Український інді-розробник пропонує прибрати можливість повертати ігри після 30 або навіть 0 хвилин гри. А що ви думаєте про рефанди?

Інді-розробник з України, відомий у твіттері як Alien Max і за гру Erra: Exordium, запустив цікаве обговорення щодо фінансового відшкодування ігор, які не сподобалися, у Steam.

«Чи потрібна нам (інді-розробникам) петиція до Steam / Valve ❓
Ви купуєте квиток на фільм або гру NBA, після перегляду ви не можете його повернути... ви купуєте фільм або кількість переглядів в Google і вам не повертають гроші після перегляду... Отже, чому ви повинні повертати гру в Steam після того, як пограли в неї менше 2 годин.


Я вважаю, що ми (розробники ігор) повинні написати петицію в Steam про скорочення цього часу до 30 хвилин або 0. Мова йде не про зламану гру, не про те, що не відповідає опису гри або відрізняється від трейлера чи демо, а про час гри.


Будь-який товар можна повернути з інших причин, а не грати, поки гра не набридне, і повертати її. Багато аркадних ігор мають короткий ігровий цикл, або візуальні романи чи головоломки, і я вважаю, що це несправедливо для інді-розробників.» — написав у твіттері український інді-розробник.

Варто зазначити, що на консолях гру можна повернути лише до того моменту, як ви почали її завантажувати на свій пристрій. Виключеннями можуть стати лише ігри, в яких очевидно багато технічних проблем.

У реплаях до твіта Макса розгорнулася дискусія — не всі підтримують таку пропозицію щодо повернення коштів за ігри та ігровий час. Наприклад, таку думку виразив німецький соло інді-розробник Zion:

Змушений не погодитися. Мені подобається пробувати ігри (якщо вони не мають безкоштовної демо), щоб перевірити, чи вони мені подобаються. Звісно, не кожна гра нам підходить. Навіть якщо це жанр, який вам зазвичай подобається, все одно є шанс, що вам просто не сподобається саме ця гра. 2 години — хороший час, щоб це дізнатися.

Не погодився й інший ігровий розробник Star Deck:

Сильно не згоден. Вважаю, що 2 години — це мінімальна тривалість будь-якої гри, незалежно від ціни. Якщо гра не має достатньої вартості повтору або часу гри, щоб бути веселою на позначці 2 години, тоді дозволити комусь відшкодувати це — справедливо. Це одна з моїх улюблених політик Steam.

А таку думку виразив розробник earrgames:

Я не великий противник відшкодувань, адже людей, які зберігають мої ігри, більше, ніж тих, хто ні.

Але мені не подобається те, що ви можете переглянути гру, а потім повернути гроші. Він не викупить гру назад, якщо ви її виправите, і не видалить свій «героїчний» огляд з Інтернету.

І ще така думка:

За відчуттями, людей, які просять повернути гроші, невеликий відсоток і вони роблять це, щоб потролити.

Дві години — це досить пристойний час, щоб попросити когось взяти на себе зобов’язання, не знаючи, чи їм це подобається.

Думаю, ви можете отримати найкращі відгуки і від гравців, які отримали відшкодування 🙂

А що думаєте про відшкодування Steam ви? Як розробники, чи часто ви стикаєтеся з поверненнями ігор? Як гравці, чи часто ви користуєтеся цією опцією? Пишіть у коментарях!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn

Найкращі коментарі пропустити

Підтримую ініціативу щодо неповернення ігор — тоді люди просто перестануть купувати ігри щодо яких є сумніви і будуть чекати відгуків, оглядів, що призведе до того, що таких видавець просто загнеться.
Гарна спроба вистрілити собі в ногу — одобрюю.

Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Заберуть рефанди, і ігри ще більше піратити будуть, ото всім легше буде, так?

Рефанд це круто. Купив у свiй час Control.
Побiгав годину, зрозумiв що це дно i зарефандив
Ще помню за Rust просив рефанд
А от зі врастфілдом накладочка вийшла бо після покупки грав у неї десь через неділю ((

Оце ви рідкісна птиця! Бо зазвичай всі в захваті від Контрола.

хммм абсолютно наркоманська гра ))
мені подобються фільми з подібним сюжетом де «ніфіга не понятно але дуже цікаво»
але нажаль ця гра прям пробила дно в моєму розумінні
нудно, незрозуміло, не цікаво
видно що бюжет прям мінімальний був
але на вкус і цвєт фломастери різні )

Згоден, кожному своє. Мені вона теж не зайшла, може ще колись повернусь до неї)

Если игра цепляет, возвращать ее нет смысла. У меня есть несколько игр, в которых я из-за дефицита свободного времени не успел наиграть и часа, но они крутые и я точно буду в них играть. А есть игры, которые возвращаю, т.к. с первых 30 мин понятно, что не мое. Игра может может быть невероятной с точки зрения качества исполнения, но не цепляет и все тут.

Я считаю, что политика возврата — прекрасное изобретение, т.к. чтобы попробовать любую игру мне прежде всего надо за нее заплатить, а значит магазин получает деньги, а я не переживаю, что потрачу их зря. И часто бывает, что не успел за 14 дней вернуть или чуть больше наиграл и все, возврат не положен. Если это отменить, покупок станет меньше и в конечном итоге заработок авторов и магазина снизится. Там же не дураки сидят, считать умеют.

Ну и сами подумайте, зачем вам комьюнити из разочарованых геймеров, которые будут строчить плохие отзывы? Верните деньги тем, кто не ваша ЦА и собирайте вокруг только довольных клиентов.

У меня есть несколько игр, в которых я из-за дефицита свободного времени не успел наиграть и часа, но они крутые и я точно буду в них играть.

А що це за ігри, якщо не секрет?

Це дійсно достойний претендент

А на VR это нечто) особенного когда в попытке увернуться от летящей дроби, оказываешься на полу, под столом, т.к. комната слишком мала.

Є спідранери які проходять ігри на всі ачівки за цей час і потім рефаундять гроші в стімі)))

Якщо я в книжковому магазині візьму з полиці книжку і перегорну кожну сторінку за пару хвилин, то це ж не означає що я так розумно надурив магазин і прочитав книгу безкоштовно. Так само і з тими спідранерами, вони фактично не скористались купленим продуктом скіпаючи багами цілі блоки мапи і всі катсцени, отже їм цілком етично рефандити гру де час гри менше ліміту магазину.

А є люди які купуть гру, не рефандять та не грають в неї. Пропоную таким людям автоматично повертати гроші на рахунок у стім, якщо вони не награли в гру хоч 30и хвилин у продовж двох тижнів)

Спідранери навпаки награють неймовірні години у гру, бо треба довести до автоматизма реакції. Знову, а що це за гра, коли усі ачівки можна отримати за годину?

Ти здивуєшся але багато ігор можна пройти на 100% за цей час спідранеру і дістати всі ачівки судячи що контент робиться не по інді іграх))

Почитав ваші коментарі під постом, хм... Дуже дивно чути думки про клоуна...

Мій твіт був почути думки людей, щоб почути більш цікаві думки — я його трохи зробив провокаційним. Основна мета це звернути увагу на ті ігри, які не підходять критеріям часу повернення гри після запуску. Мені було цікаво що думають про це люди та які можна зробити рішення.

Я знаю розробників з чудовими іграми (аркади, візуальні новели, пазли, тощо), але через те що вони проходяться менш ніж за 2 години чи сесія може бути не більш 10 хвилин (де відкривається повний геймплей луп) — гравці повертають ігри після проходження. Або ще гірше, пишуть негативний відгут та повертають гру.

Якби стім давав можливість регулювати такий час в залежності від часу гри, це б вирішило частково це питання. І мова тут не про гру яка не працює, забагована чи повний «скам»...

