Owlcat Games: відеоігри за ліцензіями світових брендів від росіян «з Кіпру» за брудні російські гроші



Owlcat Games — це студія-розробник двох відеоігор по ліцензії Pathfinder, а також щойно випущеної під акомпанемент трейлеру на The Game Awards (у прагненні хоч якось «помахатись» із Baldur’s Gate 3, імовірно) Warhammer 40000: Rogue Trader. Але перш за все Owlcat Games — буквально плоть від плоті російська компанія, з очікувано мерзотними працівниками-росіянами, грошима російських олігархів, і типовими російськими бізнес-практиками.

З моральними якостями і поведінкою конкретних працівників можна поверхнево ознайомитись тут, наприклад, зараз же піде мова саме про бізнес-складову. Адже керівники Owlcat Games дещо розумніші за, скажемо, продаж себе по шматках колишнім «газпромівцям» за можливість зліпити шовіністичний несмак зі своїх СРСР-фетишів. Як виявилось, навіть в українському медіа просторі далеко не всі знають про справжню сутність «кіпріотів». Тож далі буде певна кількість заплутаних схемок, російських «облич», і багато покликань (особливо на парсери російських реєстрів), значну частину яких навряд вдасться відкрити з українського провайдера без VPN.

В 2016 у Mail.Ru все було добре: однокласнікі і вконтактє уже заведені в стойло холдингу, поштовий сервіс і вся маячня навколо нього теж непогано себе почуває, ну й ігри вже доволі довго на той момент намагались робити. Наприклад, купили у 2010 таку собі Astrum Nival, яку перейменували потім у Allods Team за назвою їхнього тоді основної онлайн-корови. Саме керівник Allods Team Олєґ Шпільчєвскій (запам’ятайте це ім’я) очолить новостворений «напрямок експериментальних ігрових розробок», який потім і оформлять в окрему внутрішню студію під назвою Owlcat Games.

Олєґ Шпільчєвскій, співзасновник і креативний керівник Owlcat Games

Але Mail.Ru тоді намагались зробити низку своїх продуктів (включно з іграми) привабливою для міжнародного споживача, тому одразу постарались максимально приховати афільованість студії з російським холдингом Алішера Усманова. Owlcat Games зрештою завели під новостворений бренд My.com, і саме в такому статусі внутрішня студія IT-гіганта одного з найбагатших російських олігархів запускала для свого дебютного проекту по ліцензії Pathfinder від міжнародного виробника настолок краудфандингову кампанію на Kickstarter.

Проте через пару років імовірно комусь стало зрозуміло, що серед іноземних геймерів може бути не дуже популярна назва з душком часів ICQ. Тоді в травні 2019 Mail.Ru утворила MY.GAMES для консолідації всіх своїх ігрових підрозділів, включно з Owlcat — яку вже за півроку юридично вивели взагалі за межі всього холдингу, оформивши її технічно як цілком незалежну компанію. І тепер уже молодий інді-стартап Owlcat Games одразу уклав угоду з двома інвест-фондами російського походження: GEM Capital і Mail.Ru Gaming Ventures (або MRGV). GEM — це інвестиційна «пральня» для російських нафтогазових прибутків колишнього «газпромівця» Анатолія Палія. MRGV ж (пізніше перейменується на MY.GAMES Venture Capital, або MGVC), відповідно, інвестиційна прокладка Mail.Ru для фінансування таких от «незалежних» розробників.

Обидва фонди нібито вже вийшли з угоди з Owlcat, але коли це сталося і на яких умовах, невідомо. MY.GAMES/MGVC не робили ніяких заяв із цього приводу, позначка про «фінансування проекту» Owlcat Games просто зникла колись у квітні-травні 2023 з їхнього публічного портфоліо. Схожа ситуація і з GEM Capital: у них на сайті довго висіла Owlcat із позначкою EXIT (хоча знову ж, публічних заяв про розрив угоди не було), а впродовж тієї ж весни 2023 зникла і вона.

Щодо MGVC, протягом 2022 VK (зрозуміло на честь чого переназваний холдинг Mail.Ru) продали їх у складі усього MY.GAMES типовому успішному руському Алєксандру Чачава, який у 2014 розповідав російському Forbes, як правильно обходити санкції. Є деякі підозри, що структури цієї людини можуть і зараз вести бізнес не дуже чесно. Із GEM Capital ситуація ж дещо складніша, і для її розуміння треба ближче познайомитись із мабуть найважливішою бізнес-людиною в Owlcat. Отож, CEO Owlcat Games і звичайний громадянин росії Ілья Карпінскій.

Ілья Карпінскій, співзасновник і бізнес-керівник Owlcat Games

Карпінскій перш за все прийшов до успіху через дистрибуцію, а з часом і виробництво настільних ігор зі своєю компанією Hobby World, створеною на початку 2000-х. Підприємство успішно працює і дотепер, і цілком можливо, що ви так чи інакше стикались із цією торговою маркою, адже у бізнеса Карпінского давно є діюче (хоч дещо загрузле в останні рік-два у юридичних негараздах) представництво в Україні. І Карпінскій буквально зазначений як кінцевий бенефіціар українського філіалу поряд із Міхаілом Акуловим (ще одне ім’я, яке варто тримати в голові). Та ще в нульових підприємницька жилка Карпінского швидко поширилась на відеоігри, коли він очолив Nival Network чи то в 2005, чи то в 2007 році (російськи ресурси тут часто плутаються, сам Карпінскій вказує друге).

Nival Network — не дуже зрозуміла, і доволі нудна штука. Це НЕ Nival Interactive, яка «Бліцкриг», Silent Storm, останні «класичні» Heroes of Might & Magic, і взагалі ідол росіян та багатьох «розумних» англомовних журналістів/ютуберів/блогерів. Але це і НЕ Nival Online, яку створили теж у нульових як раз для окучування російського (а заодно «есенгешного») MMO-геймера на противагу різним іноземним еверквестам — і яку впродовж кількох років під новою назвою Astrum Nival викупить Mail.Ru, щоб далі будувати на її базі Owlcat. Сєрґєй Орловскій (засновник і обличчя усіх «нівалів») позиціонував Nival Network як розробника усіляких сервісів для геймерів, типу якихось особливих соціальних мереж. Як можна здогадатися, задум був безпрограшний, тож Карпінскій усі 5+ років керування компанією впроваджував різні цікаві конкурси, типу інтеграції з Рамблєром і відкриття «учбово-виробничого центру» в Мінську (який за сенсом насправді трохи перегукується з майбутнім «напрямком експериментальних ігрових розробок» Mail.Ru, просто в кращих лукашенківських традиціях поприсканий запахом якогось простигосподи НДІ). В 2011 Орловскій згорнув це все і об’єднав ще не викуплені Mail.Ru шматки «нівалів» у єдиний бренд, а Карпінскій пішов у ту ж таки Mail.Ru займатись third-party розробками, а згодом і конкретно іграми.


Міхаіл Акулов, партнер Карпінского у Hobby World і формальний керівник декількох його фірм-прокладок

Це дуже важливий період для Карпінского не тільки через зміну компаній, а і через новий аспект діяльності: відкриття юридичних осіб на Кіпрі. Про Tebane Properties Limited відомостей небагато, окрім її безпосередньої реєстрації у 2012, існування на папері до сьогодні, і нещодавньої зміни імені на щось більш «інвестиційне» (що виглядатиме природньо трохи згодом). На кілька років Ілья робить перерву в опануванні Кіпру, але невдовзі після зміни посади на заступника ігрового напрямку Mail.Ru кіпрський геймдев стрімко набирає обертів:
  • Наприкінці 2017 реєструється Sun Strike Studios (Cyprus) Ltd — кіпрська прокладка для майбутнього російського аутсорсера ООО «САН СТРАЙК СТУДИОС», якого аж у 2023 перепишуть на Міхаіла Акулова, того самого партнера Карпінского по Hobby World (через неї паралельно у 2018 викуплять журнал «Мір Фантастікі» і обкатають ідею «малесеньке бідне підприємство на сотні людей і керівником з IT-гіганта оголошує краудфандинг»); за останні п’ять років САН СТРАЙК встигла наробити контенту для повного бридкого букету з «Проектом Армата» для Mail.Ru/MY.GAMES, Snowrunner для Saber Interactive, купою шлаку для G5 і Playrix, і звісно ж, DLC для ігор для Owlcat Games;
  • 2019, рік «відокремлення» Owlcat Games від MY.GAMES/Mail.Ru — моментально створюється відповідна кіпрська прокладка, а також Postmeta Games Limited, яку ви можете знати як META Publishing (до речі, додайте в ігноровані на Steam), «видавець» сіквелу Pathfinder; а щоб ви точно не сумнівались у функції прокладки кіпрської Owlcat Games Ltd, її вписують у засновники російського ООО «КРИСТА» поряд із уже згаданим творчім керівником самої Owlcat від початку її існування Олєґом Шпільчєвскім; впродовж 2022 КРІСТУ так само перепишуть на Акулова;
  • в останній день 2020 створена TGF Management Ltd, фундамент для власного інвестиційного фонду Карпінского, The Games Fund; хоча MGVC він офіційно покине аж у травні 2022 (і хто знає, чи пішов би він звідти, якби не складнощі через накладені на російські фінансові установи санкції), готуватися він почав уже тоді; навесні 2021 The Games Fund заявить про $50 млн акумульованого капіталу, Марію Кочмолу та Ілью Єрємєєва з MY.GAMES/MGVC в ролі засновників, і партнерство із Сєрґєєм Тітовим і вже знайомим нам GEM Capital Анатолія Палія — і схоже, наразі це перший та єдиний раз, коли фонд Карпінского публічно визнав пряму співпрацю із GEM, хоча у подальшому обидва неодноразово вкладатимуться в одні компанії; характерно, самого Карпінского в перших прес-релізах фонду не згадують; після повномасштабного вторгнення Єрємєєв відзначився скаргами на відсутність стовідсотково легальних способів платити гроші росіянам з-за кордону;
  • з 2021 по 2023 Карпінскій настругає ще сім юридичних осіб на Кіпрі; імовірно, вони будуть використовуватись для диверсифікації «інвестицій» його фонду та як нові прокладки; поки що з них найбільш цікавою є AOG Area of Games Ltd, бо саме під такою назвою розміщує московські вакансії на російських агрегаторах КРІСТА Акулова, в яких певний час не соромились прямо казати, що наймають для роботи в інших юрособах Карпінского, в тому числі Owlcat Games.
Зрештою, навіть якщо відкинути зневагу до українців та українського права, зараз Owlcat Games залишається абсолютно російською конторою, яка функціонує за російськими принципами: бере гроші у таких саме слизьких росіян, втиху наймає резидентів росії, продовжує платити податки російській «державі» через підставні фірми, і загалом обвішена фірмами-прокладками її керівника для обходу санкцій (і який при цьому має діючий бізнес в Україні).

Будь-ласка, не ведіться на їх брехню і показушну «незалежність», не купуйте їхню продукцію, і розкажіть про їхнє справжнє обличчя своєму оточенню.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось8
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Звичайно, дуже шкода, що у гри в такій ситуації не може бути української локалізації, і ми ніколи не дізнаємося, який креатив наворотила б там шбт.

Кажется, здесь уже был такой вид рекламы.

Нарешті спеціалісти з низового маркетингу завітали, щось ви цього разу довго.

А я вже купив! Бо гра класна, класно зроблена, і про цікавий мені всесвіт! І що ви мені тепер зробите? Так гра російська, а хто винен що наші такого не можуть? Могли би теж купити ліцензії і робити ігри по Вахе і іншим. Але ж ніт! То зашкварно. Но то росіянам ліцензії і продають. І гра про Торговця дуже не погана!

Якщо! Ви не можете! Втриматись від придбання російської іграшки! Бо українці вам схожу не зробили! У вас! Як на мене! Якийсь! Розлад!

Терміново зверніться до спеціаліста!

Я дивлюсь на вміст гри, в першу чергу! І чи цікава вона мені! А вже потім, хто її розробник. І да, ура патріотам зразу відповім — мені в дім теж прилітала російська ракета, я теж на деякий час мусив їхати з дому, і кацапів ненавиджу так само як і всі. Я відповів на запитання?

Але ж вам тут ніхто не ставив жодного запитання, навіть за знаками пунктуації у повідомленні я уважно прослідкував.

Ви наче відповідаєте на питання від якихось ееее інших співрозмовників. Але чомусь робите це тут у коментарях.

І до речі, могли би і зробити! Чи в нас нема кому?

Українські студії — випускають Сталкера, Метро, Козаків і т.д.

Хіхли — А чому наші такого не можуть? Аррряяя! Чому мені не дали? Мені усі винні! Мені начхати, що це зроблено на криваве бабло, тими, хто мене ненавидить! Аррряяя!

О ні, люди, які працюють и роблять ігри брали гроші у найбільших інвесторів рашки будучи рашкованами самі. А як відчули загрозу своєму бізнесу — почали робити все можливе щоб його врятувати і надалі робити доволі круті ігри. Як так, от паскуди.
Я не вмовляю нікого їх підтримувати, купівля руснявих продуктів це інвестиція в ракети на ваші голови. Але розводити таку полеміку і інвестігейшони зі зривом покровів це таке. Всі на їх місці зробили б те саме, не закривати ж їм біднес виганяючи людей на вулицю.
ПС: Люба контора вихідців з рашки все ще є рашкованською конторою з девами в ній, тому я ніколи не підтримаю навіть тих хто вийшов в європу до війни.

Перепрошую, а ваш перший за три роки коментар сповнений полеміки про робочі місця росіян і «нема повноважень» російського бізнесу — це тому, що ви дуже полеміку не любите? :)

Де ви побачили що я переймаюся руснею? Просто кажу що це доволі здоровій розвиток подій з точки зору бізнесу. В мене вже два коментаря, дякую.

А ігри вони роблять чудові

Це ті ігри, які не можуть пофіксити роками після релізу?

Сергію, а чому ви змінили коментар? Оригінал мені більше подобається:

Вони роблять чудові ішри. Я й на далі буду купувати, якщо сетинг мені буде цікавим.

imgur.com/a/abnZjfh

Не варто соромитись слабкості перед шкідливими принадами, усвідомлення — перший крок до подолання. І дякую, що зареєстрували профіль лише для того, щоб підтримати пост коментарем ;)

І дякую, що зареєстрували профіль лише для того, щоб підтримати пост коментарем ;)

Да и ты здесь зарегистрировался только для того, чтоб выродить тут эту тему.

Так звісно, це і не обговорюється наче. Вам теж дякую за коментар, до речі.

Перекладіть статтю англійською, українці і без вас все це розуміють. Варто подати статтю у західні ЗМІ, просувати це на вестернзів, бо інакше це не має ніякого сенсу. Ми не купуємо їхні ігри, західні гравці є основною аудиторією. Як і Atomic Heart, до речі.

На жаль, ви помиляєтесь щодо «українці все це розуміють», бо інакше цього тексту б тут не було :)

Точніше, замість нього були б інші і не тільки тут, і були б значно кращими, бо їх би писали професіонали. Цей же з’явився тут саме через їхню відсутність і дещо спантеличену реакцію кураторів низки медіа каналів на звернення з інформаційного приводу, від «та ви що, правда?» до «а звідки це взагалі взялось?».

І мені важко їм у цьому докоряти, бо у теперешній ситуації є кілька ключових відмінностей порівняно з тою ж Atomic Heart, про які я коротко згадав: відсутність кричущого совку і загалом несмаку в кожному кадрі промо, значно більш завуальовані зв’язки із будь-чим російським, значно меньший публічний статус поза обмеженими спільнотами, значно меньш масовий жанр зрештою.

Що ж до «вестернзів», то будь-хто прямо зараз можете долучитись до намагань донести до них цю інфомацію. Для цього створений зручний шаблон у публічному доступі, бажаючим залишається тільки обрати улюблені видання/авторів/блогерів/ютуберів і трохи посидіти за електроною поштою або в соціальних мережах
docs.google.com/...​u0X9LomE/edit?usp=sharing

Щиро вдячний усім за допомогу ;)

Так, гарна думка! Наприклад, мені подобається світ Warhammer, тому я завжди радий новій грі... але шкода, що більшість з них — це русняві «падєлкі». Щодо Owlcat Games — то тут все просто. Адже навіть на руснявій вікі написано, що «головний офіс студії в Москві». То ж... не треба бути навіть на Бтменом, що б без розслідування зрозуміти руснявість цих недо-розробників.

Ваш матеріал — конче потрібен в українському просторі. Тому що: (а) більшість не вивчає інвесторів, видавців та розробників і не цікавиться виробництвом ігор. Тому навіть дупля часто не розстрілює, що розробники/видавці росіяни. І (б) навіть коли знають, думають, що нічого страшного чи «пограю в піратку». Тому важливо про це писати, важливо напрацьовуваи свідомісь в іграх

Тому дякую за вашу роботу

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

не була гра в топах продажів України (може й була, але цього не перевірити). Якщо ви кажете про стім — то там суто технічно неможна це подивитися. А щодо мудаків що купляють русняву фігню — згоден з вами. чого варте перший коментар під цим постом

просувати це на вестернзів

Это имеет ещё меньше смысла.

Для увеличения энтропии вселенной

Підписатись на коментарі