Нагороду «Найбільш інноваційний ігролад» від Steam отримала Starfield. Спитали у геймдизайнерів чому так сталося та чи справедливо це

Steam оголосила переможців нагород Steam 2023! Їх визначала ігрова спільнота Steam — проголосувати міг будь-який зареєстрований акаунт, що не має обмежень. Голосування у всіх категоріях тривало з 21 грудня до 20:00 2 січня за київським часом.

Звернули увагу на те, що нагороду за «Найбільш інноваційний ігролад» отримала Starfield — гра, від якої було дуже багато очікувань та яка після релізу зібрала чимало розчарування від гравців.

Ми спитали в українських геймдизайнерів, як вони оцінюють, чи заслуговує на таку нагороду саме Starfield та чому сталося так, що гра перемогла. Вони зійшлися на думці, що так сталося через активність спільноти Bethesda і через нішовість ігор-конкурентів у категорії.

Олексій Фурман, Game Designer у Bloober Team:

«У вакуумі і без контексту така нагорода для Starfield може дійсно здатися дивною, адже гра використовує вже давно успішну і, водночас, дещо застарілу формулу успіху ігор Bethesda.

Щоправда, потрібно розуміти, що жодні премії, особливо ті, в котрих голосують гравці, не працюють аж занадто об’єктивно. Як я розумію, у фінал Steam Awards проходять ігри, які найбільше номінували в певних категоріях.

Далі уже ширша аудиторія (бо ті гравці, які номінують ігри, це дещо вужча аудиторія, я думаю) робить вибір із 5 запропонованих ігор. У категорії Most Innovative Gameplay ми мали сиквел Remnant II, цікаву але все ж „нішеву“ для мейнстрімної аудиторії Shadows of Doubt, Contraband Police від польскої PlayWay, що спеціалізується на різних симуляторах, сам Starfield та Your Only Move Is HUSTLE, про яку я, якщо чесно, вперше чую.

Також потрібно враховувати, що не всі ігри, про які ми часто чули в 2023, є в Steam. Постмодерновий Alan Wake II — ексклюзив EGS, бо Epic Games — видавець. Tears of the Kingdom, звісно ж, назавжди ексклюзив Nintendo. Final Fantasy XVI, думаю, добереться до ПК, але теж згодом.

Ще один фактор — активність аудиторії і бажання номіновувати улюблену гру. У ігор Bethesda завжди багато прихильників і багато хейтерів, це дуже „вокальна“ аудиторія з сотнями тисяч людей, які готові днями дискутувати про них. Чи є такою ж активною і вокальною аудиторія цікавих інноваційних інді-ігор? На жаль, ні.

Наприкінці додам, що я би проголосував за Shadows of Doubt, але скільки гравців чули про неї порівно зі Starfield? Гадаю, зрештою всі проголосували за ту гру з переліку, про яку щось чули або в яку грали.»

Богдан Бортаков, Game Designer у GSC Game World:

«Перемога Starfield є очікуваною, якщо повернутись до переліку номінантів. Remnant II, Contraband Police, Shadows of Doubt та Your Only Move is Hustle — як гравець, я відкриваю сторінку кожної з цих ігор та відчуваю пересторогу, бо вони сприймаються, як нішеві проєкти.

Звісно, це враження є частково хибним, проте голосувати може кожен власник аккаунту, і Steam традиційно мотивує прийняти участь за допомогою стікерів та значка „Номінаційний комітет“. Відповідно, масштабна гра від відомої студії, що обіцяє вільне дослідження космосу (універсальна тема) матиме явну перевагу за таких умов, навіть враховуючи усі проблеми — як під час запуску, так і зараз.

Чи демонструє Starfield найбільш інноваційний ігролад серед усіх ігор, що вийшли у 2023? Не впевнений. Чи перемагає вона за наявних умов голосування? Очевидно, так.»

Євгеній Колісник, Game Designer в 4A Games:

«Колеги радили не витрачати на цю гру кошти, і самі її рефаунднули.
По відгукам, і оглядам геймплею можу сформулювати думку, що винагороду „Most Innovative Gameplay“ гра явно не заслуговує.
Геймплейна модель, яка розвивалась з одної частини „сувоїв“ в іншу, в Starfield трохи деградувала (наприклад варіативність проходження однієї події — зменшилась, etc.)
Загалом: думаю в гру можна пограти, але кращим рішенням може бути пройти 3-5 „сувої“))»

Андрій Цілицький, Game Designer в 10 Chambers та автор телеграм каналу «Конспект геймдизайнера»:

«Я, на жаль, ще не встиг пограти в Starfield, тому мені важко оцінити інноваційність їх геймплею. Я чув багато хороших відгуків про механіку будівництва корабля, але особисто ще не мав нагоди оцінити її.

Що я точно можу сказати про нагороду за інноваційний геймплей — я засмутився, що Shadow of Doubt не виграла. Мені здається, ця невелика детективна інді-гра заслуговує на перше місце. Дуже розумне та вдале використання процедурної генерації — це те, що вирізняє Shadow of Doubt.

Процедурна генерація тут використана для підсилення геймплею, створення цікавих справ для детектива та для того, щоб створити цілий квартал міста, що міг би жити своїм власним життям. Тут детектив не просто співставляє покази і шукає невідповідності, тут дійсно доводиться розслідувати справи. :)»

Двоє інді-розробників геймдизайнерів не грали в гру, але дивилися стріми й прокоментували так:

Artkit, Lead Game Designer інді-RPG/Sandbox гри Miramixi Storyteller:

«Моя думка суб’єктивна і об’єктивною не може бути, через лише візуальне „мацання“ гри. Нагороду Most Innovative Gameplay, вона точно не заслуговує. Якщо дивитися лише через призму геймплею, то No Man’s Sky та Star Citizen більш інноваційні. Starfield нічого нового не приніс, все що я бачив у цій грі, вже бачив раніше в інших іграх».

Дмитро Кузнєцов, Game Designer:

«Попри те, що я обмежився декількома відео ігрового процесу, можу точно сказати, що ця нагорода не заслужена). Ігровий процес майже ідентичний до TES 5, яка вийшла 12 років тому, я б навіть сказав, що застарілий дизайн був одним з основних пунктів критики, яка лилась на Bethesda».

А що думаєте ви? Хто грали у Starfield, чи знайшли ви там якусь інноваційну механіку? І яка загалом цінність такої нагороди, за яку голосує вся, доволі упереджена, ігрова спільнота? Пишіть у коментарях!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Скайрим в космосе принёс какие-то инновации? Хотя, это хоть какая-то игра про которую слышали более-менее все геймеры. Учитывая что там часть финалистов с 7-10к ревью в стиме

мені більше подобається як фруструють тупі хейтери старфілду. щось дуже популярно лайном гру поливати. це їм трішки ляпаса. в редітті людям не подобається що мало gore, мало крові, і не можна дітей вбивати, і під водою не поплаваєш. цих шизів багато і вони активні дуже, і їх тригерить якась хайпова подія і гучні заяви по грі.
є широкий простір для вибору стилю проходження. в основному проходив головні квести і пару другорядних, пару десятків годин витратив просто на екслоринг та аутпост. моментами гра дуже красива. частково можна вважати іновацією зробити гру таких маасштабів (скоріше ілюзіі масштабів) на такому застарілому рушії. і не треба перегравати. якщо награєш занадто багато то від будь якої гри буде нудити і оцінка буде низькою.
можна було б сказати що враховуючи таку частково негативну реакцію (але більшості гра подобається) BGS буде робити новий рушій під TES6 але вона вже в розробці.

мне тоже игра понравилась, душевно
еще ремнант попробую, для сравнения номинантов

Що ж в масштабі нового? Вони ж зробили процедурно генерований Daggerfall, де можна було ногами пробігти територію, вдвічі більшу за Британію. В 96 році. На 2.5D движку.
А ще можна згадати, що колись була en.wikipedia.org/wiki/Elite_(video_game 1984 рік, повністю 3D движок, 8 галактик по 256 систем у кожній.

ти мабуть або npc з гри, або у тебе старфілд — це єдина гра з open world яку ти грав після відьмака 3.
квести принеси-подай, преміщення в космосі після No Mans Sky — ну лицем в гімно впала «беседка» — це факт.
графоній на рівні 2016 року десь в більшості локацій, качнули лише трохи в текстурах і не більше, а оптимізація — 60 фпс мало в кого видавало навіть на хай-тек пк.
діалоги і камера діалогів з нпс — це взагалі шось з єри динозаврів, зараз так ніхто не робить і воно максимально не user friendly.
тому я не розумію тих кому це лайно сподобалось.
грайте в хороші ігри і підтримуйте Українську локалізацію де можливо.
Starfield — гімно!

Гра про космос, у якій нема космосу і постійні завантаження локацій. 12 із 10.

я дико вибачаюсь, але шо інноваційного в Starfield, особливо в плані геймплею? Будування корабля?

«частково негативна» реакція — ой вей.... я б сказав шо гра контроверсійна як мінімум
й хейтити її є за що, як й є за що любити. але любити її можна точно не за інновації — бо їх там кіт наплакав, я б скоріше сказав шо це гра для любителів «рецепта Бесідки» з приготування ігор :)

з «не треба перегравати» проорав. в улюблених іграх люди проводять сотні годин (а то й десятки сотень годин, й я теж тому приклад, й деякі з цих улюблених — саме ігри бесідки, о диво!)
у грі з десятками а то й сотнями планет — ви пропонуєте провести менше ніж в іграх по об’єму менших? А тоді питання — а нахіба оце все — весь цей простір було створено? для чого?
якщо «не треба перегравати» й хоча б відвідати десяток другий сонячних систем вже піде в рази більше часу ніж на «основну компанію». й чому б тоді не «зконцетрувати» в парі сонячних систем весь контент — а не робити «неосяжне ніщо» в яке, як виявляється, ще й не треба «перегравати»?

й ви не подумайте, я не хейтер — я чекаю коли з бридкого каченяти виросте прекрасний лебідь... руками модерів скоріше, ніж самої бесідки
єдине за що можливо можна буде подякувати Бесідці — це за такий великий світ, й за теоретично можливість модами зліпити гру у грі.... але це ще бабка надвоє сказала — бо з того шо я чую серед мод-ком’юніті, Бесідка там «трохи» «наломала дров» й ще побачимо шо буде з Moders SDK який вони обіцяли (чекати сподіваюсь вже недовго, якщо не перенесуть). бо деякі відомі модери вже плюються в сторону Starfield й його «внутрішньої» кухні? Це саме ті інновації яких ми хотіли?

моя думка ж проста — так, хотіли, старались, поспішили (можливо не по власній волі) з релізом, але в кінці вийшло як з Cyberpunk 2077 чи навіть з NMS, й лише час й підтримка від розробників можуть зробити з цієї гри «цукерку», а поки шо ... чекаємо патчів, modSDK, й модів.

награв 80 годин, головний квест закінчив, але більше просто «освоював космос», зробив фракційки деякі.
на жаль це точно не RPG, це скоріше космічна адвенчура з трохи невнятним, але простим й наївним, дуже лінійним сюжетом — вона наче намагається бути РПГ, але точно не є.
Ви ніяк не впливаєте на оточуючий світ, не переломлюєте «хід історії» й нічого реактивно не змінюється, а отой єдиний твіст для гри такого масштабу виглядає як жалюгідна спроба шось туди вліпити, аби було схоже на те шо ти на шось впливаєш.
Є постійне відчуття — шо не встигли, просто й тупо, як завжди з іграми такого масштабу. А можливо це Спенсер «допоміг»: релізнути гру раніше ніж було заплановано — треба ж якось рятувати ХВох було, а можливо зрозумів шо релізни вони цю застарілу гру через 2-3 роки — сміху й хейту з цієї вже архаїчної гри було б ще більше. хто зна.

P.S. Й ще дешо — не хочу авжеж бути Вангою — але навангую шо якщо вони випустять в подобному вигляді ТЕС, то фоллаут у них заберуть й віддадуть в правильні руки, а сама бесідка взагалі може закритися, бо після трьох фейлів підряд (F76, Starfield, TES6) — їм вже ніхто не дасть нічого робити по таким «дорогим франшизам».

але шо інноваційного в Starfield
інновації — бо їх там кіт наплакав

ви же самі пишете, що інновації є але їх недостатньо. я взагалі пост написав не за інновації, мені щось бридкий цей хейт. а хто займе якесь місце в дурних номінаціях якогось стіму мене не турбує особливо, який проводить це для підняття продаж, чи що. як пивна компанія гінесс видмала рекорди для реклами. і я бачу пісішники особливо активні в хейті, а на xbox гра людям подобається і в неї багато грають і pc зі стімом не пуп землі. цю номінацію виграла starfield щоб потролити хейтерів бо хороша реакція чи погана реакція, це реакція і популярність, щоб вони знову викакали терабайти тексту на тему чому starfield не інноваційна.

а нахіба оце все — весь цей простір було створено? для чого?

більше для фону. я тут подумав, нещодавно, що скайрімівського екплорингу там і не планували, ну мені так здається. я думаю там більше сюжетка і квести фракцій і пару цікавих другорядних. ви просто подумайте чи фізично можливо зробити нескінченно цікавий геймплей для таких масштабів. ну у даггера була гіганська карта, я пройшов unity версію. він пустий і не цікавий, і дуже складний, і те що там можна від міста до міста пройти пішки — це ніхто робити не буде (хоча є моди на дороги і прискорення часу для таких подорожей, але я пробував, воно глючить). процедурна генерація ніколи не була цікавою. тільки те що люди руками зроблять і витратять на це мільйони долларів і тисячі годин.

то фоллаут у них заберуть й віддадуть в правильні руки

ніхто не забере. інші не зроблять таких ігор. у них свій підхід і їх фірмовий движок які люблять не дивлячись на недоліки. у інши крутих студіях які можуть взятися за такого типу ігри вже є свох круті ігри які вони розробляють. і знову, Starfield це не фейл, хейт то похмілля після хайпу, та й все. гра успішна і BGS вже декілька років розробляють TES6. так що, все добре.

в редітті людям не подобається що мало gore, мало крові, і не можна дітей вбивати, і під водою не поплаваєш. цих шизів багато і вони активні дуже

Причому тут шиза якщо гра нудне лайно. Я неголословний, 50+ годин награв, пройшов усі квести (головн + фракцiйнi), спробував різні стилі гри. Дуже довго намагався її полюбити. Але нi.

але більшості гра подобається

Не знаю, кому вона подобається, але перед новим роком дивився статистику в стим. У середньому онлайн 15К людин, тоді як у скайрімі 30К. Тобто гра 12-річної давності в 2 рази популярніша за свіжий реліз. Ахаха

люди не тільки в стімі грають. і старфілд це не нова версія скайріму, це нове ІРо. тут може бути одна аудиторія там інша. і якщо гратися в цифри треба брати динаміку скільки в скайрім грали на виході місяць, на скільки падає аудиторія через місяць. потім випускають длс яка аудиторія. ну і т.п.

я не поняв, а чого в цьому топiку коменти для всiх бажаючих?
якось не послiдовно
закривайте вже всюди «тiльки для пIдтвердженних акаунтiв» ))
Ви таку цензуру навели шо капець просто

Ви таку цензуру навели шо капець просто

На GameDev DOU?

бляха не звернув увагу на цей момент )))

там в цілому дуже крінжовий перелік, рдр 2 з непрацючим мультіплеєром отримала нагороду за тривалу підтримку...
а ще там боти накрутили атомік фарту нагороду, ну і в цілому по більшості номінацій багато запитань, як це взагалі проводилось

рдр 2 з непрацючим мультіплеєром

хз шо там непрацюючого, грали повесні — все працювало, було весело...
правда в чіторів теж все працювало :)
але наче анонсували й зробили новий сезон й можливо тому «ковбої» підтягнулися й «накрутили»

Підписатись на коментарі