Порівнянно з консольними іграми, стім має недолік в якості, він пропускає практично все. Тому це в тому числі регулюється можливістю повернення гри. Але 2 години — це багато на мою думку.

Дякую

Аби була гра хороша. Хеллтейкер, наприклад, безплатний, але длц з рецептом млинців (де факто артбук) купили щоб підтримати розробника досить багато людей.

Я знаю розробників з чудовими іграми (аркади, візуальні новели, пазли, тощо), але через те що вони проходяться менш ніж за 2 години чи сесія може бути не більш 10 хвилин (де відкривається повний геймплей луп) — гравці повертають ігри після проходження. Або ще гірше, пишуть негативний відгут та повертають гру.

Я думаю що твоя оцінка суб’єктивна і ці ігри зовсім такі вже й чудові.
Тебе має хвилювати не питання того що гравці мають можливість повернути кошти за твою гру, а чому саме вони це роблять і як це змінити.
І саме ці негативні відгуки які ти не любиш можуть допомогти у цьому, наприклад — «Also can’t customize the controls, which I find not at all intuitive», «with no option to remap controls (!)» , «.Управління шмат ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥, хоча б додали можливість його поміняти. На ліву руку припада 9 кнопок а пальців то 5.», «character control is too sluggish»
А на рахунок позитивних відгуків — то переважня більшість із них написана українцями,і я думаю що і оцінки також в основному ставили земляки. І ти повинен розуміти що середня оцінка у тебе була б нижче без підтримки українських гравців — " Українські ігри мають бути на вершині, так і буде" " Особливо порадував напис на фоні «ПТН-♥♥♥♥♥♥»))) Всім українцям раджу) Підтримуйте українських розробників.«, «Купуйте українське, підтримуйте українське!».
Саме ця підтримка і вводить тебе в оману, і тому ти вважаєш що твоя гра насправді шедевр в яку гравці хочуть пограти на халяву. А насправді мені шкода їх, так як гроші вони можуть повернути а свій потрачений час — ні.

Ігри які проходяться менш ніж за 2 години мають мати відповідний цінник і виправдовувати свою ціну, це по перше, тоді вже рефандів буде менше. Якщо ви залишили гравця незадовільним з будь-яких причин, то це ваша провина, не гравця. Мені особисто нема сенсу з гри яку можна пройти за годину, але це я за себе скажу. Це прийнятно для безкоштовних демок. Часто може таке бути що гра складає враження наче вона має продовження, наврядчи хтось пише у промо-роліку на сторінці магазину що геймплею лише на годину, то хто винен? А як гравець би це знав, то взагалі не купував би гру, скоріш за все, і от вам вирішення ваших рефандів: вашу гру не будуть купувати і ви не будете жалітися на поганих гравців, які не хочуть віддавати вам гроші просто так)))

Ігри які проходяться менш ніж за 2 години мають мати відповідний цінник

Який?

Скоріше за усе достатньо чесно попередити, що рефандів для цієї гри немає. Тоді я точно не буду її ставити. А взагалі це марна справа, якщо людина не хоче платити, то він ніяк не заплатить.

Чесна ціна на гру що повністю проходиться менше ніж за 2 години, включаючи всі меню, туторіали і початкові налаштування, буде менше 1 доллара. Ну може 1-2 доллара. Отже це unsustainable для розробника. Далі я бачу варіант або монетизувати себе пожертвами десь на патреоні і за це давати ключі, або робити те саме і додатково виставлятись в стімі знаючи що там буде багато рефандів через неадекватну ціну (якщо це 5-10 долларів за гру 1-2 години).

Якась трошки дивна математика.
Виходить, що пан Штраус Зєльник правий, що ігри на 70 годин мають коштувати 100-150 баксів? Тобто, ми враховуємо виключно кількість часу, яку гравець проводить в грі і не враховуємо якість контенту чи його інноваційність?

Цікаво, звідки винник цінник в 1-2 бакси? Бо є, наприклад, What Remains of Edith Finch — феноменальна гра зі зворушливою історією, яка на Стімі коштує 10 баксів. І проходиться вони як раз за 2-3 години.

От ви самі і знайшли для себе відповідь на прикладі «What Remains of Edith Finch». Чогось одні жаліються і шукають проблему у гравцях, а інші роблять цікаві, якісні ігри і не відчувають проблем з рефандами. Все було враховано в моєму коментарі вище, добре що ви почали це розуміти)

Ну, то не вам був коментар, а пану Андрію, але добре. Ні, сорі, я з вами не до кінця згоден.

Якщо ви залишили гравця незадовільним з будь-яких причин, то це ваша провина, не гравця.

Ваша цитата. Ви не враховуєте, що ком’юніті гравців — найтоксичніше та найагресивніше ком’юніті чи не з усіх можливих. Вони легко дозволяють собі погрожувати розробникам вбивством, бо їм за це нічого не буде; надсилати людям дікпікі в особисті з вимогами поділитися інформацією про розробку та сталкерять актрис і акторів з ігор.

От вам красномовний приклад. Ніл Дракман та Ноті Дог другою частиною TLOU залишили незадовільними тисячі інцелів та печерних сексистів. При чому їх продукт — гра феноменальної якості та має надзвичайного рівня пропрацьовану історію. Це не провина розробників, що серед гравців така купа гомофобних ідіотів. Але за вашою логікою — їх.

Звісно, є приклад всратих ігор. Але це вже окрема розмова.

Ого в тебе судження про гравців!
Невже такі люди роблять ігри, а потім постять гнівні пости у сторону гравців «ви не панемаєте, ігри єта сложна»?

В сенсі у мене судження про гравців? Я наводжу реальні приклади про які індустрія говорить вже не перший рік. Останній приклад (про сталкерство) — про актрису з Marvel`s Spider-Man 2. Це давня проблема про яку я чув від більшості розробників, з якими спілкуюся.

Минулого року GDC проводили своє традиційне опитування State of the Game Industry. Згідно з ним, 91% розробників зазначили, що токсичність гравців — це проблема. 78% відзначили, що це «серйозна» або «дуже серйозна» галузева проблема.

Так що це не моє судження про гравців, це світ в якому ми живемо.

А в футболі ультраси після матчу йдуть битися стінка на стінку та оруть під час матчу які футболісти кривоногі та не туди біжать, мяч забивають.
А в кіноіндустрії є багато хворих фанатів, які переслідують акторок. І якщо подивитися рецензії на фільми то можно виявити що 90% фільмів не переходить відмітку 5-6 на iMDB.
А ще раз в 10 000 років планета Нібіру...

Доречі дуже кумедно що відсотки розробників незадовільних гравцями приблизно співпадає з відсотком гравців незадоволеними розробниками. То може якийсь цей відсоток розробників трохи не на своєму місці? Ну або давайте здихаємося незадовільних гравців тоді, так би мовити навпаки =)

в футболі ультраси після матчу йдуть битися стінка на стінку та оруть під час матчу які футболісти кривоногі та не туди біжать, мяч забивають.

і шо?

А в кіноіндустрії є багато хворих фанатів, які переслідують акторок. І якщо подивитися рецензії на фільми то можно виявити що 90% фільмів не переходить відмітку 5-6 на iMDB

і шо?

А ще раз в 10 000 років планета Нібіру...

Так і шо?

Сорі, але усі ці аргументи схожі на аргумент росіян «ну так он НАТО бомбили Югославію, знач і нам тепер можна знищувати українців, а то чого ж це, їм можна, а нам не можна?».

Доречі дуже кумедно що відсотки розробників незадовільних гравцями приблизно співпадає з відсотком гравців незадоволеними розробниками.

Так, але є одне але. Враховувати потрібно виключно конструктивну критику. І тоді ми з вами опиняємося в цікавій ситуації)

Ви не враховуєте, що ком’юніті гравців — найтоксичніше та найагресивніше ком’юніті чи не з усіх можливих. Вони легко дозволяють собі погрожувати розробникам вбивством, бо їм за це нічого не буде; надсилати людям дікпікі в особисті з вимогами поділитися інформацією про розробку та сталкерять актрис і акторів з ігор.

Ахаха, класно ви всіх гравців під одну гребінку причесали. І це у вас звісно не токсичний комент, бо ви ж редактор журналу, редактори не можуть бути токсичними. Тільки плебеї гравці можуть ображати чесних бізнесменів.

Вам не спадало на думку що це не завжди «токсичність»? Так, звісно є печерні ксенофоби серез гравців. Але і серед корпорацій є свої поганці. От наприклад як Сони просто шантажували Метакритик щоб забрати у людей можливість публікувати реценції в перші дні продажів. Або як кожну довбану забаговану або просто погану гру нібито «review bombing» погані гравці. Альо, студії, а може це у вас просто гра шлак неоптимізований або недороблений? І такого відношення до гравців так само повно і як ксенофобії у гравців.

Що я більше за все не навиджу у геймдеві це як раз представників такої «культури». Костюмчик вдягнув і молодець, «босс у зданії».

— гравці плебеї, не розуміють як важко генерити 1000 планет та клеїти заїзжані шаблони минулого десятиліття
— он гра 2-3 години — цінник 10 баксів, чим я гірший?
— Нам чхати на абстрактні відчуття гравців, нам бабки потрібні, бо гравці як тваринки, дурні, їм треба пояснити чого вони повінні грати в наші ігри
— Ой, гру рефандять, треба заборонити рефанди, це ж гравці токсичні жлоби(
— Ой, гру забомбили тупі дурні, не розуміють як багато часу я вклав у мій нудний, шаблонний геймплей з багами(

Бажаю компаніям де працюють такі люди піти на дно, або здихатись такої культури, починаючи з голови.

Щось ви тепле з м’яким змішали.

Я вам кажу про погрози вбивством, закидування пісюнам особистих повідомлень, бо гравці вирішили, що це нормальний спосіб дізнатися реліз гри чи сказати, що їм не сподобалася гра, а ви мені про неякісні ігри.

Чи роблять розробники погані ігри? Очевидно. Чи вдаються компанії до сірих схем монетизації? Звісно. Чи існує в геймдеві скам? Існує. Чи є серед розробників та керівників геймдев-компаній покидьки? Звісно, он у Блізів ціла frat boy culture виросла.

Але як це відноситься до того, що, наприклад, Стефані Джонс з Marvel’s Spider-Man скаржиться, що їй на особистий телефон наярює фанат і вимагає з нею зустрічі? Як це відноситься до того, що рядовий програміст заходить в коментарі на Стім і бачить, що люди бажають йому смерті від раку?

Бо ви привели до прикладу «глобальні особливості/проблеми», звевши фокус саме на гравців, тим самим підкріпівши/доповнивши свій образ.

Давайте, закриваємо ігрову індустрію. Все, ми отримуємо чудовий світ без пісюнів у повідомлення та наярювань на телефон, о це кайф... wait a minute...

Бо ви привели до прикладу «глобальні особливості/проблеми», звевши фокус саме на гравців

А на кого потрібно в цьому випадку зводити фокус? На актрисі, яка гарно виконала свою роботу? Чи на кого?

Залишу слово наступним коментаторам)))
Броня не пробита.

Тю, теж мені, знайшли проблему. Моїй дружині теж пісюни шлють і теж вимагають зустрічі всілякі індуси, просто тому, що вона завела інстаграм і виклала там свої гарні фото. То причому тут гравці і геймдев?

Кляті індуси! (чи то може турки?)

Але якщо серйозно, то їй шлють пісюни просто збоченці. А я ж кажу про випадок, коли продюсерці їх слали з вимогою розкрити дату релізу ГоВ Рагнарок. Типу — не скажеш, будемо завалювати тебе дікпіками. І це ж вже максимально не ок.

От цей автоматичний поділ на чорне і біле завжди трошки напружує. Типу — ах ти гравців називаєш токсичними? То ти шо, Бобі Котіка та його банду ґвалтівників виправдовуєш, паскудник?! Ну, типу... ні)

Я просто намагаюся дивитися без ілюзій і на перших, і на других. Щодо гравців. От на ходу я придумав алкогру. Йдете в якийсь ігровий канал, групу чи паблік, шукаєте там новину про Хорайзон (можна ТЛОУ чи Овервотч, тільки тоді треба змінити правило) і кожного разу, коли находити коментар про те, яка головна героїня огидна, товста чи тупа — бахаєте шот. АЛЕ! Це не головне правило. Головне правило — ви замірюєте час, за який накидаєтеся до стану поросячого хрюку. Це займе у вас приблизно 4-5 хвилин, обіцяю.

Ну, а якщо серйозно — так, серед топів, власників та керівників геймдев студій є поганці. Є люди, мета яких просто заробити гроші на тих, хто любить ігри. Найсвіжіший приклад — Джон Річітело, який мало не вбив Юніті (ще питання, чи не вбив). Але і щодо гравців не треба бути в ілюзіях. Якщо ви чемна і вихована людина, яка вважає бажати смерті від раку людям то не дуже ок, це ж не значить, що усі такі.

Ти про Джона Річітело мабуть до всесвітнього струсу не знав, так само як не знав що юніті деградує роками.
Правда у тому що крім таких поганців є ще банальні ідіоти, які у своїх еротичних снах намагаються перевлаштувати ігрову аудиторію під свій конвеер.

Все те що ти називаєш це «чую дзвін — не знаю де він». Згадав вже багато чого: про поганців типу Річітело, проблеми жінок(що вони страждають від сексуального переслідування з боку чоловіків), про токсичних людей які бажають смерті і підвів це як аргументи у тему геймдеву. Молодець. Тобто так само як з Річітелло і юніті, так же ти і до історії з "

Стефані Джонс з Marvel’s Spider-Man

" не знав що виявляється жінки зазнають сексуальних переслідувань з боку чоловіків у всьому світі. Трохи розришив кругозір і вже кажеш що в геймдеві є такі проблеми, гравці токсичні, і є якісь поганці типу Річітелло(а-ля злий Маск). Дуже об’єктивні думки чуємо від редактора))

Сорі за прямоту, але весь коментар — каша зі зверхності, зухвалості, власник пересмикувань та вигадок. Трошки огидно, але це нормально.

Правда у, тому що крім таких поганців є ще банальні ідіоти, які у своїх еротичних снах намагаються перевлаштувати ігрову аудиторію під свій конвеер.

Наприклад, хто?

Давні закиди про жінок навіть коментувати не буду. Бо виглядає, як типовий сексистський базис.

Ви ніби живете в іншому світі, де бігають рожеві поні, зайчики скачуть по веселках і тільки геймери, скотиняки, псують всю картину. Ви давно на вулицю виходили, давно спілкувались з сусідом-алкашом, з типовим підлітком з бідної сім’ї чи просто з маминими подругами з села? Бидлани є скрізь, навіть серед бомонда (а в нас і у владі). І не важливо геймери вони чи ні. Поговоріть з подругою, у якої є інстаграм, спитайте скільки раз вона з таким стикається. Будете дуже здивовані.

Все що говорити — воно так і є. Але я, наприклад, якось не дуже хочу з цим миритися і називати це нормою.

Загалом, я про те, що саме в ігровій спільноті зійшлося кілька чинників, які є дуже гарним підґрунтям для токсичності і ось такої поведінки, про яку я пишу і про яку кажете ви. Бо тут є анонімність, тут є недосяжність, тут є простір для псевдокрутості. Типу, ти можеш здобути 4800 ммр і ходити, закидувати гівном людей, які грають гірше за тебе. Це розповсюджена ситуація, але це в жодному разі не норма.

Що важливо — від цього страждають не тільки ж розробники. Є купа досліджень від усіляких NewZoo чи навіть тієї ж Unity про те, наскільки самі гравці потерпають від токсичності, сексизму, гомофобії та інших «шовінізмів». Ну, не на пустому ж місці Юбісфот уклала угоду з поліцією Нортумберленда про взаємодію.

Ваша цитата. Ви не враховуєте, що ком’юніті гравців — найтоксичніше та найагресивніше ком’юніті чи не з усіх можливих. Вони легко дозволяють собі погрожувати розробникам вбивством, бо їм за це нічого не буде; надсилати людям дікпікі в особисті з вимогами поділитися інформацією про розробку та сталкерять актрис і акторів з ігор.

Воно просто велике, і там знаходяться різні персоналії... Тут питання більше, що 1% чути голосніше, ніж 99%.

Є типова верхня межа ціни на «стандартну» ААА гру, це 60 євро. Ну хай навіть 70 євро як того хоче Скваря і хто там ще до них приєднався. Якщо це не якась халтура типу Форспокен, то типова ААА це мінімум 30 годин контенту + від 0 до 100+ годин додаткового контенту, або мультиплеєр.
Типове топове «інді» коштує трохи менше зазвичай, 20-40 євро. Там може бути і більше геймплею але якість продакшену часто нижча. Мультиплеєрні рпг з регулярними длц дають ну мінімум 10 годин контенту, а то і більше, за 10-15 євро. Так, там багато ассетів реюзається, але зазвичай і нового багато.

Це те що я вважаю базовим орієнтиром. Отже пропорційно зменшуючи час гри до <2 годин ми і приходимо до справедливої ціни в одиниці євро. Під часом гри розуміється весь контент, ігри побудовані на принципі повторних проходжень типу роуглайк звісно так не рахуємо в лоб.

На рахунок вашого питання, я не грав у ту гру, але наприклад грав у Firewatch. Там немає повторюваного контенту і вона проходиться за 5 годин в повільному темпі. Вона коштувала 20 євро на релізі (або приблизно так), а по знижкам 5 євро. Як на мене то 20 євро вона звісно не коштує. Те саме думаю і з Едіт Фінч. Це моя субєктивна думка.

ПС: поки шукав дані згадав ще такий кейс у мене. Мав в біблотеці Torchlight з давніх часів. Нещодавно захотів я пограти, але мав не дуже потужний пк, який тим не менш проходив по всім рекомендованим вимогам. І от я грав а під кінець рівня гра почала поступово дико тротлити пк і фрізити картинку на секунди підряд. Я поекспериментував і кинув це діло. У мене світиться 32 хвилини гри. Тобто на думку пана Аліена я б вже не зміг зарефандити її якби це була свіжа покупка і я грав перший раз на тому пк, хоча це було б цілком етично через технічні баги гри.

Як на мене то 20 євро вона звісно не коштує.

Ну ось тут ми з вами розходимося в думці. Бо на мій погляд Фаервотч коштує тих грошей, бо я плачу не за час, а за досвід та емоції. От, наприклад, Алан Вейк 2 мені не приніс ні суперяскравих емоцій, ні супердосвіду (окрім деяких аспектів, звісно). І він, на мою думку, своїх грошей не коштує. Хоча тут я буду, напевно, в меншості.

Якщо Фаєрвотч для вас справедливо коштує 20 євро, то дозвольте поцікавитись, яка на вашу думку повинна бути справделива ціна на RDR2 чи BG3 чи Witcher3? 200 євро? 2000 євро? Бо в кожній контенту раз в сто більше ніж в Фаєрвотч, графіка в рази краща, а затрати на продакшен по всім статтям в сумі просто на три порядки більші.

А хто буде контролювати що видавець чесно обирає час гри при публікації? От якесь ЕА чи Убісофт публікують чергову рольову гру і кажуть що вона проходиться за 5 годин, хоча це насправді ААА проект з 100+ годин контенту і ще мультиплеєром, але оскільки контент додатковий то гру дійсно можна пробігти за пару годин скіпаючи все. Тобто вони навіть не збрешуть. І поставлять мінімальний рефанд на 10 хвилин гри, за які вона навіть не завантажить перший рівень бо буде патчитись і оптимізуватись.

Тобто ця можливість фактично вб’є рефанди, при чому саме у тих гімноробів які і найчастіше і рефандять через трешову якість продукту.

какой интересный клоун.
мне интересно — если он купит негодный пылесос, он вероятно пойдет и вернет его ?
или если ему будут обещать матч НБА а он попадет на школьную лигу он поди также пожалуется ?
так может быть он сперва свою поделку доведет по уровня НБА чтобы рассуждать такими критериями ?

Да не нужны мне ваши рефанды, если игра не понравилась, то я просто удаляю ее после того, как скачал с торрентов.

Чувак наштовхнув на цікаву ідею, але на протилежну тій, яку він описує — що, якби у фільмів, концертів та спортивних івентів також були б trial періоди? Не 2 години, звісно, а скажімо ті самі згадані 30 хвилин? Ти приходиш в кіно і починаєш дивитися. Якщо в перші 30 хвилин тебе фільм не зацікавив і виявився лайном — виходиш з залу і здаєш квиток, повертаючи кошти. Або якщо на концерті в перші 30 хвилин стає зрозуміло, що тобі ще 2+ години таке слухати — то буде мука для вух?

Думаю, це б стимулювало і кіноробів і музикантів більш серйозно підходити до власної творчості. А то, наприклад, з фільмами, часто трейлер шикарний, а приходиш в кіно і буквально з перших же 5-10 хвилин стає зрозуміло, що всі хороші моменти фільму були лише у трейлері. А все, пізно, гроші за квиток вже ніхто не поверне.

Ну... у разі кінотеатру є втрачений прибуток: якби кінотеатр знав, що тобі не сподобається, він би міг продати цей квиток комусь іншому. Не кажучи про те, що кінотеатр продає тобі дві години відпочинку, подивитися фільм другий, третій раз ти вже не зможеш.

Якщо брати гру, то це товар, який ти можеш користуватися усе життя. Тут мають діяти правила для товарів. Скільки там, 14 днів використання й можна повернути?

Якщо брати гру, то це товар, який ти можеш користуватися усе життя.

Ось тут я б посперечався. Нагадаю, що гру The Crew вже зараз не можна купити, а її сервери працюватимуть лише до 31 березня. Після цього до гри не буде доступу.

Є така думка, що якщо гра не на фізичному носії, то вона вам не належить. Та навіть якщо фізичні копії. До жовтня 2022 року можна було купити диск Overwatch. Після релізу другої частини ці диски — просто цікавий і абсолютно безглуздий артефакт.

Це просто окремий вид послуг — підписка. Якщо працюють сервери, то ти можеш купувати платний доступ до них.

Я трошки не про те.
Ось, наприклад, Alan Wake 2. У гри немає фізичного видання. Лише цифра. Через рік в студії шось станеться (сподіваюсь ні) і гру вилучать з серверів, як от зараз вилучають The Crew. Людина за цей продукт заплатила $70. Але при такому сценарії вона втрачає цю гру. То виходить, цей продукт не належить гравцю. Навіть тому, який її купив за фулпрайс.

Ну... мені знається, що тут має працювати захист прав споживачів. У мене усі ігри, що я придбав, доступні у Stream.

Пропоную так зробити з усіма товарами і послугами. Надкушуєш шоколадний батончик, не сподобалося — повертаєш його в магазин і отримуєш рефанд. Витираєш сраку папером, надто жорсткий — приносиш його разом з рулоном і отримуєш рефанд. Купляєш пляшку з алкоголем, не подобається — рефанд. Ну ти поняв. А то чого тільки на ентертейнменті зупинятися.

