Зміна напрямку в 3D. Де шукати дорожну карту?

Останнім часом я задумуюсь про зміну своєї професії. Зараз я — технолог-конструктор, якось потрібна була візуалізація продукції, і я поліз почитати, в якому форматі краще експортувати файл. Ну і якось мене потягнуло на різні відоси з моделювання в блендер, моушн в афтер ефект, сінема4д.

Декілька безсоних ночей, і от я вже гуглив курси з 3D моделювання, моушн дизайн і VFX, оскільки не розумію, де знайти класну, а головне, правильну інформацію. Поліз на форуми, але інфи не так багато, як хотілось би.

Можливо, хтось із вас знає, де можна знайти якісні курси або корисні ресурси для навчання цим навичкам? Або, можливо, ви маєте досвід у цих сферах і у вас є порада для таких як я?

Краще почати — з блендер і малювання пончика з ютуба? Де знайти дорожню карту у всіх цих напрямках, чи може є одна, де все це пересікається?

Буду вдячний за вашу підтримку та можливість навчитись чомусь новому.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини про геймдев

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Якби він вже зробив пончик — так
Але він сам написав що не зробив
Тому перший крок — зробити пончик

Куди б ти не пішов, знайди курси, де буде пройдена типова задача від а до я в пайплайні типових проектів.
Наприклад ти хочеш йти в геймдев і будеш починати з пропсів.

окей, поїхали:
1. Пошук рефів. Юзай PureRef для роботи та Pinterest + google буде достатньо
2. Блокаут — повинні дати розуміння на курсах що це, для чого, та коли зупинитись. Maya/Max
3. Хайполі — повинні дати розуміння на курсах що це, для чого, та коли зупинитись, та де той мінімум для офера Maya/Max
4. Лоуполі — повинні дати розуміння на курсах що це, для чого, та коли зупинитись, та де той мінімум для офера. Базово у нас на ринку юзають майку або макс, в залежності від проекту. Зараз все частіше зустрічаю людей які працюють в блендері. І це може стати проблемою і темою для холівару чому це так або не так. Maya/Max
5. UV — вчи Rizom для мапінгу та пакування.
6. Bake — Marmoset офіційних туторів достатньо + валом безкоштовної інфи.
7. Texturing в PBR технології, їх є дві Spec/gloss і Metal/Rough, по ходу розберешся.
Окрема велика тема в якій можна потонути. Треба дойти до джуновсього рівня. Підійдуть як комплексні курси від 1 до 7, так і курси під текстуринг в Substance Painter
Важливо розуміти функціонал програми, як працює інструментарій та свідомо ним користуватись.

Якщо ти можеш пройти від а до я по всім цим пунктам — вітаю, скоріше за все ти можеш претендувати на ЗПшку від 400 доларів на старті, зачепитись тяжче за все. Далі, якщо ти будеш вмотивований та багато вчитись, за пів року освоєшся, скоріше за все сильно апнешся і можна буде говорити за ЗП більше 1к.

Гарний поінт для тебе знайти якогось ментора, який зможе в правильний момент радити речі що робити, а куди не суватись на перших кроках.

плюсами буде вчити UE5, базові знання zBrush, Marvelous, Substance designer, Fusion 360 (для всяких залізяк. Але щоб не потонути тут — краще щоб під твою ситуацію порадив ментор, інакше ризикуєш замісць мінімальних 4 місяців витратити мінімум пів року на навчання.

Офтопи:
— Оформи резюме нормально! Приділи цьому час та віднесись до цього пункта максимально серйозно.
— Змирись з тим, що треба буде робити портфольку і щось показувати. Навідь одна робота в портфоліо яка зроблена нормально і нормально відрендрена може закрити питання «покажіть щось».
— Міні лайфхак. не пиши «без досвіду роботи», пиши «фрілансер»)
— Віднесись до тестового максимально серйозно, зроби його якісно.
— Знайди однодумців.
— Все що тобі треба, є в вільному доступі, але ти можеш витратити якісь гроші, щоб це ще й поклали на блюдце.
— Якщо ти хочеш бути мідл або далі, халявити не вийде. Багато хто очікує що це проста професія.
— Звикай до того, що ти весь час вчишся чомусь новому.

