Скільки книг зі сценарної майстерності треба прочитати, щоб стати гарним сценаристом фільмів та ігор, і писати художні книги?
Привіт, читачі GameDev DOU. Я графічний дизайнер та художник-аматор на Unreal Engine. Потрохи роблю свою інді-гру, і для того, щоб зробити цікавий сюжет в ній, вирішив читати книги зі сценарної майстерності. І хотів би трохи поділитись досвідом з тими, кому це цікаво, тому приємного читання.
Скільки книг зі сценарної майстерності треба прочитати, щоб стати гарним сценаристом фільмів та ігор, щоб писати художні книги?
Цього сказати точно не можу. Але можу поділитись своїм невеликим досвідом та думками.
Декілька років тому я прочитав «Врятуйте Кицьку!» Блейка Снайдера, «Подорож письменника» Крістофера Воґлера та прослухав аудіокнигу Роберта Маккі «Оповідь». Також прочитав «Про письменництво» Стівена Кінґа та прослухав курс від Ніла Ґеймана. Чи став я після цього професійним сценаристом фільмів та ігор? Ні!
Кожне з цих джерел інформації, в першу чергу, дало розуміння того, чого коштує написання цікавої історії. А саме — твій досвід. Стівен Кінґ казав, що перед тим, як описувати в книзі роботу поліцейських зсередини, він йде у відділок та розмовляє з поліцейськими. Він досліджує цю тему доти, доки не буде достатньо розуміти, як працює система та життя поліцейських.
Ніл Ґейман казав, що багатство твого життєвого досвіду і є те, що цікаво людям. Щоб його отримати, ти й маєш вийти у світ, робити те, що було тобі, можливо, лячно. Він так прямо і каже «Вийди у світ. Будь відторгнутим. Розбий собі серце». Ті люди, хто збирають своїми історіями інших біля вогнища і є гарними оповідачами. Тому гарними оповідачами після війни будуть солдати.
Так чи допоможуть тобі все ж таки усі ці книги? Звичайно. Вони допоможуть тобі структурувати твій набутий досвід, витягти з нього найголовніше, та подати у правильній формі. Тому я зараз трошки поділюсь своїми враженнями від цих книг, щоб ви для себе вирішили, яка вам більше підходить.
«Подорожі письменника»
Це саме та книга, яка у легкій формі пояснює звичний сюжет кіно та книг. Аналіз художніх історій людства, від стародавніх до сьогоднішніх, дозволив автору виділити такі стадії еволюції головного героя історії:
- Звичний світ (Неповне усвідомлення проблеми)
- Поклик подорожі (Поступове усвідомлення проблеми)
- Заперечення поклику (Небажання змінюватись)
- Зустріч з вчителем (Подолання небажання)
- Подолання першого порога (Бажання змінитись)
- Випробування, союзники і вороги (Перші спроби змінитись)
- Наближення до потаємної печери (Підготовка до значної трансформації)
- Головне випробування (Значна спроба змінитись)
- Нагорода (Наслідки зміни)
- Зворотний шлях (Знову бажання змінитись)
- Відродження (Остаточна спроба значно змінитись)
- Повернення з еліксиром (Остаточне розв’язання проблеми)
Ця книга приділяє кожній з цих стадій окрему главу, та у простій формі, з популярними прикладами пояснює кожну з них. Якщо ви не знаєте з якої книги почати, то раджу саме цю.
«Анатомія Історії» Джона Трубі
Я прочитав тільки декілька розділів і залишив на майбутнє, коли в мене буде готова ідея та матеріал для сюжету. Вона найпрактичніша з усіх. Вона вам підійде, якщо ви вже готові писати сценарій для фільму, як методичка. Майже нема води, що дуже добре, але використовує трохи застарілі приклади класичних фільмів, які вам треба буде обов’язково подивитись, щоб розуміти про що мова.
«Оповідь» Роберта Маккі
Вона дає вам подивитись на сюжети фільмів з різних незвичних сторін. У книзі дуже багато філософії та піднесеної поетичної оцінки роботи сценариста. Але, як на мене, в ній досить немало води. Та теж використовує тільки старі фільми для прикладів.
«Врятуйте Кицьку!»
Гарна книга, але раджу читати її саме, як доповнення до якоїсь іншої книги, а не як основну. Хоч вона і розповідає про багато корисних прийомів, та все ж робить це не так всеосяжно, як «Подорож Письменника» чи «Анатомія Історії», а зосереджується на більш локальних прикладах. Вибачте, не можу це зрозуміло сформулювати.
«Про письменство» Стівена Кінґа
Ця книга розповість вам про те, як пише сам автор. І головна думка її в тому, що він пише постійно, з ранку до вечора, майже кожен день. Для нього це більше ніж робота на повний робочий день, для нього це майже все життя. На жаль.
Дякую, що дочитали. Сподіваюсь ця інформація була для вас корисною.
23 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів