запитання — іноді не запитання взагалі, а дуже собі промоція власної точки зору.
* Надмірне спрощення і примітивізація питання — цікавий демагогічний прийом, але ніт, це не працює.

Взагалі, після кількох коментарів підряд в дусі «ну шо там ті рейдери зможуть» створило в мене враження, що я розмовляю з адвокатом людожерів. «А от якщо людині ногу відрізати і з’їсти, ну він же зможе пострибати на одній нозі в інше місце». Що це за хтонь? Чому хтось взагалі таке обговорює? В цивілізованому світі це взагалі має бути неможливо.
Неринкові відносини? Нестабільність податкового законодавства? Нарахування податків заднім числом? Та цього всього вже достатньо аби міняти податкове резиденство. А навіть теоретична ймовірність рейдерства — це просто останній цвях в труну.

В слова «здебільшого лунає» здебільшого загортають свої власні слова, але так, ніби-то це сказали інші.

Про використання цього слова згоден, але це не той випадок. Можете вірити, можете не вірити, тут вже я нічого не зроблю.

Також, запитання — іноді не запитання взагалі, а дуже собі промоція власної точки зору.

Цей топік створювався виключно заради запитання, бо хоч в мене і є висновок, я в ньому не певен. Тому питаю думку людей, які можуть розбиратися краще. Бо типу мені подобається читати людей, які розбираються краще)

В цивілізованому світі це взагалі має бути неможливо.
Неринкові відносини? Нестабільність податкового законодавства? Нарахування податків заднім числом? Та цього всього вже достатньо аби міняти податкове резиденство. А навіть теоретична ймовірність рейдерства — це просто останній цвях в труну.

Так, в цивілізованому світі може й дійсно це неможливо, але я живу в країні, де компанію кошмарять правоохоронці, компанія звертається в ОП за допомогою і ось вже її кошмарить СБУ (там правда слизька історія, але, сподіваюся аналогія зрозуміла). Просто для розуміння ситуації — за 10 місяців минулого року в Україні було відкрито 312 кримінальних проваджень за статтями щодо рейдерства. За останні три роки — тисяча таких проваджень :(

Основний ризик — юридичний рейдинг, коли віжимають акції, права власності на компанію, а з ними доступ до рахунків та авторські права. Нажаль власність у нах захищенна не дуже, і в судах через їх корумпованість теж шукати справедливості може бути марно

От про авторські права так — дійсно проблема.

Ваше головне припущення полягає в тому, що люди є найважливішим активом. Проте, важливо зауважити, що використання терміну «актив» у контексті геймдев-індустрії може викликати дегуманізацію людей, зведення їх до рівня лише економічних ресурсів.

Малоймовірно, що малі студії, стануть жертвами рейдерства, тоді як у великих студій існує велика потреба в технічних ресурсах та інноваціях, а не тільки таланту.

Можливо, ви намагаєтеся підкреслити, що студія та геймдев-індустрія взагалі мають не тільки матеріальний, але і значний нематеріальний характер, і ви намагаєтеся компенсувати дефіцит технічних ресурсів наявністю досвідченого та спрацьованого колективу.

Однак, якщо колектив справді спрацьований, то чому повинні виникати побоювання щодо можливості рейдерства?

Ваше головне припущення полягає в тому, що люди є найважливішим активом

Це не моє припущення. Це твердження буквально кожного топа великої компанії — Юбісофт, Варгеймінг, Пларіум, Рум8 тощо. Всі вони наголошують, що саме люди в них головна цінність і саме про людей в першу чергу вони піклуються, бо без людей немає компанії.

використання терміну «актив» у контексті геймдев-індустрії може викликати дегуманізацію людей, зведення їх до рівня лише економічних ресурсів.

Власне, усі новини навколо руху за створення профспілок в геймдеві, що активно розвивається на заході, підтверджують, що люди для великих компаній — економічний ресурс.

Однак, якщо колектив справді спрацьований, то чому повинні виникати побоювання щодо можливості рейдерства?

Трошки не зрозумів зв’язок між спрацьованістю колективу та можливістю рейдерства. Як спрацьований колектив завадить будь-якому представнику сучасного цифрового феодалізму з ресурсами прийти в компанію і віджати її?

Це не моє припущення. Це твердження буквально кожного топа великої компанії — Юбісофт, Варгеймінг, Пларіум, Рум8 тощо. Всі вони наголошують, що саме люди в них головна цінність і саме про людей в першу чергу вони піклуються, бо без людей немає компанії.

Це неочевидно з вашого посту, що це не ваша думка. А автор посту саме ви, а не перераховані компанії, тому я зробив висновок, що це є ваша думка або ви поділяєте думку цих компаній. Я ставлю під сумнів ваше припущення тільки у контексті рейдерства, і не заперечую, що люди можуть бути найважливішим «активом».

Власне, усі новини навколо руху за створення профспілок в геймдеві, що активно розвивається на заході, підтверджують, що люди для великих компаній — економічний ресурс.

По-перше, не всі новини. 🙂

По-друге, профспілки створені не для того, щоб стверджувати, що люди — це економічний ресурс, а для захисту їхніх прав та інтересів як робітників. Ті, хто підкреслюють, що люди — це економічний ресурс, є експлуататорами.

Трошки не зрозумів зв’язок між спрацьованістю колективу та можливістю рейдерства. Як спрацьований колектив завадить будь-якому представнику сучасного цифрового феодалізму з ресурсами прийти в компанію і віджати її?

Судячи з вашої логіки, якщо люди є головним «активом» студії, то рейдерство не може схопити те, що їм не належить, і ніколи належити не буде на практиці, по причині того, що колектив — спрацьований, і ніколи не перейде на сторону рейдера. Тоді я мушу знову задати питання: чому виникають побоювання рейдерства?

Це неочевидно з вашого посту, що це не ваша думка.

Ем...

Власне, про це в кожному інтерв’ю каже будь-який геймдев-топ: наш пріоритет — наші співробітники, наш головний актив — наші фахівці, компанія «ХХХ» в першу чергу це люди.
що це є ваша думка або ви поділяєте думку цих компаній

Я поділяю цю думку на 100%.

По-перше, не всі новини. 🙂

Це шо, випадок, «якщо закінчилися аргументи — починай критикувати граматику»? Оце флешбек у 2008-й. Усі, щоб ви там собі не думали)

По-друге, профспілки створені не для того, щоб стверджувати, що люди — це економічний ресурс, а для захисту їхніх прав та інтересів як робітників. Ті, хто підкреслюють, що люди — це економічний ресурс, є експлуататорами.

Totally missed my point. Я як раз про це і кажу, що активний профспілковий рух на заході почався через те, що керівництво компаній (наприклад, Актівжн) ставиться до своїх людей виключно в контексті «економічного ресурсу». Звідси кранчі, звідси зарплати нижче ринку, звідси урізання соціальних пакетів. Бо з людей намагаються вичавити максимум, а коли вони вигоряють — просто заміняють їх.

Судячи з вашої логіки, якщо люди є головним «активом» студії, то рейдерство не може схопити те, що їм не належить, і ніколи належити не буде на практиці, по причині того, що колектив — спрацьований, і ніколи не перейде на сторону рейдера.

Вибачте — шо?

  1. Знову ж таки — це не моя логіка, хоча з цим висновком я згоден.
  2. «Рейдерство не може схопити те, що їм не належить» — кому не належить? Рейдерам чи людям? І що саме не належить? Взагалі не зрозумів цієї тези.
  3. Чому виникають побоювання рейдерства? — от я і питаю в топіку.

Вибачте, але ви неуважні. Я не можу добросовісно продовжувати з вами дискусію на цю тему.

Тобто, ви не помітили чорним по білому рядок «в кожному інтерв’ю каже будь-який геймдев-топ», а неуважний я, тому що перепитав за тезу, яку не дуже зрозумів? Оооокей)

Ви хочете, щоб я вам розписав всі ваші логічні хиби, як-от солом’яні аргументи?

Ну, я б точно був не проти!
Я, правда, не обіцяю, що прислухаюсь до ваших аргументів, бо впевнений, що вони будуть не менш солом’яними, але залюбки почитаю.

Все дуже просто. Як я вже сказав, ви неуважні. Я не можу добросовісно продовжувати з вами дискусію на цю тему, особливо після того, коли ваш останній коментар показує схильність до:

— Лицемірства
— Непослідовності
— Упередженості
— Зарозумілості
— Зверхності

Навіть є докази: ваші «Шо», «Оооокей». 🙂

І такий людський «актив» не цінується у компаніях чи спільнотах. Така реакція на критику, як у вас, позиціонує вас як кандидата, що має своє положення у культових організаціях.

Зрозуміло!
Зі свого боку можу вам відповісти тільки, що це набір безпідставних, порожніх звинувачень і спроба якось викрутитися без якихось конкретних аргументів. Хоча до цього була обіцянка (погроза?) «розписати логічні хиби».

Як будете готові до повноцінної дискусії — обов’язково повертайтеся, я вас з задоволенням вислухаю (почитаю).

Хоча до цього була обіцянка (погроза?) «розписати логічні хиби».

Очевидно, що до цього списку, що вище, можна додати газлайтинг з вашого боку. Я ніколи не обіцяв вам, та точно не погрожував.

І ні, точно немає ніякого сенсу вести далі розмову, тому що ви мені не цікаві.

Я ніколи не обіцяв вам, та точно не погрожував.
Ви хочете, щоб я вам розписав всі ваші логічні хиби, як-от солом’яні аргументи?

Добре, на цьому і закінчимо)

Це просто гарні слова для промов і маркетинг для залучення нових талантів.

В студій, що фінансуються не мамкою власника є ІР та роялі. І ще один момент для створення юрособи за кордоном — це заключення контрактів, що звичніше/вигідніше/зручніше робити не тут, нажаль.

О, гарний аргумент про контракти. Сорі, не помітив одразу коментаря.

Можна, таке уже траплялося не раз в історії геймдеву. Приходити з битою і віджимати як в 90х це не культурно, зараз люди люблять в тиху накопичувати акційні пакети якщо компанія їх має. Або віджимати права на франшизи через дірки в законодавстві любої країни світу. Недавній приклад Фрогвейрс. Французи тупо вкрали гру, виручку від гри, і щей фармили гроші поки йшов суд. Скільки там років суд тривав? За цей час гра заробила 80% можливого ревеню за все своє існування. Гроші повернули чи ні, загадка, але скоріше ні, ніж так.

В Україні по друге рейд, це туфта, реальна причина чому в Україні не реєструють компанії це лише податок, геймдев в Україні не вигідний, і ніколи не буде, бо держава не розуміється в цьому і не збирається. Мало хто знає але журналісти теж розказують байки про заробітки компанії в геймдеві, до прикладу дуже люблять кричати про гросс ревеню — Компанія Н заробила на Грі Х 1 мільйон доларів! .
Проте мало хто з журналістів каже, що 30% це податок магазину до прикладу стім, потім 25% податок державі, 50% це до прикладу прибуток видавця, з 50% часто 10-20% це премії працівникам за успіх, і все, залишається 30% це оренда софту, офісів, оплата податків працівника, зарплати, Магазини теж доречі сплачують податок за пересилання грошей з твоїх грошей, в стімі буває заробиш 1000 баксів, і 200 йде на оплату переказу і т.д.
Тому більшість компаній в геймдеві живуть від звонка до звонка як то кажуть, від чеку до чеку, немаючи жодного реального капіталу, як до прикладу ІТ які можуть лями тримати на рахунку роками. А в Україні ще окрім звичайного продуктового податку є податок на Гугл, і інші побори, і з твоїх 500к зароблених в Україні спокійно заберуть 200-250к, якщо не більше, бо можуть ще штрафів напаяти і з тих 250к у тебе лишиться фантик, а далі закриття, бо не реально продовжувати.

зараз люди люблять в тиху накопичувати акційні пакети

Нижче вже писали, що в Україні таких компаній немає.

Недавній приклад Фрогвейрс. Французи тури вкрали гру, виручку від гри, і щей фармили гроші поки йшов суд.

Након скоріше вкрали права на гру. Це зовсім інше.

Проте мало хто з журналістів каже, що 30% це податок магазину до прикладу стім, потім 25% податок державі, 50% це до прикладу прибуток видавця, з 50% часто 10-20% це премії за успіх, і все, залишається 30% це оренда софту, офісів, оплата податків працівника, і т.д.

Ось, будь ласка, ознайомтеся
gamedev.dou.ua/...​-it-tax-payes-in-ukraine

А в Україні ще окрім звичайного продуктового податку є податок на Гугл

«Податок на Гагл» платять не виробники контенту, чи платформи, а українці.

Це не зовсім інше, для Геймдеву права на гру це все що відділяє компанію від краху. Вкради інформацію навіть про гру у Рокстарів і тебе усі парамілітарії світу будуть шукати, а юристи тебе так на суді представлять, що сядеш на довго. Тому що ідея це гроші, права на успішну серію це гроші і статус, права на гру можна навіть продати у складний час, аби пережити його. 1 гра це все що відділяє звичайні студії від закриття. Велика Bethesda продалася Zenimax бо у них був посередній успіх, навіть не провал, просто середнячок, який підвів студію до закриття. Тому як раз права в студії мають максимальне значення, назва компанії гравцям цікава лише якщо за твоєю компанією стоїть серія успішних ігор.

По податку, навіть 20%( без додаткових списань) для Геймдеву це дуже багато, в порівнянні з Кіпром та країнами Балтії де податок 0, якщо гроші йдуть від іноземної компанії. Таким чином ці мільйони зароблених коштів осідають в економіці держави, а не тупо взяли податок і всьо допобачення.

Тому що ідея це гроші

Ідеї не підпадають під авторське право.

По податку, навіть 20%( без додаткових списань) для Геймдеву це дуже багато, в порівнянні з Кіпром та країнами Балтії де податок 0, якщо гроші йдуть від іноземної компанії. Таким чином ці мільйони зароблених коштів осідають в економіці держави, а не тупо взяли податок і всьо допобачення.

Щось не дуже зрозумів цю тезу. Але оптимізації прибутків через офшори я і не торкався, бо, знову ж таки, це складне питання, в якому сходяться бізнес-інтереси, економічні інтереси та моральні орієнтири бізнесу (хоч це трошки і оксюморон).

Фірма з розробки ПО володіє нерухомістю та активами. Немає ніякої проблеми їх віджати.

Так мова як раз про те, що жодна компанія не каже — от у нас така розвинена цифрова інфраструктура, всі оці сервери, це так дорого і якщо ми їх втратимо, то нам гайки. Усі кажуть — у нас головне це люди.

От припустимо, що усі 140 людей з 4A Games працюють в Україні і всі вони — розробники, яким потрібна потужна машина. В житті не повірю, що для такої студії буде грандіозною проблемою втрата 140 комп’ютерів. Чи офісу, який вони винаймають.

З іншого боку, у Юбісофта дванадцятиповерхова будівля в дуже непоганій локації. Її втратити було б дуже болісно. Але мені здається, що навіть найзухваліші рейдери не будуть стрибати на Юбісофт)

Щоб цього уникнути у випадку наявності погроз або підозр, необхідно за можливості:
— звернутись до незалежної служби охорони, встановити засоби відеофіксації у коридорах та кабінетах на рівні обличчя з автоматичним вивантаженням у хмару;
— вести бухгалтерію та внутрішню документацію на віддалених компах у інших країнах щоб одним кліком відключитись від документів або обрубити доступи;
— підписати договір з надійною адвокатською конторою, яка у випадку такого щастя оперативно приїдуть та повідомлять про усі порушення працівників недоорганів, задокументують усі правопорушення, повідомлять працівників про їх права;
— відмовитись від будь яких свідчень до прибуття адвоката;
— розділити людей на групи, виходити половина на віддалену роботу половину у офіс.

Це саме просте що можна зробити, загалом це не рідкість у малих та середніх містах, тому краще перестрахуватись.

вести бухгалтерію та внутрішню документацію на віддалених компах у інших країнах

Якщо компанія — український резидент, чи не буде розміщення цієї інформації лише в інших країнах порушенням законодавства?

Розміщення серверів та обладнання? З якого переляку?

Уточню, я маю на увазі білінг, бугалтерський софт, компи, доступ до електронних версій первинних документів. Бумажки забирайте будь ласка.

Первинні бух документи (акти, рахунки, облік працівників) зберігається тут у твердому вигляді, все інше — можна слати лісом.

Більш того, зазвичай рейдерський захват виконується без належного документального супровіду, просто залетіли, посвітили ксівами, у найкращому випадку мають при собі якусь ухвалу слідчого судді яка зовсім ніяких повноважень на обшук не дає. Такі дії розраховані на залякування.

Ну дивлячись як рейдити, як в 90х не вийде, а от викупити контрольний пакет акцій і змінити власника можна, я думаю. Але це якщо компанія велика, маленькі студії нема сенсу рейдити

Декілька років тому був випадок у Харкові, СБУ студію розробки ігор вирішила рейданути, а ті дропнули усі офісні компи бо працювали на віддалених робочих машинах більшість.
І не пригадую щоб справа проти сбу тоді дійшла до якогось кінця, бо саме сбу свою справу проти компанії кинули.

В України немає жодної ігрової компанії акції якої можна викупити ( Тому цей варіант відпадає точно

Ха, дійсно, подумав — у нас таких немає. От цікаво, чому так історично склалося? Типу, не доріс ще укргеймдев до рівня компаній з акціонерами?

В нас є декілька крупних компаній які можливо і вийшли б на біржу якщо би було бажання, але зараз не роблять цього з якихось причин. Можливо чогось ще не вистачає щоб так вчинити.

Нажаль наш геймдев поки не дотягує навіть до рівня рашки по кількості і рівню проектів. Зараз їм перекрили кисень але ж і ми краще від цого не стали. Гіперкежуал, казино, сталкер і метро це наше все. Все інше це аутсорс.

Зараз їм перекрили кисень

Ну, кисень їм перекрили, але в них достатньо внутрішнього ресурсу. Ми не постимо про те, що там коїться на болотах, але в них внутрішній геймдев швидко розвивається. В тому числі за рахунок державних коштів.

А ми так, дуже відстаємо, як би сумно це не було.

Вони заливали бабло в будь-яку шпарину навіть в Україні. Десь з 2003 давали гроші тим хто знає фразу «дизайн документ», має хоч якийсь план на пару листів ворда, та щось небудь, що нагадує початок гри ) і я був свідком цього багато разів. Нажаль в України інші інтереси в цьому плані від слова «завжди». Ну то нічого, є й інші країни де це потрібно

Підписатись на коментарі