Нагороду «Найбільш інноваційний ігролад» від Steam отримала Starfield. Спитали у геймдизайнерів чому так сталося та чи справедливо це
Steam оголосила переможців нагород Steam 2023! Їх визначала ігрова спільнота Steam — проголосувати міг будь-який зареєстрований акаунт, що не має обмежень. Голосування у всіх категоріях тривало з 21 грудня до 20:00 2 січня за київським часом.
Звернули увагу на те, що нагороду за «Найбільш інноваційний ігролад» отримала Starfield — гра, від якої було дуже багато очікувань та яка після релізу зібрала чимало розчарування від гравців.
Ми спитали в українських геймдизайнерів, як вони оцінюють, чи заслуговує на таку нагороду саме Starfield та чому сталося так, що гра перемогла. Вони зійшлися на думці, що так сталося через активність спільноти Bethesda і через нішовість ігор-конкурентів у категорії.
Олексій Фурман, Game Designer у Bloober Team:
«У вакуумі і без контексту така нагорода для Starfield може дійсно здатися дивною, адже гра використовує вже давно успішну і, водночас, дещо застарілу формулу успіху ігор Bethesda.
Щоправда, потрібно розуміти, що жодні премії, особливо ті, в котрих голосують гравці, не працюють аж занадто об’єктивно. Як я розумію, у фінал Steam Awards проходять ігри, які найбільше номінували в певних категоріях.
Далі уже ширша аудиторія (бо ті гравці, які номінують ігри, це дещо вужча аудиторія, я думаю) робить вибір із 5 запропонованих ігор. У категорії Most Innovative Gameplay ми мали сиквел Remnant II, цікаву але все ж „нішеву“ для мейнстрімної аудиторії Shadows of Doubt, Contraband Police від польскої PlayWay, що спеціалізується на різних симуляторах, сам Starfield та Your Only Move Is HUSTLE, про яку я, якщо чесно, вперше чую.
Також потрібно враховувати, що не всі ігри, про які ми часто чули в 2023, є в Steam. Постмодерновий Alan Wake II — ексклюзив EGS, бо Epic Games — видавець. Tears of the Kingdom, звісно ж, назавжди ексклюзив Nintendo. Final Fantasy XVI, думаю, добереться до ПК, але теж згодом.
Ще один фактор — активність аудиторії і бажання номіновувати улюблену гру. У ігор Bethesda завжди багато прихильників і багато хейтерів, це дуже „вокальна“ аудиторія з сотнями тисяч людей, які готові днями дискутувати про них. Чи є такою ж активною і вокальною аудиторія цікавих інноваційних інді-ігор? На жаль, ні.
Наприкінці додам, що я би проголосував за Shadows of Doubt, але скільки гравців чули про неї порівно зі Starfield? Гадаю, зрештою всі проголосували за ту гру з переліку, про яку щось чули або в яку грали.»
Богдан Бортаков, Game Designer у GSC Game World:
«Перемога Starfield є очікуваною, якщо повернутись до переліку номінантів. Remnant II, Contraband Police, Shadows of Doubt та Your Only Move is Hustle — як гравець, я відкриваю сторінку кожної з цих ігор та відчуваю пересторогу, бо вони сприймаються, як нішеві проєкти.
Звісно, це враження є частково хибним, проте голосувати може кожен власник аккаунту, і Steam традиційно мотивує прийняти участь за допомогою стікерів та значка „Номінаційний комітет“. Відповідно, масштабна гра від відомої студії, що обіцяє вільне дослідження космосу (універсальна тема) матиме явну перевагу за таких умов, навіть враховуючи усі проблеми — як під час запуску, так і зараз.
Чи демонструє Starfield найбільш інноваційний ігролад серед усіх ігор, що вийшли у 2023? Не впевнений. Чи перемагає вона за наявних умов голосування? Очевидно, так.»
Євгеній Колісник, Game Designer в 4A Games:
«Колеги радили не витрачати на цю гру кошти, і самі її рефаунднули.
По відгукам, і оглядам геймплею можу сформулювати думку, що винагороду „Most Innovative Gameplay“ гра явно не заслуговує.
Геймплейна модель, яка розвивалась з одної частини „сувоїв“ в іншу, в Starfield трохи деградувала (наприклад варіативність проходження однієї події — зменшилась, etc.)
Загалом: думаю в гру можна пограти, але кращим рішенням може бути пройти3-5 „сувої“))»
Андрій Цілицький, Game Designer в 10 Chambers та автор телеграм каналу «Конспект геймдизайнера»:
«Я, на жаль, ще не встиг пограти в Starfield, тому мені важко оцінити інноваційність їх геймплею. Я чув багато хороших відгуків про механіку будівництва корабля, але особисто ще не мав нагоди оцінити її.
Що я точно можу сказати про нагороду за інноваційний геймплей — я засмутився, що Shadow of Doubt не виграла. Мені здається, ця невелика детективна інді-гра заслуговує на перше місце. Дуже розумне та вдале використання процедурної генерації — це те, що вирізняє Shadow of Doubt.
Процедурна генерація тут використана для підсилення геймплею, створення цікавих справ для детектива та для того, щоб створити цілий квартал міста, що міг би жити своїм власним життям. Тут детектив не просто співставляє покази і шукає невідповідності, тут дійсно доводиться розслідувати справи. :)»
Двоє інді-розробників геймдизайнерів не грали в гру, але дивилися стріми й прокоментували так:
Artkit, Lead Game Designer інді-RPG/Sandbox гри Miramixi Storyteller:
«Моя думка суб’єктивна і об’єктивною не може бути, через лише візуальне „мацання“ гри. Нагороду Most Innovative Gameplay, вона точно не заслуговує. Якщо дивитися лише через призму геймплею, то No Man’s Sky та Star Citizen більш інноваційні. Starfield нічого нового не приніс, все що я бачив у цій грі, вже бачив раніше в інших іграх».
Дмитро Кузнєцов, Game Designer:
«Попри те, що я обмежився декількома відео ігрового процесу, можу точно сказати, що ця нагорода не заслужена). Ігровий процес майже ідентичний до TES 5, яка вийшла 12 років тому, я б навіть сказав, що застарілий дизайн був одним з основних пунктів критики, яка лилась на Bethesda».
16 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів