Над Mortal Kombat 1 працювало понад півсотні українських фахівців. Але і росіяни теж є

Сьогодні відбувся повноцінний реліз Mortal Kombat 1, що став м’яким перезапуском культового файтингу. Тим хто хоче дізнатися, якою вийшла гра, раджу ознайомитися з моїм оглядом, але в цьому топіку хотів би торкнутися іншого питання.

Останнім часом я все більше звертаю увагу на титри після проходження ігор — з них можна дізнатися, хто з українських розробників працював над тим чи іншим проєктом. В одному з наших подкастів я вже дивувався, що зараз майже не виходить ААА-проєктів, над якими б не працювали українці. Та Mortal Kombat 1 може стати рекордсменом за цим показником.

По-перше, над МК1 працювала ціла команда тех-артістів з української студії Fractured Byte. По-друге, до технічного арту долучилися працівники Room 8 Studio, без яких, здається, цього року не виходить нічого. По-третє, за багато аспектів в грі відповідали працівники компанії Ulysses Graphics. І все це без урахування українців, які брали участь в роботі над грою з інших компаній (наприклад, польської QLOC). Загалом, я нарахував понад 50 людей (майже всі з них зазначені в списку аутсорсерів).




Втім, знайшлися в титрах гри і погані новини — над Mortal Kombat 1 працювало щонайменше два десятки росіян. Знову ж таки, абсолютна більшість з них представлена в списку аутсорсерів. Мова йде про такі компанії, як Saber Interactive, Decartel, Sperasoft та Lunate Games. Основна частка зазначених в титрах людей (щонайменше тих, кого я знайшов на LinkedIn) — релоковані росіяни. Але є й ті, які досі мешкають на території країни-агресорки.

Звісно, різні компанії працювали над різними складовими гри і тех-артісти з Fractured Byte, наприклад, могли не мати гадки про те, що програмістами на проєкті були люди, які прямо зараз живуть у санкт-петербурзі. Та моє питання полягає в іншому.

Як в такому випадку бути українським гравцям? З одного боку — це великий, якісний та цікавий продукт, який я б радив спробувати кожному поціновувачу файтингів та серії Mortal Kombat. Ба більше, купуючи цю гру українці підтримують працю українських фахівців. З іншого боку — купляючи Mortal Kombat 1 українські гравці підтримують і російських розробників. І в умовах, коли країна намагається відмовитися від усього, що пов’язане з росією, це проблема.

Відповіді на те, що робити в цьому випадку — в мене немає. Тому закликаю ділитися в коментарях своїм поглядом на ситуацію і пропонувати варіанти. Можливо, є сенс масово звернутися до NetherRealm Studios та закликати їх припинити співпрацю з російськими-розробниками? Чи запустити відповідну петицію?

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

То випадково не росіяни зробили версію під світч?

Особливо погано, коли гроші йдуть в росію. Можна написати студії, що це не ок, бо їхні гроші допомагають тоталітарному режиму вести війну. Якщо є росіянин який виїхав до весни-літа 22го і публічно заявив адекватну позицію, то не кінець світу, але все-одно треба бути уважним.

а давайте просто переїдемо з цієї планети, бо тут є москалі

давайте краще їх перевеземо кудись подалі, бажано за межі Сонячної системи

Та хоть тисячі українців хай працює укр мову не додали зато кацапязик є, в топку

Є підозра, що російську локалізацію робила українка)

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

От хай хоч один на доу тут відпишеться

У мене останнім часом складається таке враження, що команда DOU, побачивши що теми про котиків/собачок/робочі місця не сильно користуються популярністю, почали навмисно створювати теми для обговорення накшталт цього топіку чи топіку про думку виїхавших з України. Питання — ви в що намагаєтесь перетворити форум для програмістів? Італійський сайт вже є якшо що

Максимально дивна реакція.

В топіку буквально йдеться: дивіться прикол, в титрах побачив стільки українців і стільки росіян. Хто має відповідь, як на це реагувати? Бо з одного боку є суспільний тренд «відмовляємося від усього, що хоч якось пов’язано з росією і навіть мілку не їмо, бо вона там продається», а з іншого — росіяни всюди, хоч в топ-менеджменті Блендера, хоч серед програмістів Мортал Комбата. Бігать і всіх кенселити — стріляти собі в ногу.

Якщо ви для себе дали на це питання відповідь — круто! Але мені цікава думка спільноти та аудиторії. У нас же ще можна питати людей про те, що тобі цікаво? Чи треба з вами узгоджувати такі запити?)

Зі мною нічого не потрібно узгоджувати. У мене просто є до вас питання —

Тому закликаю ділитися в коментарях своїм поглядом на ситуацію і пропонувати варіанти.

Які варіанти є, крім варіанта не дивитися в титри чи заплющувати собі очі, якщо не хочеться їх пропускати? Бити руками об стіл? Створення теми на dou?
А і реакція взагалі не дивна — вона закономірна. А і тим паче вам нижче вже відповіли на ваше запитання

Бігать і всіх кенселити — стріляти собі в ногу

та й ви самі вже відповіли

Які варіанти є, крім варіанта не дивитися в титри чи заплющувати собі очі, якщо не хочеться їх пропускати? Бити руками об стіл? Створення теми на dou?

Тегати NetherRealm Studios та Еда Буна у твіттері? Створити петицію на Change.org? В мене — немає відповіді. Це одна з причин, чому хочеться почути думку інших.

А і тим паче вам нижче вже відповіли на ваше запитання
та й ви самі вже відповіли

Добре, з’ясували, що в мене є однодумці)
Але я цілком припускаю, що в цьому питанні теж може бути палітра думок. Як і в статті про виїхавших, яку ви згадали. І я б радо вислухав би іншу позицію.

Це ж насправді дуже цікава площина суспільної дискусії, з якою хоч так, хоч інакше доведеться розбиратися! Оскільки росіяни нікуди не зникнуть навіть після перемоги, де та межа, після якої ми перестаємо їх толерувати? Чи потрібна ця межа взагалі? Якщо ми обираємо принцип «справжній спосіб помститися ворогу — не бути схожим на нього» і робимо своє, то трошки дивно виглядають претензії до Playrix через те, що вони релокували росіян, а не звільнили їх і що Focus Entertainment ліпить всюди російські субтитри та видає в Європі «кіпрську» гру.

От, наприклад! Valve, Twitch, Ubisoft, Epic Games і не тільки користуються послугами компанії Xsolla. Остання платить у рф податки за дві сотні працівників. Вона, звісно, це «балансує» пожертвами на Червоний Хрест для України, але — чи варто нам розповідати про факт «податкової колаборації» її клієнтам? І якщо потрібно це робити, то як?

Або ж ситуація ближча до нашого контексту — Saber Interactive! Кожного разу, коли я згадую серію ігор Metro від славетної української команди 4A Games, обов’язково знайдеться пан, що зазначить: але їх купила Saber Interactive, вони — русня, ганьба! Виходить, що коли ми говоримо про українську студію, то не толеруємо росіян в Saber; коли говоримо про NetherRealm — толеруємо. При цьому остання ось буквально кілька хвилин назад чітко зазначила: «Mortal Kombat 1 is not available in Russia or Belarus at this time».

До цього глобального питання додається питання трошки менше. Конкретно над цією грою працювало ще й багато українців. Дуже фахових та талановитих українців. Навіть якби у нас була процедура на такі кейси, то чи варто її використовувати тут? Бо ми ж можемо зашкодити нашим розробникам, а значить і нам. І тут ви такий — та нашо про це взагалі говорити :(

чому хочеться почути думку інших.

Мені здається що це тому що треба актив і перегляди.

Так і запишемо — Василій Дицяк не щирий і усіх навколо вважає теж не щирими :)

І тут ви такий — та нашо про це взагалі говорити :(

Не зовсім про це мова.
Скоріше мова про те що на доу завезли нову політику і теми клепаються як снаряди на заводах США.
Деякі вистрілють активністю, деякі ні.
Виглядає як спам.

Так ви ж не на ДОУ!

Хто має відповідь, як на це реагувати?

Відповідь на це питання очевидна)

Перегляди і коменти це паливо)
Що не зробиш заради лойсів

Не бачу сенсу читати цю статтю з серйозним фейсом, бо давайте будемо чесними — типу над Сталкером 2 не працюють (працювали) руззкі, або інший довід — українські компанії, які дізнались що на одному ААА проєкті з ними працюють рашковани, то що їм робити? байкотувати і не працювати?

Це не стаття :)

Зважаючи на те, що Україна досі транспортує газ з Росії в Європу — навіть відкривати топік про те, що в розробці гри брали участь росіяни не має ніякого сенсу.

Я думаю в ААА-ігри треба взагалі перестати грати. В кожній є як мінімум один хуєсанін.

Давайте не бути клоунами.

Покажіть мені великі студії, де немає росіян. Не бачу в цьому якоїсь проблеми.

Підписатись на коментарі