Премія спільноти GameDev DOU за видатний внесок у розвиток мистецтва Геймдизайну

Привіт GameDev DOU! Я обожнюю культуру відеоігор ( сам зараз займаюся розробкою свого дебютного проекту ) і все що з нею пов’язано, і готовий обговорювати цю тему невпинно. 👾 Розробка ігор — дуже молода сфера, вона існує на стику всіх відомих форм мистецтв і технологій, які стрімко розвиваються, роблячи це заняття деколи складно систематизованим у рамках якихось аксіом і «золотих правил» ідеальної гри.

У зв’язку з цим у мене часто виникають довгі дискусії на тему, що ж таке геймдизайн з погляду людини, яка має нести відповідальність за фінальне бачення гри, так щоб вона вийшла цілісним творчим твором.

Я хочу звернутися до вас, щоб кожен віддав свій голос за постать, яка, на його особисту думку, зробила найзначніший внесок у розвиток ігрової індустрії та популяризацію її в сучасній культурі. Важливим критерієм, за яким я відбирав кандидатів, є великий послужний список і вислуга років (практично все доросле життя ці люди присвятили розробці цифрових розваг). Ну що ж, почнемо? Пишіть у коментарях шанувальником творчість якого творця ви є 😉 .

Також можна проголосувати

1. Уілл Райт

Уільям Р. Райт — американський розробник і дизайнер комп’ютерних ігор, засновник компанії Maxis. Здобув найбільшу популярність як початковий дизайнер популярних серій SimCity, The Sims і Spore. Був удостоєний премії BAFTA. Райт відомий своїм інтересом до складних адаптивних систем, і більшість його ігор засновані на них або на книжках, що описують їх.

2. Кріс Метцен

Крістофер Метцен — американський геймдизайнер і художник. Відомий своєю роботою зі створення вигаданих всесвітів та їхніх сценаріїв для трьох основних франшиз Blizzard: Warcraft, Diablo і StarCraft. Уперше він почав створювати комікси у віці дванадцяти років, але інтерес до малювання виявляв щонайменше з шести. Будучи шанувальником Dungeons & Dragons, Метцен називає серію романів Dragonlance і «Зоряні війни» основними джерелами натхнення для своїх фентезійних і науково-фантастичних творінь.

3. Пітер Моліньє

Пітер Моліньє — американо-британський геймдизайнер. Заснував компанію Bullfrog Productions і Lionhead Studios, яка, своєю чергою, була куплена Microsoft. Виступив розробником таких відомих ігор та ігрових серій, як Populous, Syndicate, Dungeon Keeper, Black & White, The Movies, Fable. Молоде покоління, можливо, чуло про нього як про головного вішальника локшини на вуха, проте Ігри Моліньє дуже незвичайні, багатьом із них притаманні риси симулятора бога — жанру, якому Пітер поклав початок. Він завжди намагався вносити у свої проекти інноваційні ідеї.

4. Уоррен Спектр

Уоррен Спектор — американський геймдизайнер. Відомий створенням імерсивних симуляторів ( Immersive Sim ), що надають гравцям широкий вибір шляхів розвитку, наслідки яких проявляються в симульованому ігровому світі на наступних рівнях або місіях. Найбільшу популярність йому принесла відеогра Deus Ex (2000), яка отримала визнання критиків і яка втілює філософію вибору і наслідків, поєднуючи в собі елементи жанрів шутера від першої особи, рольової та пригодницької гри.

5. Сід Мейєр

Сід Мейєр — американський геймдизайнер і програміст. Творець серії Civilization. За свій внесок в індустрію відеоігор Маєр був введений до Зали слави Академії інтерактивних мистецтв і наук. Він суттєво вплинув на розвиток теорії та практики розроблення комп’ютерних ігор. Однією з найвідоміших його фраз вважається «гра — це послідовність цікавих виборів» і «Одна хороша гра краща за кілька окремих міні-ігор»

6. Тодд Говард

Старина Тодд, ігри якого ми купували неодноразово, чи не так? У 2012 році Говард заявив, що прихильно ставиться до моддингу у відеоіграх, стверджуючи, що не розуміє, чому багато розробників не дозволяють його. Журнал GamePro заніс його до списку «20 найвпливовіших людей в ігровій індустрії за останні 20 років»

7. Рафаель Калантоніо

Рафаель Колантоніо — французький геймдизайнер. Заснував Arkane Studios і працював над більшістю її ігор, включно з Dishonored і Prey. У 2017-му він покинув компанію і незабаром відкрив нову студію під назвою WolfEye.

«Я буду займатися іграми, поки робота приносить задоволення, і це для мене важливіше за будь-які гроші. Коли ти робиш відеогру, то вкладаєш у неї душу і серце...»

8. Річард Герріот

Річард Герріот — американський програміст і геймдизайнер. Найвідоміший як розробник і творець серії Ultima, і продюсер Lineage. Ще навчаючись у школі, написав на Apple II десятки ігор на основі механіки D&D, роздаючи їх своїм друзям. Багато хто вважає Герріота одним із засновників RPG-жанру.

9. Свен Вінке

Свен Вінке — бельгійський геймдизайнер і програміст. У 1996 році Свен заснував власну компанію з розробки комп’ютерних ігор Larian Studios. У 2020 році став першим володарем премії Belgian Lifetime Achievement Award за свої досягнення та вплив на ігрову індустрію. Після релізу Baldurs Gate 3, назавжди увічнив своє ім’я в історії розвитку відеоігор.

10. Джон Кармак і Джон Ромеро

Американські розробники, творці серії Doom (1993) і Quake. Найбільше за успіх перших ігор заведено вшановувати двох Джонів: Джона Кармака і Джона Ромеро. Саме ці хлопці були засновниками та ідейними лідерами в id Software. І до успіху, що прийшов, два Джони поставилися по-різному. Кармак волів і далі цілодобово сидіти в офісі та кодити. Власне, саме Кармак написав рушій Doom-а і здебільшого відповідав за технічну складову гри. А ось Ромеро був тим, хто наповнював код Кармака життям — створював рівні та продумував механіки. Тобто саме Ромеро відповідав за дизайн гри.

11. Хідетака Міядзакі

Хідетака Міядзакі — японський геймдизайнер, очільник компанії FromSoftware, до якої приєднався 2004 року. Відомий за своїми іграми серії Souls, Bloodborne, Sekiro: Shadows Die Twice і Elden Ring. Міядзакі став лише другим відеоігровим розробником в історії, відзначеним Time. Його отруйні болота породили цілу серію мемів. Одні вважають, що геймдизайнеру подобається знущатися з гравців і завищувати складність у своїх іграх. Інші бачать у ньому ідейного розробника, який підпорядковує собі весь цикл створення гри. Треті впевнені, що йому зовсім байдуже до думки гравців і підлеглих.

12. Кен Левін

Кен Левін — американський геймдизайнер, творчий директор і один із засновників компанії Irrational Games. Левін відомий насамперед як творець комп’ютерних ігор BioShock, Thief: The Dark Project і System Shock

«Мені завжди подобалася ідея надати гравцеві більшу свободу дії, залежно від стилю гри, експериментувати, пробувати різні речі і бачити що спрацювало, а що ні. Взаємодіяти з навколишнім середовищем, уявляючи, що це дитячий майданчик, на якому ви можете погратися і реалізувати своє власне бажання в чому завгодно.» — Кен Левін у коментарях розробників.

13. Девід Кейдж

Девід де Груттола, відомий під псевдонімом Девід Кейдж, — французький геймдизайнер, письменник. Є засновником студії з розробки ігор Quantic Dream та автором/режисером відеоігор Heavy Rain і Beyond: Two Souls та Detroit: Become Human. Батько відеоігрового кіно.

14. Кліфф Блезінскі

Кліфф Блезінскі — американський геймдизайнер, найбільш відомий тривалою роботою над серіями ігор Unreal і Gears of War. На думку IGN, посідає сорокову позицію в «сотні творців ігор усіх часів»

15. Хідео Кодзіма

Хідео Кодзіма — японський геймдизайнер, який не потребує представлення. Один із небагатьох розробників «старої гвардії», який все ще продовжує активно займатися своєю справою. Він відомий своєрідним авторським підходом до створення ігор; ще до приходу в ігрову індустрію захоплювався літературою і кінематографом і пізніше розглядав розробку ігор як нову можливість для художньої творчості. Кодзіма протягом багатьох років працював у компанії Konami, де створив серію Metal Gear і загалом жанр «Stealth».

16. Ніл Дракманн

Ніл Дракманн — американський геймдизайнер, сценарист, програміст і президент компанії Naughty Dog. Брав участь у створенні серії Uncharted і The Last of Us. Філософія Дракманна, яку він зрозумів, спілкуючись із Корі Барлогом (геймдиректор God of War 4), — «проста історія, складні персонажі»; Дракманну не подобаються відеоігри зі складною експозицією, але подобається писати складні взаємини персонажів. Протягом усієї своєї роботи він підходить до сцен, приділяючи увагу кожному персонажу, намагаючись проникнути в образ думок кожного з них.

17. Брати Ден і Сем Хаузер

Американські геймдизайнери, і засновники студії Rockstar Games. Свій шлях ігрових рок-зірок брати Хаузери почали на туманному Альбіоні. З самого дитинства Гаузери мріяли побудувати музичну кар’єру і виїхати з Лондона на західне узбережжя Америки. У 1997 році брати натрапили на перспективний проєкт молодих розробників із DMA Design. Гра називалася Race’n’Chase і була присвячена розборкам бандитів і поліцейських у відкритому світі. Концепт настільки сподобався братам, що вони приєдналися до її розробки. Пізніше проєкт було перейменовано на Grand Theft Auto.

18. Сігеру Міямото

Сігеру Міямото — японський геймдизайнер і просто хороша людина, яка перевинайшла відеоігри і врятувала всю індустрію 1983 року. Міямото був одним з основних творців ігор Nintendo, зокрема серій Super Mario, The Legend of Zelda, Star Fox, F-Zero і Pikmin.

«Я відчуваю, що мені дуже пощастило бути геймдизайнером із самого зародження індустрії. Я не інженер, але в мене була можливість вивчати принципи ігрового дизайну з нуля протягом тривалого періоду часу. І оскільки я першопроходець і намагаюся бути завжди в авангарді, я звик спочатку створювати ті самі інструменти, які необхідні для створення ігор.»

19. Джон Ван Канегем

Джон Ван Кенегем — американський розробник комп’ютерних ігор, засновник компанії New World Computing. Пік творчої діяльності Ван Канегема припав на 90-ті роки ХХ століття, коли його популярність стрімко зростала з появою таких хітів, як Kings Bounty, Heroes Might and Magic III, і нових частин культової серії Might and Magic, що стала тоді вже культовою.

20. Кріс Авеллон

Кріс Авеллон — американський геймдизайнер, який працював в Interplay. Один із засновників і директорів Obsidian Entertainment. Почав свою кар’єру з написання кампаній до рольових ігор у сетингу Dungeons & Dragons. У 1998 році Авеллон брав участь у розробці Fallout 2, потім працював над продовженням серії. Авеллон працював над усіма іграми серії Icewind Dale, які були випущені з 2000 по 2002 рік. Як дизайнер, він брав участь у роботі над Baldur’s Gate: Dark Alliance (2001), Champions of Norrath (2004). З-під його пера вийшли ті самі RPG, які радували нас всю юність і дитинство. Він один із тих, хто заклав ідеї якісного наративу в індустрії.

P.S.

Я не став додавати сюди інді-розробників, які одного разу випустили супер хітові ігри, що, безумовно, вплинули на культуру відеоігор, просто згадаю кілька важливих імен: Лукас Поуп (Papers, Please і Return of the Obra Dinn), Маркус Перссон (Minecraft), Джонатан Блоу (Braid і The Witness).

Ви можете віддати свій голос так, як підказує серце (найяскравіші спогади, пов’язані з іграми того чи іншого геймдизайнера), або ж керуватися прагматичним підходом на основі вашого уявлення про те, які ігри справді пройшли випробуванням часом, і стали культурним надбанням, надихнувши нові покоління розробників.

У процесі створення цієї невеликої статті, виявив певні цікаві закономірності, по-перше, всі представлені люди тут вже далеко не молоді молодики (деяким вже за 60 років), і тільки троє дизайнерів серед двадцяти молодші за 50 років.

А також практично всі 20 осіб жили і працювали в трьох країнах 🇺🇸 🇯🇵 🇫🇷 (США, Японія і Франція), навіть якщо вони не народилися там, то з часом переїхали і почали там кар’єру. Для того щоб ця індустрія розвивалася і давала можливість розкритися великій кількості талановитих геймдизайнерів, мають бути дотримані особливі соціо-культурні та економічні передумови.

Сподіваюся, колись через 30 років, якщо хтось спробує зробити подібний список, там обов’язково з’явиться особистість з України 🇺🇦 , яка зробила величезний внесок у розвиток індустрії відеоігор.

Дякую за вашу увагу!

Голосуймо!

Яка з особистостей, на вашу думку, зробила найбільш значний внесок у розвиток ігрової індустрії та популяризацію її в сучасній культурі?

0%
19%
0%
8%
11%
0%
0%
0%
6%
6%
8%
0%
6%
0%
3%
8%
11%
11%
0%
3%

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Дуже гарний топ без всякий псевдо гейм-дизайнерів як створюють слот машини 😂.
Хто би що не казав кожен топ це субʼєктивність і критика про автора немає не якого сенсу він висловлює свою думку 🫡

Друже, мені здається що послужний список ігор та нагород не такий вже важливий параметр для вибору тому, що ти кажеш про геймплейні та нарративні елементи доволі стисло. Я не здивуюся якщо переможе Уорен Спектор тому що ти краще за всьго описав сутність його філософії — інтерактивність, імерсивність, реіграбельність та емерджентність.

Впевнений, що кожний з нас хотів би взяти усе найцікавіше та найкраще зі спільного досвіду геймдизайну, але в усьому найкращему є й багато підводних камінців.

Я не маю ніякого відношення до професійної сфери у галузі відеоігор, але чую своєю інтуіцею, що теж хочу багато сказати, але не можу, цього просто буде лише мало. Це дуже цікаво коли я не грав у більшість культових ігор, не маю багато знань та досвіда у цьому, але я щось відчуваю як неофіт і хочу внести дісно щось нове.

А тепер питання: хто більше з усіх геймдизайнерів відчував істине натхнення до іновацій, які готові перевернути увесь світ?

кодзіма і дракман є в списку. ***та, а не список вибору

Я з тобою в достатній мірі солідарний, однак якби я не додав цих дизайнерів, то хтось міг би сильно засмутитися. Тому що особисто знаю багато людей, які люто захищають їхню творчу спадщину.

якби я не додав цих дизайнерів, то хтось міг би сильно засмутитися

Більше вам скажу, я б зайшов і власноруч їх додав)
*жарт, але доволі серйозний*

А що то за «г» і «и», біля року на зображеннях?

А «и» не виправили на зображеннях з

Джон Кармак і Джон Ромеро

і

Брати Ден і Сем Хаузер

Та ніяк тут не обрати, вони всі зробили дуже важливий внесок. Обрати одного це зменшити важливість 19 інших. Я не можу цього зробити.

Підписатись на коментарі