Не підкажете хороший курс з stylized texturing? Я що не шукаю — все розповідь про інструмент в блендері чи в пеінтері, а логіку як саме текстурити стилізовано — знайти не можу

не підскажу, бо не в контексті. перше, що прийшло в голову, то гамроад по темі, але певно ви там вже були.

Дякую, я навіть не очікував такої відповіді) дуже приємно, що є люди, які можуть підказати, а поки буду шукати курси

Втомися трохи від цих дискусій про софт) Чув багато різних думок, загалом також почав вивчати блендер. Проте не розумію чи це кардинально зробить моє життя важче в майбутньому у пошуку роботи, навчанні. Чи все ж перескочити на майку? Що порадите?
Я хочу розвиватись як художник по оточенню, тому чув таке шо неважливо який 3д софт, головніше навіть вивчити движок, той же анріал.

скажу по своєму досвіду:
У нас проект під майку Цей софт диктує замовник, все здається під майку. Всі кастомні скріпти від замовника під майку, всі групи настроєні під майку, кастомні шейдери, якісь тулзи експорта, шейдінг і т.д.
Приходить в тіму класний тіп, але каже я крім блендера нічого не знаю. І що з ним робити, коли він більш ніж просто екпортнути нічого не зможе? А якщо зможе, то у нього в якийсь момент вилізе проблема з шейдінгом, а він не знає як це фіксити, бо знає тільки блендер. Або у нього скріпти банально не працюють, бо замовник сказав же, проект під Майку. В сумі виходить, що людина є, скілли є, а робота не йде. У нього завжди якісь спотикання.
Чи можна з чим миритись? так, костилі всюди є, але це все впливає на перформанс конкретного спеціаліста який виглядатиме гірше на фоні інших спеціалістів. Або буде стресово для цього в процесі роботи вчити ще й майку по ходу діла.І багато чого ще.

Я знаю як приклади коли кажуть «нам пофіг, аби здавав в Майці/Максі», так і до більш принципових ситуацій.

Якщо ти впевнений, що по ходу порішаєш свої проблеми сам, і це не вплине на тебе, окей, давай, але якщо ти один такий, з тобою скоріше за все будуть панькатись якийсь час, а якщо по тобі буде видно що ти не зацікавлений в вирішенні проблем того що ти не універсальний — скоріше за все у тебе будуть проблеми з перформансом.
А уяви ситуацію коли роботу велику задачу деребанять на декількох людей і вони всі працюють в звязці, часто шарять між собою файли і є багато правок. Ти просто задовбешся або погрузнеш в рішенні проблем (але це не точно).

по ітогу це додаткові ризики. я знаб людей які справляються і так, але частіше я зустрічаю людей які можуть працювати і в Майці і в Максі і в Блендері. Яка для них ближче до душі — зовім інше питання. Не роект підлаштовується під них, а вони під проект.

Я б радив вчити той, інструмент, який треба для проекта чи компанії, якщо знаєш куди хочеш, якщо ні, тоді я б радив Майку або Макс, бо більшість проектів в них здаються, такий у нас ринок. Хоч і ситуація зараз і скажімо 5 років тому сильно покращилася для Блендерістів

зрозумів, дякую за те що поділились досвідом і думкою

Платні курси однозначно!!! Так буде швидше і правильніше. Так звісно можна і самому все опанувати, але ... це будуть граблі, сотні тисяч разів, мільйони наступання і дійти до потрібного вміння і навичок займе багато часу.

Але, якщо Ви дійсно зможете самі пройти цей шлях, він ні з чим не зрівняється по знанням, ніяки курси того не докажуть — знову ж на це потрібно дуже багато часу і весь лоб буде в «шишках».

Тому курси ... найкращий варіант.

Сам початківець і теж цікавить це питання, але для себе вирішив почати з Maya чим Blender (більше можливостей та й майя вважається як стандарт)

Підписатись на коментарі