Чому українському розробнику вкрай важливо брати участь в Indie Cup. Мій досвід участі

Вітаю, відвідувачі GameDev DOU! Залишилося декілька днів, як розпочнеться новий Indie Cup для українських розробників. Це чудова подія, яку не треба ігнорувати як новачкам, так й досвідченим розробникам. Якщо у вас вже є, що показати публіці — обов’язково треба брати участь! Хочу поділитися з вами особистим досвідом, щоб у вас не було сумнівів в користі даної події для вашого проекту.

УВАГА: цей матеріал не проплачений організаторами конкурсу і автор-ящірка не отримував за неї дорогоцінних каменів, які він не віддасть.

Я дізнався про Indiecup випадково

Для багатьох розробників не секрет, що за 2022 рік було створено багато чатів в Telegram та Discord, присвячених створенню електронних розваг. Оскільки моя гра вже знаходиться на фазі «Ура, демо компілюється і працює!» — я вирішив шукати тематичні ресурси для обміну досвідом, набору ресурсної бази та пошуку нових друзів. Незабаром я дізнався не лише про Індікап, а й... скільки крутих розробників є в Україні! Сумно, але до війни я не пригадую багато платформ саме для українських розробників, а в нашому інформаційному полі домінував рунет.

Я не хотів брати участь, тому що був впевнений, що провалюсь на фоні інших проєктів, та й жанр візуальних новел специфічний і досі багатьма не сприймається за повноцінні ігри. Але рішення спробувати щось нове було прийнято, на швидку руку були записані матеріали (забігаючи наперед, скажу що «на швидку руку» це робити ні в якому разі не можна) і подана заявка на ресурсі конкурсу.

Результати номінацій і відсутність там моєї гри: від образи до вдячності

Я пишу без прикрас і брехні. Коли я не побачив серед номінантів власну гру, мені було образливо. Це цілком нормальна реакція, коли ти переоцінив власні зусилля. «Ух, які всі погані і не зрозуміли сутності майбутнього шедевру! Ну все, тепер точно покінчено з усіма цими конкурсами!» Принаймні, так думають багато хто в перші хвилини оголошення результатів, і я від них не відрізнявся. Таке трапляється, наприклад, на ігрових джемах. Але завжди треба зберігати холодну голову і вміти аналізувати. Вже через декілька годин (дякуючи стрімам гри) прийшло розуміння, що в грі є, над чим працювати. І тут ми підійшли до головної переваги, яку дає участь в Indiecup

Участь в конкурсі — це нові знайомства та дорогоцінний фідбек

В чому проблема більшості інді-ігор? Це відсутність адекватного маркетингу (або можливостей для нього, адже реклама часто не з дешевих) та бажаної уваги до гри в пресі. Indiecup вам все це дає і безкоштовно. Вашу гру будуть стрімити, в неї будуть грати різні люди з різними вподобаннями, що розширить отримуваний фідбек та його різновиди. Судді аналізуватимуть геймплей, а також сильні та слабкі сторони геймдизайну. Не треба боятися відгуків! Ви їх отримуєте ще на етапі розробки, коли все можна змінити. У вас буде матеріал, з яким можна й потрібно працювати. Таке собі «домашнє завдання» по розробці гри, яке варто виконати. Особлива цінність в тому, що ви показуєте гру ще до її релізу (іноді — задовго до нього) і матимете змогу безболісно покращити ігрові елементи. Набагато гірше, коли вам на недоліки вкажуть вже після релізу, чи не так? А реліз, як відомо, буває лише одного разу... Якщо ви не Ранній Доступ, звісно, ха-ха-ха!

Не ігноруйте критику, якщо вона конструктивна

«Навіщо все перероблювати, якщо гру офіційно розвалили? Все, її треба скасовувати і працювати над чимось іншим! Ось тому я й не хотів брати участь, я знав що так буде!» Треба розуміти, що геймдев — місце, не всипане розами. Тут, так чи інакше, будуть критикувати, намагатися образити розробника, спеціально вивести його з себе та шукати найменші помилки. Але участь в гейм-джемах та конкурсах ігор покращуватиме ваші професійні навички і ви зможете виправити знайдені недоліки. Крім того, ви будуєте собі репутацію гарного та перевіреного розробника, який не кидає проєкт і постійно його покращує.

В мене була дуже погана українська локалізація та інтерфейс, що й було основними претензіями того разу. Але чи дізнався би я про це без участі в Indiecup? Напевне так, але могло бути вже запізно. Можна було б на все забити і робити так, як хочеш, але чи вийде з цього щось гарне? Після короткочасної образи та нерозуміння приходить мотивація працювати далі, стати краще, подати наступного разу гру в такому стані, щоб вже не було зауважень! Показати цим, що «Дивіться, я прислухаюсь до вас і все виправив!». Тому якщо у вас не вийде отримати номінацію чи виграти з першого разу — це нормально, не сприймайте це на особистий рахунок. Не забувайте, що багато ігор стають популярними, навіть не маючи жодної нагороди. Скажімо, ваш проєкт виділяється унікальним сеттингом чи геймплеєм, і це точно відзначать і запам’ятають. Перша участь — більше ознайомча з процедурою, покликана показати вам, як це працює.

Наразі гра має гарну українську локалізацію та озвучку, виправлені просадки в подачі сюжету та деякі аспекти бойової системи. Це все зауваження, зроблені на попередньому Indiecup, які дозволило діагностувати та ліквідувати наявні проблеми. Впевнений, що корисний фідбек отримає й ваш проєкт!

Так для чого існують подібні конкурси?

Я люблю розкладати все по пунктах, тому виділимо найголовніше:

  • Увага до вашої гри. Це можливість заявити про себе, розповісти про вашу майбутню гру та показати ті напрацювання, що вже є. Не бійтеся показувати матеріали, навіть якщо вони не ідеальні! Вам допоможуть і розкажуть, що можна покращити, адже фідбек отримує кожна гра!
  • Можливість завести нові знайомства та друзів серед розробників. Це не лише відкриває нові горизонти для співпраці (вихід на стрімерів та ЗМІ), а й дозволяє вам обмінятися досвідом з іншими творцями.
  • Отримання адекватної критики. Як відомо, в це слово закладаються не лише негативні сторони гри. Ви побачите, які елементи вже працюють як треба, які дивують гравців, де треба покращити, тощо. Багато інді-розробників лише мріють про такий рівень фідбеку.
  • Розширення фан-бази. До мене прийшли нові гравці після Indiecup, і навіть не дивлячись на недоліки гри на той час, їм вона сподобалась. До речі, до конкурсу ці люди про гру нічого не знали, що ще раз підтверджує, що перший пункт цього списку працює.

Також хочу поділитися особистими рекомендаціями щодо участі.

  • ОБОВ’ЯЗКОВО ЗРОБІТЬ СТОРІНКУ ГРИ В STEAM! Моєю, ледь не найбільшою помилкою, було ігнорування цього правила (колись там зроблю, нащо поспішати, зараз ліньки). Ви вже зможете збирати вішлісти для вашої гри та займатися рекламою сторінки гри. Якщо у вас вже буде сторінка — це справлятиме враження серйозного продукту, який націлений на те, щоб бути завершеним.
  • Не економте на відеоматеріалах! Не записуйте якийсь геймплей нашвидкоруч. Приділіть увагу моментам, які ви бажаєте показати глядачеві. Може, щось таке, чим ви хотіли б здивувати майбутнього гравця? Поставтеся до відео геймплею як до рекламного, де все має бути чудово і гравець захотів пограти!
  • Ведіть соцмережі і розповідайте всім, яка у вас гарна гра і що ви берете участь в такому конкурсі. В такі моменти теги працюють на вашу користь і це дозволяє не лише збільшити кількість вішлістів, а ще й розвивати соцмережі проекту!
  • Не пхайте дуже багато контенту в демоверсію. Краще зробіть її більш якісною й збалансованою. Обов’язково зробіть її доступною гостям заходу, адже саме після гри в неї до вас, з високою ймовірністю, прийдуть нові гравці!
  • Зробіть якісну українську локалізацію. Будь ласка, не повторюйте моїх ГИГАНДУМНО-ЭГІДОЛОШНИХ ПОМИЛОК. ЦЕ СТАЛО МЕМОМ

Це все, чим я хотів поділитися з вами. Indiecup ще прийматиме нові заявки декілька днів і я раджу вам спробувати себе і показати свою гру світові. Хтозна, можливо, саме на ваші плечі ляже доля зробити нового «Відьмака» чи... Ні, це погана порада. Робіть власні ігри, унікальна та неповторні. Дивитися на кращих треба, але й свого не цурайтесь!

З вами був TellerySpyro — дуже експертна ящірка, який випускає свою першу гру в Steam, а розповідає так, наче в нього за плечима своя власна Final Fantasy. Жартую.

Дякую за увагу!

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось5
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

imgur.com/a/gRmSuUg
Відправив заявку на конкурс Indie Cup Ukraine щоб презентувати прототип.

ОБОВ’ЯЗКОВО ЗРОБІТЬ СТОРІНКУ ГРИ В STEAM! Моєю, ледь не найбільшою помилкою, було ігнорування цього правила (колись там зроблю, нащо поспішати, зараз ліньки). Ви вже зможете збирати вішлісти для вашої гри та займатися рекламою сторінки гри. Якщо у вас вже буде сторінка — це справлятиме враження серйозного продукту, який націлений на те, щоб бути завершеним.

Маю додати важливе уточнення: заводити сторінку краще не набагато раніше ніж за рік до релізу, оскільки вішлісти мають сластивість «протухати» з часом. Чим вони старші, тим гірше конвертуються у продажі.

Якщо ви плануєте реліз через 2-3 роки від першої участі у івентах, можливо, сторінка на Steam вам ще не потрібна. Але точно потрібна підписка на оновлення (імейли як не дивно, це все ще найкращий канал комунікації окрім дискорду) і якась ключова соцмережа.

Дякую! Це доцільне доповнення. Не варто перетримувати сторінку гри декілька років. Гарною альтернативою є Ранній Доступ, в якому можна випустити готову на більшу частину гру, а вже дороблювати її, прислухаючись до думки ком’юніті.

Бро є проблема, арт дизайн твоєї гри має сильний ефект «зловісної долини». Як артист 🧑‍🎨, у тебе погане відчуття стиля, як працювати з коліром. В ідеалі перемалювати все заново, та бажано виконати вдумливий процес роботи з референсами. За прагненя молодець 👏

Вітаю! Дякую за турботу, але в подібних порадах по типу «бро, все перероби» я не маю потреби. Бажаю продуктивної праці над вашим проєктом!

Підписатись на коментарі