Боже я розписав стіну тексту, але забув увійти в акаунт і вся стіна зникла тож буду коротким.
Зменшення часу можливо лише за умови що буде рахуватися час в грі(геймплей), а не просто запущена гра. Привіт PayDay2 в 2016-17 році, я півтори години("геймплею" за думкою стім) фіксив краш, а коли пофіксив, то просто оформив повернення, бо залишилось 15-20 хвилин до 2 годин

Можливо для инди та новел це і має сенс, але я не думаю що 1.5години задовільнять автора. А взагалі так 2 години це те що потрібно, особливо для ігор які потребують гарного комп’ютера, кажу з особистого досвіду, я в налаштуваннях проводжу половину часу від цих 2 годин аби знайти баланс між якістю та швидкістю(пів року тому додав ще 8 оперативки, тепер трохи менше часу) я не проти аби час злегка скоротили але при умові що буде рахуватися час геймплею, а не що ти сидиш в налаштуваннях чи намагаєшся пофіксити краш(привіт payday2 з 2016-17 я півтори години фіксив краш, потім подивився на час що залишився і просто повернув)

Оо ось і початок стіни, цікаво чому не відобразився до публікації наступного коментаря, ну і ладно зпишемо на київстар

Автор цієї ідеї явно під речовинами.
Рефанди можуть не задовільняти лише тих хто робить мотлох, або гру яка не вартує ціни за свою короткотривалість. Вдячний гравець завжди заплатить, якщо є за що. Шукайте проблему в собі а не в гравцях.

Розробники банально не роблять демо версії ігор і хочуть, щоб їх ігри не можна було повертати. Просто чудесно. Я категорично проти відміни повернення ігор, 2 години — це не так багато і якщо розробник вважає, що це несправедливо, бо його гра коротша — то може проблема таки в грі? Можливо треба було її краще пропрацювати і додати більше контенту? Мати можливість ознайомитися з грою лише через відео інших гравців або, ще гірше, через трейлери — це нонсенс. Ми вже не раз стикалися з тим, що гра не відповідає трейлерам, а враження інших гравців може бути діаметрально протилежне нашому. Я за своє життя повернув максимум 5 ігор з технічних причин або через невідповідність гри опису. Від того, що є довбні, які цим зловживають, не повинні страждати нормальні гравці, це один з небагатьох способів захисту від неякісного продукту.

Іронія у тому, що у Erra: Exordium контенту на 6+ годин, є безкоштовне демо, був Early Access, блогери рекламували її через let’s play демо на Youtube, але, але, але... загальні продажі за півроку лише десь від 1к до 3к копій, враховуючи Kickstarter. Тут взагалі рефанди майже ні на що не впливали... Проте розробник все одне жаліється на політику рефандів...

У той же час якась The Exit 8, що більше схожа на зібрану наспіх техно демку, і яку можно пройти за 6-10 хвилин(speedrun record: 1m 09s, а больше 1 години там взагалі немає чого робити), збирає від 55k до 250k проданих копій менше ніж за місяць. Не дивлячись на те, що 90%+ гравців витрачають на цю гру меньше 2 годин загалом та мають змогу її рефанднути, лише десь приблизно 10% це насправді роблять — переважно ті, кому не сподобалось.

Це зайвий раз доводить, що самі по собі: наявність демо, збільшення контенту, можливості рефандів, і т.д. — це все другорядні фактори, які не мають гарантованого впливу на успіх, а лише підсилюють існуючі тенденції у зацікавленості гравців в продукті.

Гарантій успіху немає ніяких. Також я не бачу проблеми, якщо люди готові платити за гру, яку вони пройшли за хвилину. То їх гроші, їх бажання. А от примушувати заплатити за дві години гри... Ну....

Згоден із автором про повернення.

Valve додала цю можливість через те, що в Стімі та інших цифрових магазинах почали зʼявлятись ігри дуже поганої якості, або з описом і скриншотами, які не відповідають дійсності.

З іншої сторони є ігри які проходяться швидше за 2 години, на що автор і акцентує увагу. Передаю привіт Mighty Gunvolt від Inti Creates, перше проходження якої в мене зайняло 15 хвилин, а потів ще два проходження, що загалом зайняло 45 хвилин. І за правилами Steam я можу повернути гру, яку пройшов тричі та подивився весь у ній контент. Більше того я зустрічав у чатах гравців, які навмисно намагалися пройти ігри швидше, щоб потім повернути їх.

Також автор акцентує увагу на тому, що мова не йде про зламані та оманливі ігри, через які й була створена ця система повернення. Але я б додав ще одне правило: до часу гри не треба зараховувати час рекламних заставок перед грою, та сюжетних заставок. Колись були теми негативу про те, що розробники навмисно затягують початок гри, щоб вичерпати ті дві години.

Ну... я не дуже сильно розумію ігри, які проходяться за дві години. Для мене це вже виглядає як непотріб та шахрайство.

Ну а так, якщо хтось не хоче заплатити, то він й не заплатить при будь-якому розкладі. Якщо гравець пограв дві години, пройшов гру та не думає грати ще, но значить гра така.

А я не розумію ігри, де від точки А до точки Б треба йти пів години. Насправді розумію, як і короткі та ті, де взагалі активності майже нема. Це все ігри, з різних жанрів і для різних категорій гравців.

Короткі ігри — це не є непотріб чи шахрайство. Крутих коротких ігор тонна та виходять вони не тільки від ноунеймів, а й від відомих студій. Раджу трошки заглибитись у цей світ. Можна почати з Bloodstained Curse of the Moon, Gunman Clive, SturmFront, Gorogoa, Caladrius Blaze, Home, A.R.E.S. і Space Invaders Extreme. Оце все — ігри, на перше проходження яких піде від години до трьох.

А те, що я згадував про хитрощі з повернення ігор, то то були реальні історії.

Проблема не в тому, коротка гра чи ні. У деякі короткі ігри можна грати багато разів та годин за рахунок реіграбельності. А от ігри, у які після двох годин гри не хочеться більше ніколи грати... А ще й гроші за це брати... Не знаю...

Я так розумію, висновок з ваших слів: якщо гравцеві не сподобалась гра, то за це розробник не має права брати гроші, так?

Точніше, якщо гравець не буде витрачати на гру більше двох годин. Ну а так, можна сказати й так, що якщо гравцеві не сподобалась гра, та він не планує грати в неї.

Тобто, якщо я випив половину пива та воно мені було не до смаку, то маю право повернути гроші?

Ну... скоріше якщо ти купив пилосос, а він тобі не сподобався, то ти можеш його повернути назад. Пиво це товар, який ти не можеш повернути. Гігієнічні прокладки також. А от гру повернути можна. Хоча я знаю декілька випадків, коли у кафе заміняли блюдо, яке тобі не сподобалося. Знову ж таки, якщо ти замовив два пива, але воно тобі не сподобалося, то в принципі можна домовитися, щоб його скасували або замінили.

Так, за законом про захист прав споживачів ви маєте право повернути пилосос який вам не підійшов, але тільки в тому випадку коли він не був у використанні та має належний вигляд. Звісно ж це не стосується браку тощо. Також є група товарів які не можна повернути, як от ті прокладки, ліки, спіднє тощо.

Запуск гри на дві години — це вже використання товару, а можливість повернути використану гру — це Valve пішла на зустріч гравцям, не більше. Так само, як у вашому прикладі з заміною блюд у кафе.

І ось тут ми повертаємось до початку. Є ігри, які можна пройти швидше за дві години та в рамках правил Valve такі ігри можна повернути. Повністю використані. Це величезне вікно для зловживань, яким насправді користуються та відкрито обговорюють. Тому скорочення або інше регулювання часу гри може зменшити кількість зловживань.

Одразу просто на.уй. Я повертаю 90% ігр, що купляю на стімі. Причому, деякі настільки дивні і незвичні, що дійсно рішення приймається тільки після години-півтори гри.

Якщо цю х.йню введуть, доведеться просто не купляти нові ігри на пробу. А може й взагалі не купляти.

Пост вочевидь провокаційний, піднімаючий хвилю гівна. Як доречно в такому пості вказати, що це саме український розробник, і в тайлт втиснути український флаг.

Дякую що вказали ім’я розробника. Тепер хоч ясно до яких ігор ні ногою

угу, и оценки тоже убрать надо

потому что ты ж после просмотра не побежишь писать на стене кинотеатра, что «Барби» плохое кино

ІМХО: кожна гра одразу на виході має мати першу годину-дві безплатно доступною всім у форматі як демки в стімі зараз.

Купила хорор бо були хороші скріни опис і тд. пограла годину і весь цей час це був вступ, катсцени, туторіал який не можна скіпнути, зробила рефанд другий раз в житті.

Було нудно, прям дуже

то есть человек запустил игру увидел что это какая то наколенная поделка как и 99.9% инли игр, которую вывкинуть и забыть а деньги должен оплатить

Підтримую ініціативу щодо неповернення ігор — тоді люди просто перестануть купувати ігри щодо яких є сумніви і будуть чекати відгуків, оглядів, що призведе до того, що таких видавець просто загнеться.
Гарна спроба вистрілити собі в ногу — одобрюю.

Яких ще 30хв. В іграх як і у будь якому софті може бути така проблеми як втрати пам’яті (memory leaks). Це буде значити що той софт буде жерти оперативну пам’ять в процесі більше і більше поки вона не завершиться. І це може статись як за 10хв так і за 1год. По факту випускається гівно продукт який крешає без зупину, а рефанд неможливий.

Доречі чувак ніфіга не розуміється у праві. До стім петицію писати, а нічого що ця опція погоджена із законодавством
У нас це стаття 14- 15 закону про цифрові послуги

в будь-якій незрозумілій ситуації створюй петицію

Я розумію, коли покупці захищають рефанд, але коли це роблять розробники — це як підтримувати на роботі ідею замість по-місячної зп, отримувати по-квартально

З точки зору розробника — ніякого рефанду взагалі немає бути

З точку зору покупця — звісно він має бути. Назавжди

Якщо думати про якийсь, компроміс — як на мене, 2 години це дійсно багато в часи тіктоку, коли увагу людини не те що складно утримати, її складно просто отримати. Завантаження чи 30 хвилин гри достатньо, для рефанду. І то, тільки з точку зору додаткового захисту покупця, якщо використали його/її карту чи аккаунт для скаму і відмивання їх грошей через гру і недобросовісного розробника

Вибачте, але в час коли є проходження на ютубі, відео-відгуки, обзори і все таке інше, ще мати 2 години — для тесту чого вони потрібні?

с точки зрения дефолтного разработчика нет разницы, с точки зрения разработчика некачественной фигни, конечно неприемлемо, потому что все вернут

Чесно, не зрозумів що ти мав увазі під «немає різниці» і що саме «неприйнятне», тому навіть не знаю, що відповісти. Дай більше конкретики плз

по-твоему у этих слов есть еще какое-то толкование кроме общепринятого?

Я знаю значення цих слів, я не розумію контексту твого повідомлення і використання цих слів в твоєму коменті. З твого коменту незрозуміло абсолютно нічого — «з точки зору дефолтного розробника немає різниці». Немає різниці в чому? «Дефолтний розробник» — це розробник, який по стандарту має знецінювати свою працю, віддавати свою роботу безкоштовно і сподіватись на удачу?

Розробник неякісної фігні, автоматично стає дефолтним розробником, коли навчається робити 2 години норм гри, а потім робить не якісно?

Сорі, це просто те, що я зрозумів з твого коменту. І якщо його суть «якість» == «2 години тесту», то для мене це немає сенсу. Бо коли в мене ліцензійний GTA:SA вилітав на останній місії, я не думав про час(який більше 2 годин) і повернення гри — я думав як її ще перезапустити чи нелінійно переграти ту місію, щоб не вилетіло

да уж......

Немає різниці в чому?

нет разницы сокращать время рефанда или нет

«Дефолтний розробник» — це розробник, який по стандарту має знецінювати свою працю, віддавати свою роботу безкоштовно і сподіватись на удачу?

берем нормальное распределение, дефолтный разработчик находится около нуля по оси абсцисс

Розробник неякісної фігні, автоматично стає дефолтним розробником, коли навчається робити 2 години норм гри, а потім робить не якісно?

не становится пока не поднимет качественные показатели

Сорі, це просто те, що я зрозумів з твого коменту

ну поздравляю, ты из тех кому надо разжевывать каждое слово ¯\_(ツ)_/¯

І якщо його суть «якість» == «2 години тесту», то для мене це немає сенсу

нит, но за 2 часа можно легко увидеть низкое качество

Бо коли в мене ліцензійний GTA:SA вилітав на останній місії, я не думав про час(який більше 2 годин) і повернення гри — я думав як її ще перезапустити чи нелінійно переграти ту місію, щоб не вилетіло

именно. и это дефолтный разработчик, ему пофиг 2 часа и 0 часов время рефанда

Ти судиш тільки з позиції споживача. Бо під 2 і 0, під твоє твердежнння підставляється і те, що я і написав вище — для споживача вигідно щоб рефанд був усе життя. І я це розумію і з твоєї позиції, як і зі своєї позиції споживача.

Але не треба казати за розробника, не будучи їм. Розробник, має захищати свої права і це норм. І чим швидше він хоч щось отримає, тим більше шанс, що проект буде розвиватись. 2 години рефанду — це тільки одна «дрібниця» з багатьох, які віддаляють розробника від можливості хоч щось отримати. І таких «дрібниць» може ставати ще більше.

Я можу пояснити для тебе на більш загальному прикладі — представ, що ти влаштовуєшся на нову роботу(гра для розробника — це його робота, яка має оплачуватись, як і будь-яка праця, ще раз нагадую, щоб бачилась паралель). Ти хороший робітник і повністю відповідаєш своєму досвіду. Тобі кажуть (як в принципі це часто і буває) — у нас є випробувальний термін і за нього ми будемо платити менше чи взагалі не платити. Ти, витрачаєш свій час і свої навички так само, навіть десь більше (бо новий колектив, нові інструменти, пайплайни роботи, якийсь стрес), але за цей час ти отримуєш менше. Чи, взагалі, ти зробив максимально — але роботодавець просто дропає тебе без пояснень. Якщо б у тебе зʼявилась можливість мати повну оплату(чи взагалі оплату, якщо це безкоштовний тестовий період) за твою працю, яку ти робиш якісно — ти б відмовився від неї? Ти б спробував щось змінити з цим?

Ти судиш тільки з позиції споживача. Бо під 2 і 0, під твоє твердежнння підставляється і те, що я і написав вище — для споживача вигідно щоб рефанд був усе життя. І я це розумію і з твоєї позиції, як і зі своєї позиції споживача.

ну знаешь вообще 2х недельный период для товаров есть и всех устраивает, а тут всего лишь 2 часа. к тому же рефанд всю жизнь это очень недальновидно, если игра нравится, потому что при неудачных продажах продолжения не будет, многие наоборот покупают то что когда-то прошли скачав с торрентов чтобы поддержать разработчика

Але не треба казати за розробника, не будучи їм. Розробник, має захищати свої права і це норм. І чим швидше він хоч щось отримає, тим більше шанс, що проект буде розвиватись. 2 години рефанду — це тільки одна «дрібниця» з багатьох, які віддаляють розробника від можливості хоч щось отримати. І таких «дрібниць» може ставати ще більше.

нет настолько массовых рефандов у нормальных разработчиков чтобы оно на что-то влияло, те у кого есть явно их заслужили

Тобі кажуть (як в принципі це часто і буває) — у нас є випробувальний термін і за нього ми будемо платити менше чи взагалі не платити

я никогда не соглашусь на такие условия. тот кто платит может быть крохобором, но не стоит пытаться с такими даже дело иметь, не адаптируйся — просто игнорируй

Чи, взагалі, ти зробив максимально — але роботодавець просто дропає тебе без пояснень.

это нормально, в этом и суть работы фопом, любой контракт временный

Якщо б у тебе зʼявилась можливість мати повну оплату(чи взагалі оплату, якщо це безкоштовний тестовий період) за твою працю, яку ти робиш якісно — ти б відмовився від неї? Ти б спробував щось змінити з цим?

у тебя очень странная аналогия, сначала ты допускаешь принятие невыгодного контракта, потом его разрыв, а потом какое-то нытье и желание получить хоть что-то сверху. это неадекватно с самого начала до самого конца. не заключай невыгодные сделки, не работай фопом, если не готов к его негативной стороне, не ной когда все как договаривались, но теперь тебя что-то не устраивает

(Не маю змогу виділяти кожен твій абзац, для відповіді, тож кожен мій абзац — відповідь до відповідного твого)

2 тижні з чеком, в товарному вигляді — це те що в нас по кривому прижилося (в світі, є більш вільні повернення) і то — і такого б не було, якщо б хтось колись не погодився з цим і не почав йти проти системи. Причому тут невдалі продажі до пожиттєвого рефанду? Ти ж притягуєш сюди те, про що мова не йде. По твоїй же логіці — час немає значення. Тому що 2, що 0 різниці немає для «дефолтного разрабу» якщо його гра якісна.

Причому тут масові рефанди, я написав що рефанд це одна з «дрібниць». Є ще плата за публікацію чи аккаунт, холди платформ, час модерації (що теж ресурси), час роботи банків, податки, обмін валют — це все як ресурси (час, гроші, сили), що звʼязані безпосередньо не з розробкою і що віддаляє розробника до отримання якихось коштів

А тепер замість «крахоборів» підстав якогось недобросовісного гравця. Чи наприклад конкурента, який просто захотів «безкоштовно» занизити тобі статистику. І неважливо який процент таких людей — з работодавцем, ти можеш відмовити, а тут немає функціоналу захисту від цього. Ти ж сам сказав, що ти ніколи не погодишся працювати з такими людьми

Так я ж не кажу, що це не нормально, якщо все договірно. Суть усього прикладу — дізнатись твоє ставлення до ситуації, де це ти можеш змінити

Я не нию, це не якась моя ситуація, це просто приклад. Але твоє бачення я зрозумів — якщо тебе щось не влаштовує ти міняти нічого не будеш, навіть якщо така можливість зʼявиться. І це твій вибір. Я створюю продукти, міняю щось якщо мені не подобається, розвиваю. У мене інший вибір, ми трохи різні в цьому плані. Тому й дивно, що людина, яка не має відношення до розробки ігор(і створення, а не споживання), каже, що зі сторони розробника має різницю чи немає різниці — просто навіть по звичайній логіці

Причому тут невдалі продажі до пожиттєвого рефанду?

вообще не причем, читай заново

По твоїй же логіці — час немає значення. Тому що 2, що 0 різниці немає для «дефолтного разрабу» якщо його гра якісна.

я такого не говорил, читай заново

Причому тут масові рефанди, я написав що рефанд це одна з «дрібниць». Є ще плата за публікацію чи аккаунт, холди платформ, час модерації (що теж ресурси), час роботи банків, податки, обмін валют — це все як ресурси (час, гроші, сили), що звʼязані безпосередньо не з розробкою і що віддаляє розробника до отримання якихось коштів

и именно рефанд стал последней каплей?)

А тепер замість «крахоборів» підстав якогось недобросовісного гравця. Чи наприклад конкурента, який просто захотів «безкоштовно» занизити тобі статистику. І неважливо який процент таких людей — з работодавцем, ти можеш відмовити, а тут немає функціоналу захисту від цього. Ти ж сам сказав, що ти ніколи не погодишся працювати з такими людьми

есть куча вариантов отсеять их, вот тебе два например: ф2п и покупка внутри того что не рефандится, игрок заплатит, когда уже все для себя поймет надо ему это или нет. цена 70usd+, сингл контента на 20-40 часов и мультиплеер для реиграбельности. В обоих случаях ты полностью избегаешь задротов с 2 часами и рефандом, если, конечно, не выпустил шлак

Я не нию, це не якась моя ситуація, це просто приклад

я не про тебя... разговорный стиль позволяет писать о третьем лице во втором для лаконичности, окей буду писать в третьем

Але твоє бачення я зрозумів — якщо тебе щось не влаштовує ти міняти нічого не будеш, навіть якщо така можливість зʼявиться. І це твій вибір.

ничего ты не понял. я ясно написал если есть правила игры то их можно принять и участвовать, либо отвергнуть и не участвовать. более того в конкретном случае возможности нет, это не обговариваемая тема, а желание недобросовестных разрабов, раньше ж не было рефанда и был гринлайт, но «разрабы»-абузеры набежали со своим скамом

Я створюю продукти, міняю щось якщо мені не подобається, розвиваю. У мене інший вибір, ми трохи різні в цьому плані

ты ничего не знаешь обо мне и делаешь выводы

Тому й дивно, що людина, яка не має відношення до розробки ігор(і створення, а не споживання), каже, що зі сторони розробника має різницю чи немає різниці — просто навіть по звичайній логіці

опять же это твое предположение, основанное ни на чем. более того там вверху коменты тех, кто этим точно занимается мнение не единогласное. или там потомственные рабы несогласны с гордыми революционерами?

Якщо ви якісний фахівець — вам закриють іспитовий за місяць, якщо поганий — то і пів року буде мало. Побудуйте аналогію щодо ігор самостійно. Ви ж якісний фахівець, так?

Хочу петицію щоб було 14 днів в такому випадку

>Галочка в твіттері
Можна далі не читати

Думаю 2 години це нормально щоб визначитися з першим враженням якщо гра тебе захопила ти будеш і далі в неї грати чи перепроходити гру.
А ті розробники які кажуть що треба відмінити цю функцію невміло розробили гру що гравці її кидають після двух годин смішно))Зробіть таку гру від якої невідірватися!Невиправдовуйте свої невдачі функцією!

2 години це мінімальна і зовсім недостатня кількість часу для оцінки гри. Дісклеймер — політика повинна бути універсальною для ВСІХ ігр в маркеті. По-перше коли гра йде з гімнолаунчером для підняття ЧСВ чергового СЕО, що мріє про світове домінування, то як тільки лаунчер запущено зі стіма, то годинник починає відлік. Лаунчер звісно качає якісь апдейти і длс і в деяких випадках може займати довго. ЕСО качає 100+ Гб по моєму на першому запуску. Тут не те що дві години, тут дві дні може піти. По-друге адекватні ігри можеть займатись компіляцією шейдерів на першому старті гри і це може і пів години відбуватись. А рефанд таймер тим часом не зупиняється. По-третє початкові налаштування/туторіал/генерація персонажу, читання правил, це теж все час. Туди сюди і вже 2 години вибрано.

А є ігри яки криворукі девелопери випускають що крешаться зовсім не на початку гри. Наприклад Shadowrun починає вилітати десь тільки під кінець першого рівня. Або чудо порти від Quantic Dreams, що рендомно або працюють, або тупо зависають намертво в меню. Але прикол в тому що перше меню гравець бачить лише після першого рівня, бо ж «іммерсивна гра» і все таке, тому вона одразу в геймплей стартує.

Так що спроби нечесних девелоперів забрати рефанди призведуть лише до масової міграції на інші платформи. В ГОГ рефанд полісі ще більші ніж в Стімі до речі :) .

ПС: я б взагалі закликав до бойкоту компаній, що так відкрито просувають антиконсюмерські ідеї.

Загадка на кмітливість...
***Дано:***
Маємо 2х різних Indie розробників, які у листопаді випустили у Steam кожен свою першу та поки що єдину гру.

***Перша гра:***
* Тривалість(заявлена розробником): 6-8 годин (з різних інтерв’ю в інтернеті)
* Еталонна вартість: ~20USD
* Має безкоштовне демо?: Так
* Використовувала Early Access: Так (~5.5 months)
* Kickstarter funded?: Так (227 backers)
* Languages supported: 11
* Positive Reviews: 86%
* Players right now: 2
* All-time peak players: 8 (including all time during Early Access)
* Total reviews: 84

***Друга гра:***
* Тривалість(заявлена розробником): 15 хвилин — 1 година (вказана на сторінці гри у Steam)
* Еталонна вартість: ~4USD
* Має безкоштовне демо?: Ні
* Використовувала Early Access: Ні
* Kickstarter funded?: Ні
* Languages supported: 2
* Positive Reviews: 93%
* Players right now: 867
* All-time peak players: 2819
* Total reviews: 2842

***Питання:*** Спробуйте здогадатись, який з цих 2х розробників невдоволений правилами refund у Steam про 2 години ігрового часу та бажає їх змінити, а кого все цілковито влаштовує? Та чи на вашу думку саме правило 2х годин могло якось помітно вплинути на заробіток та настрій невдоволеного розробника?

Не бачу нічого поганого в двохгодинному перегляді гри. Зазвичай за дві години можна лише розібратись з геймплеєм, трохи звикнути до нього і пройти перший рівень (і то не факт). За дві години неможливо пройти гру, коли ти її перший раз бачиш, але зате точно за дві години можна зрозуміти чи варто грати далі, чи подобається гра.

Не треба плутати ігри з фільмами! Перегляд фільму — це одноразова емоція, другий раз вже не факт що будеш дивитись (за виключенням одиниць), а емоції вже точно не повторяться. В ігри ж можна грати днями, тижнями, роками врешті-решт, якщо гра класна і довготривала. Ігри — це як музика. Не достатньо пісню один раз почути. Якщо вона тобі сподобається, то будеш слухати її сотні раз.

Інша справа інді-ігри. Сама їхня суть полягає в короткості, дешевизні. Я ніколи не був прихильником таких ігор, проте сами для них може і варто було б зменшити кількість часу на пробу. Але тільки для них!

Выложу твой «шедевр» на торренты бесплатно

Гру свою виправи спочатку

Так випускайте ігри на Нінтендо — там так і написано, думайТЕ чи воно тобі треба, ніякого рефанду =) не знаєш чи зайде — дивись трейлери/ ютуб та що завгодно. Інколи є демка на 20-30 хв тож можна спробувати. Але якщо заплатив-спробував-не зайшло — то проблеми індіанців.
В цьому плані Стім дуже крутий — адже в трейлері можна зробити ДейБіфор (пробачте що пишу про цей висер) а в реалі отримати щось зовсім інше..
Дві години для рефанду це ок для більшості ігор. А якщо геймплею менше.. ну робіть більше геймплею.

Дуже потрібна і корисна штука, допомогла уникнути скаму Starfield. Якшо гра цікава, то не буде причин її повертати

А от раніше були демо-версії або шароварні версії...

Чесно придбав Blood West, чесно пограв 30 хвилин, чесно зробив refund. Може, гра і хороша, але не зачепила, то ж я вдячний Габену і Ко за таку чудову можливість. Користуюся не часто, але ж яке відчуття свободи і справедливості!

вже давно існує модель «shareware». ти починаєш грати бескоштовно, радієш — і в самий цікавий момент — модалка с оплатою для продовження. на геймерів пряцює краще за все.

Так, при дотриманні двох умов:
1. Обов’язково є демка гри де можна пройти перший рівень абсолютно безкоштовно щоб зацінити геймплей та як вона «сидить» на твоєму залізі
2. Цифрову копію гри можна передати іншій людині/ продати на вторинному ринку. Просто задля балансу вигоди адже якщо користувач щось втрачає то обов’язково має щось отримувати

Тільки тут важливо щоб пролог не рахувався за перший рівень, бо майже всі ігри починаються дорого багато з катсценами і вау моментами, і тільки після цього вже починається справжня гра яку можна якось оцінити

Тому і можливість перепродавати цифрові копії. Доречі це може бути вигідно і видавництву адже можна брати роялті за перепродажу. Сірий ринок аккаунтів і так існує, а тут можна додаткові бабосики з цього мати

Це дуже класний спосіб зробити так, щоб твою гру спіратило набагато більше людей. Людина хоче спробувати гру — в неї нема варіанту її повернути якщо вона купить гру, вона качає на торрентах, їй подобається, але вирогідність того що ця людина купить цю гру, стала вже набагато меншою.

Робіть цікаві ігри в які буде хотітися грати багато годин та проходити до кінця. 2 години це чудовий фільтр щоб зрозуміти чи хочеш ти і далі витрачати свій час на гру. А якщо хочеться робити продукти тривалістю меньше 2 годин то це не про ігри, йдіть творити в кіно.

Чому ви думаєте що можна обмежувати якими за тривалістю повинні бути ігри, і що можна вказувати розробникам таких проектів перейти в іншу індустрію?

Я не кажу розробникам перестати робити короткі ігри чи переходити в іншу індустрію, я це кажу тим розробникам які хочуть від цієї діяльності гроші заробляти. Гравці від ігор очікують тривалості більше за фільм. Якщо це менш як 2 години, то це або демка або якийсь авторський проєкт. Але грошей з цього не заробиш. А людина намагається споживчу індустрію змінити замість підходу до своїх проєктів.

майже усі некомпьтерні ігри тривають менше 2х годин. футбол, теніс, боулінг, шахи. треба просто грати швидше. вільного часу з віком станоє все менше і менше, і хочеться вже ігри «на один вечір», а не щоб задротити тижнями.

Фактично ідеальним рішенням має бути кореляція часу на спробу до часу проходження. Тобто якщо в грі контенту на 2 години, то звісно не логічно давати дві години грати до повернення. Це звісно не можливо в реальності.

Загалом моя думка як гравця, що цю функцію треба залишити, проте можливо дійсно зменшити час умовних 30-60 хвилин, що достатньо щоб зрозуміти своє відношення до гри, але не достатньо щоб її пройти.

Немало прикладів ігор, в яких, власне, справжній геймплей починається після всіляких прологів, котрі можуть тривати і по 30 хвилин, і по годині. Плюс всілякі ролики і катсцени. І це ще не говорячи про те, що ці прологи, зазвичай, відбуваються на закритих локаціях, а після їх завершення і викидання гравця у відкритий світ, може початися повна вакханалія, котру може й комп’ютер не вивозити або світ дуже криво працювати й гра буде постійно вилітати. Тому універсального часу якогось просто не існує, а встановлювати для кожної гри свій індивідуальний час для рефанду ніхто не буде.

І взагалі — якщо гра цікава і якісна, нормальні гравці, котрих явно переважна більшість, не будуть займатися подібними рефандами, навіть якщо гра була пройдена швидше. Я дуже сумніваюся, що неадекватів, котрі за 2 години проходять і повертають гру, настільки багато, щоб це реально якось суттєво впливало на прибутки розробників. Хіба що подібним будуть масово займатися «мавпочки» з сусідньої країни, але кого вони взагалі хвилюють, ще й з тими регіональними цінами?

Особисто я бачив лише два таки приклади для не українських проєктів, проте на жаль зараз важко згадати назву. Проте був навіть факт легкого глузування в дусі: гра, класна, але я її пройшов за 1 годину 40 хвилин і повернув, дякую.

Проте з більшістю ваших думок згоден.

Підписатись на коментарі