Чим запам’яталась головна європейська виставка Gamescom 2023
Ми вже встигли розібрати валізи та готові поділитися з вами звітом про цьогорічну Gamescom, яку команда MK:translations відвідала у складі української делегації. Виставка пройшла в Кельні з 23 по 27 серпня та об’єднала 1 220 учасників з 63 країн й понад 320 тисяч відвідувачів.
Джерело: gamesukraine.com
Напередодні традиційно відбулась церемонія відкриття — Gamescom Opening Night Live, яку переглянули 20 мільйонів глядачів на всіх платформах. Ведучий церемонії незмінний — відомий ігровий журналіст Джефф Кілі.
Глядачі змогли побачити трейлери з анонсами ігор та осінніх релізів, зокрема: Starfield, Cyberpunk 2077, Black Myth: Wukong, Little Nightmares 3, Killing Floor 3, Age of Empires 4, Assassin’s Creed Mirage, Tekken 8, Payday 3, Call of Duty: Modern Warfare 3, Sonic Superstars Alan Wake 2, Mortal Kombat 1 та інші.
Не обійшлося без епічної витівки невідомого жартівника, який вибіг на сцену з криками «Білл Клінтон хоче зіграти в GTA 6. Я хочу зіграти у GTA 6». На що ведучий Джефф Кілі зауважив, що він «розчарований... Це такий особливий вечір для стількох розробників, і справді прикро бачити, як хтось так поводиться». Проте, це стало не єдиною яскравою подією.
Як дивували та розважали відвідувачів
Перше, з чим асоціюються ігрові виставки, — це косплей. На Gamescom відбувалося справжнє свято — косплей був всюди: креативний, яскравий, зрозумілий та не дуже.
Провели навіть конкурс, де всі охочі могли продемонструвати свої образи перед експертним журі та аудиторією. Переможців обирали в чотирьох номінаціях: кращий костюм, краща сукня, найкращий крафт, улюбленець фанатів.
Джерело: ign.com
Та й крім цього було на що подивитися. Стенди учасників прикрашали гігантські фігури персонажів, а в павільйонах заохочували відвідувачів фотографуватися з роботами та фантазійними й реальними героями.
| |
|
Джерело: tonight.de
Ну, і звісно ж, ігри. Кожен міг обрати собі розваги до душі — космічні бої, головоломки, симулятори водіння і навіть фермерство. Щоправда, для цього довелося постояти в чергах — від 20 хвилин, наприклад, щоб пограти в «Соніка», до години, як на стендах Starfield чи Path of Exile.
Були зони, де грали в карти та згадували дитинство з машинками на радіокеруванні. Фанати віртуальної реальності могли оцінити макети зброї та бойові арени.
Джерело: tonight.de
Здивував бренд LEGO, який представив повнорозмірний макет Lego Peugeot 9X8 24H Le Mans Hybrid, та компанія BMW, що виставила свою нову BMW i5.
У зоні мерчу відвідувачі залюбки розкуповували фігурки, гаджети, подушки, одяг, аксесуари та різну сувенірку. Для особливо відчайдушних на виставці працювали професійні тату-майстри, тож всі охочі могли одразу зробити татуювання — ескіз з улюбленої гри, персонажа, напис та інше.
Не забули про ігрових блогерів — для них організували спеціальну TikTok зону, де професіонали ділилися один з одним досвідом та давали поради новачкам.
Про ігрові новинки та переможців Gamescom Award Show 2023
На виставці побачили презентації ігор від відомих та не дуже розробників. Наприклад, Level Infinite від дочірньої компанії Tencent, гібридні перегони Stampede: Racing Royale, шутер SYNCED, сюжетний додаток Song of Nunu: A League of Legends Story, таємничу Assassin’s Creed: Jade, перенесені на екрани комп’ютерів франшизи Dune: Spice Wars та Avatar: Frontiers of Pandora.
Компанія Microsoft представила нову ААА-гру — S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, в яку пограли навіть голова Xbox Філ Спенсер та Тодд Говард з Bethesda. Загалом проєкт зібрав неоднозначні відгуки — багато хто вважає його «сирим» та відмітив застарілу графіку.
Крім того, понад 50 проєктів представили інді-розробники, серед яких: платформери, шутери, різні види симуляторів, горори, пригодницькі екшени, командні файтинги, перегони, стратегії, карти, фентезі, головоломки, соціальні ігри та інше.
У рамках виставки пройшло Gamescom Award Show 2023, на якому журі та глядачі обрали переможців в різних номінаціях.
- Найбільше відзначилась The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom — нагороди за звук, геймплей, епічність та звання найкращої гри для Nintendo Switch.
- Payday 3 — найкращий проєкт на PC та звання найрозважальнішої гри.
- Sky: Children of the Light — краща мобільна гра та Games for Impact.
- Tekken 8 перемогла в категорії PlayStation.
- Mortal Kombat 1 стала найкращою на Xbox.
Інші категорії: Little Nightmares за найкращий трейлер / анонс, Bandai Namco Entertainment за найкращий стенд, Black Myth Wukong в номінації графіка, а найпозитивнішою визнана Pikmin 4.
Цікавий факт: гра Armored Core VI: Fires of Rubicon мала найбільшу кількість номінацій, проте не перемогла в жодній з них.
Стенд Games from Ukraine
Українська делегація була представлена стендом Games from Ukraine, ініціаторами та авторами якого стали директор з розвитку бізнесу студії VG Entertainment Олег Яворський, співзасновниця GDBAY Олена Лобова, CEO та співзасновник найбільшої B2B конференції у Східній Європі Games Gathering Олександр Хруцький.
Організатори Gamescom безплатно надали простір для повноцінного стенда з трибунами та переговорними кімнатами, а додаткове фінансування для будівництва та облаштування залучили завдяки партнерам.
Фото з власних джерел
Джерело: gamesukraine.com
Мета українського простору на цій виставці — показати розвиток нашої геймдев-індустрії, її креативність та міць. А також довести, що попри складнощі та проблеми, які виникли через війну, українські компанії залишаються надійними діловими партнерами, які ефективно працюють та є повноцінними учасниками міжнародного ігрового ринку.
Серед учасників від України: Fishing Planet, Frag Lab, Frogwares, GSC Game World, Farom Studio, 4A Games, PlayToMax, World of the Abyss, VR Five, Twigames та інші.
Джерело: gamesukraine.com
Партнерами стали United States Agency for International Development (USAID), Games Branding, MeetToMatch, PlayUA, MK:translations, Through the Nightmares, Pulsoid та інші.
Що стосується MK:translations, то ми, як локалізатори ігор, мали головну ціль на Gamescom: запартнеритись зі світовими розробниками та донести до них важливість якісного перекладу ігор й української локалізації зокрема.
Фото з власних джерел
Зі задачею впорались на відмінно — отримали цікаві знайомства та корисний нетворкінг, привезли з собою купу контактів та неоціненний досвід спілкування з відомими видавцями й молодими інді-студіями. А головне — змогли гідно представити український перекладацький бізнес та зацікавити глобальну геймдев-спільноту можливістю розширити свої аудиторії завдяки локалізації.
Тож вкотре переконались, що міжнародні галузеві заходи — ефективний спосіб розвитку компанії, тому, попри усі складнощі, не варто їх ігнорувати.
6 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів